HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jaco

Ik wacht nog steeds op een USB key voordat ik software up wil graden, en er zijn alleen maar beta versies.

Volgens dit bericht: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20456&start=0 zou de importeur iedere klant een USB key moeten gaan naleveren.

Maar de Nederlandse importeur lijkt niet zo'n goede aftersales te hebben.. Het is akelig stil wat betreft informatie over deze dingen.

Verder lees ik nog wel wat verhalen van units die niets meer doen tijdens/na de upgrade. Die zou dan RMA moeten naar de importeur, tja, daar verwacht ik dan ook maar niet veel van.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

1 april is er een nieuwe distributeur.
USB keys zijn er al vanaf een euro of 5,00 en de meeste mensen hebben ze liggen dus ik denk dat voor tijdelijk iedereen wel even voort kan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kermit

#652
Citaat van: jaco op maart 27, 2009, 06:40:03
Ik wacht nog steeds op een USB key voordat ik software up wil graden, en er zijn alleen maar beta versies.

Volgens dit bericht: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20456&start=0 zou de importeur iedere klant een USB key moeten gaan naleveren.

Maar de Nederlandse importeur lijkt niet zo'n goede aftersales te hebben.. Het is akelig stil wat betreft informatie over deze dingen.

Verder lees ik nog wel wat verhalen van units die niets meer doen tijdens/na de upgrade. Die zou dan RMA moeten naar de importeur, tja, daar verwacht ik dan ook maar niet veel van.

Heb je de usb key er niet bij gehad?
Ik zal even voor je testen of de bovengenoemde films bij mij wel afspelen.

kermit

#653
Ik heb de Passion of The Christ getest en die speelt vlekkeloos. Ook is het geluid in orde.Dus zal het misschien niet met een update te maken hebben? Ik draai nog steeds met de oude firmware

Henk55

Citaat van: jaco op maart 27, 2009, 06:40:03.....Verder lees ik nog wel wat verhalen van units die niets meer doen tijdens/na de upgrade. Die zou dan RMA moeten naar de importeur, tja, daar verwacht ik dan ook maar niet veel van.

Vreemd is het dat er geen (officieёle) Firmware-update handleiding is, adviezen van anderen verschillen nogal op het mpcclub forum.
Trouwens de importeur/verkoper kon mij vertellen dat een Recovery mogelijk is, zelfs door de eindgebruiker,
voor deze eerst contact opnemen met de importeur!

jaco

Vanmorgen der Untergang gekeken via mijn samsung 1400, die geeft geen problemen.

Heb een USB key gekocht bij de dealer waar de Dune vandaan komt, dus die zal wel werken  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

EdSki

Citaat van: jaco op maart 27, 2009, 13:10:32
Vanmorgen der Untergang gekeken via mijn samsung 1400, die geeft geen problemen.

Heb een USB key gekocht bij de dealer waar de Dune vandaan komt, dus die zal wel werken  ;)

Dune zelf leverde een cruzer sandisk stickie mee...

De usb key is niet echt noodzakelijk. Alleen voor de extra browser , smb server en eventuele updates voor Blu Ray Java disks heb je hem echt nodig. Ik heb zelf de laatste beta erop zonder usb key erin.

christa

zijn er ook mensen waarbij de dune prime totaal geen orginele dvd's afspeelt of moet ik eerst nog iets doen
vraag 2 voor de update staat dat je er een usb stick in moet laten zitten maar moet dat filtje er dan ook op staan zodat de dune hem herkent als opslag of stop je er een tweede usb disk in waar dat filtje opstaat
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

EdSki

Citaat van: christa op maart 28, 2009, 13:23:46
zijn er ook mensen waarbij de dune prime totaal geen orginele dvd's afspeelt of moet ik eerst nog iets doen
vraag 2 voor de update staat dat je er een usb stick in moet laten zitten maar moet dat filtje er dan ook op staan zodat de dune hem herkent als opslag of stop je er een tweede usb disk in waar dat filtje opstaat
groetjes christa

Met de beta firmwares speelt de dune wel originele dvd's af. Maar dat zijn dus nog steeds wel maar beta's. Met de officiƫle firmware heb je wel problemen met dvd's.

Na de update1 (laatste officiƫle) heb je voor bepaalde functies een extra usb stick nodig die er permanent in moet zitten. Op http://hdi.co.il/firmware/usb_flash_drive/ staat uitgelegd waar je de extra usb stick voor nodig hebt.

christa

sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Marco88

Hoi allemaal!

Sinds ik hier nieuw ben wil ik mij even voorstellen.
Ik ben Marco dus, en ben werkzaam in de AV-branche als montage technicus (deeltijd, ik ben jong en doe nog veel cursussen enzo). Zoals velen van jullie ben ik ook dol op gadgets en speeltjes; en dan kom je logischerwijs hier terecht!

Ik ben vooral geintresseerd in dit product, en heb daarom ook een aantal vragen:

1. Het verschil tussen de Prime en Center, is dat echt alleen maar de harddisk-bays!?
2. Hoe werkt dit product in combinatie met DLNA?
3. Kan je met dit apparaat Torrents (via de ingebouwde browser) downloaden en direct op de Center zijn HDD's zetten? Kort gezegd: kan je de computer als schakel uit de ketting halen?

Dat was het op dit moment. Ik wacht mag smart af op 1 april (geen grap  :tounge2: ).

Bedankt alvast!
Marco

EdSki

Citaat van: Marco88 op maart 29, 2009, 15:40:07
1. Het verschil tussen de Prime en Center, is dat echt alleen maar de harddisk-bays!?

Dat en de behuizing. Functioneel is er geen verschil

Citaat van: Marco88 op maart 29, 2009, 15:40:07
2. Hoe werkt dit product in combinatie met DLNA?

Nee. Streamen gaat met smb of nfs.

Citaat van: Marco88 op maart 29, 2009, 15:40:07
3. Kan je met dit apparaat Torrents (via de ingebouwde browser) downloaden en direct op de Center zijn HDD's zetten? Kort gezegd: kan je de computer als schakel uit de ketting halen?

ja, maar niet via de browser, er zit een torrent programma ingebakken. Ik gebruik hem zelf niet (vind torrents maar niks), dus ik weet niet of het ook goed werkt. Ieder z'n voorkeur  :satisfied:

J.A.F._Doorhof

1.
Stroomaansluiting is een CIE ipv een 8tje
Ander loopwerk
Andere behuizing (meer robuust)
Andere voeding
HDD slede
ZOU meer geheugen hebben maar dat is niet meer zo.

2.
Beide units ondersteunen SMB/NFS

3.
Ja.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marco88

Dank voor jullie snelle reactie.

@J.A.F._Doorhof; Loopwerk van de Blu-ray lade die open en dicht gaat (waar ik al iets eerder over las), of het daadwerkelijke motortje om de blu-ray disc te laten draaien?

Nu rest mij nog een laatste vraag. Zou ik Torrents kunnen downloaden en direct opslaan op een NAS (bijvoorbeeld voor de Prime dus)?

The Penguin

Gelukkig bestaan er geen domme vragen, maar kan ie ook nog als NAS werken?
Heb met zowel de speler als met een NAS geen ervaring vandaar de vraag.

RonV
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

J.A.F._Doorhof

Een NAS is heel simpel te installeren, lijkt moeilijker dan het is denk ik :D
ALS NAS werken heeft geen zin, gewoon een aparte NAS gebruiken of HDD's via USB of intern.

@Marco,
Zover ik weet is het een ander loopwerk, dus andere unit.
Ik kan verder weinig verschil merken, op wat ik in mijn review noem na dan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdSki

Citaat van: Marco88 op maart 29, 2009, 18:14:16

Nu rest mij nog een laatste vraag. Zou ik Torrents kunnen downloaden en direct opslaan op een NAS (bijvoorbeeld voor de Prime dus)?


Volgens mij zijn er diverse nas boxen die zelf ook een torrent client hebben.

Marco88

Na nog wat overleg en nadenken heb ik mijn keuze gemaakt en wordt het toch de Center. Ook omdat ik erachter kwam dat ik nog 2 x 1 TB schijven heb liggen.
Zijn ze al binnen trouwens?

Marc

De levering is moeizaam. Ik wacht al sinds januari op een Prime met eSata  :(

LexiconLogan

Maar hoe staat het er nu voor met de leveringen?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

bmateijsen

Citaat van: Marc op april  1, 2009, 15:50:32
De levering is moeizaam. Ik wacht al sinds januari op een Prime met eSata  :(

Heeft JVB ze niet op voorraad?

RvD

Nee die reclame banner van hun onderaan deze site klopt niet echt.. ik wacht sinds 15 feb. op de Dune BD Prime  :(
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Marc

Ik heb de BD Prima met eSATA op 14 januari bij ITC Group besteld en ben nog steeds in blijde verwachting  :'(

kermit

Grappig, Zit ik net op de site van de importeur te kijken verkoopt ie helemaal geen HD dune's meer. Wie is de nieuwe importeur?

LexiconLogan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 27, 2009, 09:12:42
1 april is er een nieuwe distributeur.
USB keys zijn er al vanaf een euro of 5,00 en de meeste mensen hebben ze liggen dus ik denk dat voor tijdelijk iedereen wel even voort kan.
voila, de nieuwe ken ik ook niet
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable