Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

R

Spring je dan niet meteen in  de auto? Of wacht je expres af?

FFF

Ik ben benieuwd, wie doet de filters eigenlijk Tony Gee?

Rudo

Citaat van: FFF op april 27, 2005, 15:14:39
Ik ben benieuwd, wie doet de filters eigenlijk Tony Gee?
Ik ben ook benieuwd maar respecteer dat geheim.
Vraag er maar niet meer naar.....
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

FFF

Citaat van: Rudo op april 27, 2005, 16:35:57
Ik ben ook benieuwd maar respecteer dat geheim.
Vraag er maar niet meer naar.....

O wist niet dat het geheim was :)

Vond het alleen opmerkelijk dat ik het nog niet had zien staan ergens maar dat kon aan mij liggen :)

garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op april 27, 2005, 14:38:25
Ik vroeg naar een eerste indruk.....antwoord...."er komt iets leuks uit"  :P

Ultieme understatement???  :o :o :o

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb zojuist de maten gemailed van het board waarop al dat moois gemonteerd kan worden...

Tevens ben ik ook bezig met een Bryston 10B Electronisch cross-over voor mijn laag.....

Maar misschien moet ik mij rustig houden want ten eerste is het best wel een groot prijsverschil
(10 maal zo duur....2850 Euro) en ten tweede fluisteren mensen met behoorlijk veel ervaring mij in dat het verschil ...als je het gebruikt onder de 80 Hz...niet zo heel erg veel is....de eindbak is hier de grote bepaler van je (sub) laag-geluid....

Ik denk dat ik het laag eerst maar eens t.z.t. rustig beluister met mijn goedkope filter en diverse eindversterkers....zo een Bryston cross-over zie ik dan wel te lenen van de importeur...en dan kan ik het verschil wel weer op het forum zetten.... ;)

IK ZIT NOG STEEDS TE SHAKEN.... :o

Straks eerst maar weer een uurtje rustig aan mijn CONTACT-Rack werken..... ;D 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

rustig, rustig ,Erik     kalmte kan je redden                                                                erg(er) was het geweest als er niets uit kwam.
of nog erger , als de units op z'n kop waren gemonteerd............... >:D
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

markvl

Citaat van: Erik van Voorst op april 27, 2005, 14:38:25
LAATSTE NIEUWS.......LAATSTE NIEUWS  :o

Ik krijg net te horen dat de xXx SPEELT....

Ik vroeg naar een eerste indruk.....antwoord...."er komt iets leuks uit"  :P

Ik zal jullie per minuut/dag/week op de hoogte houden...(terwijl ik dit typ zit ik echt te shaken)
Dit lijkt me zo ongeveer als via de telefoon horen dat je vader bent geworden.
En dan alleen maar horen: "Ik denk dat alles er wel aan zit."  :P

Veel sterkte met de rest van de bevalling. En onthoudt: regelmatig en diep blijven ademhalen!  ;D
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Robert - Jan

Tjemig......ben net een maand in 't buitenland geweest zonder tijd om te internetten en ik loop meteen 14 pagina's achter in dit topic. Sterker nog, ze zijn af, zien er fantastisch uit en spelen zelfs al :o

In één woord geweldig.
Ik heb een enorm ontzag voor de toewijding, de (uiterlijke) rust en de precisie waarmee je in staat bent om 2 jaar lang aan een zelfbouw project te werken. En dan hebben we het nog niet eens over vakmanschap 8)

Niets dan complimenten!

Robert - Jan
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Als ik eenmaal bouw heb ik (volgens mijn vrouw ;D) niet alleen een uiterlijke maar ook een innerlijke rust hoor...... ;)

Ze zijn nog niet AF......ik moet nog fineren en het laag mooi aansluitend krijgen....maar dat is.

........TO BE CONTINUED.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Erik,

Citaat van: Erik van Voorst op april 27, 2005, 17:59:59
IK ZIT NOG STEEDS TE SHAKEN.... :o

8)

De vele uren en het harde werken beginnen zich steeds meer en meer zelf terug te belonen. Nog even en dan staan ze wel en wee te spelen in de huiskamer en weet je waarom je er pakweg twee jaar geleden uberhaupt aan begonnen bent.

Het lijkt me geen verkeerde keuze om eerst eens op het gemak het laag te beoordelen op zijn potentie met diverse eindbakken en dat als uitgangspunt te nemen voor het verdere werk.

mvrg

Patrick

Ja dat heb ik ook voor mezelf nu besloten ......ik had dat eigenlijk al geplanned hoor...een degelijk vergelijk met ZAPP/Krell/Luxman/AudioResearch en Aitos op het laag samen met Guido.......maar vandaag in de euforie ben ik weer " dingetjes gaan regelen"  :P...... ;)

Ik ga echt vanavond moeilijk in slaap komen..... :-\

Rudo

Is het niet een goed idee om alle reacties in Front der Fronts op cdrom beschikbaar te stellen door het HT-forum? Vooral inclusief alle foto's?
Er zit een schat van informatie tussen (helaas ook veel gezwets....) dat van langere duur interessant kan zijn voor ons zelfbouwers.
Zoeken/scrollen op de website blijft een hopeloze zaak, daar is dit item te omvangrijk voor geworden.
Er staan echt leuke oplossingen in, aangedragen door Erik en anderen.
Een klusje voor de webbeheerder? Tegen onkosten plus wat extra?
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

The Foundation

Citaat van: Rudo op april 28, 2005, 10:10:14
Is het niet een goed idee om alle reacties in Front der Fronts op cdrom beschikbaar te stellen door het HT-forum? Vooral inclusief alle foto's?
Er zit een schat van informatie tussen (helaas ook veel gezwets....) dat van langere duur interessant kan zijn voor ons zelfbouwers.
Zoeken/scrollen op de website blijft een hopeloze zaak, daar is dit item te omvangrijk voor geworden.
Er staan echt leuke oplossingen in, aangedragen door Erik en anderen.
Een klusje voor de webbeheerder? Tegen onkosten plus wat extra?

rudo , ga je gang met die cdr

Walter_PPK

Ik vind dat dit project wel in de magazines mag en op hifi.nl en weet ik het waar. Dit project verdient wereldbekendheid! :-*
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

voodooless

Machtig goed opgeschoten zie ik! Heb het al een tijdje niet meer gevolgt... maar het ziet er echt om te smullen uit :).

Nu nog wachten op de juiste sound ;)

En daar zit nu net een punt dat ik zo vreemd vind: Je hebt letterlijk duizende uren in die speaker gestoken, je om ieder detail bekommert, geen enkel compromis willen sluiten. En wat doe je nu: geeft je speakers aan Mister X en gaat er zonder ook maar even te twijfelen of je ermee te bemoeien vanuit dat er een goed resultaat uit komt.... Vind ik een beetje vreemd eigenlijk. Als ik zolang aan iets bezig geweest zou zijn, zou ik ook met het ontwerpporces van het filter nouw betrokken willen zijn, al was het maar om daar een heleboel van te leren! Kan aan mij liggen hoor... Maar misschien heb je wel een goede reden om je te laten verrassen ;)

Rappie

Citaat van: Walter_PPK op april 29, 2005, 13:11:41
Ik vind dat dit project wel in de magazines mag en op hifi.nl en weet ik het waar. Dit project verdient wereldbekendheid! :-*
Laat hem het project eerst even afwerken ;D
Eigenaar van Paulthé

advr

Citaat van: deepspace op mei  2, 2005, 19:57:57
Kan aan mij liggen hoor... Maar misschien heb je wel een goede reden om je te laten verrassen ;)

ik denk niet dat Mister X de eerste de beste zal zijn gezien Eric's perfectionisme. ;D

Maar laten we gewoon maar wachten totdat ERic zich weer meldt met zijn vervolg van zijn super luidspreker. Dan komen we dat vanzelf weer te weten. :D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Citaat van: deepspace op mei  2, 2005, 19:57:57
Machtig goed opgeschoten zie ik! Heb het al een tijdje niet meer gevolgt... maar het ziet er echt om te smullen uit :).

Nu nog wachten op de juiste sound ;)

En daar zit nu net een punt dat ik zo vreemd vind: Je hebt letterlijk duizende uren in die speaker gestoken, je om ieder detail bekommert, geen enkel compromis willen sluiten. En wat doe je nu: geeft je speakers aan Mister X en gaat er zonder ook maar even te twijfelen of je ermee te bemoeien vanuit dat er een goed resultaat uit komt.... Vind ik een beetje vreemd eigenlijk. Als ik zolang aan iets bezig geweest zou zijn, zou ik ook met het ontwerpporces van het filter nouw betrokken willen zijn, al was het maar om daar een heleboel van te leren! Kan aan mij liggen hoor... Maar misschien heb je wel een goede reden om je te laten verrassen ;)

Volkomen normale reactie hoor... ;)

Het is alleen voor jou een Mr. X...of is het Mr. xXx... ;D

Volgende week ga ik langs en heb ik hem tijd gegund om het xXx-Filter op te bouwen en ook alles mechanisch/electrisch in te laten spelen.........

Dat opbouwen van het filter gebeurt met componenten van een extreme kwaliteit in de lijn van mijn 2 jaar werk....
en compromisloze bouwwijze  zoals jij dat zo mooi verwoord. (denk aan zilver en goud)

Ik neem dan mijn Aitossen voor het hoog en midden mee....en een emmertje meest gedraaide cd's  8)

Na uitvoerig geluisterd te hebben bepaal ik uiteraard de  "voicing"  en die zal richting Avalon liggen... :)

Een a twee weken verder luister ik of het gelukt is en dan gaan ze weer mee
en dan rest mij alleen het fineren en aflakken/spuiten nog.... 8)

Misschien is het leuk (of ook weer niet  :P) om te vertellen wat ik volgende week ga luisteren op mijn xXx.

Het zijn mijn meest gedraaide cd's...doe er eventueel je voordeel.

Deze gekozen nummers (en nog veel meer) liggen in mijn geheugen gegrift.

Ook wel een idee is om deze nummers eerst te beoordeelen op mij Eclipse en daarna de xXx....maar ja dat blijft ten alle tijden gekleurde info anyway....here are the results.......... MUSIC !!!!!!  8)

Fields of Gold..........................Eva Cassidy ( Songbird )
Autumn Leaves.......................Eva Cassidy ( Songbird )
Eventide.................................James Carter (Real Quiet Storm)
Saloua....................................ErikTruffaz (Saloua)
Marble Halls............................Enya (Sheppard Moon)
Ramblin Boy............................The Weavers (Reunion at Carnegie Hall)
7 Bagatelles for piano.............Alfred Brendel (Beethoven Bagatelles)
Intro/Yeah...............................Usher (Confessions)
Vers La Flamme.......................Scriabin (Horrowitz Scriabin)
Prelude in G Rachmaninov........Horowitz (Horowitz in Moscow)
Een paar nummers..................Guns and Roses (Appetite for Destruction)
2e Piano concert Chopin..........Zimmerman (Chopin)
The Girl from Ipanema..............Getz (Jazz Stan Getz)
Concerto in D Major...................Corelli ( Concerti Grossi Op. 6 Correlli)
Mr. Freeze..................................K's Choice (Live)
Allegro.......................................Bruch (violin Concerto no. 1  Vengerov)
French Arias...............................Magdalena Kozena
Nice to be out............................Stereophonics
Ray of Light...............................Madonna

Misschien vul ik deze lijst nog aan...met Barbers en Kralls... :P

voodooless

Mooie bonte verzameling :) Daar zul je een goede indruk van kunnen krijgen ja.

Arno P

Ineens Guns and Roses ertussen doet mij wel opkijken... :o

Durk

usher met yeah dan....

ik mis happy hardcore... geen nummer van scooter o.i.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Jean Pierre

Citaat van: Durk! op mei  3, 2005, 21:18:22
usher met yeah dan....

ik mis happy hardcore... geen nummer van scooter o.i.

Lol dat had ik nog niet eens gezien :D usher opzich best goed :P Als je de bas wil testen op snelheid etc moet je eens speedcore opzetten...(niet mijn ding overigens maar toch wel r*te-snel 8) )

Citaat van: Jean Pierre op mei  3, 2005, 22:16:30
Lol dat had ik nog niet eens gezien :D usher opzich best goed :P Als je de bas wil testen op snelheid etc moet je eens speedcore opzetten...(niet mijn ding overigens maar toch wel r*te-snel 8) )

Bas testen op snelheid is nog niet mogelijk...pas als ze terugkomen en ik ze gefineerd heb test ik het (sub)laag.

Echte " PowerMusic " heb ik niet veel van....dus hoop ik dat Martin en Miranda zin hebben om eens langs te komen.....als ik denk alles goed te hebben.... :P

Ik vind gewoon dat de xXx pas geslaagd is als hij ALLES kan weergeven....... ;)