Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

ruud2

........IK HOOR NIETS.....
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Vigier

't is stil..... aan de overkant....

Niet actief

Citaat van: ruud2 op september 24, 2004, 08:12:38
........IK HOOR NIETS.....

Ik hoor mijn eigen Krell, ben er stil van en wilde wel dat ik een tweede had.....  ;D

Niet actief

Citaat van: Erik van Voorst op september 23, 2004, 16:55:19
Eindelijk na een lange tijd morgen mijn Audio-Research ophalen.
En snel weer in mijn huidige keten opnemen (2000-50Hz).
Er zijn gloednieuwe buizen in gezet (alles vervangen) en er werd mij verteld dat dit wel erg nodig was (al jaren intensief mee gespeeld).......heerlijk...

Hé Erik, heb je 'm bij de importeur laten nazien?
Als ik mijn buisjes wil laten vervangen, zo wordt me gezegd, is het belangrijk om door Acson gematchte buizen te nemen en meteen de versterker te laten afregelen/nazien. Dat laatste is toch geen gek idee en ze weten daar vast ook wat ze doen.

Ik kan zo buisjes kopen, maar dat is blijkbaar niet het belangrijkste. Belangrijk is ook dat ie eens wordt nagezien. Klopt dat wel?
Toine.

Erik van Voorst (in memoriam)

pm

Toch eigenlijk weer een beetje " tussendoor"  aan de xXx-en gewerkt

Hierbij 2 maal een "K-Pax" Powercord gemaakt naar eigen recept voor de Aitossen welke op het midlaag komen....ochtendje hobby voor de shoot-out morgen  ;D

Voor de techneut: OFC-koper meerdere strands zwaar verzilverd en getwist...teflon afscherming en plus/min strak getwist (boormachine lage toeren ;D) kunststof braided sleeve...waaromheen aarde weer getwist.
verder nog een rode aanduiding op de steker voor de spanningsvoerende ader...et voila

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Erik,

De K-Pax's zien er goed uit....welke diameter aders heb je gekozen?

Als ze morgen in de shoot-out gaan dan natuurlijk wel even een verslagje melden van deze DIY-netsnoeren he? ;)

mvrg

Patrick

Twee en een half kwadraat.  ;)

Ik heb ze al eerder gebouwd en toen speelde ze behoorlijk beter dan de bijgeleverde Aitos-lichtnetsnoeren
welke ook al van goede huize kwamen  ;D

Voornamelijk meer brilliantie op hoog midden...het spettert er gewoon vanaf.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

patrick_vdb

Hi Erik,

Ja, DIY-netsnoeren kunnen een ontzettend grote verbetering geven tov meer "standaard" snoeren. Ben benieuwd hoe ze zich verhouden tov de XTC van Martin...deze heb ik al eens in de set van Garmt gehoord (en sprak me enorm aan) dus eventuele vergelijkingen zijn wel te plaatsen voor mij ;)

mvrg

Patrick

Oracle

Erik,

ik wilde even zeggen dat ik niet alleen zwaar onder de indruk ben van je bouw-capaciteiten (het niveau knutselen ben je al hemelsbreed voorbij! :) ), maar dat ik tevens vind dat je van het geheel ook bijzonder mooie foto's weet te maken, met telkens een erg aparte invalshoek! Zoals bv. de foto van een aantal berichtjes terug, van de netsnoeren! Erg leuk om te zien!  8)

Groet,
Mark

SiR-ROUND

Citeerplus/min

Fase en nul?

;D

garmtz

Niet actief

Citaat van: garmtz op september 26, 2004, 10:49:27
Kniesoor... ;D

Je moet toegeven: luidsprekers staan uit fase en niet uit plus.....  ;)
Toine.

SiR-ROUND

Maar speakers hebben weer wel een plus en min... Of rood/zwart, of....

;D

BOUBOU

Citaat van: Erik van Voorst op september 29, 2004, 12:43:24
Opnieuw even een fotootje van mijn DIY netsnoer  ;D

Je moet toch wat om je topic weer omhoog te halen  ::)  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jean Pierre

Mooie stroomsnoer, evenals de tuin heb je daar nog wat meer fotos van ? stond maar 1 van op je site !

Er staat er nog 1 ergens in dit topic zo rond de kerst met sneeuw...is wel behoorlijk off-topic...maar ik kan het niet laten om je te tippen..... :)

Jean Pierre

Mooie tuin echt!

Citaat van: Sullivan op september 26, 2003, 15:19:08
Het was niet de bedoeling dat je de foto ging verwijderen, dus hier is ie nog een keer ;).

mvg,
Frank
Oook vond ik op mijn lange zoektocht erna dit plaatje met fineersoorten. Nu vroeg ik me af, welke soorten die "blanke" waren en die rechts onder. Wat daar dus de namen  van zijn!

Beetje Onduidelijk.

Ik denk de blanke soort die ik ook voor mijn xXx ga kiezen....en dat is esdoorn....kan alleen moeilijk zien of dit
" Gemoesteerde Esdoorn "  is, ik denk van niet. Deze ligt naast waarschijnlijk Kersen.

In ieder geval kies ik deze blanke soort welke overigens door Avalon alleen gebruikt wordt op de Eidolon Diamond en NIET op hun topmodel de Sentinel terwijl ze roepen ....de meest exclusieve houtsoort..... ???

Dus: " Vogelaugen-Ahorn" =  " Birdseye-Maple " =  " Gesuikerd Fichten "  For Me ;)

Tussen de " Barco-bedrijven"  door toch weer even de vuldoppen voorgeboord en gemonteerd

...en de doppen gemonteerd

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  3, 2004, 12:42:48
Tussen de " Barco-bedrijven"  door toch weer even de vuldoppen voorgeboord en gemonteerd
Gefeliciteerd met je 1209 Erik,
is een prachtapparaat,

maar na het weekend weer snel aan die fronts "door"
ik wil Private investigation "horen"op die nieuwe kasten........ :P

gr
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

michiel

Citaat van: paul groot op oktober  6, 2004, 23:04:28

ik wil Private investigation "horen"op die nieuwe kasten........ :P

Daar kan ik op het moment ook niet genoeg van krijgen!!!! Wat een geniaal nummertje. Vooral dat laatste stuk, die drums gaan door been en merg. Jammie! :o

ruud2

klinkt ijzingwekkend.... op de violaters ;D  tevens in the flesh van roger waters ;D ;D
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Eerst even een plafonnetje maken voor de Barco en dan weer door...

Walter_PPK

Zoiezo heel The Wall is ijzingwekkend kippenvel.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer