Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Je zult het nauwelijks zeggen maar 3 ochtenden had ik nodig voor de 2 bodemplaten en nog 2 te gaan. :(

Die vuldoppen vergen zeer veel extra werk.

Ik hou mezelf steeds maar voor dat dit de ultieme binnenwandvulling gaat geven (loodkorrels-zandmix) 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Hoi Erik,

Ik zou iets meer gewicht op de bodemplaat leggen om deze optimaal aan te drukken...of is de lijm op die foto al droog. >:D

Leuk om weer vodderingen te zien, ga zo door.

mvg,
Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

De op 1 na laatste bodemplaat deze laat zien hoe diep de vuldoppen verzonken zijn...blij dat dit hoofdstuk nu is afgesloten..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Op de eerste foto lijkt het erop dat de gaten wel heel erg dicht aan de buitenkant zitten....maar er komt nog een 8 mm MDF wandje tegenaan gelijmd.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1581
De laatste foto het wandje in beeld, klaar voor verlijming.
Het eind is nu in zicht....en de leuke afwerking komt steeds dichterbij....net als kerstmis  :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1582
Nog even een leuke gebeurtenis wat nog wat beloofd op versterkingsgebied voor de xXx.

Omdat ik nog wat dingetjes moest doen in de AudioResearch en omdat ik wist dat Jiri langskwam om wat op te pikken en natuurlijk wel een paar tracks wilde horen op mijn huidige Avalons een 2e set Aitossen aangesloten...zodat we muziek hadden. ;)

Dit resulteerde al meteen in een enorme verbetering qua resolutie en hoog/midden snelheid...alles was gewoon nog mooier "op tijd".

Uiteraard was mijn fundament weg (OTL en laag redement Avalons) maar de extra winst heeft me alweer talloze cdtjes verder doen beluisteren.....ik kan nauwelijks meer wachten ......... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass


Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op december  5, 2004, 15:33:05
De laatste foto het wandje in beeld, klaar voor verlijming.
Het eind is nu in zicht....en de leuke afwerking komt steeds dichterbij....net als kerstmis  :)

Mooie sandwich Erik!
Multiplex-spaanplaat-mdf: jij wil alle resonanties door elkaar laten uitdempen. Volgens mij werkt dat prima.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

....inderdaad...met steeds een loodplaat ertussen  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

#1586
HEAVEY ; heb ik al aan de lijve ondervonden ;)
heb je een sterke buur? hij heeft zich al ergens gemeld nietwaar ....vrijwillig ??
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

20 kg Baffle...schoon aan de haak  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Atee

Beetje off-topic maar The Jackson Five heeft Erik bij mijn weten niet in z'n collectie.

Arnold

Of moet ik toch eens een 'cursus smiley' volgen?!?


Audiofiel

Was de jackson Five niet zo:

O0 O0 >:D O0 O0

Maar dan zijn dit de Blues Brothers zeker:

8) 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BOUBOU

Citaat van: Audiofiel op december  9, 2004, 08:37:43
Was de jackson Five niet zo:

O0 O0 >:D O0 O0

Maar dan zijn dit de Blues Brothers zeker:

8) 8)

;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Shorty

Het moet niet veel gekker worden  :o : Sony Pictures heeft je speakernaam gestolen voor de film xXx

Sue their pants off!!  >:D  ;D

VrGR,

Bart J.

Merijn

Goede avond,

Het heeft me 6,5 uur gekost en nu heb ik de draad doorgelezen.
Over de bouw kan ik maar een ding zeggen:
Makes my hart glow with desire!


Rest me twee vragen:

Exclusief de uren, wat is ongeveer het budget geweest voor de speakers? Begreep dat de tweeters zowat het halve budget beslaan?

Tweede vraagje: Hoe doet een ASR Emitter het met Avalon  ;D
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Erik van Voorst (in memoriam)

#1594
Citaat van: Merijn op december 13, 2004, 17:22:23
Goede avond,

Het heeft me 6,5 uur gekost en nu heb ik de draad doorgelezen.
Over de bouw kan ik maar een ding zeggen:
Makes my hart glow with desire!


Rest me twee vragen:

Exclusief de uren, wat is ongeveer het budget geweest voor de speakers? Begreep dat de tweeters zowat het halve budget beslaan?

Tweede vraagje: Hoe doet een ASR Emitter het met Avalon  ;D



I know how you feel....ik heb hem verleden week zelf voor het eerst vanaf het begin weer gelezen en deed er een "werkdag" :P over.

Het budget zal zo een beetje 10.000 euro zijn  (eerder wat meer dan minder) de diamantjes jagen het inderdaad sky-high...maar er komen nog meer exotische dingen aan  8)

Ik heb geen ervaring met ASR...dus een mooie match kan ik niet adviseren.

Ik heb trouwens de volledige naam nu gekozen voor het project...de reden was dat ik op mijn hotelkamer van het week-end kon kiezen om xxx te kijken.....en ze bedoelde hier niet:

de James Bond van Vin Diesel.  :)


Zijn volledige naam:...... " xXx-Zibit "

Je 6.5 lees-uren worden beloond met de Primeur  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Merijn

Toch niet uit de film Austin Powers?  ::)
I Prefer Coffee For Mental Stability...

R

Xzibit is een rapper van het fameuze programma "Pimp my ride." Ga jij voor de pimp my speaker variant?

http://www.mtv.com/onair/dyn/pimp_my_ride/series.jhtml

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik hou het erop dat het een "exhibit"  is dat je veel kunt bereiken met zelfbouw  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

#1598
helemaal mee eens ;)

edit : opmerking verwijderd  ivm vervuiling

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Shorty

Hoi Erik,

Er is - behalve TacT - nog een mogelijkheid om je luidsprekers zonder passieve filters, en met gebruik van je eindversterkers aan te sturen. De Australische firma DEGQ heeft een apparaat voorzien van digitale filters en een meetmicrofoon. Alles, van kantelpunten tot filterhellingen tot (tot 300 db per oktaaf  :P) is instelbaar. En het meet en corrigeert ook nog eens je luisterruimte. Twee digitale ingangen (tot 192/24) en zes uitgangen, dus drieweg-speakers zijn geen probleem. Abbey Road gebruikt ze ook.  8) Een review van het ding staat hier op 6moons.

VrGr,

Bart J.