JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Gestart door JCL, februari 6, 2009, 12:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCL

En toen was het morgen dús tijd voor fotos.

Zoek de verschillen

JCL

Ben nu een tijdje aan het luisteren geweest, met name gisteren (ga straks weer verder) en wat me vooral opvalt is de power! Ik had verwacht dat ik de eindbak nog wel zou willen houden, maar ik denk dat die binnenkort in de verkoop gaat. Ben er alleen nog niet uit of ik wil gaan bi-ampen met deze. Iemand daar ideeën over? Heb daar niet wild veel extra kabel voor nodig (75 euro ofzo). Merkte gisteren wel dat het laag heel iets brommerig wordt, weet alleen niet of dit door de speakers komt (die geen strakker laag kunnen geven) of door de versterker die power mist.

Ik heb daarnaast nog wat lopen spelen met de stream functie van de Denon, maar krijg dit nog niet helemaal aan de praat. Wat moet je hier precies voor doen? Hij kan op internet (kon me vertellen dat ie up-to-date is) maar verder dan dat kom ik niet. Als ik via net/usb ga zoeken dan kan ik nergens kiezen voor streamen ofzo, alleen internet radio. Heb al wel even in de handleiding gekeken maar dat levert weinig resultaat op.

Daarnaast weet ik niet of ik een 4308 of een 4308A heb (Wilco, jij had een A toch?) hoe kan ik dit nakijken?

Zijn er nog speciale dingen die ik moet instellen naar de crossover, afstanden, large/small, etc? Heb de EQ uitgezet, zoals altijd levert dit beroerde resultaten op.

Vanmiddag ook eens wat Blu-Ray schijfjes proberen, met name de surrounds en de center krijgen nu veel meer stroom. Ben benieuwd hoe dit het 3d effect beinvloed.

WilcoL

Hey Jeroen,

Ziet er allemaal goed uit hoor! Streamen vereist een DNLA-server qua software op je NAS of PC: je dient hiervoor dus bijvoorbeeld Twonkymediaserver op je PC te installeren en wat mappen te delen. En uiteraard moet je 4308 in je netwerk hangen, ik heb draadloos geprobeerd, maar word toch veel blijer van bedraad, vandaar dat er nu een switch tussen hangt en er gewoon een UTP-kabel achterin de AVR zit.

Ik kwam erachter dat de A-upgrade reeds was uitgevoerd nadat ik mijn 4308 via de PC had benaderd. Dit doe je als volgt:

- Check de ip-range die je router uitdeelt aan je PC's,
- Stel een statisch ip-adres in op de Denon,
- Typ dit ip-adres in je browser en je entered een niet al te flashy webconsole waarin je allerlei zaken kunt instellen. Deze interface heet de "Denon Web Controller"

Ik zag daar vervolgens een aantal zaken staan die A-upgrade specifiek zijn en anders niet selecteerbaar zouden zijn. Het gaat dan om de volgende items:

Audyssey Dynamic Volume
Imagine this: you are watching a movie at home through your A/V receiver. People on the screen are whispering and thus you have to put the volume level up to hear what they are saying. Suddenly, there is a huge volume peak (e.g. due to an explosion or TV commercials). You have to immediately decrease the volume again through your remote control to avoid damage to your speakers or your ears. Audyssey Dynamic Volume™ monitors the audio signal moment-by-moment and constantly maintains the user's desired listening level while optimizing the dynamic range to preserve the home cinema impact.

Audyssey Dynamic EQ
Loudness correction technology to solve the problem of deteriorating sound quality as volume is decreased. This is achieved by taking into account human perception and room acoustics. Even at low playback volume, clear voices, dynamic bass and an enveloping surround soundstage are achieved. Audissey Dynamic EQ™ lets you enjoy the original rich sound at any volume.

CEC HDMI Protocol
The Consumer Electronics Control (CEC) is an AV Link protocol that is used for remote control functions via HDMI.
The CEC feature allows the user to command and control multiple CEC-enabled products with one remote control and for individual CEC-enabled products to command and control each other without user intervention. An example of the latter is to allow the DVD player, when the drawer closes with a disc, to command the TV and the intervening A/V receiver (all with CEC) to power-up, select the appropriate HDMI inputs, and auto-select the proper video mode and audio mode. No remote control command is needed.


Totaal geen schokkende dingen dus (ik gebruik ze helemaal niet), maar om die items is het dus allemaal te doen.

Succes!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

JCL

Bedankt voor je reactie! Denk ik dat ik geen A heb, want kan die functies nergens vinden in deze web-setup. Wel gaaf gedaan trouwens, zo kun je heel snel door alle opties heenlopen en alles ff instellen zoals je wil. Stukje overzichtelijker dan het GUI, dat is soms ff zoeken naar de juiste functie.

Edit: blijkbaar wel een A. Als ik onder options (3) kijk en op de onderste button klik (add new feature) dan staan ze er alle 3 bij.

Robbert54

Ziet er goed uit zo zeg! Mooi toch hè die CM reeks!  :inlove: ik zou wel gaan bi-ampen wanneer je de mogelijkheid hebt. Het zorgt bij mij iig voor een veel ruimtelijker geluidsbeeld en een strakker laag. Vind het wel 75euro waard

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Heb net nog eens kritisch geluisterd. Bij sommige nummers is de bas wel rommelig, bij andere niet. Denk dat ik toch eens bi-ampen ga proberen, heb het idee dat ik dit eerder niet had. Als het dan nog niet weg is maar weer eens met de eindbak proberen.

Maro

Ziet er super uit. Die Denon is echt geweldig.... Droom stiekum nog wel eens van een 4311 maar dan wordt ik ook snel weer wakker hoor.

Geniet er van. :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Bedankt voor het compliment! Feitelijk is dit trouwens niet de voorganger van de 4311, maar van de 4811. De 4311 is de opvolger van de jou zeer bekende 3808 ;)

Maro

 ;D   Weet ik. Wou die ook graag hebben maar was me te duur in vergelijking met de Onkyo. Ik gebruik de receivers alleen met film (1 a 2 per week) en dan heb ik er altijd een EV achter voor de fronts. Dit van wege mijn HT/Stereo integratie. Voor dit minimale gebruik is me een duurdere receiver even het geld niet waard. Dan is de Onkyo een meer dan goed alternatief. Maar de Denon's zijn gewoon vet om te zien en voelen. Later misschien.

Jij heb de zaakjes zo igg erg goed voor elkaar. Proficiat!! :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Beste JCL,

Ik zie dat je de speakers kort op de achterwand hebt staan en er tussen een relatief grroot meubel, advies;
haal beide speakers(front) zover naar voren dat diens voorkant minimaal gelijk staat met de voorkant van het meubel, liefst er nog een stukje voor.

Het kost je alleen ff schuiven maar zal je heel veel brengen betreft het geluidsbeeld :thumbs-up:.

Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Citaat van: Xander32 op februari 19, 2011, 21:13:54
Beste JCL,

Ik zie dat je de speakers kort op de achterwand hebt staan en er tussen een relatief grroot meubel, advies;
haal beide speakers(front) zover naar voren dat diens voorkant minimaal gelijk staat met de voorkant van het meubel, liefst er nog een stukje voor.

Het kost je alleen ff schuiven maar zal je heel veel brengen betreft het geluidsbeeld :thumbs-up:.

Sander.

Was hier wel eens benieuwd na, zoals je zei kost het alleen even schuiven (met speakers wel te verstaan :P). Vanochtend dus maar eens even gedaan en levert idd een verbetering op! Het is niet al te schokkend, maar toch wel zeker de moeite waard. Ik heb toch plek zat dus heb ze een stukje voor het meubel gezet (ja niet letterlijk ervoor natuurlijk, maar ze steken uit naar voren zeg maar) en bass wordt er zeker beter van. Het klinkt nu minder opgepropt zeg maar, goeie tip! Verder ook 7 meter vdh Clearwater besteld, kan het morgen ophalen dus dat wordt zondag (morgen werken) lekker stoeien met het bi-ampen. Daar heb ik gelijk een vraag over: hoe sluit je dit precies aan? De high-level zit nu uiteraard op de A-speakers, dus deze moeten worden gebruikt om de bass te versterken. Nu kan ik in de receiver "Bi-amp A" en "Bi-amp B" aanzetten, welke moet ik hebben?

Xander32

Goed om te lezen dat het schuiven je wat heeft opgeleverd :thumbs-up:.
Betreft het bi-ampen: daar zijn andere forumgenoten die daar vast het passende antwoord op hebben.


Nog veel plezier met het verder verbeteren van jou al prachtige set.


Sander.
Citaat van: JCL op februari 25, 2011, 18:42:02
Was hier wel eens benieuwd na, zoals je zei kost het alleen even schuiven (met speakers wel te verstaan :P). Vanochtend dus maar eens even gedaan en levert idd een verbetering op! Het is niet al te schokkend, maar toch wel zeker de moeite waard. Ik heb toch plek zat dus heb ze een stukje voor het meubel gezet (ja niet letterlijk ervoor natuurlijk, maar ze steken uit naar voren zeg maar) en bass wordt er zeker beter van. Het klinkt nu minder opgepropt zeg maar, goeie tip! Verder ook 7 meter vdh Clearwater besteld, kan het morgen ophalen dus dat wordt zondag (morgen werken) lekker stoeien met het bi-ampen. Daar heb ik gelijk een vraag over: hoe sluit je dit precies aan? De high-level zit nu uiteraard op de A-speakers, dus deze moeten worden gebruikt om de bass te versterken. Nu kan ik in de receiver "Bi-amp A" en "Bi-amp B" aanzetten, welke moet ik hebben?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Ik ken de Denon ook niet, dus ik kan je niet helpen met de instellingen voor het bi-ampen. Misschien dat Wilco hier meer over weet. Veel plezier met bi-ampen! :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Ik heb ervaringen met bi-ampen met mijn 650R en als jeniet teveel kabel extra nodig hebt klinkt het wel beter rustiger en gecontroleerd.

(ik weet niet hoe denon dan klinkt maar ik mag aannemen gelijkwaardig)

gr

george
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

JCL

Ga straks de kabel ophalen, zal er morgen eens mee gaan spelen. Heb niet zoveel kabel nodig, metertje of 7 in totaal. Kabels kost iets meer dan 10 euro per meter, dus reken maar uit. Opzich klinkt de 4308A prima! Ik merk ook dat CD's beter klinken, meer detail etc. Blijkbaar zit er in de processing ook wat anders en is het niet alleen speeltjes en extra power wat de 4308 meer heeft dan de 2808. Merk alleen wel dat mijn eindbak meer vermogen levert, meer controle heeft. Nu dus bi-ampen proberen, als dat niet werkt gaat de eindbak er weer tussen.

JCL

Nu even aan het klooien met het bi-ampen. Met de nadruk op klooien want krijg het niet aan de praat :P

Heb alles netjes aangesloten, heb bi-amp geselecteerd, maar hoor alleen het laag en niet het hoog! Heb de klemmetjes verwijderd, heb de kabels goed aangesloten (rood op rood, zwart op zwwart) maar hij wil hem niet zo pakken. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb het eerder gehad toen ik met mijn 2808 ging bi-ampen. Toen moest ik speakers A + B aanzetten, ipv alleen A. Alleen ik kan die optie hier nergens op vinden.

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Citaat van: JCL op februari 27, 2011, 14:17:27
Nu even aan het klooien met het bi-ampen. Met de nadruk op klooien want krijg het niet aan de praat :P

Heb alles netjes aangesloten, heb bi-amp geselecteerd, maar hoor alleen het laag en niet het hoog! Heb de klemmetjes verwijderd, heb de kabels goed aangesloten (rood op rood, zwart op zwart) maar hij wil hem niet zo pakken. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb het eerder gehad toen ik met mijn 2808 ging bi-ampen. Toen moest ik speakers A + B aanzetten, ipv alleen A. Alleen ik kan die optie hier nergens op vinden.

Oeps... Wel goed de handleiding lezen Jeroen! Amp Assign 2 is wat anders dan Surr-B/amp assign :-[ Nu doet ie het wel!

HTip

Goed dat je het zelf hebt gevonden! Daar leer je uiteindelijk meer van :thumbs-up:

En? Hoe klinkt het?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Zit nu even Katie Melua te luisteren. Had wel verschil verwacht, maar dit :o Laag klinkt echt super strak! Dit was precies wat ik wilde, meer controle en dat lijkt tot op heden prima gelukt. Zo Michael Jackson er eens in gooien.

HTip

Citaat van: JCL op februari 27, 2011, 15:06:10
Zit nu even Katie Melua te luisteren. Had wel verschil verwacht, maar dit :o Laag klinkt echt super strak! Dit was precies wat ik wilde, meer controle en dat lijkt tot op heden prima gelukt. Zo Michael Jackson er eens in gooien.
Goed bezig! :music:

Veel luisterplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

ik zei toch dat het de 75euro waard zou zijn ;) mooi om te horen dat je het zo'n verbetering vind!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Ja, ik heb besloten. De Denon klinkt zó goed met bi-amp dat ik de toegevoegde waarde van de eindversterker te klein vind om hem te houden. Mocht er dus nog iemand opzoek zijn naar een TA-55ES, zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110270.msg1905363

Ik heb me er echt over verbaasd hoe goed het laag is geworden na het bi-ampen, zonder dit had in de eindversterker wel gehouden. Nu kan ik er mooi geld voor terugkrijgen, of ik ruil hem tegen een mooie CD-speler. Ik luister de laatste tijd steeds meer CD's, koop er ook steeds meer. Een jaar geleden had ik er misschien 5 of 6, nu loopt het richting de 30 en het aantal groeit met een paar per maand. Ik ben daarom wel eens benieuwd wat een goeie CD speler zou brengen in mijn setup. Nu luister ik CD's via de BD speler en gebruik het DAC van de Denon. Een goede CD speler moet hier wel overheen kunnen, maar ik wil er ook weer niet te veel aan uitgeven. Nu zag ik dat er een mooie Arcam Diva CD 82 werd aangeboden voor €185. Zou dit een mooie speler voor mij zijn? Voor een dergelijke prijs wil ik wel een gokje wagen, maar dan moet het wel een echte upgrade zijn natuurlijk.

HTip

Matching is alles. Ik zou eerst proberen te weten te komen of Denon en Arcam goed samen kan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

kun je de eindversterker niet voor een soort stereosetup gebruiken en een cd speler met variable output erop aansluiten --> heeft de eindversterker bijv een troughput?

Ik heb destijds gedraaid met een primare versterker op de fronts welke via een Denon 3802 was doorgelust.
Alle stereo randapparatruur op de primare> Mega verschil vs de denon