HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  8, 2010, 07:38:23
We zien dit wel eens bij laptops, heeft te maken met de zuur graad in je handen.
Bij een laptop kan ik me dit goed voorstellen maar wie gaat er vandaag de dag nou de HD Dune met zijn handen bedienen als ze een ab hebben  ???  :D

rbormans

Citaat van: Kjelt op januari  8, 2010, 10:19:24
Bij een laptop kan ik me dit goed voorstellen maar wie gaat er vandaag de dag nou de HD Dune met zijn handen bedienen als ze een ab hebben  ???  :D
wie gaat nou vandaag de dag zijn afstandsbediening zoeken om de lader open te maken als hij met zijn BR aan het apparaat staat ;)

Kjelt

Citaat van: Raf (B) op januari  8, 2010, 10:21:07
wie gaat nou vandaag de dag zijn afstandsbediening zoeken om de lader open te maken als hij met zijn BR aan het apparaat staat ;)
Mee eens. Trouwens, heb je de foto gezien? Die man moet wel enorme vingers hebben gehad als het hele front verkleurd is  :D

rbormans

Citaat van: Kjelt op januari  8, 2010, 10:26:10
Mee eens. Trouwens, heb je de foto gezien? Die man moet wel enorme vingers hebben gehad als het hele front verkleurd is  :D
de knopjes zijn goed verborgen ;)

hifiman

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari  8, 2010, 11:01:23
Of hoogtevrees  :D
:D wahahahaha
misschien wilde ie ook wel liever zilver worden  ;)

maar ff serieus lijkt inderdaad een probleem met het lak/coating/anodiseerproces,

Wuppy32

Citaat van: Wuppy32 op januari  7, 2010, 11:46:19
Ik heb momenteel een test systeem draaien met unRAID. Via SMB op de Dune Center kan ik deze benaderen. MKV afspelen gaat zonder problemen. Nu heb probeer een Bluray BBC LIFE (geen iso, maar complete structuur) af te spelen.
Tijdens spelen begint de dune te stotteren en loopt geheel vast. Vreemde is als ik de losse mts file speel...dan gaat dit probleemloos.

Heeft iemans idee waar dit aan kan liggen. Overigens heeft de laatse versie van unRAID wel de optie voor NFS, alleen als ik via de Dune een nieuwe network share wil aanmaken krijg ik de melding dat die geen verbinding met de share kan krijgen.

Net ff getest met bluray Mission Impossible en die loopt vlekkeloos...ook de bluray The Rock gaat prima
Vervolgens test ik The Fast and The Furious 4. Begint met stutteren in begin scene en geluid valt weg. Dune loopt ook volledig vast.
Ook getest met bluray ISO the league of extraordinary gentlemen. Daar hapert ie al met het laden van het menu
Stargate bluray hapert ook middels streamen via unraid server.
Wanneer ik deze haperen blurays via mijn sharkoon afspeel, dan ondervind ik geen problemen.
Kan dit te maken hebben met SMB protocol. Of wat Frank eerder in dit forum heeft geschreven dat sommige bluray's zich niet al te best lenen voor streaming.

Ik vraag me ook af of via een normale NAS zoals van netgear of qnap dezelfde problemen er zijn?

Iemand nog tips of truuks?  :-[

Wuppy32

Ik kom er niet uit met de NFS setting op de Dune Center icm unRAID. Blijft de melding cannot connect to network folder.

Kan iemand mij helpen of settings doorgeven

hifiman

Citaat van: Wuppy32 op januari  9, 2010, 10:01:15
Ik kom er niet uit met de NFS setting op de Dune Center icm unRAID. Blijft de melding cannot connect to network folder.

Kan iemand mij helpen of settings doorgeven
Wat zijn jouw settings dan?

Wuppy32

Hierbij zoals ik het nu ingesteld heb op unRAID. IP 192.168.1.99 is van mijn Dune

Raphie

ok, even een paar tips:

-Je dient op de Dune via pop-up in network settings specifiek een NFS share aan te maken, deze share dient 2 gegevens i.i.g. correct te hebben
1 - IP adress NAS
2 - juste NFS sharepad /main/raid/movies o.i.d. (indien je in je nas webinterface een NFS share aanmaakt dan wordt dit meestal wel weergegeven

indien bovenstaande zaken niet goed in je Dune staan ingesteld, gaat het NIET werken.

suc6.
JBL PRX Power!

Wuppy32

Citaat van: SOS-Master op januari  9, 2010, 10:39:10
ok, even een paar tips:

-Je dient op de Dune via pop-up in network settings specifiek een NFS share aan te maken, deze share dient 2 gegevens i.i.g. correct te hebben
1 - IP adress NAS
2 - juste NFS sharepad /main/raid/movies o.i.d. (indien je in je nas webinterface een NFS share aanmaakt dan wordt dit meestal wel weergegeven

indien bovenstaande zaken niet goed in je Dune staan ingesteld, gaat het NIET werken.

suc6.

Middels unRAID krijg ik NFS niet voor elkaar.

Ook getracht de stutterende blurays te remuxen. Zowel als bluray als m2ts. In geval bluray remux wel subs, maar stuttering. In geval m2ts remux....loopt perfect, maar geen mogelijkheid tot subs.

Ik zit zwaar te denken om een NAS van Qnap of Netgear te nemen. Qua GUI ziet dat er makkelijker uit om in te stellen. Vraag is alleen welke is beste en welke RAID instelling  of JBOD kan je nemen.

riwi

Heb je 2 netwerk kabels naar de NAS lopen? Probeer het eens met maar 1 kabel.

Ik heb sinds kort 2 gbit kabels naar de zolder lopen waar de opslag staat en had laatst met de Dune daardoor ook ineens last van stottering met grote files. Toen ik de Dune op NFS/TCP (ipv NFS/UDP) had gezet was dat opgelost.

Verder heb ik geen idee wat er mis kan zijn met de NAS. Enige dat ik zie is dat je bij NFS (ro) hebt staan ipv (rw), maar in principe is readonly genoeg voor de Dune.

Wuppy32

Citaat van: riwi op januari 11, 2010, 20:48:58
Heb je 2 netwerk kabels naar de NAS lopen? Probeer het eens met maar 1 kabel.

Ik heb sinds kort 2 gbit kabels naar de zolder lopen waar de opslag staat en had laatst met de Dune daardoor ook ineens last van stottering met grote files. Toen ik de Dune op NFS/TCP (ipv NFS/UDP) had gezet was dat opgelost.

Verder heb ik geen idee wat er mis kan zijn met de NAS. Enige dat ik zie is dat je bij NFS (ro) hebt staan ipv (rw), maar in principe is readonly genoeg voor de Dune.

Gebruik jij ook unRAID of maak je gebruik van dedicated NAS unit?

riwi

Citaat van: Wuppy32 op januari 11, 2010, 21:09:43
Gebruik jij ook unRAID of maak je gebruik van dedicated NAS unit?

Ik gebruik 2 linux PC's en een windows PC als opslag. Dus niet echt een NAS.

Mijn 2 Gbit kabels zijn via 2 cisco switches met Link aggregation aangesloten, maar de PC's hebben maar 1 kabel naar de switch toe.

't is misschien interessant of de NAS met unRAID erg hoge CPU load heeft tijdens het spelen van films.

Wuppy32

Citaat van: riwi op januari 11, 2010, 21:23:07
Ik gebruik 2 linux PC's en een windows PC als opslag. Dus niet echt een NAS.

Mijn 2 Gbit kabels zijn via 2 cisco switches met Link aggregation aangesloten, maar de PC's hebben maar 1 kabel naar de switch toe.

't is misschien interessant of de NAS met unRAID erg hoge CPU load heeft tijdens het spelen van films.

Het vreemde is...ik heb dezelfde bluray middels tsmuxer ge-remuxed. 1x als m2ts bestand en 1x met BDMV structuur (hierin staat dan alleen een losse m2ts bestand en bijhorden playlist). Losse m2ts bestand speelt perfect af, maar zodra ik dus dezelfde m2ts bestand via de BDMV structuur afspeel dan krijg is stuttering. Het zijn dus identieke bestanden alleen de ene los en de andere start je als bluray op, maar zonder de menu-meuk.

Hierbij nog wat schreenshot hoe de share benaming eruit ziet als ik mijn nas networking onder windows 7 zie.

gervanl

Beste heer Doorhof,

Onlangs las ik, dat u een betere speler dan de DUNE 3.0 in januari 2010 zou testen.
Weet u reeds welke speler het is?

gr.

gervanl

hifiman

Citaat van: gervanl op januari 12, 2010, 14:22:49
Onlangs las ik, dat u een betere speler dan de DUNE 3.0 in januari 2010 zou testen.
Dat klinkt een beetje alsof de kip al gebraden is alvorens het ei is uitgekomen  :clapping:

Edit: neemt niet weg dat ik ook nieuwsgierig ben om welke speler het gaat  ;)

J.A.F._Doorhof

Heb nergens gezegd dat hij beter is. Dat weet ik pas na de test.
We hopen deze maand een sample te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

driesel

Citaat van: gervanl op januari 12, 2010, 14:22:49
Weet u reeds welke speler het is?

Zou het over deze nieuwe NAD kunnen gaan?  :eh:
http://www.blurayfreak.com/2009/12/nad-to-introduce-t-557-bluray-player-at-2010-ces.html

rbormans

Citaat van: driesel op januari 13, 2010, 00:18:09
Zou het over deze nieuwe NAD kunnen gaan?  :eh:
http://www.blurayfreak.com/2009/12/nad-to-introduce-t-557-bluray-player-at-2010-ces.html
Dit lijkt me toch eerder een dedicated BR speler met beperktere mediaplayer capaciteiten

Marco88

Hallo beste forum leden. Omdat ik niet wist of ik het in een Mac- of Dune thread moest posten heb ik het maar beide gedaan.

Sinds kort ben ik aan de slag gegaan om films te kunnen streamen, wat nog niet helemaal wilt lukken.

Info over Apple computer: http://img189.imageshack.us/i/screencapturefa.png/
Info over HDI Dune Prime: http://img17.imageshack.us/i/14012010460.jpg/
Info over netwerk settings Apple: http://img62.imageshack.us/i/screencapture1cb.png/
info over Router instellingen: http://img63.imageshack.us/i/screencapture4n.png/

Jammer genoeg weet ik niet heel veel van netwerken en streamen, maar ik heb begrepen dat je via SMB de Prime jouw Apple kan laten zien.

In de Help functie van OSX stond dit: http://img17.imageshack.us/i/screencapture3vn.png/, dus ik heb alles aangesloten (via router) en onder configuratie scherm 'Delen', 'Windows Delen' aangezet (zie: http://img46.imageshack.us/i/screencapture2w.png/).

Volgens mij is het netwerk prima zo, maar kan ik geen map of root-directory in de Prime van mijn laptop vinden. Wat doe ik fout?

Hardstikke dank bij voorbaat :)
Marco

Marco88

En dan ben ik er dit plaatje nog bij vergeten te vermelden dat hij geen connectie kan vinden: http://img694.imageshack.us/img694/131/14012010461.jpg

Excuus voor de dubbele post.
Marco

riwi

Citaat van: Marco88 op januari 14, 2010, 15:04:25
Info over HDI Dune Prime: http://img17.imageshack.us/i/14012010460.jpg/

Heb je nu een prime1.0 of een prime 3.0? Je post in de thread over de 1.0 versie. Volgens je screenshot lijkt het inderdaad een prime 1.0

Ik zie in de Dune dat je 1Gbit support hebt gebruikt. Dat werkt niet goed in de 3.0

Probeer het eens met de 100mbit uitgang. Er zijn ook in de 1.0 serie al meerdere units gemeld die het over gbit niet goed deden.