HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Job

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2009, 22:37:44
Welke BD dan?
Oorlogswinter bijv. Maar volgens mijn informatie vrijwel alle Europese releases.

celerontje

Gelukkig heb ik een BD-rom drive, dus ik zal eens op onderzoek uitgaan. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

borkaenjo@work

Na ook the uninvited niet af te kunnen spelen op de HD center
heb ik toch maar de vorige firmware geinstalleert.
Nu speelt die wel af.
Tijd dus voor een nieuwe firmware.

nwolsink

::Nothing to see here::

Miesepies

Ja, je merkt dat ook aan de groeiende irritatie in de posts op de forums over de Dune spelers. Omdat ze nu zo hard bezig zijn met de 3.0 versie (ga ik even vanuit) duurt het vrij lang voor een geupdate versie van de laatste beta firmware. Het is toch een beetje zuur dat je op je BR speler niet eens alle BR's goed kan afspelen.

nwolsink

Citaat van: Miesepies op november  3, 2009, 15:40:21
Ja, je merkt dat ook aan de groeiende irritatie in de posts op de forums over de Dune spelers. Omdat ze nu zo hard bezig zijn met de 3.0 versie (ga ik even vanuit) duurt het vrij lang voor een geupdate versie van de laatste beta firmware. Het is toch een beetje zuur dat je op je BR speler niet eens alle BR's goed kan afspelen.

Ik snap het ook niet want een groot deel van de 3.0 klanten zullen de 1.0 klanten zijn, als je echter zo lang moet wachten dan bemoedigd dat niet echt de aankoop van een 3.0.
::Nothing to see here::

williams

Ik heb nu een dune 1.0 thuis staan en ik heb er wat problemen mee.
Als ik een mt2s stream afspeelt of een orginele blu-ray dan is het beeld dicht gelopen in het zwart en ik mis ook wat dynamiek in het beeld .
Ik heb al mijn settings na gelopen en daar kan ik niks vreemds in vinden ,alles lijkt goed te staan .

Wat wel vreemd is dat het met mkv bestanden wel goed afspeeld .
Ik heb een test gedaan gedaan met de laatste startrek ,ik heb zowel de m2ts versie als wel de mkv versie ,beide zijn natuurlijk in 1080p.

De mkv versie ziet er echt geweldig uit ,maar de m2ts versie mist gewoon detail in het zwart .

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Verder heb ik er ook de laatste firmware op staan en mijn jvc is gacalibreerd door frank ,dus daar zal het niet aan liggen .
Voor de zekerheid heb ik ook nog met mijn ps3 vergeleken en deze speelt veel beter met orginele blu-ray's.

williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Citaat van: williams op november  8, 2009, 14:09:47
De mkv versie ziet er echt geweldig uit ,maar de m2ts versie mist gewoon detail in het zwart .

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Heb je in de JVC onder de hdmi settings al wat gespeeld? Ik bedoel tussen de normal en enhanced mode gewisseld? Misschien is de m2ts file kwa vlaggen in de file een PC level file (dus enhanced RGB).
Of is dit probleem met alle m2ts files, dan zou het kunnen dat er een instelling in de Dune voor is, dat weet ik niet.

williams

Hoi riwi ,ik heb de indruk dat dit met alle m2ts files zijn ,maar ik ga er nog even naar kijken.
Waar kan ik de hdmi settings vinden op de jvc ?
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je kan onder het spelen ook op setup drukken en de brightness veranderen maar dat zou eigenlijk niet moeten hoeven.
Check inderdaad op de JVC onder HDMI de HDMI settings, staat standaard op auto.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

De hdmi stond inderdaad op auto .
Ik heb deze nu op standaard gezet en nu lijkt het opgelost .

Thanks .

Williams

christa

ik heb nog de oude dune prime zet vandaag de stroom er weer op lijkt het net of hij geen stroom krijgt en doet helemaal niks meer iemand een idee wat het kan zijn
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Kjelt

Citaat van: christa op november 18, 2009, 13:28:00
ik heb nog de oude dune prime zet vandaag de stroom er weer op lijkt het net of hij geen stroom krijgt en doet helemaal niks meer iemand een idee wat het kan zijn
groetjes christa
Zekering of voeding zou ik dan aan denken. Check eerst even goed of ie inderdaad stroom krijgt (stekkers goed aandrukken en ook in ander apparaat verifieren dat de kabel of automaat in de meterkast niet stuk is). Trek ook eens alle andere kabels eruit zoals hdmi etc. Bij mijn PCH wil ie wel eens niet resetten als de HDMi kabel niet ook losgetrokken wordt, deze levert kennelijk toch voldoende stroom om via allerlei sluipwegen de uC van spanning te blijven voorzien.

christa

heb ik geprobeerd maar er gebeurd niks
iemand nog een oplossing
groetjes christa
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Kjelt

christa

dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Miesepies

Misschien een heel stomme vraag, maar staat de stroom schakelaar van de Dune ook goed ? Op de achterkant naast de stroomkabel...

christa

wat bedoel je met stroomschakelaar zie niks zitten naast de kabel
groetjes christa
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

christa

klopt geen schakelaar
weet iemand hoelang de garantie eigenlijk is
groetjes christa
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

christa

wie heeft er ervaring met divxplayer wat betreft reperatie
groetjes christa
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

AllStar

Citaat van: christa op november 22, 2009, 08:22:02
wie heeft er ervaring met divxplayer wat betreft reperatie
groetjes christa

Waren daar niet juist zoveel problemen mee, divxplayer <> garantie claimen?  :unsure:

christa

las van wel daarom vroeg ik hier of iemand ervaring ermee had
als je over de nieuwe dune leest met de problemen moeten de mensen hem opsturen naar divxplayer van de fabrikant vraag me af of dit ook werkt of dat ze de speler een hele poos kwijt zijn ik heb zelf de 1.0 maar die wou van de week in 1 keer niks meer doen net of hij geen stroom krijgt
bereid me nu op het ergste voor
groetjes christa
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500