JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Gestart door JCL, februari 6, 2009, 12:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Maro op april 25, 2011, 13:30:09
Die Denon zou toch genoeg power moeten geven voor jou ( relatief natuurijk) modale speakers. Waarom een dure receiver als de 08 kopen als ie niets eens deze speakers in zijn macht kan houden. Valt mij iig dan wel tegen van de Denon.   :nopompom:
nee hoor de CM's zijn gewoon heel stijf. Die hebben echt flink wat kracht nodig om los te komen. Op papier lijken ze niet zo moeilijk, maar de werkelijkheid is anders.  :turn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Maro

Wat geeft die Parasound dan meer dan de Sony EV die hij nog heeft. Vind die Parasound nou ook weer niet zo' n enorme powerbak Er staan ook nog 2 Rotel EV' 's te koop. Welliswaar stereo maar aanzienlijk meer vermogen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Nou laat ik het zo zeggen. De Denon kan de B&W's prima aan. Maar als je er echt het allerbeste uit wil halen, dán heb je een hele dikke versterker nodig. Gezien de prijs van de versterker en de eventuele afschrijving, kan ik dit expiriment wel aan :) Bovendien is de verkoper zo vriendelijk om hem én te komen brengen én ik mag hem vrijblijvend een middag proberen. Hulde!

JCL

Citaat van: Maro op april 25, 2011, 13:38:04
Wat geeft die Parasound dan meer dan de Sony EV die hij nog heeft. Vind die Parasound nou ook weer niet zo' n enorme powerbak Er staan ook nog 2 Rotel EV' 's te koop. Welliswaar stereo maar aanzienlijk meer vermogen.

De Sony is zeg maar even goed als de Denon, maar de parasound kan ik bridgen voor de fronts. Dat kan de Sony niet en daarmee verwacht ik wel dat het een verbetering is.

Maro

Ben benieuwd naar je bevindingen.

Veel luister plezier
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: JCL op april 25, 2011, 11:05:40
Zichtbaar kan er natuurlijk ook wat mee te maken hebben dat jij het op een groot scherm projecteert d.m.v. een top beamer. Bij mij is het natuurlijk "maar" een simpele 40" LCD. Voor het geluid kan dat natuurlijk ook wel wat uitmaken, maar ook daar ligt jou set nog wel wat stapjes hoger dan de mijne.

Ik denk dat je jouw set nu een beetje tekort doet. Jouw receiver is de top van Denon in de consumentenserie (niet-A1). En jouw speakers zijn ook niet verkeerd. Dus ik denk dat je toch wel verschil gaat horen met een dedicated speler. Maar als je voor de BD-weergave tevreden bent met de PS3, dan gewoon zo laten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


JCL

Ontwikkelingen zijn er niet zo veel. Heb de parasound moeten laten lopen. Laatste upgrade die ik heb gedaan is het aanschaffen van een PS3 320 GB. Dat gamen is af en toe toch wel érg leuk én verslavend! Ben nu druk bezig met Gran Turismo 5, daar ben ik nog wel ff zoet mee!

CD speler laat ik voorlopig ook even voor wat het is. Als ik dat echt naar een hoger niveau wil gaan trekken gaat het me erg veel geld kosten! Daar ben ik met mijn bezoek aan Amsterdam wel achter gekomen. Dat is het voor mij gewoon niet waard op dit moment. Ik heb op dit moment geen grote ergernissen die ik zou willen aanpakken, ik verwacht daarom ook geen grote upgrades de komende tijd.

Iets anders waar ik nog wel naar op zoek ben zijn PS3 spelletjes :P. Je kan hier op het forum voor een prima prijs hartstikke leuke spellen kopen. Enige probleem is dat het aanbod wat beperkt is. Via Marktplaats is natuurlijk een optie, maar daar kom je toch ook wel veel rommel tegen. Iemand nog suggesties voor een goede plek om goed(koop) 2e hands spellen te kopen?

Martijnst1990

gamingonly.nl/forum heeft een te koop sectie (bovenaan het forum: Trade Zone) en daar word heel veel op gezet. Ik heb er nog niet heel veel gekocht/verkocht, maar het is tot nu toe altijd goed gegaan en in nette staat.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Bij Play.com en Amazon.co.uk kan je titels vanaf een half jaar oud vaak voor minder dan 30 euro kopen. Vaak al voor minder dan 20 ook. En dan zijn ze nieuw en worden ze vaak gratis thuisbezorgd. En natuurlijk goed snuffelen in de budgetbakken van Music Store en FreeRecordShop en de vele speelgoedwinkels.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

TopGun2010

PS3 is altijd leuk! Mijn broertje heeft er een beamer aan hangen, echt mega!! Inderdaad lastig om een niveau hoger te komen, op een gegeven moment moet je te veel investeren. Als je tevreden bent, gewoon lekker laten staan!  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Mijn moeder heeft voor haar 60e verjaardag een nieuwe digicam gekregen. Leuk om even mee te spelen dus. Daarnaast zijn de foto's niet meer up to date, dus bij deze: zoek de verschillen.

Voor de rest: net bezoek gehad van een forumgenoot, hij heeft de Sony eindbak meegenomen. Ik hoop dat hij er veel plezier van heeft, maar weet het eigelijk wel zeker :). De laatste tijd niet zo met de hoby bezig geweest, druk met school en ga volgende week donderdag ook al op vakantie. Heerlijk 3 weken naar de VS (New York, SF, Las Vegas, LA) super veel zin in! We gaan o.a. naar de Yankees en naar David Copperfield, ben erg benieuwd!

JCL

Van de week weer een upgrade gedaan: Dune Smart D1 gekocht! De popcorn neem ik mee naar mijn kamer in Groningen. Rede was dat de popcorn veel te weinig afspeelt en eigelijk al vanaf de dag dat ik hem heb niet 100% lekker werkt. De laatste tijd kreeg hij steeds meer problemen met het afspelen van MKV's, ook via de externe harddisk (via netwerk kan dat nog een keer, maar via een schijf moet het gewoon goed werken). Nu met de Dune werkt alles perfect. Vanmiddag alles aangesloten en gelijk gaan testen. Tot op heden doet hij alles, ook DTS-HD (zelf in de MKV gezet) en multi-channel FLAC. Dat laatste is ook erg stoer, klinkt geweldig. Zit nu naar "The stranger" te luisteren van Billy Joel. Deze SACD rip klikt fenomenaal: ruimtelijk, diepe bass, prachtig helder hoog, helemaal top!

Omdat de harde schijf met films vol begint te raken ook een andere behuizing gekocht, een dock voor 3.5" en 2.5" schijven. Binnenkort even een nieuwe 2 TB schijf kopen en dan kunnen we er weer even tegen :)

Heb me verder nog niet echt verdiept in alle functies van de Dune, wel even de nieuwste firmware erop gezet. Iemand nog speciale tips? settings? andere handige ideeen om het maximale uit de Dune te halen?

HTip

Mooie uitbreiding van jouw toch al niet bescheiden set.

Gefeliciteerd en veel plezier ermee! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Allen,

De laatste tijd last van een erg irritant probleem. Mijn sub heeft de neiging om spontaan te gaan ruisen. Hoe het komt? Geen idee! Waar het aan ligt? De low-level input. Als ik de low level kabel eruit trek en de sub aan en uit zet is (en blijft) het weg. Nu kan ik een nieuwe kabel kopen, maar ik vraag me af of dit het probleem gaat oplossen. De kabel heeft het altijd perfect gedaan (heb hem nu 3 jaar ofzo) en er is ook niks aan te zien verder.

Iemand een idee hoe dit komt?

N.b. het is een ruis die het beste valt te vergelijken met het geluid wat je hoort als iemand aan de andere kant in de telefoon blaast. Het gaat niet heel erg hard, maar het houd me wel wakker. Het maakt niet uit wat ik met het volume doe. 's nachts (ben overdag nooit thuis) staat de receiver volledig uit (dus niet op standby maar echt uit). Raar dus dat er dan toch enig signaal doorheen gaat.

JCL

Kleine update:

Om van de ruis af te komen (was midden in de nacht) heb ik de low-level kabel er aan beide kanten uit getrokken. De ruis ging toen weg, maar nu doet de sub niks meer :( Normaal als ik hem aan/uit zet hoor je een plop, maar nu gebeurd niks. Voor mijn gevoel hoor ik hem wel heel zacht zoemen maar verder niks.

Wat ik al heb geprobeerd:
Helemaal los koppelen, even wachten en weer aansluiten.
Andere voeding kabel
Alleen low-level aansluiten
Alleen high-level aansluiten

Niks heeft gewerkt.

Iemand ideeën? Nieuwe sub komt nu wel heel slecht uit!

HTip

Vreemd probleem. Is de REL aangesloten op een WCD met randaarde? Heb je een andere low-level kabel geprobeerd? Is er een sterke FM-bron is de buurt. Een interlink kan fungeren als antenne.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Sub doet nog steeds helemaal niks. Heb net de high-level helemaal los gemaakt. Alleen low level aangesloten en de receiver de test-tone laten spelen. Ook dat levert geen resultaat op. Komt gewoon geen geluid uit.

Heb wel het idee dat er iets zachtjes begint te zoemen als ik de power knop omzet, maar verder lijkt de sub echt dood :(

JCL

Gisteren nog even wat verder getest. High-level helemaal uitgehaald. Low level nu in de +12 DB ingang geprikt. Nu komt er wel geluid uit. Maar als ik hem high-level aansluit wil hij dat niet doen. Daarnaast begint hij meteen weer met storen. Erg irritant dus.

Daarom de sub van Drees overgenomen. REL Storm III (dus 1 model hoger als de Strata III die ik nu heb). Morgen komt hij hem brengen dus ben erg benieuwd!

Martijnst1990

Balen van je sub, aan de andere kant is de upgrade wel weer mooi :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL

Citaat van: Martijn90 op maart  2, 2012, 18:51:58
Balen van je sub, aan de andere kant is de upgrade wel weer mooi :D

Beide helemaal waar!

André is net een uurtje weg. Sub snel aangesloten en het is meteen genieten! Nu weet ik weer wat ik een tijdje heb gemist. Het is jammer dat ik al het hele weekend ziek ben, dus niet echt handig om mega veel herrie te maken, maar de eerste indruk is erg goed!

Foto's en een uitgebreider verslag volgen hopelijk snel :)

Xander32

Citaat van: JCL op maart  2, 2012, 15:08:30
Gisteren nog even wat verder getest. High-level helemaal uitgehaald. Low level nu in de +12 DB ingang geprikt. Nu komt er wel geluid uit. Maar als ik hem high-level aansluit wil hij dat niet doen. Daarnaast begint hij meteen weer met storen. Erg irritant dus.

Daarom de sub van Drees overgenomen. REL Storm III (dus 1 model hoger als de Strata III die ik nu heb). Morgen komt hij hem brengen dus ben erg benieuwd!
Grrr ... door jou moet ie vandaag dus eerst richting `t noorden voordat ie hier komt >:D.


:D


Gefeli met de mooie sub. Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Enne: hou Andre niet te lang vast.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Ja ik begreep al dat hij bij jou de accoustiek komt doormeten. Houd jij hem in bedwang dat hij niet met een Velodyne terug komt van BB&G?

HTip

Gefeliciteerd met je (gedwongen) nieuwe aanwinst. Meteen een upgrade en je kunt weer genieten. Ik kan me goed voorstellen dat je de sub gemist hebt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive