HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Meeuwtje

Citaat van: edwinvh op augustus 26, 2010, 23:51:27
Klopt inderdaad.
Ik heb op mijn Qnap 509 en 859 ook UNFS moeten installeren.
Anders lag het inderdaad onder de 10 mb per sec.
Nadat UNFS geinstalleerd is ligt de waarde rond de 17 a 18 mb per sec.

Is dit programma te installeren voor iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van Linux?
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

edwinvh

Citaat van: Meeuwtje op augustus 27, 2010, 07:25:37
Is dit programma te installeren voor iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van Linux?

Natuurlijk !!
Het is mij toch ook gelukt  ;D
Er staat daar ook ergens een PDFje, ik kan hem eventueel ook naar je toe mailen als je wilt.

jowi

Citaat van: edwinvh op augustus 26, 2010, 23:51:27
Ik heb op mijn Qnap 509 en 859 ook UNFS moeten installeren.
Anders lag het inderdaad onder de 10 mb per sec.
Nadat UNFS geinstalleerd is ligt de waarde rond de 17 a 18 mb per sec.
Op zich is 10MB/s voldoende om zonder problemen bluray en andere grote- of hoge bitrate bestanden af te spelen. Het is ongeveer wat je met een 10/100 netwerk maximaal zult halen. De genoemde 17 a 18MB/s zul je nooit halen op een 10/100 netwerk, dat zijn snelheden die je met gigabit netwerken zult hebben.

Nogmaals, 10 a 11MB/s is ruim voldoende voor afspelen.

Meeuwtje

Citaat van: edwinvh op augustus 27, 2010, 09:45:18
Natuurlijk !!
Het is mij toch ook gelukt  ;D
Er staat daar ook ergens een PDFje, ik kan hem eventueel ook naar je toe mailen als je wilt.

Heb het pdfje even binnengehaald en ga van het weekend maar eens kijken. Eerst ga ik even een NFS server op mijn pc zetten. Kijken of het wel aan de qnap ligt.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

jowi

bmateijsen

Citaat van: Meeuwtje op augustus 27, 2010, 13:07:49
Heb het pdfje even binnengehaald en ga van het weekend maar eens kijken. Eerst ga ik even een NFS server op mijn pc zetten. Kijken of het wel aan de qnap ligt.

Heb je daar een linkje van?

Groet,

Bjorn

Meeuwtje

Roeland

jowi

Citaat van: Roeland op augustus 27, 2010, 19:07:11
Is wel 65 usd...... :-[
Je kunt hem eerst een tijdje gratis proberen. Werkt verder als een speer, ook onder Windows 7 64 bits. Wat mij betreft die schamele 50 euro meer dan waard.

Roeland

Citaat van: jowi op augustus 27, 2010, 19:15:40
Je kunt hem eerst een tijdje gratis proberen. Werkt verder als een speer, ook onder Windows 7 64 bits. Wat mij betreft die schamele 50 euro meer dan waard.

Zit aan het twijfelen om het gelijk goed te doen.
Bijv Qnap TS-459 Pro (dual atom core), of zelf een NAS/server te bouwen.
Dat laatste bied een hoop veelzijdigheid, terwijl de Qnap echt solid is
Er zijn hoop guides bijv http://www.techgoondu.com/2009/05/05/goondu-diy-freenas/

Op dit moment win7x64 redelijk stabiel en kan altijd hotswappen naar xp, maar blijf kijken naar een NAS/Server

StefaanD

Als je voor zelfbouw gaat kan je ook altijd eens kijken naar Lian Li, zelf geen ervaring mee maar schijnt goed te zijn. Bijvoorbeeld de Lian Li EX-50

Zie ook dit draadje op mpcclub voor de ervaringen van fld9 met de Lian Li EX-50

jowi

Ik misbruik mijn 'gewone' huis, tuin en keuken PC op dit moment lekker als storage. Staat niet 24/7 aan maar het scheelt niet veel. Geen gedoe met RAID enzo, maar gewoon botweg disks erin schuiven en volplempen. Er zit nu 5x 2TB SATA schijven in, naast een SSD van 60GB. Er is nog ruimte voor 2 schijven, en dan is ie vol ;) en dan wordt het tijd om er een NAS bij te zetten, ik denk aan een 8 bay QNAP... maar dat wordt ergens begin volgend jaar.

riwi

Citaat van: Roeland op augustus 27, 2010, 19:07:11
Is wel 65 usd...... :-[

hanewin ziet er iets complexer uit, maar werkt ook goed en kost 20 euro.
Ik moet zeggen dat allegro er iets vlotter en eenvoudiger uit ziet.
http://www.hanewin.net/nfs-e.htm

<edit : Ik heb er 20 euro voor betaald, maar ik lees nu :
The software is shareware. Je kan wel een license kopen voor 19 euro, maar dat is dan meer een donatie aan de auteur.

Roeland

Citaat van: jowi op augustus 28, 2010, 17:26:07
Ik misbruik mijn 'gewone' huis, tuin en keuken PC op dit moment lekker als storage. Staat niet 24/7 aan maar het scheelt niet veel. Geen gedoe met RAID enzo, maar gewoon botweg disks erin schuiven en volplempen. Er zit nu 5x 2TB SATA schijven in, naast een SSD van 60GB. Er is nog ruimte voor 2 schijven, en dan is ie vol ;) en dan wordt het tijd om er een NAS bij te zetten, ik denk aan een 8 bay QNAP... maar dat wordt ergens begin volgend jaar.

Dat doe ik op dit moment ook, maar niet meer met zoveel schijven.
Helaas heb ik door de vele schijven (toevallig tijdens het kijken van een film) computerfik gehad.
Koste mijn PCI sata en ide kaart en Mobo. Gelukkig was ik er snel bij anders was het kostenplaatje heel anders geweest  ;D

Daarom tijd voor een low energy met goede airflow oplossing.
Qnap zit goed in elkaar, maar zelfbouw is goedkoper en beter te controleren.

Citeerhanewin ziet er iets complexer uit, maar werkt ook goed en kost 20 euro
das idd meer mijn stijl

Als ik wat ga bouwen zal ik een draadje starten (zal nog wel wat uren gaan kosten)

ps voor wie het ook interesseerd ff een paar steekwoorden;
FreeNAS, Zotac H55ITX-A-E, of Asus AT3IONT-I ATOM330, OCZ dual 4gb  en Chenbro ES34069

jowi

Grappig, dat Hanewin strijkt bij mij juist enorm tegen de haren in door de absurde user interface. In elkaar geflanst door wat UNIX command line freaks die duidelijk geen snars begrijpen van een grafische omgeving en de daarbij horende usability en dat waarschijnlijk ook eigenlijk helemaal niet willen. Ongetwijfeld de reden dat het daarom ook mensen aantrekt die meer met Unix hebben dan met Windows ;) Maar eenmaal werkend is het prima. Aan Allegro merk je ook goed de Unix invloed, kan ook niet anders, NFS komt nu eenmaal uit die hoek, maar daar is tenminste nog een beetje nagedacht over usability en hoe je dingen onder Windows dient te presenteren.

riwi

Citaat van: jowi op augustus 28, 2010, 18:19:22
Grappig, dat Hanewin strijkt bij mij juist enorm tegen de haren in door de absurde user interface.

Dat wist ik  :)  ;) Ik zie dat ook aan de aandacht die je besteed aan looks van je interieur. Erg leuk hoor, maar niet nodig voor mij.

Functie boven vorm is een van mijn motto's  8)

jowi

Citaat van: riwi op augustus 28, 2010, 18:23:50
Functie boven vorm is een van mijn motto's  8)
Dat is op zich geen verkeerd uitgangspunt, maar dan hadden ze zich een GUI moeten besparen en het ding als simpel cmdline tool of als service met een settings of ini bestandje ofzo moeten laten werken... ALS je dan een user interface maakt, doe het dan GOED is mijn motto ;)

Meeuwtje

Citaat van: Meeuwtje op augustus 26, 2010, 11:02:13
Beste Members,

Even een vraag met betrekking tot full brrips afspelen via nas op de dune 1.0.
Heeft iemand dit werkend gekregen, een volledige blurayrip incl. menu afspelen (via NFS) op de dune?
Ik zal even mijn situatie vertellen;
De dune hangt in een netwerk via een gigabite switch, deze is aangesloten op een sitecom gigabite router. (router ingesteld op 10/100/1000 auto), de Nas (qnap 109) en een WD netcenter zijn ook op de router aangesloten. Op de switch zit de denon reciever, pana bluray, en een squeezobox.
Via netwerk / SMB op de dune speel ik alle files zonder problemen af.(behalve de full brrips) Indien ik via NFS de qnap benader speelt deze de meeste files af behalve groote m2ts files. (geluid valt weg). De qnap + WDnc zijn allebei aangevinkt op NFS. tevens is op de Qnap squeezecenter aanwezig.

Kan het zo zijn dat het intern geheugen van de netwerk schijven te laag is of dat er squeezecenter op draait?

Alvast bedankt voor een paar tips

Ben er inmiddels achter wat het probleem was; de dune prime 1.0. Ik ben inmiddels in het bezit van een base 3.0 en totaal geen probleem met "streaming"van hd materiaal (bluray incl. menu) via de qnap en netcenter.

jowi

Leuk voor je dat het nu wel werkt, maar zoals al eerder gezegd zou het met de center en prime 1.0 ook geen probleem moeten zijn.

hifiman

Citaat van: jowi op oktober  9, 2010, 09:46:43
Leuk voor je dat het nu wel werkt, maar zoals al eerder gezegd zou het met de center en prime 1.0 ook geen probleem moeten zijn.
Psies, draai met volle tevredenheid nog steeds met de 1.0  :headbanging:

Meeuwtje

Citaat van: jowi op oktober  9, 2010, 09:46:43

Helaas voor mij. Misschien een maandagmorgen exemplaat wat betreft de Lan verbinding..
Ik kreeg het voor geen mogelijkheid voor elkaar. zat op 7MB/s. Nu met experimental GB verbinding aan op veel meer.
Dan kan de 1.0 lekker op de slaapkamer. (vind sowieso de 3.0 sneller met diverse onderdelen, wss komt dat door het interne geheugen van 512 mb)

hifiman

Citaat van: Meeuwtje op oktober  9, 2010, 12:53:26
(vind sowieso de 3.0 sneller met diverse onderdelen, wss komt dat door het interne geheugen van 512 mb)
Nope, dat komt door de snellere processor  ;)

Zaagstra

Ik heb niet alle 80 pagina's doorgelezen, dus mijn excuses als dit al eens gevraagd is... Uit de allertweede message in deze thread:

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 31, 2008, 16:50:28
Nou daar gaan we en ik trek maar vast flameresistant kleding aan want dit zal wel wat worden.....

Beeldkwaliteit
Absoluut fantastisch, de eerste speler die qua beeld in de buurt komt van de MB200.

Geluidskwaliteit
Op zich zeer goed op coax uit, laten we het houden op tussen de MB100 en MB200 in

Hieruit begrijp ik dat de MB200 de meerdere is van de MB100 in zowel beeld als geluid (via digitale coax). Is dat correct? En zo ja, wat doet een 2e hands MB200 vandaag de dag?

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

J.A.F._Doorhof

MB200 en MB100 zijn niet meer te krijgen jammer genoeg en ik zou ze ook niet meer adviseren voor video.
Ze doen nagenoeg niets met BD rips etc. voor audio echter zijn ze erg goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zaagstra

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 25, 2010, 09:12:52
MB200 en MB100 zijn niet meer te krijgen jammer genoeg en ik zou ze ook niet meer adviseren voor video.
Ze doen nagenoeg niets met BD rips etc. voor audio echter zijn ze erg goed.

Dat ze geen BD rips doen is voor mij geen probleem, ik hou het voorlopig op DVD dus geen BD support is voor mij geen issue. Ik heb momenteel een MB100, en was nieuwsgierig of de MB200 beter is. Uit jouw woorden maakte ik op dat dat voor audio en video het geval is, dat wilde ik alleen bevestigd hebben.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0