HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Miesepies

Citaat van: Dirc I op maart 16, 2010, 17:35:30nu inderdaad de vraag nog waar m de meerwaarde in zit

HDI biedt met de Dune spelers biedt wel een alles-in-een speler. Hij slikt audio cd, dvd en blu ray, en speelt daarnaast een groot aantal video en audio formaten van eerder genoemde media en van harddisk en netwerk. Hij is (nog) niet perfect, maar het gemak is erg groot. Daarnaast zijn de mensen van HDI nog steeds bezig met het ontwikkelen van de firmware, welke langzaam maar zeker beter en stabieler wordt.

Ik heb alleen ervaring met de Dune HD Center, ik ken de HDX en Popcorn alleen van wat ik lees, dus kan geen vergelijk geven. Je zou eens kunnen kijken op http://www.mpcclub.com/ wat een forum is gericht op media spelers.

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

De tool is denk ik alleen voor de 3.0..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

hifiman

jaco

je hebt de nieuwste software nodig denk ik, en ik weet niet of die ook op de 1.0 loopt.

Ik zit met een 3.0 en nog een 1.0, als het niet op beide werkt heb ik toch een probleem denk ik..

Miesepies

Citaat van: jaco op maart 20, 2010, 21:01:30De tool is denk ik alleen voor de 3.0..

Nee, zover ik weet is er geen verschil in de grafische interface mogelijkheden tussen de 1.0, 2.0 en 3.0 lijnen. Alle spelers gebruiken de zelfde 'basis' firmware, alleen de hardware specifieke code is anders.

D.w.z. dat je gewoon de tool naar keuze kan gebruiken, en alle spelers zullen hetzelfde resultaat geven.

jaco

Dat zou wel mooi zijn. Je kunt de inhoud van de velden blijkbaar zelf veranderen nadat de tool vanaf verschillende sources zelf deze velden heeft gevuld.
Ook zie je technische details van de films staan.

jaco

Gisteren de tool geprobeerd. Werkt mooi, scanned de meeste titels wel goed in, en bied een keuzelijst. Presentatie is mooi op de PC. Bevalt erg goed dat je op elk veld met de hand de informatie kunt aanpassen. Dus standaard Engelse beschrijving is zo te vervangen door Nederlandse.

Vanavond proberen op de dune..

AllStar

Citaat van: jaco op maart 23, 2010, 09:53:48
Gisteren de tool geprobeerd. Werkt mooi, scanned de meeste titels wel goed in, en bied een keuzelijst. Presentatie is mooi op de PC. Bevalt erg goed dat je op elk veld met de hand de informatie kunt aanpassen. Dus standaard Engelse beschrijving is zo te vervangen door Nederlandse.

Vanavond proberen op de dune..

Zou je mij (en wellicht ook anderen) een beetje op weg willen helpen? Volgens mij begrijp ik deze tool nog niet helemaal  :huh2:

EDIT: ben even aan de slag gegaan met "yaDIS". . ook erg fijn!  :happy:

Screenshots zoals ik het nu heb:

jaco

Het is bij mij ook geen success.
Ik moet met google translate alles lezen op dat forum.
Op de PC ziet het er goed uit, maar op de hdd start de interface niet op en krijg ik 5x4 images op het beeld die overlappen. Het heeft te maken met het pad denk ik, de zapatti folder staat 1 level te diep. De structuur die men maakt van de files bevalt me ook minder. Je kunt niets meer herkennen.

Dat zou wel de mogelijkheid bieden om de lijst met films te sorteren, of alleen 1 genre te bekijken etc.
Wellicht vanavond meer tijd om nog een keer te kijken.

AllStar

Citaat van: jaco op maart 24, 2010, 07:09:23
Het is bij mij ook geen success.
Ik moet met google translate alles lezen op dat forum.
Op de PC ziet het er goed uit, maar op de hdd start de interface niet op en krijg ik 5x4 images op het beeld die overlappen. Het heeft te maken met het pad denk ik, de zapatti folder staat 1 level te diep. De structuur die men maakt van de files bevalt me ook minder. Je kunt niets meer herkennen.

Dat zou wel de mogelijkheid bieden om de lijst met films te sorteren, of alleen 1 genre te bekijken etc.
Wellicht vanavond meer tijd om nog een keer te kijken.

yaDIS al geprobeerd? GUI is alleen in het Frans, maar er is een PDF met instructies, en het werkt heel basic. Output kun je op Engels zetten. Covers die alsnog verkeerd staan (in het Frans bijvoorbeeld) kun je eenvoudig veranderen. Zie screenshots hierboven, ik ben er wel blij mee  ;)

jaco

Kun je het "plot" ook handmatig veranderen ?
Ik wil daar graag een NL verise hebben. Dat kan met zapatti wel.

Alle andere mogelijkheden van zapatti interesseren me niet zo veel.
Ik wil ook nog wel handmatig de bitmaps etc erbij zetten.

Ik zal eens naar yaDIS kijken.

AllStar

Citaat van: jaco op maart 24, 2010, 11:46:34
Kun je het "plot" ook handmatig veranderen ?
Ik wil daar graag een NL verise hebben. Dat kan met zapatti wel.

Alle andere mogelijkheden van zapatti interesseren me niet zo veel.
Ik wil ook nog wel handmatig de bitmaps etc erbij zetten.

Ik zal eens naar yaDIS kijken.

Ja:

jaco

Ik heb net de pdf file geprint. Dat ziet er wel werkzaam uit.

Jammer dat er geen apart veld voor NL subtitles lijkt te zijn.

AllStar

Citaat van: jaco op maart 24, 2010, 12:39:34
Ik heb net de pdf file geprint. Dat ziet er wel werkzaam uit.

Jammer dat er geen apart veld voor NL subtitles lijkt te zijn.

Wat niet is kan nog komen . . is nog volop in ontwikkeling, kan alleen maar beter worden  :D

jaco

juist.
Maakt YaDis ook zulke cryptische files aan in die index directory ?

Ik zat er aan te denken alles te genereren en de directory's weer 1 stap hoger te zetten, en dan alleen de juiste file's in de movie folder te hebben. Dat kan niet met Zappiti omdat alles cryptische namen heeft.
Ik hoef niet zo nodig allerlei opties om op genre en alfabet door de films te lopen.

AllStar

Citaat van: jaco op maart 24, 2010, 13:06:44
juist.
Maakt YaDis ook zulke cryptische files aan in die index directory ?

Ik zat er aan te denken alles te genereren en de directory's weer 1 stap hoger te zetten, en dan alleen de juiste file's in de movie folder te hebben. Dat kan niet met Zappiti omdat alles cryptische namen heeft.
Ik hoef niet zo nodig allerlei opties om op genre en alfabet door de films te lopen.

Ik gebruik het hele Index gebeuren sowieso niet. Ik browse gewoon naar de map waar mijn films staan, index op alfabet / genre boeit mij ook niet  :angel:

jaco

Juist dan alleen de tool gebruiken voor de postzegel voor het overzicht en de andere bitmap met de fanart en de beschrijving.

Als dat werkt ben ik ook wel tevreden.
Ik moet alleen 40+ hdd's langs  :(

sloezz

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 22, 2010, 19:04:07
Bij ons werkt het.

Frank, ben jij eventueel bereid om dit met ons te delen ?

Ik ben namelijk al langere tijd bezig om dit voor mekaar te krijgen, ik ben nu aan het twijfelen tussen een zuinige 24h/7 NAS of een server met veel meer mogelijkheden met een WOL functie.

Ik las op internet dat iemand "lights out" gebruikt maar het schijnt niet vlekkeloos te werken, dus ik ben zeeer benieuwd...

J.A.F._Doorhof

Wij gebruiken een streaming server van ITC met een wakeup on LAN kaart erin en dat gaat gewoon goed.
Die schakelt netjes aan als de iPad of de Dune of wat dan ook contact probeert te maken.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sloezz

Pff, dat je mij begreep,

Kan de dune (Prime 3.0 in mijn geval) een fileserver met een WOL kaart gewoon opstarten zonder een magic packet te verzenden ? 
Ik lees overal op internet dat de client (Dune in dit geval) een bovengenoemd pakketje moet verzenden en dat dit niet mogelijk is met de Dune.

Maar als ik jou goed begrijp gaat de server vanzelf aan wanneer je de dune opstart

Thanks !!

bart_nl

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 25, 2010, 21:05:40Wij gebruiken een streaming server van ITC met een wakeup on LAN kaart erin en dat gaat gewoon goed.
Die schakelt netjes aan als de iPad of de Dune of wat dan ook contact probeert te maken.
maar op een "normaal" vervuilt netwerk schakelt je server dan toch regelmatig onnodig in? Werkte bij mij in ieder geval wel zo en daarom gebruik ik nu magic packet voor WOL.
Nadeel is dat de Dune 3.0 dat niet doet en dat ik bijvoorbeeld mijn squeezebox gebruik om de fileserver aan te zetten.

J.A.F._Doorhof

Zou kunnen, ik check dat niet, het werkt gewoon goed dus ik ga niet verder graven.
In de meeste gevallen zullen er niet al te veel PC's in een HT omgeving zitten lijkt me.
Custom installer

riwi

Ik gebruik magic packets vanaf een PC (of laptop) in de woonkamer om de PC op zolder via WOL aan te zetten. Ik moet hem handmatig uitzetten (via remote shutdown, kan standaard via windows als de server ook windows draait). Werkt al jaren naar tevredenheid.
Met mijn Linux server was het me niet gelukt omdat Linux de netwerk kaart echt uit zette zodat deze ook niet meer naar Magic packets luistert. Linux PC staat nu gewoon 24/7 aan. Was toch al handig als router / firewall en als server voor allerlei zaken.

Ik wil daar met m'n atom based NAS PC'tje nog wel weer in duiken binnenkort.