Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

MickeyMan

Ga je ze straks ook nog speciaal verzekeren Erik? Hoewel de waarde natuurlijk onschatbaar is (er zal een hoop emotionele waarde bij zitten)... maar ja zo gaat dat met kunst ook. Trouwens, dit IS kunst!

De vraag is wel serieus overigens...
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

FFF

Citaat van: MickeyMan op mei 31, 2005, 10:05:34
Ga je ze straks ook nog speciaal verzekeren Erik? Hoewel de waarde natuurlijk onschatbaar is (er zal een hoop emotionele waarde bij zitten)... maar ja zo gaat dat met kunst ook. Trouwens, dit IS kunst!

De vraag is wel serieus overigens...

Tja, de speakers zijn niet alleen onbetaalbaar, maar meenemen valt ook niet mee, en doorverkopen van dit unieke exemplaar valt ook wel erg op.

R

Er zijn meer soorten schade dan diefstal. Ik vind het wel een zinnige opmerking eigenlijk.

Erik van Voorst (in memoriam)

Jongens daar heb ik eigenlijk niet vaak bij stil gestaan...

ALLES is te stelen natuurlijk....dit is wel mijn levenswerk ( zo noemt mijn vrouw het ;D )

Ik heb een behoorlijke alarminstallatie...maar ja....dat zegt alleen wat voor een gelegenheidsdiefje..... :-\

Ik ga er wel serieuzer over nadenken......

Bij ons in de straat is al 2 maal een B&O weggehaald.....die winnen het blijkbaar bij de boef van mijn ouderwetse buizenbakkies met 2 sarcofagen............(hoop ik)................. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

R

Citaat van: Erik van Voorst op mei 31, 2005, 12:16:47
Bij ons in de straat is al 2 maal een B&O weggehaald.....die winnen het blijkbaar bij de boef van mijn ouderwetse buizenbakkies met 2 sarcofagen............(hoop ik)................. ;)

Ik vraag me af hoe zoiets te verzekeren. Vervangingswaarde? Kostprijs? geen idee. Leuke uitdaging voor de verzekeringsagent. De alarminstallatie zal het wel makkelijker maken denk ik

de vuilnisman

verzekeren tegen de waarde van het orgineel

FFF

Voor zover ik heb begrepen is het mogelijk te verzekeren naar de waarde wat ze voor jouw waard zijn.

Geloof dat sommige mensen hun creatie (doel niet op hifi) tegen behoorlijke prijzen verzekeren, dus je kan je speakers bij wijze van spreken voor een miljoen verzekeren.

Oracle

Sommige artiesten en sporters verzekeren billen/benen/borsten voor forse bedragen, maar dat is meer omdat ze daarvan afhankelijk zijn, voor hun inkomen (de benen van een voetballer bv.). Daar staan wel forse premies tegenover. Ik weet niet of je speakers zomaar voor elk bedrag kunt verzekeren...

Wat je voor dit soort zaken moet doen is een seperate kostbaarheden verzekering afsluiten (standaard inboedel verzekering dekt maar tot 6800,-). Maar gezien de rest van de apparatuur lijkt me dat Erik daar wel ervaring mee heeft! ;)

Groet,
Mark

fgroen

Ik heb zelf altijd gedacht dat het wel los zou lopen, omdat zelfbouwspeakers per definitie onbekend zijn (behalve die van Erik dan, want daar heeft half Nederland e.o. over zitten lezen!!! ;D. Dan wordt het een soort cluedo als ze gejat zouden worden O0)

Anyway, zoals Erik al aangeeft zijn de B&O setjes veel populairder dan de onbekende high-end apparaten.

Verder denk ik dat potentiele dieven spontaan in staking gaan gezien het lamentabele ARBO-karakter van Erik's speakers.  >:D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Laag na laag na laag na laag...enfin....HIJ IS KLAAR

Het leven en de dieptewerking van de Birdseye Maple is nu volledig gespaard.....een supergladde afwerking
(gepolijst met P2000) en een zijde-matte glans...

In tegenstelling tot lak is de diepte vanuit ELKE hoek (lichtval) zichtbaar....

De lakversie van Avalon maakt hier geen schijn van kans tegen ( en die is al mooi)   8)

Ik ben blij dat ik de proefjes gelijk een bestemming geef want ik ben er weer een behoorlijke tijd zoet mee...
dit is dus de afwerking welke ik de xXx geef........

Laat de telefoon maar rinkelen ...ik ben er klaar voor..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

wanneer verwacht je je kinderen weer terug :P

ziet er weer schitterend uit Eric, dat doen er niet veel je na, eigenlijk niemand lijkt me..... 8) 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fgroen

Hoi Erik,

Heb je al nagedacht over het verschil in grootte tussen je Bryston-kastje en je luidsprekerkasten? Ik weet dat jij niet van monnikenwerk schuwt, maar vooral de stap van die twee-componenten plastic filler die je in het begin aanbrengt zou wel eens een extra uitdaging kunnen gaan vormen als het werkstuk groter wordt. Hoeveel tijd heb je voordat de filler begint te geleren, en ga je het redden om in die tijd een baskast te besmeren?
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Daarom raad ik het niemand aan...althans....dat mag een ieder voor zichzelf bepalen.

Ik lees op het forum echter vaak dat het mis gaat bij velen als er na het verlijmen gelakt wordt.......daarom wil ik deze procedure voor anderen al helemaal niet op mijn geweten hebben.... ;D

Het gaat mij zeker lukken...maar het vergt concentratie....het is een combinatie van snelheid en niet "overbrushen" ...ook je mengverhouding moet exact zijn...evenals je omgevingstemperatuur....

Je moet gewoon zeer veel "op gevoel " doen.....dus eigenlijk veel lak-schilder-olie ervaring hebben....anders gil ik NEEN...

Ik ga er zeker mee door...want het zorgt ook voor een nog gladder opervlakte...het vult perfect de oogjes...de olielagen...doen de rest van het hout...

De bonus namelijk de lijm-eigenschappen voor de vele facet-naden spreken mij ook aan....

Het eindresutaat ziet eruit als klasse spuitwerk... 8)

ruud2

evenals de juiste mengverhouding , temperatuur is ook de luchtvochtigheid van belang ! (verwerkingspercentage staat op de verpakking)
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Hoera  ;D

Net gehoord dat alle "echte" componenten binnen zijn gekomen en  gemonteerd zijn...
Het staat nu vanaf afgelopen vrijdag te (in) spelen.....

Deze week ga ik luisteren en volgende week heb ik de xXx-en weer thuis....

Reactie van de filterbouwer:....ik denk dat je wel weer tevreden mag zijn.....
...hoe verzint hij die onderkoelde zinnen toch steeds weer.... ;D

WAT BEN IK WEER OP EN TOP GELUKKIG  O0

Shorty

Zo veel werk, moeite en geld gespendeerd..... dan moet het wel goed klinken, toch?  ::)  Je zult het resultaat onmogelijk objectief kunnen beoordelen....toch wordt je misschien 's nachts wel eens badend in het zweet wakker omdat je gedroomd hebt dat je nieuwe speakers toch niet goed klinken - is het niet meteen, dan wel op de lange duur....  >:D :o :-\ :'( ?
Nu ja, ik hou mijn fingers crossed voor je.  ;)

VrGr,

Bart J.

Shorty...daar heb ik nog nooit last van gehad...dusssss... ;)

Donderdag ga ik luisteren..... 8)

Ik neem dan gelijk alvast de xxx-Heads mee terug in de auto...kan ik alvast een beginnetje maken met fineren.....JOEPIE...werkelijk zo blij als een kind...!!!!

R

Feli erik.. Ik kijk al uit naar de eerste plaatjes en succes met fineren..

Dezelfde stapel cd's ligt weer startklaar....

Ben best wel een tikkie onrustig... ;D

Morgenochtend luisteren.....daarna neem ik de xXx-Heads mee en ga ik s'middags al een beginnetje maken....

Achter de schermen mijn werkplek laboratoriumproof schoongemaakt en ook gelijk mijn werkbank aan beide zijde vergroot...en een prachtige Loupe-lamp gekocht (haal ik vrijdag op).

ook een grote snijmat (zie foto) voor het fineren aangeschaft......

:)

garmtz

Ja...ik betrap mezelf erop dat ik behoorlijk wat cd's  "erbij" gelegd heb
dus 2 maal zoveel als de vorige keer....

Had hij maar niet moeten zeggen dat het  "om te snoepen"  is.... >:D

Voor de muziekliefhebbers onder de forumgenoten: (zijn er de volgende bijgekomen)

Slave to the Rythm                       Grace Jones
Traffic from Paradise                     Ricky Lee Jones
Harvest Moon                               Neil Young
Play Bach aujourdhui                    Jacques Lousier (enige mooie arrangement van Bach) ( Jazz)
Distortion Of Love                         Patricia Barber
Fitzgerald & Pass...Again              Ella Fitzgerald
Stepping Out                                Diana Krall
New Moon Daughter                    Cassandra Wilson
Kreisler/Sarasate                         Maxim Vengerov
Welcome to the Pleasuredome    Frankie Goes To Hollywood

OOOHHHHH...ik wou dat het al morgen wassss.... :)

FFF

Ik hoop dat je ons een indruk kunt geven hoe je fineerd (vooral die facetten)

Ik en vele anderen vinden het erg lastig om hieraan te beginnen :(

veel suc6 gewenst, belangrijk naar zoveel energie erin gestoken te hebben, want dit zal toch het eindresultaat grotendeels gaan bepalen.

Ik kan het jammergenoeg alleen maar fotograferen....en zo het voordoen....maar ja dat is niet genoeg om het te leren.... :'(

Zoiets als aan een coureur vragen om die bocht nog eens voor te doen... :P

Als je er echt zo tegenop ziet ...ga dan een fineercursus volgen....dan wordt je zelfverzekerder....die zijn er genoeg...google maar eens... ;)

Je mag ALLES erover vragen...ik zal in ieder geval ALLES be-antwoorden

Erik

FFF

Citaat van: Erik van Voorst op juni  8, 2005, 22:09:49
Ik kan het jammergenoeg alleen maar fotograferen....en zo het voordoen....maar ja dat is niet genoeg om het te leren.... :'(

Zoiets als aan een coureur vragen om die bocht nog eens voor te doen... :P

Als je er echt zo tegenop ziet ...ga dan een fineercursus volgen....dan wordt je zelfverzekerder....die zijn er genoeg...google maar eens... ;)

Je mag ALLES erover vragen...ik zal in ieder geval ALLES be-antwoorden

Erik

Bedankt, bedoel je gewoon een cursus lezen op internet en dan thuis proberen?
Dat zou een goed idee zijn, of echt met een groepje mensen die het willen leren?

Ik ben benieuw hoe je bij de facetten het fineer elkaar laat overlappen en welke je eerst doet etc.

Ik heb namelijk net een begin gemaakt aan de bouw van de soup's.