HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Mart1001

Robbo,
Voor iedere film staat de aangemaakte metadata door mymovies voor de dune in iedere specifieke map die je per film hebt aangemaakt. Het staat niet centraal opgeslagen voor alle films in 1 map op je pc, nas of op een in/externe schijf aan de Dune.

Het nadeel van de dune structuur is dat je enkel met shares/losse hd's kan werken en dat je die dan ziet op het hoofdmenu.
Ik heb het geprobeerd met o.a. ReaSoft Network Drive 1.1 maar dat werkte ook niet. Ik kreeg wel enkel 1 schijf te zien in het hoofdmenu op de Dune, maar de onderliggende mappen waren toch weer al mijn shares/hdd's.
Soms heb ik >20 hdd's en mijn nas online. Het bladeren door alles gaat op zich aardig snel, maar ja ik wil ook wat jij wil ;). HDI heeft wel toegezegd er aan te werken.

Frank,
Voor de zekerheid wat basisinfo.
Heb je nu wel op die share de films in gelijkgenaamde mappen per film geordend? Je zegt: 1x netwerkshare hd1->2x mappen met films (staan die films in inviduele mappen zoals het hoort?)->en wat onderliggende mappen b.v. die hard 1,2,3 (staan die films ook in inviduele mappen zoals het hoort in deze onderliggende mappen?)

In ieder geval: als je meerdere films los hebt in 1 map (zoals meerdere .ts films bijv.), loopt mymovies op die ene map in ieder geval vast en pakt daar dan enkel de naam van die map uit en zet daar data (zonder filmgegevens) voor in. Mocht je dan overgaan tot de metadata conversie en later op de dune op die mapnaam klikt voor af te spelen maakt de dune een hele playlist voor al die losse films in die map. Lijkt me alleen handig als je een lange avond gepland hebt voor te kijken :).

Blader je via file->import->Folder Content naar je share op je NAS? Bij mij werkt het met bladeren naar mijn nas als netwerkdrive maar ook bladeren via het netwerk. Je zegt: ik heb hem op de server staan. Je hebt toch niet bij ->file op de optie connect to server geklikt? Dat hoeft niet, dan activeer je enkel de client in mymovies.

Dit is hoop ik genoeg voor je om te slagen.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

Robbo

Wuppy32

Ik heb vandaag zo een Sharkoon SATA QuickPort DUO binnen gekregen en aangesloten op mijn Dune Center (met dubbele sATA). Alleen worden de HDD's niet herkent door de Dune.

Ik hebben meer mensen deze setup en wat doe ik fout  :crazy:

J.A.F._Doorhof

Eerst de HD's aanzetten en dan de Dune.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wuppy32

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 22, 2009, 23:34:30
Eerst de HD's aanzetten en dan de Dune.

Check....werkt dus alleen als Dune helemaal uitzet (knop op de dune). Vanuit standby modus dus blijkbaar niet. Als ik de dune is standby modes zet via de remote en vervolgens de externe sata disk uit zet en de Dune weer wilt opstarten via remote...dan blijft de Dune hangen.

activ

Dit lijkt een beetje een verzamel thread geworden te zijn dus ik stel mijn vraag maar hier.

Kan de Dune ook apple trailers streamen van de site?
Ik weet het, dat is opzich niet heel belangrijk. Maar ik gebruik die site om nieuwe films te bekijken en bepalen of ik ze wil zien, dus het lijkt mij erg handig (ik hoe het nu via mijn HTPC)

Mart1001

Direct streamen vanaf de site lukt niet. Je moet eerst de trailers downloaden en dan kan je ze wel afspelen via de Dune.

Van de firmware developer van HDI:
Citeer
If you download the URL, you can see that this actually a sort of Apple playlist/symlink file (which can not be parsed/handled by Dune, true). It contains just 103 bytes, and it contains a reference to the URL with the video data:
http://movies.apple.com/movies/sony_pictures/cloudywithachanceofmeatballs/cloudywithachanceofmeatballs-tlr1_h480p.mov

The file with video data seems to play OK on Dune.

gast2018

nwolsink

ik dacht dat er deze maand nog nieuwe firmware uit zou komen, klopt dat?
Ik ben over de video playback erg tevreden maar MP3's afspelen  :crazy: je kan niet eens zappen naar een volgend nummer (wel met een audio CD overigens) en je krijgt een zwart scherm met enkel de nummer weergave als je aan het spelen bent.

Dit is echt de slechtste audio interface ooit   :unhappy:
::Nothing to see here::

Mart1001

HDI zegt voorzichtig  eventueel het einde van deze maand een firmware update met de nieuwe sdk.

De Dunes zijn geen gebruiksvriendelijke mediaplayers voor audio. Ik heb hem daar zeker niet voor gekocht.

nwolsink

Citaat van: Mart1001 op juli 23, 2009, 19:21:49
HDI zegt voorzichtig  eventueel het einde van deze maand een firmware update met de nieuwe sdk.

De Dunes zijn geen gebruiksvriendelijke mediaplayers voor audio. Ik heb hem daar zeker niet voor gekocht.

Ik heb hem er niet voor gekocht maar dit valt wel heel erg tegen  :blink: dat moet toch wel iets beter kunnen dacht ik zo.
::Nothing to see here::

papaleo

Citaat van: nwolsink op juli 23, 2009, 17:51:36
ik dacht dat er deze maand nog nieuwe firmware uit zou komen, klopt dat?
Ik ben over de video playback erg tevreden maar MP3's afspelen  :crazy: je kan niet eens zappen naar een volgend nummer (wel met een audio CD overigens) en je krijgt een zwart scherm met enkel de nummer weergave als je aan het spelen bent.

Dit is echt de slechtste audio interface ooit   :unhappy:

Volgens mij kan je dat wel....

Als je je MP3's wil luisteren dan moet je deze NIET activeren via de 'Enter' toets maar via de 'Play' toets,daarna kan je vervolgens heen en terug skippen,als je vervolgens tijdens het afspelen van een MP3 op de 'Menu' toets druk dan heb je de songlist te pakken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

rbormans

Is er ergens een support forum van HDI zelf ?

Heb nl nog steeds 2 "tekortkomingen"
- files speelt ie enkel in het groen af via HDMI naar een HDFury2 (BR schijven werken wel via HDMI, en al de files werken perfect via component ook, maar dat geswitch is wat vermoeiend) .. dus iemand die een Dune werkend heeft over HDMI naar een HDfury dan hoor ik het graag
- bij DVD VIDEO_TS folders (niet ISO) stuurt ie bij behoorlijk wat films geen DTS over de optical S/PDif (audio staat op bitrate en HDMI audio staat uit)

Miesepies

Nope... alle 'communicatie' gaat via het mpcclub forum.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rbormans

Citaat van: Miesepies op juli 27, 2009, 20:50:11
Nope... alle 'communicatie' gaat via het mpcclub forum.
probeer ik het daar wel even, txs

svmnb

Op hifi-forum.de zie ik diverse problemen met BD's waarvan het geluid uitvalt, met dvd's waarbij het beeld elke paar seconden ineens versnelt.
Zijn dit bekende problemen en inmiddels opgelost met een firmware-update?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

rbormans

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 27, 2009, 21:28:05
of hier via de users.
klopt, maar ik merk dat de HDI developpers daar op het forum zitten, dus dat is hopelijk wel een pre ;)

MaxxMark

Citaat van: svmnb op juli 28, 2009, 15:47:33
Op hifi-forum.de zie ik diverse problemen met BD's waarvan het geluid uitvalt, met dvd's waarbij het beeld elke paar seconden ineens versnelt.
Zijn dit bekende problemen en inmiddels opgelost met een firmware-update?

Dat klinkt echt als een stereotyp software issue. Ik kom het namelijk regelmatig bij mezelf tegen als ik een Hi Bitrate 1080p film kijk (geen bluray) die >10gb zijn en waar mn pc een tandje hoger in de versnelling moet. Dit ondanks dat ik een nette pc heb (Q6600).

Meestal zitten dergelijke probleemn (Bij mij althans) ergens ver weg in iets wat windows heeft uitgevreten met mn codec drivers, en helpt een verse install aardig. Ik hoop(te) alleen dat met de Dune of de aankomende PopcornHour dit soort issue's verleden tijd waren :(
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jaco

Er zijn ook een aantal in 24.0p opgenomen films. Als je die afspeelt op 23,976, heb je ook issues met schokjes. Wellicht dat mensen niet helemaal snappen waar ze mee bezig zijn ?
Verder hebben ze in Duitsland ook allemaal films die Duits gesychroniseerd zijn. Wellicht begint het mensen op te vallen dat de sychronisatie tussen beeld en geluid niet helemaal lekker gaat ?
Of men speelt dingen af op een hd-ready display waar je dan 50 of 60 Hz interlaced moet kiezen, dan zijn de pan's van nature niet soepel.

Er kan zo veel mis gaan waar een speler ook niet veel aan kan doen..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

hully

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer. Zal vast wel te vinden zijn, maar als iemand mij wil helpen wel zo makkelijk. Heb nieuwe Onkyo receiver, speelt alle nieuwe HD audio formaten af. Wat kan ik nu het beste doen. De Dune Prime instellen op bitstream of PCM?

Thx

Meeuwtje

Citaat van: hully op juli 29, 2009, 09:48:59
Ik zie ff door de bomen het bos niet meer. Zal vast wel te vinden zijn, maar als iemand mij wil helpen wel zo makkelijk. Heb nieuwe Onkyo receiver, speelt alle nieuwe HD audio formaten af. Wat kan ik nu het beste doen. De Dune Prime instellen op bitstream of PCM?

Thx

bitstream en via hdmi je reciever in.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

hully

J.A.F._Doorhof

Gewoon luisteren naar wat het beste klinkt.
VAAK zal dit bitstream zijn.
Custom installer

svmnb

Citaat van: hully op juli 29, 2009, 09:48:59

Thx

Ik zou gewoon luisteren naar wat het beste klinkt.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::