Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Sherwin

Beste Erik,

Waar heb je die behuizing laten maken? Ik zoek mezelf echt wezenloos naar een fatsoenlijke alu behuizing van maximaal 250 euro (voor de zappies).

Heb al geinformeerd bij www.par-metal.com alleen nog steeds geen reactie (altijd zo'n hekel aan).

Alvast bedankt,  ;)

Mvgr, Sherwin

Jean Pierre

Volgens mij heeft Mr Erik een abbonement op mdf :D ziet er mooi uit hoor!! Nog gefeliciteerd met je vrouw trouwens ;)

SiR-ROUND

filterkast-inlegwerk?

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb geen behuizing laten maken... ???

Mischien een spraakverwarring, ik heb 4 strippen ebbenhout laten inleggen met Abalone (=zee-oor)
deze subtiele sierstrippen (ook op bv. een gitaar) gebruik ik om in mijn zelfbouw filterkasten te maken.

Dezelfde filterkasten als Neil Patel...alleen ik kies voor ebben met een afwerking...zeg maar een beetje meer instrument-achtig...ik ben nu eenmaal gek op hout en akoestische instrumenten..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

MrPink

Misschien bedoelt hij de Krell?? ;)

Groetjes,
Oscar

Sherwin mischien een overbodige tip..maar informeer eens bij Guido voor een mooie houten " bak "  hij maakt fantastisch mooie "dozen"  :o  dan krijg je een soort clone
Tenor-amp bijvoorbeeld.

Even on topic weer  ;)

Vandaag een uurtje of zo... ;D.....besteed aan het corrigeren van de 22 mm bodemplaat (was een beetje uit de haak verschoven, en ook de zijwanden sloten niet helemaal aan enz enz).

Meteen van de eerste loodlaag voorzien. Ik zal blij zijn als deze moeilijke stadia voorbij zijn...pfffff...je zit zo snel een paar mm fout ten opzichte van de reeds gemaakte rechter xXx...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sullivan

Citaat van: Erik van Voorst op juli  3, 2004, 12:45:09
Sherwin mischien een overbodige tip..maar informeer eens bij Guido voor een mooie houten " bak "  hij maakt fantastisch mooie "dozen"  :o  dan krijg je een soort clone
Tenor-amp bijvoorbeeld.

Daar dacht ik ook aan (houten bak) en dan bekleden aan de binnen kant met alu, om hem af te schermen.

mvg,
Frank

Sherwin

En de buitenkant laten spuiten? :)

primeur
Ik hoor zojuist dat mijn inlegwerk voor de xXx-filterkast thuis is binnengekomen...vanavond gelijk een fotootje maken!!!!!!  8)

SiR-ROUND

Nog twee uur en dan is het avond...

Sherwin

blue-eyes

Nog een minuut Erik! Als je nu alvast een foto maakt, kunnen we het zo zien ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Bart_M

Ruim 2 uur later.... ik wacht nog steeds af....  ^-^

Biite

Stelletje zelfbouw junkies  ;D

Helemaal verslaafd aan Erik's fronts...

Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

SiR-ROUND

Tis verdorie half 12 en nog steeds nix!!!

kuiperik

Dit is toch wel een voordeel van ZELFbouwen. Hoef je niet op de foto's te wachten......
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

SiR-ROUND

Biite

ROFL

Volgens mij zit Erik zich helemaal suf te lachen en post ie ze gewoon om 06:00 :)
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

Spacebass

;D  ;D

BOUBOU

Citaat van: Spacebass op juli  6, 2004, 00:25:06
;D  ;D

Zonde van al de moeite  ::)  ;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Xander

Volgens is Erik in slaap gevallen...!?!?!?
Het is nu al bijna 08.00 uur en ksie nix... ??? ???

-X-
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

advr

Hij doet het erom...... 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Bart_M

Adonias

Zullen wij ook met z'n allen dit topic negeren dan?
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

advr

Daar is ie nou net te interessant voor natuurlijk..... ;D ;D ;D ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A