Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1325
Foto 5 en 6.

De laatste loodjes of liever gezegd loodplaten.
Het op maat snijden en verlijmen aan de xXx-Subbaffle
(wat een woord ;D)

Ik verlijm hier een 15 mm MDF aan Lood en daarna aan 18 mm Spaanderplaat en dan weer lood en tot slot 18 mm Berken multiplex
dan weegt de baffle rond de 20 kg en hopelijk is resoneren er niet meer bij  ;D.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Eindelijk, ik vond het hier al veel te stil worden ;)

Blijf er goed uitzien,

Heb je enig idee wanneer je verwacht de speakers speelklaar te hebben (dus zonder filters etc)

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb voor de xXx-sub een maandje uitgetrokken...dan de filterkasten (af)bouwen....de hele zaak afwerken...HET LEUKSTE  ;D ....dan praat je zo over november/december......

Maar ach geen probleem...je moet er de tijd voor blijven nemen....

Laatst ramde ik fff snel een filterkast in elkaar onder het mom prototype....heb ik gelijk weer bij het grofvuil gezet...had echt niet de ziekelijke perfectie van de speakers  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Niet actief

#1328
Citaat van: Erik van Voorst op juli 19, 2004, 17:19:03
Laatst ramde ik fff snel een filterkast in elkaar onder het mom prototype....heb ik gelijk weer bij het grofvuil gezet...had echt niet de ziekelijke perfectie van de speakers  ;)

Nee, okee, 't is dat je ut zelf zegt, van die "ziekelijke perfectie"......  ;D
Ik vond het ook stil geworden; dacht eigenlijk dat je al op vakantie zou zijn.  8)
Die inside-view van de midbehuizing lijkt trouwens wel een soort dwergengrot uit LOTR....

Erik van Voorst (in memoriam)

#1329
Weer wat laatste foto's voordat ik op vakantie ga.

Eerste vakantiedag haal ik trouwens mijn Thommessen xover op  ;D

Hierbij foto's van de xXx-Filtercabinet. Deze gaat bestaan uit 18 mm  berkenmultiplex volledig bekleed met loodplaten en afgewerkt met plm. 5 mm dik ebbenhouten stroken.

De scharnier om de "motorkap"van de xXx-speaker open te klappen is van roestvrijstaal genomen
(gewoon omdat ik dat mooi vind  ;)...en straks niet meer te zien is  >:D)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hier de loodplaten verlijmd op hoogte van de scharnierdikte  :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

En ik had nog een fotootje genomen precies 1 jaar na dato van mijn xXx-werkplaatsje.. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Xander

Super!

Hé Erik, ik wens alvast een fijne vakantie!
Kom maar snel weer terug (voor meer foto's ;D ;D ;D)

-X-
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

advr



Het allemaal super mooi zeg.... Volgens mij is iedereen zeer benieuwd hoe dat allemaal moet gaan klinken. ;D

Heb je niet het gevoel dat het een keer af moet zijn. Je bent er al zo lang mee bezig, het moet toch gaan kriebelen zou ik zeggen. Althans dat zou ik hebben... ;D

Een prettige vakantie toegewenst, ik moet nog 3 weken... :P


Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Niet actief

#1334
Citaat van: Erik van Voorst op juli 20, 2004, 10:47:04
En ik had nog een fotootje genomen precies 1 jaar na dato van mijn xXx-werkplaatsje.. ;D

Het lijkt wel of er een heleboel stof hangt.....
Klopta? Net geschuurd?  >:D

Erik van Voorst (in memoriam)

Ja het bleek achteraf dat mijn cameralens vol met mdfstof zat.......reality tv  ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

hallo Erik,

bij deze heb ik me nu ook geregistreerd op dit forum.
voor alle lezers , begin dit jaar was ik zo onder de indruk van de bouw van de sentinel van Erik
dat ik ook begonnen ben met het ontwerpen en bouwen.
tussentijds heb ik kontakt gezocht met Erik om zo wat ervaringen uit te wisselen, buiten dit forum om
want de bouw en verslaglegging mocht m.i. op geen enkele wijze worden verstoord.
Mijn project heet "Violator" en na de vakantie komt er een verslaglegging van het ontwerpen en de bouw
bij het ontwerpen is gebruik gemaakt van een 3D cad systeem , CNC machines en gecomputeriseerde zaagmachines.
e.e.a. is staps gewijs vastgelegd met veel foto's.

ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Niet actief

Citaat van: Erik van Voorst op juli 20, 2004, 14:44:17
Ja het bleek achteraf dat mijn cameralens vol met mdfstof zat.......reality tv  ::)

Kijk maar gerust uit met een digitale camera in een werkplaats. Wat dat betreft is de techniek er niet op vooruit gegaan in vergelijking met vroeger en een storing in zo'n ding leidt, gezien de reparatiekosten, meestal tot een total-lossje.....

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ben over plm. 3 uurtjes ...3 weken  "uit de lucht"

VAKANTIE  O0

Lekker eten - cd's luisteren - sporten - audiotijdschriften lezen
zonnen - winkelen (cd's kopen ;))

Allemaal nare dingen  ;D

Tot over 3 weken !!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

SiR-ROUND

Viel Spaz en groeten aan Doede!!!

Erik van Voorst (in memoriam)

k kan het niet laten....nog fff de Mountingholes in de baffle zagen leuk werk.
Zelfs met een stevige decoupeerzaag is dit een geduldwerkje want het is 6 cm dik... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BOUBOU

Citaat van: Erik van Voorst op juli 22, 2004, 16:14:16
k kan het niet laten....nog fff de Mountingholes in de baffle zagen leuk werk.
Zelfs met een stevige decoupeerzaag is dit een geduldwerkje want het is 6 cm dik... 8)

Zie ik dat goed?
Zaag jij met de decoupeerzaag dwars door de loden tussenlagen?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

garmtz

Citaat van: ruud2 op juli 20, 2004, 15:16:02
hallo Erik,

bij deze heb ik me nu ook geregistreerd op dit forum.
voor alle lezers , begin dit jaar was ik zo onder de indruk van de bouw van de sentinel van Erik
dat ik ook begonnen ben met het ontwerpen en bouwen.
tussentijds heb ik kontakt gezocht met Erik om zo wat ervaringen uit te wisselen, buiten dit forum om
want de bouw en verslaglegging mocht m.i. op geen enkele wijze worden verstoord.
Mijn project heet "Violator" en na de vakantie komt er een verslaglegging van het ontwerpen en de bouw
bij het ontwerpen is gebruik gemaakt van een 3D cad systeem , CNC machines en gecomputeriseerde zaagmachines.
e.e.a. is staps gewijs vastgelegd met veel foto's.

Wow Ruud! Mogen wij dit bewonderen in een apart topic? PLEASE? PRETTY PLEASE???? :)

Scarp

Garmt, lees de laatste zin van die quote eens. Er komt een verslaglegging met alles d'r op en d'r aan.

garmtz

Citaat van: Scarp op juli 22, 2004, 16:47:17
Garmt, lees de laatste zin van die quote eens. Er komt een verslaglegging met alles d'r op en d'r aan.

Was me niet duidelijk dat dat een verslaglegging op dit forum zou worden... ;D

ruud2

hallo garmtz,

natuurlijk komt hiervoor een apart topic , ik zou niet durven om dwars door erik''s story te gaan daarvoor is het te leerzaam'
met verslaglegging bedoel ik te zeggen dat er een uitgebreide fotoreportage en wetenswaardigheden
komen zodat anderen worden gestimuleerd om ook te gaan bouwen, of gewoon ter lering en vermaak.
ben ongeveer evenver als erik met de bouw. het verschil is dat erik alles uit z'n hoofd heeft moeten doen, wat overigens een zeer ruim denkvermogen en improvisatietalent vraagt!! ik had gewoon een cadsysteem .
wat niet wegneemt dat het twee (verschillende) bouwmethoden opleverd voor hetzelfde doel.
mijn grootste probleem tot nu toe is niet de bouw , maar ik ben volkomen leek om eea. (foto's) op een forum te krijgen.
laat staan tekeningen, dit heb ik al eens op een ander forum geprobeerd maar bleek behoorlijk omslachtig.

groet, en prettige vakantie
ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

dddac

Hoi Ruud,

Handig zo'n CAD-Zaagbank tot je bschikking te hebben  :D

gebruik je dezelfde speaker bezetting als Erik? (en zo niet welke dan?)

En wat zijn je filter plannen ?

mvg
doede

Scarp

@ruud2: probeer in het test deel van dit forum alvast eens hoe je wat foto's op het forum kan krijgen. Er zijn genoeg leden behulpzaam om je hiermee te helpen :)

ruud2

hallo Doede,

destijds heb ik bij eea. geinformeerd qua bezetting , kun je je dat herinneren?
C12 (helaas de gewone), C79 , C95  2x eton 581 HEX.
helaas hebben CNC zaagmachines ook hun beperkingen , komt wel navoren in het verslag.
filter plannen...........heb wel ideeen , echter nog niet volledig uitgewerkt.

Scarp,
hulp zal ik voor de opstart zeker nodig hebben.

genoeg ff anders vervuil ik teveel dit topic van erik.

groet, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Arno P

wowwww...heb ik ook geprobeerd destijds om in 1 keer door 3x18mm mdf te zagen met mijn bosch decozaag...maaar dat werd niets moois...jouw zaagje doet het kennelijk stukken beter... :o ;)