HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Rufus Pool

@theflo
Ik heb een HD Center met GBit, op vast IP adres. Werkt perfect.
Als je echt twijfelt aan de Prime kan je bij mij wel testen. 'T is in Maarssen.
Stuur maar een PB als je geïnteresseerd bent.
Rufus

J.A.F._Doorhof

Na 1 April zullen we weer met leveren beginnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jantje112

Op mpcclub word er niet zo positief geroepen over de dune en roepen ze dat we beter kunnen wachten op de nieuwe PH.

Wat is dan weer wijsheid..

LexiconLogan

pch

Citaat van: jantje112 op maart 16, 2009, 16:18:22
Op mpcclub word er niet zo positief geroepen over de dune en roepen ze dat we beter kunnen wachten op de nieuwe PH.

Wat is PH? Bedoel je daarmee de Popcornhour (PCH)?
En is het idd een feit dat er een nieuwe PCH komt?
Is er ook al bekend wanneer?

Gr. Paul.

Hanky Panky

Dat heeft vooral te maken met het gegeven dat Hi-Jack (moderator) op dat forum bezig is om op een nogal zielige en kinderachtige manier zijn persoonlijke wrok tegen HDI te ventileren. Het enige dat er echt is misgegaan is de groupbuy (daar schijnt HDI niet zo netjes mee te zijn omgesprongen) maar dat staat los van de kwaliteiten van de speler zelf. Die twee dingen kan dat ventje niet los zien van elkaar. Argumenten die van andere fabrikanten zonder meer worden aangenomen bijvoorbeeld een opmerking van Syabas over dure rechten die betaald moeten worden zijn valide en als ze van een andere fabrikant komen dan legt het ventje het ineens helemaal negatief uit. Ik zou dat verhaal negeren en vooral op de gebruiksaspecten letten. Die zijn namelijk goed. Ik had in het begin ook een paar MKV bestanden die niet liepen (nog steeds niet) maar inmiddels heb ik geleerd dat de truc is gewoon kwaliteitsmateriaal te gebruiken. Er zal altijd obscuur materiaal zijn dat niet speelt op deze speler of een andere.

En als PCH met een nieuwe speler komt is dan nu al te zeggen dat deze gegarandeerd 100% bugvrij is en vanaf de 1e firmware prima werkt ?

Ik koop al lang genoeg van dit soort apparaten om te weten dat een nieuwe speler zelden vanaf dag 1 bug-vrij is. Dat geldt voor de Dune en dat zal ws gelden voor de nieuwe PCH's en alle andere producten die nog gaan uitkomen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

jaco

De reden is niet de afspeel kwaliteit van het apparaat, maar scheef zittende USB poorten, en krasjes op apparaten.

Het lijkt een beetje een wel waar / niet waar spelletje is. HDI verklaart dat er geen apparaten aangemeld worden voor RMA, en Hi-Jack schrijft dat zowat alle importeurs ontevreden zijn over de afhandeling van probleem gevallen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

Probleem zit bij de NL distributeur voor ons, of bij HDI dat laat ik in het midden.
Er word niet gereageerd op telefoontjes of mails, orders die besteld zijn worden incompleet of verkeerd afgeleverd, montage is ronduit matig en is ondertussen door ons rechtgezet, maar er zijn inderdaad op alle kasten wel wat krasjes te vinden.

HDI heeft me beloofd vanaf 1 April een nieuwe distri te hebben.
Ik kan niet anders zeggen als dat het APPARAAT gewoon waanzinnig is.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LexiconLogan

Beter de center bestellen of is dat hetzelfde?

Miesepies

De Prime en HD Center zijn identiek qua speel hardware. De verschillen zitten in het feite dat de HD Center een wat strakker uiterlijk heeft met een zwart brushed alu front, en de mogelijkheid heeft om een HDD intern te plaatsen.

Ik hen een HD Center staan en ben enthousiast over de mogelijkheden van dit apparaat. Het menu ziet er strak uit (makkelijk op te leuken met IDune of binnenkort MyMovies), is een flexibele speler van diverse formaten, geeft goed beeld en geluid en de ontwikkeling van de firmware gaat nog steeds door.

J.A.F._Doorhof

Zover we nu kunnen zien moeten ze beide dan weer op gang komen.
Custom installer

jantje112

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 16, 2009, 17:40:29
Ik kan niet anders zeggen als dat het APPARAAT gewoon waanzinnig is.

Dat snap ik aangezien je hem moet verkopen. Het geeft alleen niet echt vertrouwen als ik de rest van je posting lees. Namelijk dat het apparaat zeker niet met zorg in elkaar is gezet.. en dat ook de service van de importeur niet echt super is.

Voor een dergelijke prijs mag je toch ook een product verwachten wat behalve goed werkt ook nog goed in elkaar zit?

Ik zou ook niet tevreden zijn met een nieuwe porsche vol met deuken, onder het motto "hij rijdt wel lekker"

LexiconLogan

jantje112

jaco

Je moet eens weten hoe slecht de importeur van porsche in Nederland is. Dan wilde je nooit in zo'n auto rijden..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

papaleo

Citaat van: jaco op maart 17, 2009, 06:01:21
Je moet eens weten hoe slecht de importeur van porsche in Nederland is. Dan wilde je nooit in zo'n auto rijden..

Spreek je uit ervaring?  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Citaat van: papaleo op maart 17, 2009, 08:00:11
Spreek je uit ervaring?  ;D
Ja, ze zijn ook importeur van Audi/Volswagen en Seat. Ik heb een aantal jaar een Seat gehad.
Weinig coulant en oplossingen zoeken ho maar.

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je het volledig verkeerd begrijpt.
ITC verkoopt alleen producten waar we 100% achter staan, en dat is de BD prime en HD center.
We hebben een tijd de TVIX verkocht omdat van de spelers die de beste was op dat moment maar je hebt altijd kunnen lezen dat we er niet 100% achter stonden, met de Dune is dat anders.

De problemen die er NU zijn met afwerking en verkeerde leveringen ligt bij de distributeur niet bij HDI zelf en ik neem ook aan dat vanaf 1 April dit opgelost gaat worden.
Je moet trouwens ook niet de krasjes overdrijven, we bekijken de units hier goed en het merendeel heeft zeer kleine krasjes op de zijkant bij 1 of meerdere schroef gaten, maw je ziet dat ze open zijn geweest buiten de fabriek, het is niet zo dat de behuizingen onder de krassen of deuken zitten.
Gelukkig niet.

Zou de Dune niet voldoen aan MIJN verwachtingen dan zou ITC ze niet verkopen zo simpel is dat.
Frappante is wel dat de opmerkingen komen van mensen die ze niet in bezit hebben (:D) probeer er 1 uit en ik ben er zeker van dat je mening direct veranderd, het ding is gewoon op dit moment de beste mediaspeler met deze mogelijkheden, zoals in de review aangegeven is de beeldgeluidskwaliteit bij mij het belangrijkste en daar is de DUNE serie gewoon op dit moment heer en meester onder de mediaspelers.
Custom installer

jaco

Er zijn helaas ook veel opmerkingen over allemaal rare dingen die niet zouden werken. Externe subtitel file aan een Blu Ray toevoegen etc.
Blijkbaar verwachten mensen dat zo'n unit alles kan. Koop dan gewoon een PC, dan kun je software blijven installeren om wellicht alles te kunnen doen.
Dit is een blu ray speler die een media speler geintergreerd heeft, en er is geen een hardware matige mediaspeler die alles doet, simpel.

MrPink

Een betere vergelijking dan een Porsche met deuken zou zijn: een Porsche met misschien een krasje aan de onderkant. Dat vergeleken met een gave Opel Corsa. ;)

LexiconLogan

Citaat van: jantje112 op maart 17, 2009, 00:00:38
Alhoewel ik best eens een wil ervaren hoe een porsche rijdt ;) hint hint :)

welkom, als je in de buurt bent..

Guardian

Het is mij altijd beetje onduidelijk hoe ze dit in de specs omschrijven maar geeft hij nu onaangetast in bitstream alle HD audio formaten inc DTS MA door via de HDMI (ervan uitgaand dat je amp alle formaten kan decoderen natuurlijk)?
En dit bij zowel een originele Bluray disc als een bluray-rip? Maakt het dan nog uit of die rip compleet intact is of werkt het ook bij een losse m2ts file?

Als hij dit doet, kan dit zo weleens mijn nieuwe BR-player worden.
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000