HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

divxplayer is de nederlandse importeur.
maar ook die heeft pas een week of zo geleden de nieuwe voorraad gekregen.
Of hij liegt keihard tegen de dealers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sonic Circle

Even een vraag nav een opmerking die Celerontje in mijn HT topic maakte;

Wat doet de Dune Center met WMA 5.1? Wordt dit als DD of DTS uitgestuurd, of downsampled hij het naar stereo?
Ik wil mijn Prison Break WMVHD's wel graag in surround kijken :).

Starred

Een Prime met esata en sharkoon lijkt me wel wat.

Maar heb je via de sharkoon dan niet veel last van de ratelende harddisk?

RvD

Ik gebruik de Prime samen met de Sharkoon via usb en een western digital green power schijf (1tb) en de schijf hoor je niet.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Meeuwtje

Citaat van: RvD op mei 28, 2009, 10:52:46
Ik gebruik de Prime samen met de Sharkoon via usb en een western digital green power schijf (1tb) en de schijf hoor je niet.

Inderdaad, ik heb ook de prime met sharkoon (via usb) met een samsung spinpoint. Weinig tot geen geratel.

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Starred

#905
Ok, dat klinkt hoopvol  :)

En kan je voor een pc ook een losse e-sata interface kopen?

En is dat de moeite waard, veel sneller dan via usb2.0?

sj0er-D

hmm de divxplayer site geeft wel aan dat ze alles behalve een model op voorraad hebben..

Starred

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar het is me nog niet geheel duidelijk of de Dune nu wel of niet MKV bestanden afspeelt?

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

pch

Citaat van: sj0er-D op mei 28, 2009, 11:04:16
hmm de divxplayer site geeft wel aan dat ze alles behalve een model op voorraad hebben..

ik zie juist dat ze ze wel op voorraad hebben?
kijken we wel naar hetzelfde?  :)

Gr. Paul.

RvD

divxplayer heeft ook een tijdje de Dune spelers van de site afgehaald dus als die werkelijk voorraad hadden ? het lijkt me niet.

@ Starred

De Dune kan perfect mkv afspelen.

Via usb afspelen is snel genoeg.

De schijf doe ik vullen via eSata want dit scheeld nogal in snelheid via eSata is 80mb/s en via usb is maar 30 mb/s geloof ik.

Op mijn moederbord zat al een eSata aansluiting maar ik denk dat er wel pci kaartjes te koop zijn met eSata aansluiting.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Wuppy32

#911
commerciele link verwijderd

Damn...had ik toch die tvix maar niet gekocht :(

HDI HD Center eSATA...heeft deze nou BR drive (optical) of moet je die nog inbouwen. En eSATA...alleen intern of ook extern?

sj0er-D

#912
 alle modellen zie ik op voorraad, behalve 1. die is niet op voorraad..

jaco

Citaat van: Wuppy32 op mei 28, 2009, 12:15:44
HDI HD Center eSATA...heeft deze nou BR drive (optical) of moet je die nog inbouwen. En eSATA...alleen intern of ook extern?
E-sata kaart intern met 2 interfaces.
BluRay drive intern
hdd sata drive via usb converter
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Wuppy32

#914
Citaat van: jaco op mei 28, 2009, 13:19:46
E-sata kaart intern met 2 interfaces.
BluRay drive intern
hdd sata drive via usb converter

Ik heb namelijk een sharkoon eSATA naar USB station. Ik zie op de foto's dat er maar 1 USB aansluiting op de achterkant zit. Maar ik lees dat dat je ook een USB dongel nodig hebt voor blu ray live

Wat is de kwaliteit van bluray drive intern? Leest deze alles goed? Zowel blu ray schijfjes als gewonen DVD's?

Ik zit serieus te denken om mijn huidige blu ray speler en tvix te vervangen met deze speler

Wat advieseren jullie?

EdSki

Citaat van: Sonic Circle op mei 28, 2009, 10:29:32
Even een vraag nav een opmerking die Celerontje in mijn HT topic maakte;

Wat doet de Dune Center met WMA 5.1? Wordt dit als DD of DTS uitgestuurd, of downsampled hij het naar stereo?
Ik wil mijn Prison Break WMVHD's wel graag in surround kijken :).

Hij stuurt het uit als multi channel pcm als je geluid laat lopen via hdmi. Via spdif downsampled de dune het naar stereo pcm.

Helaas stuurt hij het ook (nog) niet uit als bitstream, dus al kan je receiver wmapro decoderen dan heb je daar niets aan.

rbormans

#916
Citaat van: Wuppy32 op mei 28, 2009, 13:28:21
Ik heb namelijk een sharkoon eSATA naar USB station. Ik zie op de foto's dat er maar 1 USB aansluiting op de achterkant zit. Maar ik lees dat dat je ook een USB dongel nodig hebt voor blu ray live

Wat is de kwaliteit van bluray drive intern? Leest deze alles goed? Zowel blu ray schijfjes als gewonen DVD's?

Ik zit serieus te denken om mijn huidige blu ray speler en tvix te vervangen met deze speler

Wat advieseren jullie?
er is ook nog een usb vooraan
en (zo heb ik het gedaan) ik heb op de HD een aparte partitie gemaakt van ca 3GB in ext2, en die wordt bij de firmware upgrade voorgesteld om te gebruiken ... dan heb je de USB stick niet nodig

met de sharkoon... neem de esata versie (zo heb ik het ook), dan heb je twee esata poorten aan de achterkant (de kaart is uiteraard intern, maar de poorten zijn extern, vandaar de e in esata ;) )

Wuppy32

Citaat van: EdSki op mei 28, 2009, 18:51:35
Hij stuurt het uit als multi channel pcm als je geluid laat lopen via hdmi. Via spdif downsampled de dune het naar stereo pcm.

Helaas stuurt hij het ook (nog) niet uit als bitstream, dus al kan je receiver wmapro decoderen dan heb je daar niets aan.

Sturen de Prime en Center niet als bitstream naar je receiver?

Wuppy32

Citaat van: Raf (B) op mei 28, 2009, 19:11:15
er is ook nog een usb vooraan
en (zo heb ik het gedaan) ik heb op de HD een aparte partitie gemaakt van ca 3GB in ext2, en die wordt bij de firmware upgrade voorgesteld om te gebruiken ... dan heb je de USB stick niet nodig

met de sharkoon... neem de esata versie (zo heb ik het ook), dan heb je twee esata poorten aan de achterkant (de kaart is uiteraard intern, maar de poorten zijn extern, vandaar de e in esata ;) )

LOL...dank voor de info. Heb jij de Center of de Prime gekocht? Ik lees ok verhalen dat sommige blu ray niet goed worden gelezen. Betreft dat de rips of ook de originele BR's

rbormans

#919
Citaat van: Wuppy32 op mei 28, 2009, 19:18:26
LOL...dank voor de info. Heb jij de Center of de Prime gekocht? Ik lees ok verhalen dat sommige blu ray niet goed worden gelezen. Betreft dat de rips of ook de originele BR's
ik heb enkel originele BR, en die worden allemaal goed gelezen tot nu toe (DVD's happeren wel eens), ben wel up-to-date met firmware, en je moet geduld hebben tegen dat de handel start (maar dat blijkt met elke BR spaler wat het probleem te zijn)

ik heb de center trouwens (anders zou ik ook geen HD = harddisk hebben)

EdSki

Citaat van: Wuppy32 op mei 28, 2009, 19:16:34
Sturen de Prime en Center niet als bitstream naar je receiver?

Nope..wmapro niet, helaas pindakaas

Wuppy32

Citaat van: Raf (B) op mei 28, 2009, 19:19:48
ik heb enkel originele BR, en die worden allemaal goed gelezen tot nu toe (DVD's happeren wel eens), ben wel up-to-date met firmware, en je moet geduld hebben tegen dat de handel start (maar dat blijkt met elke BR spaler wat het probleem te zijn)

ik heb de center trouwens (anders zou ik ook geen HD = harddisk hebben)

Wat voor problemen ondervind je momenteel dan qua afspelen van DVD's?

Wuppy32

Nog een vraag....wat zijn de ervaringen met de BR/DVD-drive die er in zit. Levert deze veel problemen op?

Het heeft weinig zin om een unit van 500 ~ 800 euri te kopen als de optical drive problemen geeft.

Je wilt natuurlijk ook de gekochte blu rays kunnen afspelen :)

golfg60


J.A.F._Doorhof

@Wuppy,
Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden met de optical drive na de eerste firmware upgrade.
Ik kijk niet veel DVD moet ik eerlijk bekennen maar wat NIET werkte werkt nu wel.
BD heb ik nog geen probleem mee gehad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"