Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Jean Pierre

Hehhe je stelt wel hoge eisen aan je juweeltjes he  ^-^  O0

ruud2

hoi Erik,

let met name op de helderheid van de mannenstem( geen barriton)  en piano, de c79 heeft hierin een groot aandeel en is zeer lastig te filteren zoals je weet !!
Het sub laag staat bij mij wel aan , maar je mist het niet erg als deze uit staat.
het voegt relatief weinig toe aan het totale geluidsbeeld.
vanwege de toch wel forse afmetingen zitten hoog en mid  op de juiste hoogte voor vocale weergave, dit komt goed uit , de persoon in kwestie "staat " er dan ook gewoon.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

voodooless

Citaat van: Jean Pierre op mei  4, 2005, 10:52:10
Hehhe je stelt wel hoge eisen aan je juweeltjes he  ^-^  O0

Vind ik niet. Het is niet meer dan normaal dat een goede speaker alles goed kan weergeven. Immers staat Hifi voor "zo natuur getrouw mogelijk".
Citaat van: ruud2 op mei  4, 2005, 11:22:21
vanwege de toch wel forse afmetingen zitten hoog en mid op de juiste hoogte voor vocale weergave, dit komt goed uit , de persoon in kwestie "staat " er dan ook gewoon.

Wordt lastig als de persoon gaat zitten :-X ...

Walter_PPK

Ik heb nog nooit iemand in een studio zittend zang zien opnemen  :P
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Shorty

CiteerIk heb nog nooit iemand in een studio zittend zang zien opnemen
...dan zou je de dvd van Frédérique Spigt eens moeten bekijken....was voor mij 't eerst dat ik iemand zittend, en ook nog op een veel te lage bank, voor een zangmicrofoon zag zitten.
Frank Sinatra op z'n hoge kruk telt niet mee, lijkt me....

VrGr,

Bart J.

Oracle

Citaat van: Walter_PPK op mei  4, 2005, 12:14:27

Koos Alberts?  :P

Groet,
Mark

voodooless

Citaat van: Walter_PPK op mei  4, 2005, 12:14:27

Wat dacht je van een (live) opname van iemand die achter een piano zit en zingt.. IMHO wil je ook niet hebben dat het piano geluid uit de hoogte kome (of nog erger, over grofweg 2 meter hoogte verspreid is, zoals dat bij de xXx zal zijn). Optimaal voor iedere situatie krijg je het nooit. De afstand van de units tenopzichte van elkaar is misschien wel de grootste compromis die er bij de xXx gemaakt is, en zal ook bij het filteren niet makkelijk worden (maar zeker wel doenbaar).

BOUBOU

Citaat van: deepspace op mei  4, 2005, 12:38:34
Wat dacht je van een (live) opname van iemand die achter een piano zit en zingt.. IMHO wil je ook niet hebben dat het piano geluid uit de hoogte kome (of nog erger, over grofweg 2 meter hoogte verspreid is, zoals dat bij de xXx zal zijn). Optimaal voor iedere situatie krijg je het nooit. De afstand van de units tenopzichte van elkaar is misschien wel de grootste compromis die er bij de xXx gemaakt is, en zal ook bij het filteren niet makkelijk worden (maar zeker wel doenbaar).

Is daar in het ontwerp van de orginele sentinel, en natuurlijk dan ook de xXx geen rekening mee gehouden dmv. de neebuigende head?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

ruud2

wat ik bedoelde te zeggen is dat de vocalist in kwestie ook zijn originele biologische lengte heeft als in werkelijkheid bij deze speakers en niet als bij veel kasten ophoudt bij zeg een lengte 1.30 m. ( uitzonderingen daargelaten, in kast en persoon).
de topkasten neigen onder een hoek ( verschillend overigens bij de diverse bouwsels) en bepalen in grote mate de zitpositie , welke bij mij een vrij kleine sweetspot heeft.
De onderlinge afstand tussen de units is vrij groot ( mid en top) en ook nog eens in de tweede dimensie naar de luisteraar toe is verschillend .... :-\
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...

Walter_PPK

Ik denk dat als je bv een vliegtuitg hoort overkomen je hem in je brein automatisch wat hoger plaatst in de stage.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Erik van Voorst (in memoriam)

AAAIIIIIII.... :'(

Ik loop tegen een vervelend probleem.....

Speaker en Co was de enige die loodkorreltjes verkocht en dat is OP...nieuw bestellen doen ze niet meer want ze moeten een 1000 kg afnemen.....

Wie weet er nog een adres...het liefst in Nederland....

Of misschien heeft iemand nog wat te koop...

Hulp is zeer welkom....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bart_M

fgroen

Nog een suggestie: gewoon daklood smelten en de ruimeten in je kast volgieten.  >:D

Die rommel er weer uit halen wordt dan wel problematisch...  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Durk

viswinkel
schietwinkel
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

voodooless

Citaat van: Erik van Voorst op mei  6, 2005, 10:15:24
Speaker en Co was de enige die loodkorreltjes verkocht en dat is OP...nieuw bestellen doen ze niet meer want ze moeten een 1000 kg afnemen.....

Dat gaat toch wel met gemak in je kast passen  >:D

Vraag anders waar ze het vandaan halen, misschien kun je met de leverancier wel wat regelen?

Durk

1000 kg dat is maar 80 liter...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jowi

Precies dat is maar een doosje van 44 x 44 x 44cm gevuld met lood... past makkelijk in je auto ...  ;D

Citaat van: jowi op mei  6, 2005, 12:01:23
Precies dat is maar een doosje van 44 x 44 x 44cm gevuld met lood... past makkelijk in je auto ...  ;D

LOL  ;D

Ik heb nu een adres in Joure...volgende week ga ik nog wel even het net op voor " in de buurt" .... ;)

EDIT

Dankzij Ralph heb ik nu ook weer een beter loodkorrel-adres...ga ik ook naar toe voor mijn xXx
dat zullen wel meerdere ritjes worden.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Voor donderdag en/of zaterdag een dagje afgesproken......

Ik zit nog steeds te bibberen...

Ik kan zelfs die dag nog kiezen of ik eerst naar de eenvoudige componenten wil luisteren of meteen naar mijn uiteindelijk xXx-filter.... :)

Omdat ik zo relax en zo objectief mogelijk wil overkomen (lukt me al niet meer ;D) zei ik bescheiden...ach als het maar weer mooier klinkt dan mijn Avalon Eclipse....kreeg ik het antwoord.....DIE GA JE SNEL VERGETEN !!!!!!!!

Hij kent de Eclipse zeer goed...dus heeft hij me weer aardig aan het trillen gebracht.... :o

Enfin...keep you informed...

ruud2

het zijn toch weer die laatste loodkorreltjes die het'em doen.

Vrijdag gaat de eerste 100 kg loodkorreltjes in mijn auto...en niet de laatste  ;)

garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op mei  9, 2005, 15:24:34
Omdat ik zo relax en zo objectief mogelijk wil overkomen (lukt me al niet meer ;D) zei ik bescheiden...ach als het maar weer mooier klinkt dan mijn Avalon Eclipse....kreeg ik het antwoord.....DIE GA JE SNEL VERGETEN !!!!!!!!

Hij kent de Eclipse zeer goed...dus heeft hij me weer aardig aan het trillen gebracht.... :o

Waaaaaaaaaaaaaah!  O0

Robbo

Maar wat ik nu niet begrijp, of misschien verkeerd begrepen heb: waarom doe je de filtering van xXx-sub niet integraal ?

???

Ik weet niet zeker wat je bedoelt maar als je bedoelt bij mij thuis...dan is dat enerzijds niet practisch (iemand 24/7 inhouse  :P) en anderzijds filter ik het laag wel zelf ...en wel in de huiskamer.. ;)

MickeyMan

Citaat van: Erik van Voorst op mei  9, 2005, 15:24:34

En nu heb ik echt medelijden met je... ik begin er bijna zelf van te bibberen!
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901