JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: Audioloog op februari  1, 2009, 16:02:25
Het hele zogenaamde dust-bunny verhaal is overigens niet meer voorgekomen, het zat dus echt in de twee gedownloade rips in kwestie :P
Gisteravond zat ik een gedownload filmpje te kijken en jawel daar was tie weer  :-X Precies op dezelfde plek!!

Uiteraard gelijk weer een aantal andere films cq testpatronen opgezet maar het zat toch echt weer alleen in die ene film. Ik snap er niks van dat ik in 3 downloaded films hetzelfde vlekje zie op exaxt dezelfde plek in het beeld  :-X Maar goed aangezien het bij alle andere films niet zo is en ik het  bij blu-ray al helemaal nog nooit gezien heb maak ik me er maar niet al te druk meer om.

Voor de zekerheid ook wederom nog even getest: bij vstretch uit gaat het vlekje ook omlaag/wordt kleiner. Een extra bewijs dat er niks fysieks geks op de lens cq prismasonic lens cq dila panelen zit :P

Ik ga deze week de PCH eens omwisselen voor een andere (heb er toch 3), als het dan nog is zal ik er eens een foto van proberen te maken. En plan B is om een keer met de film(s) in kwestie bij een ander te kijken of ik het dan ook zie (in 16:9 zie ik het al bijna niet dus moet wel iemand zijn met een groot scherm  ;D ).

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 23, 2009, 13:07:42
in kwestie bij een ander te kijken of ik het dan ook zie (in 16:9 zie ik het al bijna niet dus moet wel iemand zijn met een groot scherm  ;D ).

Kinp er een fragment uit en upload het ergens dan kijk ik er wel naar. Overigens je moet het toch ook op je pc kunnen zien...even inzoomen op dat gebied... Ik woon wat ver weg maar je bent altijd welkom...

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 23, 2009, 13:19:38
Kinp er een fragment uit en upload het ergens dan kijk ik er wel naar. Overigens je moet het toch ook op je pc kunnen zien...even inzoomen op dat gebied... Ik woon wat ver weg maar je bent altijd welkom...
Heb ik al eens geprobeerd maar het lukte niet zo (geen goede h264 afspeel software op de pc staan :P)
Bedankt voor de uitnodiging, ik kom zeker weer eens langs maar dat zal dan niet speciaal hiervoor zijn  :turn:

Maar je hebt wel een goed punt, misschien eerst maar eens op de pc er mee aan de slag (het uitzoomen) en kijken of ik het daar ook kan constateren. Nog tips voor een goede player die ook kan zoomen?

J.A.F._Doorhof

Is het niet een screener waar ze een logo geblurd hebben ?
Als het met de stretch meegaat is het een software probleem. Stof zit altijd op dezelfde plek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 23, 2009, 13:31:26
Is het niet een screener waar ze een logo geblurd hebben ?
Nee zeker niet, het lijkt net een stofje cq beschadiging, ik zal er nu echt snel eens een foto van maken!

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 23, 2009, 13:31:26
Als het met de stretch meegaat is het een software probleem. Stof zit altijd op dezelfde plek.
Dat snap ik , dat was ook mijn conclusie  ;D (behalve asl het waait natuurlijk  ;) )

Edit: Ik twijfelde dus nog tussen de software zelf of misschien iets raars in de bron scaler of mpeg decoder of wat dan ook..

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 23, 2009, 13:22:48
H. Nog tips voor een goede player die ook kan zoomen?

Zoom..zoom...zoom...Zoom Player ;)

Komt overigens vaker voor dat encoders een sig in het beeld verstoppen...

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari 23, 2009, 13:38:11
Zoom..zoom...zoom...Zoom Player ;)
:happy: Dank! Vanavond gelijk mee aan de slag!

Citaat van: )p( op februari 23, 2009, 13:38:11
Komt overigens vaker voor dat encoders een sig in het beeld verstoppen...
Of expres een op een stofje lijkend iets om mensen als mij helemaal gek te maken  :shaun:

)p(

Citaat van: Audioloog op februari 23, 2009, 13:41:05

:happy: Dank! Vanavond gelijk mee aan de slag!
Of expres een op een stofje lijkend iets om mensen als mij helemaal gek te maken  :shaun:

Hehe...videofielen pesten...jij zou eigenlijk al testbeelden de deur uit moeten doen...de verleiding is gewoon te groot... :tongue2:  ;D

peter

Sullivan

Noem de 3 titels eens, misschien heb ik er 1 van.

hifiman

Citaat van: Sullivan op februari 23, 2009, 13:59:23
Noem de 3 titels eens, misschien heb ik er 1 van.
De laatste was in elk geval: The Hills have Eyes

(de andere 2 ben ik even vergeten  :-X )

Sullivan

Citaat van: Audioloog op februari 23, 2009, 14:03:29
De laatste was in elk geval: The Hills have Eyes

(de andere 2 ben ik even vergeten  :-X )

Die heb ik niet, die andere waarschijnlijk wel. ;D

hifiman

Bij deze een foto van de dust-bunny, rechts van de pauzeknop! Ongeveer 1 cm bij een paar millimeter groot op mijn 250 cm breed scherm.

hifiman

Zojuist ook even de popcornhour voor een andere verwisseld maar dat maakt niets uit.

Op de PC lukt het mij niet om dit te zien, als ik uitzoom dan verdrinkt alles al snel in de achtergrondruis dus dat zegt helaas even weinig.

Afijn we houden het er dus maar op dat het aan het bronmateriaal ligt (de film dus). Wel zal ik nog eens een keer deze film meenemen om hem bij iemand anders op de projector te bekijken, dus ik kom er wellicht nog een keer op terug in de nabije toekomst  ;D

hifiman

En alsof de duivel ermee speelt, vanavond weer eentje: Flightplan
Dat maakt nu 4 in totaal  :-X

Mijn rationele ik weet dat aan het bronmateriaal moet liggen, maar mijn gevoels ik krijgt elke keer bij het zien ervan zowat een rolberoerte  :-[

riwi

Waar gaat dit over? Ik zie niets op je foto's? Is het dat donkere puntje naast de pauze toets?

Ik heb Flightplan wel op BD, waar zie je het issue? (absolute tijd)

Ik zou er geen punt van maken ;) pun intended :) en weer :)

hifiman

Citaat van: riwi op februari 24, 2009, 21:48:08
Waar gaat dit over? Ik zie niets op je foto's? Is het dat donkere puntje naast de pauze toets?
Ja dat klopt, het lijkt misschien niets, maar als je het eenmaal ziet wordt je oog er de hele film naar toe getrokken :P

Ik heb Flightplan wel op BD, waar zie je het issue? (absolute tijd)
Hele film door, met de kanttekening dat het alleen bij heldere scenes zichtbaar is.

Ik zou er geen punt van maken ;) pun intended :) en weer :)
:tounge2: De enige test die mij nog rest (cq rust kan brengen) is een van deze probleemfilms eens bij een ander afspelen...

Edit: binnenkort kan je het fenomeen hier zelf aanschouwen  ;)

celerontje

Gelukkig heeft Flightplan een niet erg hoge herkijkwaarde. :P ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: celerontje op februari 24, 2009, 22:07:01
Gelukkig heeft Flightplan een niet erg hoge herkijkwaarde. :P ;D

Heb hem inderdaad nog maar 1 keer gekeken.  :)

Citaat van: Audioloog op februari 24, 2009, 21:53:46
Ja dat klopt, het lijkt misschien niets, maar als je het eenmaal ziet wordt je oog er de hele film naar toe getrokken :P
:tounge2: De enige test die mij nog rest (cq rust kan brengen) is een van deze probleemfilms eens bij een ander afspelen...

Ik snap het wel . Als je eenmaal ergert er aan dan blijft het steken.

Je kan op mijn site mijn mkv/ts lijst zien. http://etmriwi.xs4all.nl/ht/dvd.php?list=movie&order=titel
Staat er 1 tussen waarbij je het ziet wil ik wel eens zoeken bij mij.

Je bent welkom hoor om bij mij eens te zoeken naar de puntjes :) Maar we zullen eerst binnenkort bij jou de zaak eens verkennen ;)

J.A.F._Doorhof

Pak gewoon even een TESTDVD met een witscherm en roep dat op, je ziet dan snel genoeg wat het probleem is.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 25, 2009, 09:38:24
Pak gewoon even een TESTDVD met een witscherm en roep dat op, je ziet dan snel genoeg wat het probleem is.

Heb ik uiteraard gedaan, dan is het issue niet aanwezig!
Alles wijst erop dat het in de films zelf zit (download spul), echter wat mij bezig blijft houden is dat het in meerdere films op precies dezelfde plek zit, dat vind ik dan ook weer zeer raadselachtig.

J.A.F._Doorhof

Dan is het volgens mij geen probleem van de projector.
Maar het blijft vreemd.
En wat gebeurt er als je naar minder heldere schermen gaat bv 80-70IRE ?
Custom installer

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 25, 2009, 09:39:48
Dan is het volgens mij geen probleem van de projector.
Maar het blijft vreemd.
En wat gebeurt er als je naar minder heldere schermen gaat bv 80-70IRE ?
Ook geen probleem!
En zoals gezegd, met scalen veranderd het "stofje" van plek dus een fysiek stofje is het in elk geval niet  ;D

hifiman

Citaat van: riwi op februari 24, 2009, 22:22:03
Ik snap het wel . Als je eenmaal ergert er aan dan blijft het steken.
Precies.  :P

Je kan op mijn site mijn mkv/ts lijst zien. http://etmriwi.xs4all.nl/ht/dvd.php?list=movie&order=titel
Staat er 1 tussen waarbij je het ziet wil ik wel eens zoeken bij mij.
Indrukwekkend lijstje  :)

Je bent welkom hoor om bij mij eens te zoeken naar de puntjes :) Maar we zullen eerst binnenkort bij jou de zaak eens verkennen ;)
Leuk, doen we! Hebben we het wel over als je bij mij bent volgende week.  :)

J.A.F._Doorhof

Als het met scalen meeveranderd moet het wel in de bron zitten.

Een projector heeft een vast paneel met pixels en een lens.
Als er een stofje in je optische huis zit dan zie je dit vaak als een verkleuring, en als je de projector uit focus draait als een punt.
ECHTER dit stofje zit altijd op dezelfde plek.
Als je namelijk zoomed dan blijft de positie van het optische huis gelijk.

Custom installer

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 25, 2009, 09:44:52
Als het met scalen meeveranderd moet het wel in de bron zitten.
Precies! Desalniettemin zoek ik nog steeds naar een verklaring hoe dat kan, misschien moet ik daar gewoon mee ophouden, is eigenlijk ook best wel offtopic, aangezien het duidelijk is dat het niet in de projector zit. Maar goed, in elk geval dan nog offtopic in mijn eigen topic  ;D