JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

Icarus314

.

riwi

Welke 3 chip Optoma bedoel je dan? Ik kan geen model vinden van Optoma dat 3-chip DLP is.

Marantz had een 3 chipper VP10 en Sim2 heeft ook een paar modellen 3 chip DLP. Verder ken ik er geen. Alle DLP 3 Chippers zijn >> 10k€

garmtz

Inderdaad, ik ken geen 3-chip Optoma's... Voor de rest wat riwi zegt...

Wij doen geen 1-chip DLP omdat we zelf mensen geen 1-chip DLP willen verkopen. Simpel... :)

celerontje

Citaat van: garmtz op februari 13, 2009, 15:33:14
Wij doen geen 1-chip DLP omdat we zelf mensen geen 1-chip DLP willen verkopen. Simpel... :)
Dus jullie hebben nooit bv. de Optoma H79 verkocht, 3 jaar geleden?
Of doen tegenwoordig niet meer, omdat LCD en D-ILA zo goed zijn?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Het is heel moeilijk om een rijtje te maken.

Als je PUUR kijkt naar het MEEST filmische beeld dan vind ik CRT en de nieuwe Dila's absoluut de top.
Als puur en alleen kijkt naar Ansicontrast dan wint een 3 chip DLP het en sommige LCD's.

Kijk je naar scherpte bij bewegingen dan wint de 3 Chip DLP het weer.

Dus zou je dan een 3 Chip DLP moeten kopen ?
Ik vind van niet, ik prefereer de hogere native CR van bv de HD750 boven de hoge lightoutput en lagere CR maar hogere ansicontrast van bepaalde 3 Chippers (zo dat is een mond vol :-))

Gelukkig kijkt iedereen anders en is het gewoon GELUKKIG tegenwoordig zo dat ALLE technieken top projectoren KUNNEN maken.

Als ik kijk wat JVC het afgelopen jaar/anderhalf jaar heeft gedaan heeft dit de markt op de kop gezet.
De enige met een BEETJE antwoord is Epson met de TW5000 en de Sony topmodellen maar die zijn prijstechnisch weer minder interessant en wat minder filmisch dan de JVC.

Ga je ZONDER budget kijken word de markt breder maar dan praat je vaak ook meteen over 10K en plus.
Onder de 10K is denk ik de JVC HD750 overal de winnaar op dit moment, gevolgt door de TW5000 die qua CMS een mooiere driehoek neerzet maar toch prefereer ik de kleuren van de HD750 (meer filmisch en dynamischer).

Er zijn al VELE onderzoeken geweest die aantonen dat een CONTINUE hoge CR en een lage Ansicontrast waarde een dynamischer beeld geven dan een lagere CR (of bv dynamische CR) en een hoog ansicontrast.
Maar wederom ook dat is persoonlijk, ik vind persoonlijk ansicontrast wel belangrijk maar hecht ook veel waarde aan GEEN dynamische CR/iris.

De gok is dat de volgende generatie projector andere CMS systemen gaan krijgen (coordinaat gedreven) en dat we dan heel dicht tegen de ECHT perfecte projectoren gaan zitten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Citaat van: celerontje op februari 13, 2009, 15:45:44
Dus jullie hebben nooit bv. de Optoma H79 verkocht, 3 jaar geleden?
Of doen tegenwoordig niet meer, omdat LCD en D-ILA zo goed zijn?

Ja, hebben wij destijds wel verkocht... Er was toen ook simpelweg geen alternatief... Nu zijn de alternatieven inderdaad aantrekkelijker.

Icarus314

.

J.A.F._Doorhof

Tegenwoording zijn er simpelweg erg veel technieken die steeds beter worden.
3 jaar geleden waren er voor mij nog geen projectoren die een CRT versloegen, nu zijn er verschillende.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Ja, 't gaat snel allemaal.
Ik heb trouwens het idee van Frank meer last heeft van een ''Kleurencrisis'', dan de kredietcrisis. ;D
Frank, merk jij met je hometheater-gebeuren iets van die zogenaamde ''kredietcrisis''?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Kleurencrisis valt wel mee hoor :-)
Alleen CMS zorgt wel voor veel vragen en problemen bij mensen, vandaar veel aandacht ervoor.

Kredietcrisis is overal te merken maar ik moet eerlijk zeggen dat wij er geen echte problemen van ondervinden.
Maar goed laten we hopen dat dit zo blijft.
Custom installer

Rob_Dingen

Hoi Frank

CiteerEr zijn al VELE onderzoeken geweest die aantonen dat een CONTINUE hoge CR en een lage Ansicontrast waarde een dynamischer beeld geven dan een lagere CR (of bv dynamische CR) en een hoog ansicontrast.
Maar wederom ook dat is persoonlijk, ik vind persoonlijk ansicontrast wel belangrijk maar hecht ook veel waarde aan GEEN dynamische CR/iris.
http://home1.gte.net/res18h39/contrast.htm
Als je deze sheet eens gebruikt en je speelt er mee zie je mooi het verschil tussen hoge ansi en een hoge on/off contrast.
Als voor beeld neem ik mijn projector die 8000:1 on/off en 1000:1 ANSI en een projector met 30000:1 on/off en 200:1 ANSI en gebruik een gamma van 2.22.
Wat je ziet dat er alleen verschil is tot 10% waar het gelijk begint te trekken en boven de 20% waar het weer uit elkaar begint te lopen.
Dus het voordeel van een hoog on/off zit hem in dit geval in het deel van het beeld wat onder de 10% is en alles boven de 20% is een voordeel van een hoog ANSI contrast.
Dus met andere woorden onder de 10IRE is bij een JVC beter en boven de 20IRE is een goede DLP beter.

Rob

Icarus314

.

Icarus314

.

garmtz

Citaat van: boogie op februari 14, 2009, 12:27:02
edit: did I just start I war?  :music:

ik zou jezelf niet overschatten... ;D

Icarus314

.

garmtz

Citaat van: boogie op februari 14, 2009, 15:50:12
Goed punt, jij was toch diegene die jaren nodig had om een projector te kunnen calibreren ?  ;D

Ik overschat mezelf dus inderdaad niet... ;D

J.A.F._Doorhof

@Rob,
Hele interessante calculator, had hem nog niet gezien.

Waar ik meer op doel is dat als je naar het beeld kijkt van een gemiddelde film je eigenlijk nooit een grayscale of checkerpatroon naast elkaar hebt zitten.
Een scene bestaat vaak uit meerdere delen met verlopen hier tussen, de calculator is puur op nummertjes gebaseerd en zal 100% kloppen begrijp me niet verkeerd :D

Je eigen projector met 8000:1 en 1000:1 ansi is op zich natuurlijk een redelijk extreem voorbeeld :D
Meestal is je FOFO contrast rond de 4000:1 (met een beetje mazel iets hoger) en ansicontrast ligt meestal tussen de 500:1 en 600:1
Dat is feitelijk waarmee ik vergelijk. (LET WEL dit is dus ZONDER autoiris, voor de meelezers)

Uiteindelijk willen we natuurlijk allemaal het liefst een projector met 30000:1 (denk dat daar wel een mooie grens ligt voor de meeste toepassingen) en een ansicontrast van 1000:1 of hoger.

Op dit moment is dat nog niet mogelijk en jouw projector zit niet onder de ?? (15-16K dacht ik ?), en dan heb ik liever een JVC met een LAAG ansicontrast maar een hoog dynamisch bereik dan een projector met een dynamisch hoog contrast en een hogere ansiwaarde.
Maar dit is ENORM persoonlijk, ik ken genoeg mensen die bv de autoiris geen enkel probleem vinden en dan liever een TW5000 kopen dan een HD750 (scheelt nogal wat in prijs).
Zelf vind ik een auto iris een heel leuke uitvinding maar als ik hem ZELF heb hangen (heb een tijdje geprobeerd) ga ik me er toch licht aan ergeren.

Dat is meer de strekking van het verhaal.
Als ik jouw projector hier neer zou hangen zou ik misschien ook niet gelukkig worden (te klein scherm :D)
Custom installer

Rob_Dingen

Hoi

Het gaat er mij niet om wat de persoonlijke voorkeur is.
Met deze calculator word gewoon duidelijk het verschil zichtbaar tussen de 2 verschillen on/off en ANSI.
Verder moet iedereen zelf weten waar het zwaartepunt licht en wat hij belangrijker vind.
Wel is het inderdaad een rekensommetje ik denk dat bij een JVC de ANSI in donkere stukken veel slechter is als bij 100% dat zie je namelijk zeer snel als er een witte punt in beeld komt word het scherm meteen een stuk meer verlicht(net zoals bij luchtgekoppelde CRT's)
Dat heb je bij een DLP niet.

Rob

J.A.F._Doorhof

Helemaal correct.
Maar het is een beetje waar je je aan stoort aan het eind, ik ben nog steeds van mening dat de ideale projector nog steeds niet bestaat.
Het zal een afweging blijven op wat je wilt bereiken.
Het leuke is wel dat het op dit moment allemaal behoorlijk hard gaat en er alternatieven zijn voor CRT die simpelweg erg goed scoren.
Laten we hopen dat de 3e generatie JVC's een ansi van 1000:1 neerzetten :D

Custom installer

Icarus314

.

Icarus314

.

hifiman

Citaat van: boogie op februari 16, 2009, 13:10:38
Ik heb eigenlijk nog een vraagje al kaap ik zo wel de draad van audioloog maar die was toch al uitgepraat ?  ;D
Zolang het over de 350/750 gaat prima hoor  ;)

Icarus314

.

hifiman

Voor degenen die ook graag de v-stretch codes zelf willen kunnen genereren (om ze zo in hun universele AB te krijgen) heb ik een kort documentje gemaakt. Wie interesse heeft kan mij een PM sturen.

Atmoz

Citaat van: Audioloog op februari 19, 2009, 14:45:07
Voor degenen die ook graag de v-stretch codes zelf willen kunnen genereren (om ze zo in hun universele AB te krijgen) heb ik een kort documentje gemaakt:

PDF bestandje ...

:)

Leuk gemaakt :D
Ik denk dat er wel wat mensen zijn die hier iets aan hebben!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5