HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Klopt maar dan het liefst helemaal automatisch ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mart1001

http://www.mymovies.dk/documentation/wiki.aspx?Page=My%20Movies%20and%20HDI%20Dune

Is al operationeel voor de Dunes en werkt al maanden goed hier. Volledig automatisch  :)
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

Sonic Circle

Mart1001

Het is alleen jammer dat HDI de titels van de films zo vreemd afkort. Brian van mymovies is met HDI bezig om dat nog door ze te laten veranderen.
Jammer is ook dat je niet 1 grote share kan maken door de beperking van de dune nog. Voor iedere schijf/share heb je wel dus een index.

Mijn gezin en visite zijn er altijd zeer blij mee. Lekker door de dune heen bladeren en weten wat voor films het zo'n beetje zijn. Zelfs ik als filmfanaat vind het ook regelmatig handig.
Het fleurt zeker alles mooi op.

Robbo

Citaat van: Mart1001 op juli 20, 2009, 14:07:21
Het is alleen jammer dat HDI de titels van de films zo vreemd afkort. Brian van mymovies is met HDI bezig om dat nog door ze te laten veranderen.
Jammer is ook dat je niet 1 grote share kan maken door de beperking van de dune nog. Voor iedere schijf/share heb je wel dus een index.

Mijn gezin en visite zijn er altijd zeer blij mee. Lekker door de dune heen bladeren en weten wat voor films het zo'n beetje zijn. Zelfs ik als filmfanaat vind het ook regelmatig handig.
Het fleurt zeker alles mooi op.

Het zou mooi zijn als je ook absolute paden zou kunnen gebruiken.

Kun je 1 overzicht maken terwijl je niet alles online hoef te houden.     Maw klik een film aan in het overzicht, waarna je Dune je om de betreffende HDD vraagt.    Net zoals vroeger met floppy's   ;D

J.A.F._Doorhof

Erg mooi, zal het vandaag eens installeren.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Ziet er zeker gelikt uit....  8)
Kan je dit progje ook met een NAS gebruiken,want al mijn films staan op de hdd's van mijn Synology 508, of is dit alleen bedoeld voor een PC?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MaxxMark

Citaat van: papaleo op juli 20, 2009, 16:15:07
Kan je dit progje ook met een NAS gebruiken,want al mijn films staan op de hdd's van mijn Synology 508, of is dit alleen bedoeld voor een PC?

Ik heb zelf een NAS staan (ReadyNAS om precies te zijn) en de applicatie werkt er wel gewoon mee. Je kunt bij folder monitoring gewoon browsen naar de NAS en zeggen wat hij moet monitoren.

Ik heb het net even geinstalleerd  en eigenlijk ook weer gedeinstalleerd :nopompom:

Heb er een ruim uur mee zitten prutsen om lekker werkend te krijgen, maar ik ben niet heel erg te spreken over de manier van monitoren.

Je kunt hem zo instellen dat hij prompt op het moment dat hij niet zeker is van een film. Je kunt dan zelf aangeven of je het eens bent met zijn keuze of niet.

De applicatie monitort op directory niveau (wat niet heel erg raar is) en werkt het beste als je geen genestte structuren hebt.

Ik heb zelf:
\\nas\media\videos\movies\hd-compressed
\\nas\media\videos\movies\hd-full
\\nas\media\videos\movies\sd

Dus de monitoring zetten op \\nas\media\videos\movies\ was niet goed omdat hij er bij mij vervolgens niet zo heel veel meer van snapte.

Toen ik individuele paden toevoegde ging het een stuk beter.

Hoewel er wel wat opties zijn voor het excluden van specifieke directories kon ik bijvoorbeled niet 1 2 3 iets vinden waarmee ik kon zorgen dat hij subdirectories van een film directory ging negeren. Ik heb veel HD releases die als volgt ingedeeld zijn:
hd-compressed\Filmpje\01 - Sample
hd-compressed\Filmpje\02 - Movie
hd-compressed\Filmpje\03 - Covers

My Movies snapt dat niet zo heel goed en wil dan 3 films toevoegen. En denkt bovendien dat niet "Filmpje" maar "01 - Sample" een film is.

Nadat hij een kleine 3 directories af was gegaan en mij ondertussen 12 popups had gepresenteerd met of film x niet toevallig film y was en hij dat mocht toepassen op directory "01 - sample", was ik er een beetje klaar mee.

Hij vond sporadisch de juiste titel in 1x en gokte maar soms de juiste filmtitel voor een directory die hij niet snapte.

Wat ik eigenlijk verwachtte was dat hij een popup zou geven met 'Ik heb directory "Filmpje.720p.whatever.mkv" gevonden, maar ik snap het niet. Mogelijke films voor deze titel kunnen zijn "Filmpje!", "The Firm", "Z Film", "Anders namelijk..."  '

Eventueel vergezeld met een 'advanced' knop waaronder je mogelijk zou kunnen aangeven dat het om een overbodige sub directory gaat.

Al met al vond ik MyMovies niet zo toepasselijk voor mijn situatie.

Ik ben me er terdegen van bewust dat je je directory structuur op orde moet hebben, en dat je een vorm van logica aanhoudt in je eigen collectie. Maar ík vond het tegen vallen.

Sailant detail; XBMC for Windows ging beter met mijn directory structuren om, maar ook XBMC liet steekjes vallen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Mart1001

De draad zit wat verstopt op het mpc-forum bij HDI Artwork: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20842

Je kan via file->import->Folder Content browsen naar je shares (ook naar je NAS)
Mymovies is wel traag (sinds ik windows7 draai nog meer) naar mijn Thecus N5200, zeker met de meta-data conversie daarna. Met gewone shares aan de pc gaat het aardig snel.

Het is noodzakelijk dat iedere film in een aparte map folder zit. Ik heb ze netjes genaamd en zo'n 95% wordt altijd goed gevonden door de database van mymovies.
De talen heb ik op English staan, land op US en aangevinkt US en Uk. Op Nederlands zetten was minder trefzeker.
Na het scannen van je share krijg je een popup met de films die mymovies wil toevoegen. Staan er fouten in dan kan je die handig rechtzetten met de change source button.

Monitoren staat bij mij momenteel af, het is te traag vind ik (zeker met mijn Thecus) en ik doe het liever handmatig per share.

Ik heb nogal wat materiaal maar dat houdt ik niet bij met mymovies maar met bijvoorbeeld whereisit en DVDProfiler.
Ik gebruik mymovies puur om de metadata te laten genereren.

J.A.F._Doorhof

Hummm
Ik heb dus mappen als aktie, humor, horror
En hij vind van de 100 films er maar 3 waarvan 2 verkeerd.....

Zal er eens dieper in moeten duiken, maar ga niet elke film in een eigen map zetten.
Custom installer

Mart1001

Je kunt gewoon die mappen als aktie, humor, horror houden. Mymovies scant gewoon ook dieper in mappen totdat het filmfiles, bdmv- en dvdfolders tegen komt, maar moet wel zijn metadata en jpg's en zo kwijt kunnen in een specifieke map per film.

Ik had ook zoiets, hum moet ik nu handmatig mappen gaan aanmaken van al mijn films? Ik zocht en vond Movie GUI Builder dat ook gebruikt wordt voor de tvix. http://www.movieguibuilder.com
Daar zit een optie in om shares met losse films automatisch te voorzien van steeds een gelijkgenaamde map.

Select a folder containing the movies to be worked upon -> dan: naar Util gaan-> Enclose Files in New Movie folders.

>1000 films klaar in enkele minuten

MaxxMark

Citaat van: Mart1001 op juli 20, 2009, 18:33:58
Had ik ook in 1e instantie tot ik stuitte op Movie GUI Builder dat ook gebruikt wordt voor de tvix. http://www.movieguibuilder.com
Daar zit een optie in om shares met losse films automatisch te voorzien van een gelijkgenaamde map.

Select een folder containing the movies to be worked upon -> dan: naar Util gaan-> Enclose Files in New Movie folders.

>1000 films klaar in enkele minuten

MAar daarmee moet je dus wel je hele collectie omzetten naar dat formaat.

Ofwel iedere film een eigen map. Word je denk ik ook niet blij van.

Toch raar, mij is altijd geleerd dat als je een applicatie maakt je zorgt dat hij werkt met de bronnen (desnoods de mogelijkheid levert om een eigen transformatie te maken) en niet eist dat de bronnen in jouw formaat gemaakt moeten worden :)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Mart1001

Ik had net voor je post nog mijn post net geedit.
Je hoeft Movie Gui Builder geen (meta)-data te laten aanmaken, gewoon niet doen, enkel het aanmaken van de mappen per film. Dat is toch niet zo erg?

Vind het zelfs handig tegenwoordig. Ik stop bij een filmmap bijv high res movieposters van IMP Awards, extra srt's etc en houd alles netjes op orde.

MaxxMark

Citaat van: Mart1001 op juli 20, 2009, 18:51:49
Nee je hoeft Movie Gui Builder geen (meta)-data te laten aanmaken, gewoon niet doen, enkel het aanmaken van de mappen per film. Dat is toch niet zo erg?

Het is natuurlijk niet zozeer "erg". Maar ik kan me voorstellen dat Frank het niet zou willen. Zijn manier is om iedere film een eigen filename te geven en hij zal dat denk ik niet zomaar willen veranderen.

Ik heb zelf ook hoofdzakelijk directory namen per film. Maar omdat hier vaak meer informatie in staat (bijv resolutie en release group) snapt My Movies het niet altijd even goed.

En ik zit er niet zo op te wachten om iedere directory te gaan hernoemen. Vooral als ik zie dat XBMC for Windows het een stukje beter doet :)

Desalniettemin wil ik nog wel benadrukken dat ik hiermee niet probeer tezeggen dat MyMovies slecht is. Het is alleen niet zo geschikt voor mijn wensen :)

Mart1001

Men hoeft niets te veranderen aan zijn naamgeving, mits de filmnaam voorop staat. Mijn blu-rays bijv. zijn zo genaamd: Batman Begins (2005).CEE.VC1.Dolby TrueHD.nl
HDTV: The Lord of the Rings The Return of the King (2003) (Extended Edition).1080i.OAR.DD5.1.eng
Mymovies skipt alles na Batman Begins en The Lord of the Rings The Return of the King.

Maar nogmaals mymovies moet natuurlijk per film zijn data kwijt in de map om de Dune het te kunnen laten presenteren.
Een voordeel vind ik ook door deze manier dat ik ook met losse usb schijven, esata dockstations aan de Dune kan werken en toch alle metadata zie van die schijven op de Dune.
Mijn pc's hebben dan ook eens wat rust.

Mart1001

Citaat van: MaxxMark op juli 20, 2009, 18:45:16
Toch raar, mij is altijd geleerd dat als je een applicatie maakt je zorgt dat hij werkt met de bronnen (desnoods de mogelijkheid levert om een eigen transformatie te maken) en niet eist dat de bronnen in jouw formaat gemaakt moeten worden :)
Ik zie het zo:
De applicatie is er: mymovies en die zoekt als bron de filmextensies, bdmv- en dvd-folders
De mogelijkheid om een eigen snelle transformatie te maken ook: Movie Gui Builder
Wil je het resultaat verkrijgen kan mymovies volgens mij nooit helemaal voldoen aan al die verschillende manieren hoe iedereen zijn files organiseerd en moet het van 2 kanten komen.

Ik weet wel dat dit prachtig apparaat mijn htpc compleet vervangen heeft sinds januari dit jaar en de metadata voor ons hier de beleving nog beter maakt op mijn groot scherm.

papaleo

Als ik mijn NAS gaat gebruiken moet ik dan de  'Client' versie downloaden en op mijn PC zetten, of de 'Server/Client' versie?

ik neem aan alleen de 'client' omdat ik mijn NAS als server ga gebruiken....?
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mart1001

Citaat van: papaleo op juli 20, 2009, 19:39:27
Als ik mijn NAS gaat gebruiken moet ik dan de  'Client' versie downloaden en op mijn PC zetten, of de 'Server/Client' versie?

De Server/Client versie moet in ieder geval op 1 windows pc geinstalleerd staan. Daar rip ik mijn bd's ook op en scan ik mijn netwerk mee af incl. mijn NAS.

De clientversie kan dan op eventuele andere pc's bij je. Deze versie werkt niet zonder een draaiende Server/Client pc.

papaleo

Mart1001

Laatste nieuwtje van Hi-Jack
Citeer
Rumors still pursue HDI is working on a "higher" level BD Prime unit based on SMP864x. Gosh, I wish we'd find out for sure but we can't if all lips are sealed and no official confirmations are given. The more we close in upon the release of Syabas C-200, the more we feel HDI will be able to keep their HDI BD Prime up as a more mature competition for the PopCorn however in the long run (3 - 6 months) will have to come up with something else not having it's product line run too far behind. A simple reasoning however, if HDI can manage to get a grip on it's current issues, it takes away the reason to doubt which one to go for as C-200's will mainly run faster and not especially do more in the media section... Oh well, we'll see... I'm sure Syabas has a few tricks up their sleeves to come out with a bang over time however current status is still "admitted" to be "needy" of loads and loads of tuning work... We don't know what the future brings, all I know is both Syabas and HDI must now do things fast and right...

Wellicht toch geen versie 2, maar dunes met een nieuwe chip? Ondanks HDI's eerdere statement's? Wellicht zijn ze toch verder met ontwikkelen.
Citeer
According to our investigation of the current state of both h/w (8642 chip itself) and s/w (SDK for this chip) we decided that it's too early for us to start making any players on this new chip model. We really don't want just for momentary popularity (as the first manufacturer on the new chips) to doom our users to problems which can't be resolved w/o just substituting by another player in the future. As the software problems can potentially be removed in the next versions of SDK and so the "cure" would be available through f/w updates, any existing h/w problems are permanent. HDI decided to wait for a release of the 8642 chip w/o major bugs (we expect it to be available in 5-6 months from now) and then we need just a few weeks to have the new versions of Dune players based on 8642 chip.

nwolsink

Ik heb het idee dat mijn DUNE te heet wordt, na circa 30min loopt hij vast bij sommige BD rips (in dit geval Dark Knight) in het beeld krijg ik dan witte en zwarte balken en als ik mijn hand op de speler leg is hij echt bloedheet, hij staat nu in een kast met zo'n 5cm ruimte erboven, dat is dus te weinig?
::Nothing to see here::

Hanky Panky

Citaat van: nwolsink op juli 20, 2009, 21:40:25
Ik heb het idee dat mijn DUNE te heet wordt, na circa 30min loopt hij vast bij sommige BD rips (in dit geval Dark Knight) in het beeld krijg ik dan witte en zwarte balken en als ik mijn hand op de speler leg is hij echt bloedheet, hij staat nu in een kast met zo'n 5cm ruimte erboven, dat is dus te weinig?

Die van mij werkt dezelfde omstandigheden maar loopt zeker niet zo warm dat hij vastloopt. Een hele avond video kijken is geen probleem. Ik heb overigens een Prime in de basis uitvoering.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

J.A.F._Doorhof

Even over mymovies want ik doe blijkbaar iets fout.

Ik heb hem op de server staan.
Geef aan dat hij moet zoeken in de netwerkshare hd1.
Daarin staan twee mappen met films en wat onderliggende mappen met bv die hard 123

bij het zoeken vind hij misschien een of twee titels en meer niet.
Enig idee of een simpele walkthrough.
Als het echt automatisch gaat zou het natuurlijk fantastisch zijn.
Custom installer

MaxxMark

Citaat van: Mart1001 op juli 20, 2009, 19:30:48
Ik zie het zo:
De applicatie is er: mymovies en die zoekt als bron de filmextensies, bdmv- en dvd-folders
De mogelijkheid om een eigen snelle transformatie te maken ook: Movie Gui Builder
Wil je het resultaat verkrijgen kan mymovies volgens mij nooit helemaal voldoen aan al die verschillende manieren hoe iedereen zijn files organiseerd en moet het van 2 kanten komen.

Ik weet wel dat dit prachtig apparaat mijn htpc compleet vervangen heeft sinds januari dit jaar en de metadata voor ons hier de beleving nog beter maakt op mijn groot scherm.

Ik ben het ook absoluut met je eens dat een goede movie library (de applicatie opzich maakt niet uit, maar eentje die een dune compatible versie heeft zou toch wel erg super zijn  :pompom:) echt een toegevoegde waarde is. Het gemak neemt toe en daardoor de hele film ervaring ook.

Het probleem waar ik mee zit (en als ik er als technisch onderbouwd persoon mee zit, zitten anderen er genoeg andere mensen mee) is dat de drempel/learning-curve heel erg hoog/stijl is om er handig gebruik van te kunnen maken. Helaas had ik de ijdele hoop dat het allemaal écht automatisch en gemakkelijk zou gaan. Iets wat uiteindelijk helaas niet zo bleek te zijn. Ik ga in de nabije toekomst ook zeker nog eens naar MyMovies ga kijken, maar op dit moment liggen mijn prioriteiten bij de verbouwing  :pompom: en niet hierbij :nopompom:.

Robbo

Citaat van: Mart1001 op juli 20, 2009, 19:06:13
Maar nogmaals mymovies moet natuurlijk per film zijn data kwijt in de map om de Dune het te kunnen laten presenteren.
Een voordeel vind ik ook door deze manier dat ik ook met losse usb schijven, esata dockstations aan de Dune kan werken en toch alle metadata zie van die schijven op de Dune.
Mijn pc's hebben dan ook eens wat rust.

Waar is je metadata dan opgeslagen ?   Op de losse HDD of op 1 locatie ?

Maw zie je al je films op 1 overzicht of zie je enkel wat op de aangesloten share/losse HDD staat ?