Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Tuurlijk

Het word een klein beetje stil in dit topic, en dat kan natuurlijk niet hé.
Kom Eric je bent al zo ver, en het is nu al erg mooi allemaal.
Ik hoop alleen dat je straks als je gaat fineren een bovenfrees gaat kopen ;)
Daar maak je het voor jezelf wat makkelijker mee.

Veel succes met de voortzetting,
Ik blijf je topic volgen.

Groet,
Bert.

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik schat dat ik nog een kleine 2 weekjes zoet ben met de Barco ontwikkelingen, scalers, configuraties, bedrading, en veel leesvoer....daarna gaan we weer... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op november  1, 2004, 13:05:15
Ik schat dat ik nog een kleine 2 weekjes zoet ben met de Barco ontwikkelingen, scalers, configuraties, bedrading, en veel leesvoer....daarna gaan we weer... ;)
Okay Erik,

je tijd is om...........

Bouwen........afmaken, schuren, plamuren, zagen, spuiten, monteren, bedraden, fineren.......
Kom ik einde volgende week luisteren. ;D

gr
Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Shorty

Ho, ho, Paul! Erik is nog niet halverwege  ;D
Eerst het filter nog.  >:D
Ik gok op nog minstens anderhalf jaar. Aantal posts hier gaat nog verdubbelen!  8)

VrGr,

Bart J.

GTDesign

Erik heeft CRT pauze... ;D

paul groot

Citaat van: GTDesign op november 18, 2004, 21:55:07
Erik heeft CRT pauze... ;D

Ja dat is het..........en wat voor een,

Weer het mooiste......van het mooiste..........Hij houd van overdrijving maar dat levert wel wat op.
Nergens zo mooi gezien, dus allemaal op zoek naar een 1209.............. en een setup door RD. :-*
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Vandaag weer verder met de bouw van xXx

Tussenstand voor de mensen die het volgen: 1 complete xXx fineerklaar incl filtercabinet.

De 2e set heeft de Head en Mid klaar resterend dus de sub en de filterkast.

Voor de sub heb ik nu 3 maal een kabeldoorvoer gemaakt van YmvK welke ontdaan wordt van zijn bedrading Foto 1.

Daarna 3 maal een 12 mm gat en doorvoeren zie Foto 2.

De laatste Foto kijk je van onderen af in de sub met nog een doorvoer halverwege (4 gaten want er komt er natuurlijk 1 bij van de sub zelf  ;))

Ook zie je al de 32 mm boor liggen om een mal te maken voor de 1e 24 mm MDF Bodemplaat waar de vuldoppen netjes in moeten passen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

:)

Sherwin

Echt mooi en doordachtwerk allemaal Erik,

Owee als ze klaar zijn!  ;D

Mvgr, Sherwin

Vandaag het bracingsysteem gemaakt voor de bodemplaat bestaande uit balkjes 24 mm MDF zo een 8 cm hoog (zie lijmklemmen rondom)

Ook loodplaatjes om interferentie van het filter tegen te gaan
(staat er straks pal achter) verlijmd.

Meteen een mal gemaakt van 4 mm MDF met de lokatie van de vuldoppen.

Laatste pic laat de 2e filterkast zien..even 2 zijschotjes verlijmd voor de 1e Berken binnenplaat.(daarna lood en weer Berken).

Atee

Als niemand reageert dan die ik het maar. Erik jongen, wat heb je weer ontzettend staan klussen op je vrije vrijdag. Ik wou dat ik het kon, of beter, ik ben blij dat ik het niet kan want dan had ik geen tijd voor mijn hobbies  :D

Nog veel inspiratie en transpiratie gewenst en als het setje compleet af is hoor ik het graag. (ik denk dat ik er alleen maar het raam voor hoef open te zetten, haha!!!)

groeten van Arnold (wat doe ik hier eigenlijk op een audiofielenforum)

GreenGras

He, eindelijk weer een update, toppie! Allemachtig Erik, wat een werk, wat een kunde en wat een prachtige vorderingen zijn het weer, ik zal de komende dagen steeds weer kijken of er weer een update beschikbaar is!!!!

Respect en bewondering!
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

Oracle

Citaat van: GreenGras op november 24, 2004, 22:48:20
ik zal de komende dagen steeds weer kijken of er weer een update beschikbaar is!!!!

Je kunt ook een notify aanzetten op dit topic... Je krijgt dan een mail als er nieuwe berichten zijn. Dan hoef je niet zo vaak te checken...  ;D

Groet,
Mark

Het fineer is uitgezocht en ga ik volgende week woensdag ophalen.

"Birds-Eye Maple" oftewel Gemoesteerde Esdoorn/Vogelogen Ahorn.

Prachtig al zeg ik het zelf.... ;D 8)

DennisG

Is ook mijn keuze voor mijn 'Eidolons'. Erg fraai.

Ga je voor de flexplaten, of ga je zelf spiegelen? Waar heb je het besteld als ik vragen mag?

Groet,
Dennis

R

Wat is spiegelen? is dat het matchen van de nerf en het door laten lopen?

Ik ga flexplaten gebruiken, ik koop wel "extra veel"  zodat ik toch kan selecteren  ;)

Mijn 2 favorieten zijn Leeuwenburgh en Arnhemse......bij de eerste moet je wel  "regelen" want deze verkoopt sporadisch aan een particulier.

Ook op prijzenjacht want deze fineersoort  loopt op tot 130 Euro per m2 excl. BTW  >:(

Suc6

DennisG

Ik heb meerdere malen met de flexplaten gewerkt, en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Doordat het zo vlak is kun je het perfect met witte houtlijm verwerken. Een dikke plaat multiplex en een paar lijmklemmen als pers is voldoemde voor een perfect resultaat.

Onderstaand plaatje laat een stel subwooferbehuizingen zien, die ik voor een ander heb gebouwd. Als afwerking heb ik flexplaten gebruikt (kersen), afgwerkt met Osmo Hardwax.

Punt met flexplaten is wel dat het lastig is om hoeken groter dan 90 graden echt netjes te krijgen. Dit heeft te maken met de papieren onderlaag. Ook al is deze laag bijzonder dun, bij hoeken groter dan 90 graden (de facetten) ge je het papier zien. Door de grote hoek krijgt het papier tenslotte meer dikte. Mijn eigen speakers heb ik na het geprobeerd te hebben met flexplaat, uiteindelijk met gewoon fineer beplakt. Wellicht iets ter overdenking????

Overigens is gewoon fineer ook een stuk voordeliger.

Daar heb je wel een punt...ik zal eens een proefje lijmen en schuren  ;)

DennisG

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Net weer heel wat uurtjes doorgewerkt....toch slecht weer.. ;D

Eerste foto:...bodem is vlak met veel "vlees" voor de verlijming van de eerste plaat.

Tweede foto:...het 2e filtercabinet heeft nu ook zijn berken binnenwand.

Derde foto:....voor de fans...erg herkenbaar de bodemplaat wordt verlijmd en even aangedrukt... ;)