HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

riwi

En welke router / switch gebruik je om de zaak aan elkaar te hangen. Door welk apparaat wordt de DHCP gedaan?

Heb je nog een andere PC die je kan proberen?

nwolsink

Citaat van: riwi op juli 18, 2009, 13:06:54
En welke router / switch gebruik je om de zaak aan elkaar te hangen. Door welk apparaat wordt de DHCP gedaan?

>Alle apparatuur bij de TV hangt achter een Linksys, dus mijn Dreambox, XboX en TV, deze hebben alleen verbinding.
>DHCP gebeurt door mijn Thomson en de PRIME krijgt ook netjes een IP (192.168.1.79) welke ik ook in de Router kan zien.

> Dat was ik nu idd van plan
::Nothing to see here::

edwinvh

Citaat van: nwolsink op juli 18, 2009, 13:10:52
>Alle apparatuur bij de TV hangt achter een Linksys, dus mijn Dreambox, XboX en TV, deze hebben alleen verbinding.
>DHCP gebeurt door mijn Thomson en de PRIME krijgt ook netjes een IP (192.168.1.79) welke ik ook in de Router kan zien.

> Dat was ik nu idd van plan

Pm anders je telefoon nummer even zodat ik je kan proberen je er door heen te loodsen

nwolsink

Citaat van: edwinvh op juli 18, 2009, 13:16:59
Pm anders je telefoon nummer even zodat ik je kan proberen je er door heen te loodsen

Met dank aan Edwin werkt de SMB share nu, NFS wil echt niet helaas

hully

hallo, even een -niet heel erg belangrijk- vraagje. Als ik een blu-ray afspeel in mijn Dune prime, dan gaat dat blauwe logootje (blu-ray) midden voor niet branden. Dat ding brandt alleen bij het aan en uit zetten (dus echt van stroom af). Had eigenlijk verwacht dat dat logo blauw wordt als je een disk (blu-ray) speelt. Nu is het nogal functieloos. Nogmaals, niet van enorme importantie dit, maar ben gewoon benieuwd.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdSki

Citaat van: nwolsink op juli 18, 2009, 14:47:39

Mooi...heb het net ook nog even geprobeerd naar xp pc met simple filesharing aan en dat ging meteen goed..wel juist zonder de slash ' /'  voor de sharenaam ipv met zoals bij nfs.

Wat betreft nfs. Zit er ook niet een nfs client bij hanewin? Dan zou ik eens proberen of je daarmee kunt mappen naar je fileserver/pc. Eventueel vanaf die PC zelf.

Je kunt ook nog controleren of nfs daadwerkelijk draait door te kijken of er op de standaard nfs poorten geluisterd wordt op je PC.

Door op de commandline 'netstat -an'  te typen zie alle poorten waarop je PC luistert (Soms moet je onder windows ook dingen op de commandline doen, sorry Jowi  ::) ). Als het goed is staan hier iig poort 2049 tussen (TCP en / of UDP) en  poort 111 (TCP /UDP). Die laatste poort weet ik niet 100% zeker onder windows, kijk eens in de documentatie van Hanewin.

Als je deze poorten niet ziet dan is /zijn de hanewin service of services waarschijnlijk ook niet gestart. Controleer dan de services en kijk in de eventviewer via computer management of er een hint wordt gegeven waarom niet.

Staan ze er wel dan kan je nog  met telnet kan je controleren of je daadwerkelijk kan communiceren met deze poorten. Het beste vanaf een andere pc, maar lokaal kan ook. Type in ' telnet <ip adres> <poort>'. Dus bv ' telnet 192.168.0.100 111'  en 'telnet 192.168.0.100 2049' .

Als het verbinden goed gaat dan krijg je een zwart scherm te zien met mogelijk een knipperende cursor (Je kunt verder niets meer, sluit het venster gewoon). Gaat het niet goed dan krijg je een error. Waarschijnlijk iets van een firewall die in de weg zit.

Als het wel goed gaat dan weet dan iig dat nfs in de basis functioneert en dat je dus naar de configuratie van nfs en dune moet kijken.

Mocht je wel kunnen verbinden met de dune, maar zie je de bestanden niet: Zoek eens of hanewin de optie ' no root squash' kent en zet die eens aan. Mischien heet de optie ook wel ' root squash'  zet deze dan juist weer uit. Ik ken Hanewin verder niet :).

Mischien ga ik morgen eens proberen of ik zelf Hanewin aan de praat kan krijgen..

riwi

Citaat van: nwolsink op juli 18, 2009, 14:47:39

Wat was er nu mis dan?

Kwa nfs kan je in hanewin in de tab portmapper zien welke poorten de server op luistert (en dus of hij draait).

riwi

Citaat van: jowi op juli 18, 2009, 16:17:46
Jullie begrijpen echt totaal niets van wat ik heb gezegd.

Huh wat bedoel je?  :alien:

EdSki

Citaat van: riwi op juli 18, 2009, 17:48:08
Wat was er nu mis dan?

Kwa nfs kan je in hanewin in de tab portmapper zien welke poorten de server op luistert (en dus of hij draait).

Dat inderdaad een goede vraag. Mischien kan nwolsink nog even aangeven of en welke melding hij krijgt bij de dune.

nwolsink

Citaat van: EdSki op juli 19, 2009, 00:07:46
Dat inderdaad een goede vraag. Mischien kan nwolsink nog even aangeven of en welke melding hij krijgt bij de dune.

Ik heb momenteel alle NAS software eraf gegooid, via SMD streamed het prima nl.
Nog wel een andere vraag, wat is een goeie NAS?

EdSki

Citaat van: nwolsink op juli 19, 2009, 14:21:11
Ik heb momenteel alle NAS software eraf gegooid, via SMD streamed het prima nl.
Nog wel een andere vraag, wat is een goeie NAS?

Jammer dat Hanewin niet werkt voor je. Heb het net nog geinstalleerd, mooi programmatje...

Wellicht ken je de site al, maar hier vind je iig een hoop reviews van nas boxen:
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews

nwolsink

Ik heb hier nog een vraagje over mijn speakers setup, ik heb de DUNE nu dus op Bitstream staan

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89808.50

Moondust

Ik ben me aan het orienteren op een mediaplayer ter vervanging van mijn HTPC. De Dune HD Center heeft mijn aandacht, met name omdat de beeld- en geluidskwaliteit zo goed schijnen te zijn. Echter, bij de specs kom ik geen ondersteuning van het muziekformaat FLAC tegen en dat is voor mij juist van grote waarde. kan iemand bevestigen dat FLAC niet wordt afgespeeld? Zijn er mogelijkheden om het toch mogelijk te maken?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Moondust

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 19, 2009, 23:48:13
Flac word gewoon afgespeeld.

Gelukkig! :-)

Nog een vraagje. Wellicht al in dit topic aan de orde gekomen. Kan je met de Dune via het netwerk een mooi overzicht maken van alle audio en video content als deze op verspreid over meerdere pc's is opgeslagen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Moondust

Sonic Circle

J.A.F._Doorhof

als je op de HDI site kijkt www.hdi.co.il dan kun je onder downloads de software vinden.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Sonic Circle

Ik vroeg me inderdaad af welke tool het dan zou moeten zijn?

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Sonic Circle

Kijk, dat is.... frans :omg:

Thanks, eens kijken of ik er uit kan komen.

J.A.F._Doorhof

Het ligt er natuurlijk maar aan wat je wilt.
Ik heb gewoon 6 shares met de titels van de films verspreidt over 2 locaties.
Ik hoef niet perse een beschrijving per film met een plaatje erbij, het gaat om de film :D
Custom installer