HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Jehet of APM of WOL, wOL zal Frank niet gebruiken, dus z'n server slaapt maar staat niet uit (S1/S2 state ipv uit)
JBL PRX Power!

rbormans

Citaat van: riwi op mei 26, 2010, 00:42:03
Met mijn Linux server was het me niet gelukt omdat Linux de netwerk kaart echt uit zette zodat deze ook niet meer naar Magic packets luistert. Linux PC staat nu gewoon 24/7 aan. Was toch al handig als router / firewall en als server voor allerlei zaken.
voor mijn Linux systeem (debian) heb ik volgende stappen uitgevoerd om WOL te activeren:
- ethtool geinstalleerd
- een script gemaakt: /etc/init.d/wol.sh met volgende commando's (of eth0 als dat de netwerk interface is)
#!/bin/bash
ethtool -s eth1 wol g

- script executable gemaakt (chmod +x wol.sh) en laten uitvoeren op elk runlevel (update-rc.d -f wol.sh defaults)

riwi

Mooi, Bedankt Raf. Dat zal ik eens proberen. Het ledje op de netwerk kaart blijft dan gewoon branden neem ik aan als de server uit staat?

ethtool staat er al op bij mij (slackware). En in de bios van de PC staat wol ook aangevinkt.

Raymen

sh*t dit moet ik ook hebben, maar ik snap niks van wat juliie schrijven,lijkt wel joods ;D

Kan iemand het ook in begrijpende taal neerzetten mischien

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

rbormans

Citaat van: riwi op mei 26, 2010, 17:54:41
Mooi, Bedankt Raf. Dat zal ik eens proberen. Het ledje op de netwerk kaart blijft dan gewoon branden neem ik aan als de server uit staat?
ethtool staat er al op bij mij (slackware). En in de bios van de PC staat wol ook aangevinkt.
ja, ledje blijft gewoon branden (en ik meen me te herinneren dat als de stroom wegvalt het ook gedaan is, maar dat weet ik niet zeker, server hangt nu mee op de UPS)

Citaat van: Raymen op mei 26, 2010, 18:08:38
sh*t dit moet ik ook hebben, maar ik snap niks van wat juliie schrijven,lijkt wel joods ;D
Kan iemand het ook in begrijpende taal neerzetten mischien
Ik ben ook een Linux newbie met een google knop hoor ;)
Welke linux versie heb je ?

sloezz

Gisterenavond weer geprobeerd, server (Linux ubuntu 10.04) proberen te starten met een laptop (Vista),
ik ga dan naar netwerk en klik de server aan, maar helaas gebeurt er dan niets, behalve de melding dat hij de server niet kan vinden.

In het BIOS heb ik alles aan gezet (Wake up Over Lan  S5)

Op de server heb ik in power management ook WOL aangezet ??

Als ik dit allemaal voor mekaar krijg ga ik geen zuinige NAS kopen maar bouw ik gewoon een krachtige server, die opstart wanneer ik dat wil...

Raphie

je moet een WOL client installeren op je mediacenter en een magic packet zenden
dit kan je ook in je startup folder als batchfile meenemen zodat hij dat automatisch doen wanneer je HTPC aangaat.
JBL PRX Power!

bart_nl

riwi

Citaat van: bart_nl op mei 27, 2010, 14:29:58
kijk op http://www.depicus.com/wake-on-lan/ voor WOL tools

Die gebruik ik ook om mijn windows XP PC op zolder aan te zetten.

Om uit te zetten doe ik (vanaf de woonkamer windows PC) (shortcut gemaakt) :
%windir%\system32\shutdown.exe -m \\riwifs -s -t 0 -f

Waarbij riwifs de computernaam is van de PC op zolder.

O ja voor wolcmd moet de op te starten PC een keer met de hand gestart worden. Pas na de eerste start (nadat de stekker er uit is geweest) weet de netwerk kaart het mac adress en staat ie pas weer klaar om het magic packet te zien.

christa

vraagje heb net mijn dune prime 1.0 na 5 maanden terug uit reperatie ik werk altijd met een docking station met externe schijfen van 1 tb via usb dit heeft altijd goed gewerkt de dune die ik nu terug gestuurd heb gekregen lukt het me niet om de films af te spelen hij ziet de schijf ik kan hem openen maar hij speelt de film niet af geen enkel formaat hij geeft aan input/output error weet iemand hier de oplossing voor
het gekke is dat alles wel werkt op de 3.0 versie
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Meeuwtje

Beste Members,

Even een vraag met betrekking tot full brrips afspelen via nas op de dune 1.0.
Heeft iemand dit werkend gekregen, een volledige blurayrip incl. menu afspelen (via NFS) op de dune?
Ik zal even mijn situatie vertellen;
De dune hangt in een netwerk via een gigabite switch, deze is aangesloten op een sitecom gigabite router. (router ingesteld op 10/100/1000 auto), de Nas (qnap 109) en een WD netcenter zijn ook op de router aangesloten. Op de switch zit de denon reciever, pana bluray, en een squeezobox.
Via netwerk / SMB op de dune speel ik alle files zonder problemen af.(behalve de full brrips) Indien ik via NFS de qnap benader speelt deze de meeste files af behalve groote m2ts files. (geluid valt weg). De qnap + WDnc zijn allebei aangevinkt op NFS. tevens is op de Qnap squeezecenter aanwezig.

Kan het zo zijn dat het intern geheugen van de netwerk schijven te laag is of dat er squeezecenter op draait?

Alvast bedankt voor een paar tips
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

jowi

Doe een readtest op de Dune. (groot bestand kiezen, dan info geloof ik en dan read test). Kom je boven de 8 a 9 MB/s uit, dan moet alles qua netwerk ok zijn (Ideaal is rond de 10/11 MB/s). Zit je daaronder, dan gaat de boel haperen, inderdaad om te beginnen met geluid. Dan zul je ergens moeten zoeken wat het is dat de doorvoersnelheid beperkt. Kan een switch/router zijn, kan de NAS zijn, een netwerkinstelling, noem maar op. Ik zou inderdaad ook allerlei software en services die op de NAS draaien eens uitzetten.

Meeuwtje

Citaat van: jowi op augustus 26, 2010, 11:29:07
Doe een readtest op de Dune. (groot bestand kiezen, dan info geloof ik en dan read test). Kom je boven de 8 a 9 MB/s uit, dan moet alles qua netwerk ok zijn (Ideaal is rond de 10/11 MB/s). Zit je daaronder, dan gaat de boel haperen, inderdaad om te beginnen met geluid. Dan zul je ergens moeten zoeken wat het is dat de doorvoersnelheid beperkt. Kan een switch/router zijn, kan de NAS zijn, een netwerkinstelling, noem maar op. Ik zou inderdaad ook allerlei software en services die op de NAS draaien eens uitzetten.

Heb net even wat readtesten gedaan via NFS en SMB. Via NFS niet hoger als 5,7-6 mb en met SMB iets hoger.
Daarna heb ik even wat proberen uit te sluiten.
1. de router van auto 10/100/1000 gehaald en op 100 gezet. Geen succes 2. De switch ertussen uit gehaald en gelijk via de router aangesloten. Geen succes. Wat ik wel weet is dat als ik van de pc naar de qnap ga dat vrij snel gaat, sneller als naar de WD Netcenter welke een 100 mb lan aansluiting heeft. Dus lijkt het mij dat het ook niet aan de pc en of router ligt. Dan moet het de Qnap en Netcenter zijn, maar wat kan ik daarin wijzigen. Oja de bekabeling heb ik ook nagekeken. Graag een tip. Of kan het de Dune zijn?
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

jowi

Als je 1 van de laatste firmwares hebt, dan is daar een optie 'experimental gigabit' die moet UIT staan. Dat is het enige wat in de Dune fout zou kunnen zitten. De rest zal aan het netwerk/nas liggen. Wat je aan de qnap in kunt stellen weet ik niet, het enige wat ik wel eens heb gehoord is dat je beter geen jumboframes kunt gebruiken.

Meeuwtje

Citaat van: jowi op augustus 26, 2010, 20:33:09
Als je 1 van de laatste firmwares hebt, dan is daar een optie 'experimental gigabit' die moet UIT staan. Dat is het enige wat in de Dune fout zou kunnen zitten. De rest zal aan het netwerk/nas liggen. Wat je aan de qnap in kunt stellen weet ik niet, het enige wat ik wel eens heb gehoord is dat je beter geen jumboframes kunt gebruiken.
Ik heb een Dune 1.0,daar kan je niets instellen wb gigabit. Helaas. Wat ik wel vreemd vind is dat zowel de qnap als de Netcenter allebei niet snel gaan.

jowi

Citaat van: Meeuwtje op augustus 26, 2010, 20:37:10
Ik heb een Dune 1.0,daar kan je niets instellen wb gigabit. Helaas.
Nee NIET helaas, GELUKKIG. Want die optie moet UIT staan.
Probeer eens een (NFS) share op je PC te benaderen vanaf de Dune, krijg je dan wel een goede doorvoersnelheid?

Oh ja, en probeer wel echte shares te maken, probeer niet via de Dune's network browser grote bestanden af te spelen... die browser heeft veel meer overhead. Maak dus echte netwerk shares aan... liefst NFS.

Meeuwtje

Citaat van: jowi op augustus 26, 2010, 20:53:24

Oh ja, en probeer wel echte shares te maken, probeer niet via de Dune's network browser grote bestanden af te spelen... die browser heeft veel meer overhead. Maak dus echte netwerk shares aan... liefst NFS.

Ik heb net via speetest mini (even op qweb gezet) getest hoe snel de qnap naar de pc gaat. Super snel, dus daar licht het niet aan.
Hoe bedoel je "echte share's"te maken? Ik heb dit gedaan met qnap finder, hulpmiddelen, netwerkstation toewijzen, dan kan ik een stationsnaam (op de pc) kiezen en verbinding maken.

papaleo

Ik heb destijds ook een 1.0 gehad en had ook de nodige afspeel problemen met zwaar materiaal.
Ik had een van de eertste batches van de 1.0,daar was constructief wat mis mee....tijdens de assemblage hadden ze de gigabit-card niet goed op de printplaat connecties/pinnen gedrukt waardoor er geen goed contact werd gemaakt met de gb-card.

Wat je eens kan doen is de 'motorkap' van de Dune er eens van af te halen en de gb-card voorzichtig los te maken (deze zit met witte-pasta/lijm vast) en deze schoon te maken en opnieuw stevig op de printplaat te drukken.

Dit was voor mij destijds de oplossing,om HD materiaal vloeiend en zonder stotteren/haperen te laten verlopen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jowi

Je moet op de DUNE ook een netwerkshare maken naar een gedeelde map op de QNAP of PC... het gebruik van de network browser op de Dune is NIET de manier om zaken als bluray en andere hi-bitrate zaken af te spelen. Network browser maakt gebruik van uPNP en heeft te veel overhead voor dit soort dingen.

Of, Papaleo brengt me op een idee, als je zowel de gigabit als 10/100MB netwerk kaart hebt in de Dune, probeer dan eens de 10/100 poort.

Meeuwtje

Current connection status van de Qnap
Connection speed:  1000 Mbps  UP, MTU 1500 Bytes.

Ik heb geen instelling voor een gb aansluiting dus deze kan ik niet instellen.
Hoe ik de link naar de qnap heb gemaakt is:
Qnap
NFS
192.168.0.100
TCP

Volgens mij is dit goed, toch?

En dit staat ook nog op de qnap ingesteld : Enable file service for Microsoft networking. Volgens mij is dit smb.

jowi

Als je op de Dune een NFS share maakt moet je de QNAP ook met NFS laten werken lijkt me... niet met Samba (SMB).

Meeuwtje

Citaat van: jowi op augustus 26, 2010, 22:21:19
Als je op de Dune een NFS share maakt moet je de QNAP ook met NFS laten werken lijkt me... niet met Samba (SMB).

Nee inderdaad, maar dat deed ik ook niet. Ik had de laatste zin weg moeten laten ;D.

Tevens heb ik even wat op mpcclub gevonden. Er blijken meer mensen problemen te hebben met een prime 1.0 en een qnap.
Ik weet niet of ik de link mag plaatsen, doe het toch even http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21484, hier hebben ze het over een verbeterde NFS toegang UNFS. Misschien is dit wat (als ik het ooit aan de praat krijg)

Ik denk zelf dat het toch aan de dune ligt. Ik hoor (lees) niemand die full brrips af kan spelen. En bij mij doet toch alles het vrij goed. behalve dan die rips. En ik heb idd vrij lage streamwaarde's. (getest met bestanden van ca 600 mb)
Misschien is het nog een optie om fast smb access uit te zetten, dat scheelde bij beide (smb en nfs) ook weer zo'n 3 mb.

jowi

Citaat van: Meeuwtje op augustus 26, 2010, 22:33:55
Ik hoor (lees) niemand die full brrips af kan spelen.
Ik had hiervoor een center 1.0 en ik kon daarmee perfect full blurays afspelen via een NFS server op de PC. No problem.
SMB was te traag, maar met NFS ging het goed.

Meeuwtje

oh ok. Via een server op je pc. misschien hebben de mijne niet genoeg geheugen oid.
Net nog even een klein testje gedaan en de instellingen van NFS op UDP gezet ipv TCP en de waarde's gingen omhoog naar ca. 7,2 mb ipv 5,7-6. En getest met een 2,3 gig bestandje. Misschien toch een lichtpuntje?? :eh: :eh: Ik zal anders vh weekend een nfs server op mijn pc installeren. Misschien dat dat helpt. Kan altijd even testen.

edwinvh

Citaat van: Meeuwtje op augustus 26, 2010, 22:33:55
Nee inderdaad, maar dat deed ik ook niet. Ik had de laatste zin weg moeten laten ;D.

Tevens heb ik even wat op mpcclub gevonden. Er blijken meer mensen problemen te hebben met een prime 1.0 en een qnap.
Ik weet niet of ik de link mag plaatsen, doe het toch even http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21484, hier hebben ze het over een verbeterde NFS toegang UNFS. Misschien is dit wat (als ik het ooit aan de praat krijg)

Ik denk zelf dat het toch aan de dune ligt. Ik hoor (lees) niemand die full brrips af kan spelen. En bij mij doet toch alles het vrij goed. behalve dan die rips. En ik heb idd vrij lage streamwaarde's. (getest met bestanden van ca 600 mb)
Misschien is het nog een optie om fast smb access uit te zetten, dat scheelde bij beide (smb en nfs) ook weer zo'n 3 mb.

Klopt inderdaad.
Ik heb op mijn Qnap 509 en 859 ook UNFS moeten installeren.
Anders lag het inderdaad onder de 10 mb per sec.
Nadat UNFS geinstalleerd is ligt de waarde rond de 17 a 18 mb per sec.