HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Miesepies

Citeerprime 1.0 heft volgens mij geen power schakelaar toch ?

Ah... ik heb een HD Center staan, vandaar  :)

Citeerlas van wel daarom vroeg ik hier of iemand ervaring ermee had

Ik raad je aan om te bellen, niet te mailen. Ik kreeg op een gegeven moment van divxplayer gewoon geen antwoord meer via e-mail...

hifiman

Citaat van: jaco op november 19, 2009, 13:30:27
garantie is 2 jaar in Nederland normaal..
Bijna alles wat ik koop in dit land zit 1 jaar garantie op  :notify:

papaleo

Citaat van: christa op november 22, 2009, 08:22:02
wie heeft er ervaring met divxplayer wat betreft reperatie
groetjes christa

Naw...,'maak je borst maar nat' ....  :-X  :D

Mijn Center gaat nu week 7 in dat die ter reparatie is aangeboden daar,welliswaar door een tussenpersoon/leverancier die daar hele goede contacten heeft,maar dit maakt dus niets uit.
Binnen 1,5 week hadden ze het probleem aan mijn machine al gevonden,ze wisten er ook nog bij te vertellen dat ze het onderdeel óók nog eens op voorraad hadden,dus dacht ik dat ik mijn Center wel weer binnen 2á3 weken thuis zou hebben staan.....,niets is minder waar dus.

Ik heb,toevallig, afgelopen Vrijdag maar weer eens 'n mail naar mijn leverrancier gestuurd,en daar nu maar eens gedreigd met een ultimatum....én vooralsnog heeft dit (waarschijnlijk) geholpen want kreeg gisteren een mail terug dat die volgende week klaar zou zijn....,tja,ik moet het eerst nog maar eens zien  :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Je leverancier kan daar weinig aan doen vrees ik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 22, 2009, 17:43:31
Je leverancier kan daar weinig aan doen vrees ik.

Dat zeg je nu wel Frank,maar ik denk juist dat een leverancier best wel wat extra druk bij een distri. kan leggen,zeker als het té lang gaat duren....en je niet steeds met een kluitje het riet in laten sturen.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Soms wel maar soms ook niet.
Wil er verder niet over uitweiden maar er zijn situaties waar je leverancier simpelweg zijn best doet maar de reparatie dienst gewoon of niet reageert, of gewoon dingen beloofd die ze niet nakomen.
Wij maken dit soms ook mee.
Hebben vorig jaar een slepende procedure gehad met 2 grote merken die in totaal meer dan 6 maanden hebben geduurd, van onze kant hebben we ENORM veel gepushed, gedreigt, gesmeekt en elke 3-4 dagen contact gehad met de repair afdeling, bizarre was dat de units vaak terug kwamen met andere klachten of gewoon met exact dezelfde klacht en dat alles van voor af aan begon.

Ons sterke punt is wel dat we dit continue communiceren met de klant, juist om problemen te voorkomen.

Het is trouwens voor ons een reden om nooit meer zaken te doen met bepaalde merken/leveranciers.
Wij willen het liefst een reparatie binnen 1-2 weken terug hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 22, 2009, 18:16:00
Soms wel maar soms ook niet.
Wil er verder niet over uitweiden maar er zijn situaties waar je leverancier simpelweg zijn best doet maar de reparatie dienst gewoon of niet reageert, of gewoon dingen beloofd die ze niet nakomen.
Wij maken dit soms ook mee.
Hebben vorig jaar een slepende procedure gehad met 2 grote merken die in totaal meer dan 6 maanden hebben geduurd, van onze kant hebben we ENORM veel gepushed, gedreigt, gesmeekt en elke 3-4 dagen contact gehad met de repair afdeling, bizarre was dat de units vaak terug kwamen met andere klachten of gewoon met exact dezelfde klacht en dat alles van voor af aan begon.

Ons sterke punt is wel dat we dit continue communiceren met de klant, juist om problemen te voorkomen.

Het is trouwens voor ons een reden om nooit meer zaken te doen met bepaalde merken/leveranciers.
Wij willen het liefst een reparatie binnen 1-2 weken terug hebben.

Ok,duidelijk.....

Ik begrijp ook wel dat er ook nog zo iets bestaat als 'Overmacht', maar dan moet ik wel het gevoel hebben dat echt alles is geprobeerd door mijn leverancier,en dat had ik dus nu niet  ;)

christa

dat word nog wat ze nemen de telefoon niet eens op
weet iemand of er ook een zekering in zit
en zou ik de dune ook naar een bedrijf kunnen brengen die normaal tv's en andere apparatuur repareert
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

hifiman

Kjelt

Dit ding dus, (eerst netstekker uit wandcontactdoos) kapje eraf en glazen buisje (zekering) eruit, kijken of draadje is doorgebrand of gewoon doorloopt.
Dan nieuwe halen , voor de zekerheid waarde en snelheid nog opschrijven bv  F 3,15A is Fast 3,15 Ampere  T 2,0A is Traag 2,0 Ampere zodat mocht je de zekering kwijt raken je er altijd weer een gelijk in kunt stoppen.

christa

bedankt voor de foto's ga morgen naar een bedrijf denk ik wat audio en video repareert en denk dat ik hem door hun laat nakijken misschien is het wel alleen de zekering dan is het zo gepiept hij krijgt namelijk totaal geen stroom dus dat zou mischien de zekering kunnen zijn
heb vanmorgen de hele tijd geprobeerd om divxplayer aan de telefoon te krijgen tot 13.00 nou dat lukt dus niet 5 mailtjes gestuurd van de week werkt ook niet
dus denk dat ik hem ergens anders na laat kijken
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

rbormans

anders even een topic openen op MPC club, daar zijn de divxplayer mensen heel wat gevoeliger voor
vandaag gaven ze trouwens aan dat ze een spamfilter hadden die vanalles onterecht weggooit  :unsure:

Dirc

Is het nog steeds een feit dat er maar 400 en vervolgens 1000 van de 3.0 naar NL komen?

hifiman

Citaat van: christa op november 23, 2009, 18:00:28
bedankt voor de foto's ga morgen naar een bedrijf denk ik wat audio en video repareert en denk dat ik hem door hun laat nakijken misschien is het wel alleen de zekering dan is het zo gepiept hij krijgt namelijk totaal geen stroom dus dat zou mischien de zekering kunnen zijn
heb vanmorgen de hele tijd geprobeerd om divxplayer aan de telefoon te krijgen tot 13.00 nou dat lukt dus niet 5 mailtjes gestuurd van de week werkt ook niet
dus denk dat ik hem ergens anders na laat kijken
groetjes christa

En hoe is het afgelopen?

hifiman

Overigens zitten er in de Dune's goedkope Sleeve bearing ventilatortjes. Ik ben dus bang dat ze op den duur allemaal herrie gaan maken. Vervangen door een fan met ball bearing is dan de oplossing. Om het slijtage proces sterk te verlengen is het denk ik raadzaam de speler altijd in idle mode te zetten (dus middels de powerknop links aan de voorkant).

rbormans

Citaat van: Audioloog op december  2, 2009, 12:36:14
Om het slijtage proces sterk te verlengen is het denk ik raadzaam de speler altijd in idle mode te zetten (dus middels de powerknop links aan de voorkant).
wat is het voordeel precies tov volledig afsluiten ?

hifiman

Citaat van: Raf (B) op december  2, 2009, 17:28:04
wat is het voordeel precies tov volledig afsluiten ?
Wat bedoel je met volledig afsluiten?

celerontje

Datgene wat je nog niet aan de praat hebt met je Harmony. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december  2, 2009, 18:18:57
Datgene wat je nog niet aan de praat hebt met je Harmony. ;)
Dat zeg ik, de idle mode dus (niet te verwarren met de standby mode waarin de fan nog draait)  ;)

Sonic Circle

Ik zet de Dune inderdaad altijd volledig uit dmv de powerknop.
In standby stand maakt hij nog zoveel leven dat ik er niet voldoende vertrouwen in heb.

rbormans

Citaat van: Audioloog op december  2, 2009, 17:53:46
Wat bedoel je met volledig afsluiten?
De stekker er uit of de knop (op de achterkant) omzetten. Ik sluit mijn apparaten allemaal volledig af namelijk.
Wist niet eens dat er zowel een idle als een standby mode was :)

hifiman

Citaat van: Raf (B) op december  3, 2009, 10:19:33
De stekker er uit of de knop (op de achterkant) omzetten. Ik sluit mijn apparaten allemaal volledig af namelijk.
Wist niet eens dat er zowel een idle als een standby mode was :)

Dat die ik liever niet, dat bevordert juist de slijtage (van de elektronica). De idle/hardware-standby mode is de meest ideale mijns inziens. Chippies blijven onder spanning maar de fan staat uit  :)

Kjelt

Citaat van: Audioloog op december  3, 2009, 10:24:17
Dat die ik liever niet, dat bevordert juist de slijtage (van de elektronica). De idle/hardware-standby mode is de meest ideale mijns inziens. Chippies blijven onder spanning maar de fan staat uit  :)
Bij moderne elektronica is dat niet meer zo relevant want die gaat kwa economische en praktisch levensduur toch geen 10 jaar mee, kijk eens naar je PCH's, 1 jaar en weer de deur uit  ;D
Ik schakel ook altijd alle apparatuur uit en af via dubbelpolige schakelaar, dit doe ik al 10 jaar en nog nooit 1 apparaat gesneuveld.
Sterker nog een elco gaat langer mee als ie NIET onder spanning staat dus..............

hifiman

Citaat van: Kjelt op december  3, 2009, 10:31:08
Bij moderne elektronica is dat niet meer zo relevant want die gaat kwa economische en praktisch levensduur toch geen 10 jaar mee, kijk eens naar je PCH's, 1 jaar en weer de deur uit  ;D
Dat is dan ook weer waar ja  :-X

Citaat van: Kjelt op december  3, 2009, 10:31:08
Ik schakel ook altijd alle apparatuur uit en af via dubbelpolige schakelaar, dit doe ik al 10 jaar en nog nooit 1 apparaat gesneuveld.
Sterker nog een elco gaat langer mee als ie NIET onder spanning staat dus..............
Veroudering versus uitdroging?