JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Gestart door JCL, februari 6, 2009, 12:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCL

Moet nog even aanklooien met het meubel :( Staat nu een camping tafeltje voor, dat is echt géén gezicht! Morgen komt mijn schoonzusje een kleiner IKEA tafeltje brengen, dan zal ik wel even wat foto's posten. Waarschuwing vooraf: dat tafeltje is lime groen! Ook geen blijvertje dus!

Martijnst1990

Gefeliciteerd! :)

Beste stap voorruit, ben inderdaad ook benieuwd naar de foto's ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Zeer mooie aanwinst!!! We wachten met spanning op de foto's  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JCL

Zoals beloofd, de eerste foto's! Let even niet op het camping tafeltje, dat wordt uiteraard nog anders. Ik zit er nu over te denken om 2 IKEA kasten te kopen. Een standaard TV meubel voor TV en center en daarnaast nog een kast waar alle apparatuur in kan. Om een of andere rede is het niet mogelijk om gewoon dit meubel 2x zo hoog te krijgen, waarbij het middelste vak groot genoeg is voor mijn centerspeakers :(

Foto's:

Sol

Citaat van: JCL op september 12, 2010, 11:17:32
Zoals beloofd, de eerste foto's! Let even niet op het camping tafeltje, dat wordt uiteraard nog anders. Ik zit er nu over te denken om 2 IKEA kasten te kopen. Een standaard TV meubel voor TV en center en daarnaast nog een kast waar alle apparatuur in kan. Om een of andere rede is het niet mogelijk om gewoon dit meubel 2x zo hoog te krijgen, waarbij het middelste vak groot genoeg is voor mijn centerspeakers :(

Foto's:
En een zelfbouw meubel van MDF is ook geen optie?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JCL

Ik ben totaal niet handig met dat soort dingen. Ik moet gewoon even goed zoeken naar wat voor mij het makkelijkste is. Gelukkig valt er tot die tijd ook al genoeg te genieten :)

Sol

Citaat van: JCL op september 12, 2010, 12:08:50
Ik ben totaal niet handig met dat soort dingen. Ik moet gewoon even goed zoeken naar wat voor mij het makkelijkste is. Gelukkig valt er tot die tijd ook al genoeg te genieten :)
Dat hoeft toch ook niet? Een paar plankjes op maat laten zagen bij de bouwmarkt, ze vervolgens in elkaar schroeven en voorzien van een likje verf kan iedereen toch wel? ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JCL

Ja de meeste mensen wel, maar of ik mij daar ook aan moet wagen... Als ik zo iets maak dan wordt het altijd een "net niet" product, dan wacht ik liever tot ik iets vind wat ik echt mooi vind.

Sol

Er zijn hier genoeg mensen die je er wel bij kunnen helpen denk ik. ;)
Ik ben zelf ook niet dé handigste, maar ik denk dat ik je ook wel een eindje op weg kan helpen. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JCL

Inmiddels weer een boel gebeurd! Heb een week op 2 geleden met mijn broer spullen gekocht om het meubel wat te verbouwen. Ik heb er nu voor gekozen om gewoon 3 plankjes aan elkaar te schroeven waar de TV op komt te staan en de center onder. Is zeker niet de mooiste optie, maar ga hier ook geen jaren meer wonen en als ik echt op mezelf ga koop ik toch direct wat anders.

Daarnaast is er ook een mooie apparatuur upgrade te melden: Smiths heeft vandaag de B&W CM1 bezorgd! Snel even aangesloten als front speakers en de eerste indruk valt niets niet tegen. Natuurlijk moet het allemaal even inspelen (geluid blijft aan de speaker plakken, bass klinkt nog niet super strak) maar het klinkt toch al wel erg mooi! Het spankelende geluid wat ik zo mooi vind aan B&W is al lekker aanwezig en dat wordt alleen maar beter! Heb ze nu als rears aangesloten en ga aankomende zondag eens uitgebreid luisteren en instellen. Hier alvast wat foto's!

P.S. Het plankje voor de TV moet nog geklust worden.

millon

bij neckerman online hebben ze ook veel mooie betaalbare meubels.
let wel op de diepte ;)

Xander32

#111
Dat "Beginnende" in jouw titel mag je nu zo langzamerhand wel weglaten ;).
Mooie aanwinst, veel plezier ermee!


Sander

maarre: dat campingtafeltje, dat kan toch echt niet ...  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Dankje! Heb gisterenavond wat concert DVD's zitten kijken en het viel me echt op dat de surround buble beter is geworden! Alles is ruimtelijker, het geluid komt veel meer los van de achter speakers, waardoor je meer in het concert zit.

Het camping tafeltje is nu weg, staat nu een ikea tafeltje (in de wonderschone kleur lime groen...). Het meubel gaat nog verbouwt worden, hopen dat mijn broer snel tijd heeft om me ermee te helpen!

Roger Black


JCL

Dankje! Ben er zelf ook erg blij mee! Het is nu ook echt even af, hoop hier weer een tijdje meer vooruit te kunnen. Heel misschien dat ik nog een keer een nieuwe receiver koop, maar dan moet er echt even een goed koopje voorbij komen!

Robbert54

mooi toch die CM serie!! vooral Wengé :wub: gefeliciteerd met de aanwinst kerel, maakt t mooi af qua geluid. gaan de CM1's nog op stands?? maakt nogal een verschil
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Dankjewel! Ze blijven ook echt geweldig mooi en klinken ook geweldig! De CM1's komen niet op stands, daar heb ik geen plek voor helaas. Vooral rechts achter kan ik ze niet fatsoenlijk plaatsen.

MLCinema

Citaat van: Xander32 op december 13, 2010, 12:25:14
Dat "Beginnende" in jouw titel mag je nu zo langzamerhand wel weglaten ;).
Mooie aanwinst, veel plezier ermee!


Sander

maarre: dat campingtafeltje, dat kan toch echt niet ...  :D

Ben het wel met Xander eens. Nu mag dat beginnende er wel vanaf.. Erg nette set! Mooi meubel heeft je set wel recht op!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JCL

Bedankt voor het compliment!

Tja... Deze oplossing is ook niet echt mooi nee, maar het is wel praktisch :P Ik zo opzich ook wel een ander meubel willen, maar wil daar dan geen honderden euro's aan uitgeven (laten we zeggen max 300). En dan moet ik er ook nog eens een hebben waar alles in past (en dat is bij de ikea's van deze wereld het probleem vaak).

MLCinema

Je zou kunnen kijken, is wel een budget stretchert, naar de Just Racks meubeltjes. Bijvoorbeeld de JRA151 http://www.google.nl/images?client=safari&rls=en&q=JRA150&oe=UTF-8&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=1280&bih=611. Dit meubel heb ik zelf een hele tijd op het oog gehad. Wegens andere prioriteiten heb ik deze niet aangeschaft. Dit zou voor mij de mooiste optie zijn. Denk dat deze bij jou ook kan werken. Alleen heb je dan nog iets nodig waar je tv aan kan hangen, zoals een soort hoge poot ofzo zodat je center ook een nette plaats kan krijgen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JCL

Opzich vind ik dat hele mooie meubels, maar je zegt het al, waar laat je de tv? Ik kan hem nergens aan de muur hangen :( Ik heb dat meubel eigelijk 2x nodig, met nog een groot vak waar de center in zit. Een breed meubel, zonder "tussen schotten" en 2 lagen zou ook een oplossing kunnen zijn. Dan zet ik alles wat ik nu heb onderin, plank erboven, center, bovenkant, TV.

mtissink

Citaat van: JCL op december 10, 2010, 16:43:44
<<afbeelding met de 5 CM-speakers>>

Mooi om ze zo bij elkaar te zien!  :inlove:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

JCL

Heb gistren nog eens zitten rondkijken in AV-meubel land. Waarom is er niet iets als deze:

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=6377&title=JRC1201

Waar je dan je TV boven kan hangen, dus met 2 lagen voor je apparatuur? Dan heb je 2 planken voor je apparatuur en een beugel voor je TV. Of een die zo breed is (180) dat je al je apparatuur naast elkaar zet (zoals nu) met nog een plank erboven voor de center en de TV er bovenop? Als je dat nou eens kon krijgen voor rond de 300 euro...


Martijnst1990

#123
Zoek anders het topic van B. is op, die heeft zoiets staan, waar zijn TV ook aan hangt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL

Ja zo iets zoek ik dus ook, alleen dan groter. Of met 3 lagen (2 voor apparatuur en 1 voor center) of breder, met 2 lagen (1 voor apparatuur en 1 voor center speaker). De TV hangt er dan boven, of staat op een 4e, 3e laag. Maar om een of andere duistere rede bestaat dat niet ofzo :S