Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

ruud2

:P :P ;D

en bijna 70.000..............................................................................................hits
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Durk

hoe lang is de levertijd van een echte sentinel dan wel niet..
Die gaan ze vast pas bouwen als er ééntje van verkocht wordt...
Of zijn ze niet meer "leverbaar"...

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Erik van Voorst (in memoriam)

De Sentinel is de opvolger van de Osiris en een paar CES-tentoonstellingen geleden (ik vermoed rond 2002) pas gepresenteerd dus hij is nog leverbaar.

Als je hem wilt bestellen kun je het best kontakt opnemen met Rhapsody te Hilversum
want dat is de officiele dealer voor de Benelux.

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Citaat van: Erik van Voorst op april 14, 2005, 15:14:04
De Sentinel is de opvolger van de Osiris en een paar CES-tentoonstellingen geleden (ik vermoed rond 2002) pas gepresenteerd dus hij is nog leverbaar.

Als je hem wilt bestellen kun je het best kontakt opnemen met Rhapsody te Hilversum
want dat is de officiele dealer voor de Benelux.

Op zulke speakers is het leuk provisie te krijgen ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

ruud2

zeker met de huidige dollar stand tov de euro....
of zijn de prijzen van die systemen ook gekoppeld aan de olie , zou je zo denken...
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Robbo

Als je de nederlandse prijslijst vergelijk met de amerikaanse zou je dat wel denken.  Voor een Eidolon 32.000 euro tegen 21.500 dollar  ???   Zijn zeker verplicht alles op voorraad te hebben hier in NL.

Een vrije dag erop zitten met grilles vervaardigen....de klok loopt nu gestaag want ik heb tot vrijdag de tijd om ze gereed te krijgen.....hahahahaha...na 2 jaar toch nog de klok in de gaten houden.... ;D

Foto's laten even in detail zien hoe ik de grille maak..misschien wel leuk

Ook een beginnetje van de grille van de xXx-Sub
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)

....en ook hier weer de versteklatjes opgelijmd...

Het korrelige spul wat je ziet is het MDF wat ik een beetje heb dichtgesmeerd (zaagkrassen) met staalplamuur alvorens zwart te schilderen....is het wat strakker als straks het doek erover gespannen wordt... ;)

:)

En ook eens de achterkant van het xXx-Sub Frame... ;)

Durk

Nee hoor...
Ik denk dat ik maar een paar xXx bestel i.p.v. een paar sentinels...
Kun je ze volgende week af hebben...
In surroundopstelling dan wel te verstaan....

;D ;D

Dit segment is volgens mij alleen voor de ultieme liefhebber met een dikke wallet....
Niet voor een simpele loonslaaf als ik..... Al hoor je mij niet klagen...

Zul je ze straks niet missen als ze weg zijn voor het filter, of ga je gewoon een maand op vakantie...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Sjors

Citaat van: Erik van Voorst op april 15, 2005, 18:13:45
Een vrije dag erop zitten met grilles vervaardigen....de klok loopt nu gestaag want ik heb tot vrijdag de tijd om ze gereed te krijgen.....hahahahaha...na 2 jaar toch nog de klok in de gaten houden.... ;D

Foto's laten even in detail zien hoe ik de grille maak..misschien wel leuk

Ook een beginnetje van de grille van de xXx-Sub

....en dit alles op de zaagtafel van "Elecktra Beckum"  O0

Groet, Sjors

Nope, het zijn de Avalon Eclipses van het eerste uur.....die impedantie onvriendelijke... maar wel klinken als een klok  ;D

Ik denk dat ik de xXx  zelfs  " positief "  zal missen...want het begint voor mij aardig aan de grens van obsessie te geraken
....verder wil ik toch nog een paar extra dingetjes aan de filterkast in die tijd doen....dus...... ; ;)

blue-eyes

Citaat van: Erik van Voorst op april 16, 2005, 00:03:33
Nope, het zijn de Avalon Eclipses van het eerste uur.....die impedantie onvriendelijke... maar wel klinken als een klok  ;D

Ik denk dat ik de xXx  zelfs  " positief "  zal missen...want het begint voor mij aardig aan de grens van obsessie te geraken
....verder wil ik toch nog een paar extra dingetjes aan de filterkast in die tijd doen....dus...... ; ;)

Ik vind het wel typerend wat je nu zegt. Hoezo BEGINT het nu pas een obsessie te worden? Niet toen je begonnen bent? :)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Scarp

Citaat van: Jack van Dijk op april 16, 2005, 10:57:19
Ah, we hebben dus dezelfde speakers. Inderdaad ze klinken als een klok!

Jack
Ook irritant als je speakers telkens tikken en om het uur 'ding dong" geluiden geven ... :) En dan nog maar hopen dat ze niet als een koekkoeksklok klinken

Tjonge jonge moet een beetje op mijn woordkeuze gaan passen met al die topicvervuilers  :P  >:D  ;D

Anyway 2 dagen noeste arbeid resulteerde in 2 grilletjes welke alleen nog maar " gestreken"  hoeven te worden.

Voor de xXx-sub heb ik het frame weer wat mm zwaarder uitgerust en het vilt weer wat mm dikker...zodat per xXx-Cabinet de maten wat oplopen dat geeft buiten een constructief voordeel ook nog een mooiere look aan het eind... ;)

Mijn huiskamer ligt nu bezaaid met xXx omdat ik logistiek met een hoop dingen bezig ben....veel puntjes op de I  ;D

Hier het folie wat een goed hulpmiddel is bij het aftekenen van de mountingholes....

Resultaat.....klaar voor het snijden......

PS
Snijden gaat wat trefzekerder met een 12 jaar oude single mailt whiskey   " on the side"  ...maar dit is meer naar eigen inzicht.... :P

jowi

Zie ik daar nou borrelnootjes en whiskey op de tafel ?  ;D

Geduld Jowi je zit door mijn mails heen... ;) ;D

Het snijresultaat...

@ GTDesign

Wees gerust.....Nu ga ik 21 grams kijken en daarna U2 Go Home Live  in Slane Castle... ;)

paul groot

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

van mijn beste vriend gekregen.... :P

Arno P

Welke malt is het ?  ;)

De xXx-sub krijgt zijn Neglige.... :P

En de Foto waar ik zelf een lange tijd op heb moeten wachten

PS
De Single Malt is een " The Glenrothes" Speyside (Limited Release)

EN HIER GA IK DE HELE AVOND NAAR KIJKEN .... ;D ;D

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op april 17, 2005, 17:42:36
EN HIER GA IK DE HELE AVOND NAAR KIJKEN .... ;D ;D

De non lijkt het hoofd iets naar links te buigen of is dat gezichtsbedrog?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.