Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Er is rekening gehouden met de vloer... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

kuiperik

Citaat van: patrick_vdb op maart 31, 2005, 21:32:59
Ik ken mensen die met 250Kg alleen aan de haal gaan en mensen die amper 50Kg met z'n tweeen tillen......dus het zegt eigenlijk nog niets ;D ;)

Dan denk ik dat die 2 niet vrolijk zouden worden in dit geval!  ;D ;D ;D
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

VlisChris

Citaat van: Erik van Voorst op maart 31, 2005, 21:56:36
Er is rekening gehouden met de vloer... ;)

Wat wordt het uiteindelijke gewicht van de speakers naar verwachting? Aangezien je blijkbaar voorzieningen hebt getroffen met je vloer?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DennisG

Het ziet er werkelijk fantastisch uit Erik, en het 'eind' begint in zicht te komen. Ik moet even kwijt dat ik toch wel veel respect heb voor jouw blijvende enthousiasme en schijnbaar onuitputbare voorraad energie. Sinds jouw eerste post zijn we nu bijna 2 jaar verder..........

Ja ...onbegrijpelijk dat jullie nog steeds zo geboeid zijn door mijn speakertje... :o

Anyway....vandaag een van de leukste dingen gedaan...de C220-ers erin !!!!!

Eerste foto....een mal maken

Tweede foto....."Sonus Faber Stradivarius-Lap" snijden

Derde foto.....Mountingholes

Vierde foto........Eindresultaat Close-up

Vijfde Foto....Tja....tranen in mijn ogen.....WAT GAAF (ik zeg het zelf..hoewel ik daar niet van hou)  8)

(tijdelijke glimmende kleine schroefjes)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)

BOUBOU

Met 1 woord "S C H I T T E R E N D"  :o

Gefeliciteerd met het afronden van dit mooie project  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

advr

............................................ ;D ;D ;D ;D ;D ;D

geen woorden voor!!! O0 O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Sullivan

Aardig.

;D

Echt schitterend. Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal.

mvg,
Frank

patrick_vdb

8) Petje af hoor Erik!

mvrg

Patrick

The Foundation

RV

Zeeeeer mooi gemaakt. Wanneer je een luistersessie voor een paar honderd forumgebruikers inlast wil ik er zeker bij zijn  ;D

Is er al sprake van een idee voor het volgende project? Niet dat ik je je rust niet gun hoor  ;)

Heel veel luisterplezier!

Robin
Meridian 561 & 557 2x, denon dvd-5000 & Dynaudio gespeakerte
Nog een Meridian 505 over? PM me.

Arno P

eduard

heeeeeel moooooi.
De speaker ziet er nu al heel goed uit, ik kan niet wachten totdat je het echte fineer hebt aangebracht. Ga zo door.

kuiperik

Erg mooi geworden...... mijn complimenten.......
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Sjors

Nu staat er een non naast je bank  :D

Gefelici zéér mooi!!  :o

Groet, Sjors

FFF

Ziet er geweldig uit,

Ben erg benieuwd naar je ervaringen en techniek Voor de bovne laag fineer.

R

Super gedaan erik. Feli.

ruud2

mooi kontrast dat zwart en wit.
nou de eerste tonen en dan krijg je echt tranen in je ogen ( uit voldoening wel te verstaan).

groet, ruud
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Smitsmans

Ik sluit me graag aan bij de rij van bewonderaars. :o

Zeer fraai resultaat van je vele uren werk en doorzettingsvermogen. Door het bouwen van mijn mini krijg ik daar alleen maar meer respect voor.

Ga je toch al even luisteren met een knutselfilter, of kun je het na die twee jaar nog opbrengen om te wachten op een serieuze versie, voordat je de eerste klanken gaat horen?

Veel plezier met fineren! Het lijkt me geweldig om de speaker met elk stuk fineer weer mooier te zien worden.

Groeten, Guido

Citaat van: RV op april  1, 2005, 18:38:07
Zeeeeer mooi gemaakt. Wanneer je een luistersessie voor een paar honderd forumgebruikers inlast wil ik er zeker bij zijn  ;D

Is er al sprake van een idee voor het volgende project? Niet dat ik je je rust niet gun hoor  ;)

Heel veel luisterplezier!

Robin

Ojee...een project tegelijk ....maar er staat nog veel op stapel..... ;)

Bijvoorbeeld een "superrack" een beetje Finite Elemente Master Reference
(Ik zal hem wel weer 5th Element noemen met mijn filmnaam-projecten)
maar dan met meer een down to earth concept
zoals de Copulare Aural Serie A (trouwens wel 2 catching names ;)) dit rack presteert gelijk zo niet beter in de laatste Stereo (geen waanzinnig blad maar wel leuke foto;s)    ;D

Mijn Voorversterker nog meer uitbouwen (zie homepage) met een Silver Rock achtig concept
of misschien wel een hele andere/nieuwe voorversterker...enfin

Projecten eigenlijk weer  niets te maken met een Hometheaterforum..... ::)....... :-X

Voorlopig nog een week of 2 a 3 bezig met de 2e xXx-sub en dan gaan ze op transport voor degene die mijn filter gaat doen....het wordt meteen een filter in de lijn der verwachtingen....dus geen tijdelijk knutselfilter....dan komen de xXx-en weer terug en dan worden ze afgefineerd...dus ik ben nog wel een paar maandjes zoet..... ;)

@Ruud2.....contrast zie je straks niet veel meer van met de frontjes...maar ja...als je de frontjes er even afhaalt is het eronder ook mooi zoals het hoort... ;D

ruud2

vrachtwagen en vorkheftruck..... ;D
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.