HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

reza

Citaat van: Kiswum op februari 20, 2009, 15:01:20
Na dit gehele topic van voor naar achter te hebben nagekeken vraag ik me ook serieus af of het mogelijk is om met dit apparaat tv programma's op te nemen.
Op die manier is het, i.c.m. de updates van cd muziek, een echte alleskunner!

;D

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 20, 2009, 15:27:44
Als je het hele topic gelezen hebt weet je dat dit niet mogelijk is :-)

:baaa: ;D ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sol

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat precies het verschil is tussen de Prime en de Center? Ik kan er op internet namelijk niet zo bijzonder veel over vinden.. :-\
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

RvD

De center daar kun je een hardeschijf inbouwen en heeft een betere behuizing en een betere voeding. Als je geen interne hardeschijf wil/gaat gebruiken dan kun je beter 100 euro besparen en een Prime kopen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

papaleo

Citaat van: RvD op februari 21, 2009, 15:52:24
De center daar kun je een hardeschijf inbouwen en heeft een betere behuizing en een betere voeding. Als je geen interne hardeschijf wil/gaat gebruiken dan kun je beter 100 euro besparen en een Prime kopen.

Inbouwen....,nee niet echt.
De hdd wordt door middel van een slede aan de voorkant er (hot-swap) in/uit geschoven  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sol

Oké, duidelijk. Ze kunnen beiden ook dienen als BitTorrent handler en spelen flac files af als ik het goed gelezen heb?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

papaleo

Citaat van: Sol op februari 21, 2009, 16:12:23
Oké, duidelijk. Ze kunnen beiden ook dienen als BitTorrent handler en spelen flac files af als ik het goed gelezen heb?

Yep.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sol

riwi

Citaat van: williams op februari 19, 2009, 17:03:56
Hoi frank als het een probleem van de optoma is ,waar het wel op lijkt ben ik niet blij .

Was namelijk van plan een dune player te halen maar dan moet ik wel eerst weten of het goed werkt i.c.m met  de optoma hd 80

Hoi William,
Ik heb ooit bij Kermit de firmware van zijn HD80 opgedateerd, dat was mede vanwege een verbetering in 24p verwerking. Heb jij die update (of een nieuwere) er al in zitten? Ik weet niet meer het versienummer en de software heb ik helaas ook al opgeruimd. Kermit had deze via optoma UK gekregen volgens mij.

borkaenjo@work

Citaat van: borkaenjo@work op februari  8, 2009, 19:13:32
Tot nu toe alleen een probleem met een full rip van the mummy 3.
Bij de voorstukjes en het menu wel audio, maar bij de film niet.
Als ik dan de m2ts afspeel wel audio, maar de eerste audiotrack (engels) zit er dan
niet bij.
Bij de volledige rip als ik dan op info druk op de ab geeft ie wel de audio streams aan.
Beetje vreemd.

Ik heb hetzelfde met een full rip van Mamma Mia!.
Echter kwam ik erachter dat ik wel geluid heb via de toslink.
Het lijkt dus dat de HD Center bij bepaalde films het geluid
niet via analoog uit kan sturen.
Ik heb nog geen firmware update gedaan ivm de berichten
over een fout in de anologe uitgangen na de laatste firmware.

Job

Citaat van: williams op februari 19, 2009, 16:17:33
23.973
Citeer23,947
Zal wel weer aan mij liggen, maar dit zou toch 23.976 moeten zijn?

jaco

Citaat van: Job op februari 22, 2009, 08:52:00
Zal wel weer aan mij liggen, maar dit zou toch 23.976 moeten zijn?
Nee hoor, volgens mij is het ook 23,976
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HAL

Citaat van: borkaenjo@work op februari 22, 2009, 08:39:38
Ik heb hetzelfde met een full rip van Mamma Mia!.

Ik heb ook een probleem met Mama Mia maar dat heeft niks met een Dune te maken.... :)

Job

Heb niet de volle 21 pags van dit topic gelezen, dus vergeef me de mogelijke herhaling:

1. Speelt deze HDI Dune HD Center alle regio's DVD-Video af, en zo ja, met of zonder manueel switchen van regio?
2. Speelt deze HDI Dune Center alle regio's BD af, en zo ja, met of zonder manual switchen van regio?
3. Is deze speler gemodificeerd of modificeerbaar zodat-ie UOP flags negeert?
4. In hoeveel seconden laadt deze speler een commerciële DVD-Video (de tijd tussen schijf erin doen en het verschijnen van een intro of menu)?
5. In hoeveel seconden laadt deze speler een commerciële BD (de tijd tussen schijf erin doen en het verschijnen van een intro of menu)?

Alvast dank.

J.A.F._Doorhof

Het is inderdaad 23,976.

@Job,
1. Ja, maar niet de hardcoded lijkt het, ik moet dat nog testen met de nieuwe BETA firmware maar tot nu toe draait hij VEEL regio 1's maar vooral oudere.
2. Nee, je moet handmatig switchen en wat ik begrepen heb doet hij dan alle regios, heb zelf voornamelijk onze regio of ABC dus kan dit niet voor je testen.
3. weet ik niet
4. Redelijk snel, meestal een paar seconden trager dan een normale DVD speler, maar dit verschilt ook bij DVD spelers enorm, hij is bv een stuk sneller dan mijn DVD recorder en een seconde of 2 trager dan mijn Meridian.
5. Kan ik je geen antwoord op geven, ELKE BD verschilt, ik heb titels die binnen 10 seconden op het beeld staan heb ook een titel (DVE) die er duidelijk langer over doet (heb hem niet geklokt maar ik gok op een minuut of anderhalf).
Maar ook dit geldt voor ALLE BD spelers, BD werkt gewoon anders dan DVD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hully

sinds de laatste beta firmware (prime) is het streamen van blurays history: ik had sideways bluray en die deed het met oude firmware prima, nu dus niet meer. Zojuist Dark Knight geprobeerd, ook ruk. Raging Bull eveneens niet. Baluh.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

williams

CiteerHoi William,
Ik heb ooit bij Kermit de firmware van zijn HD80 opgedateerd, dat was mede vanwege een verbetering in 24p verwerking. Heb jij die update (of een nieuwere) er al in zitten? Ik weet niet meer het versienummer en de software heb ik helaas ook al opgeruimd. Kermit had deze via optoma UK gekregen v

hoi richard toen je bij mij was heb je deze update er ook op gezet .
wat ik vandeweek ook vreemd vond was dat zelfs de dune op 60hz niet lekker liep op de optoma
waar ik wel van onder de indruk ben was het beeld en het geluid van de dune en de mooie menu's
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Citaat van: williams op februari 22, 2009, 22:31:33
hoi richard toen je bij mij was heb je deze update er ook op gezet .
wat ik vandeweek ook vreemd vond was dat zelfs de dune op 60hz niet lekker liep op de optoma
waar ik wel van onder de indruk ben was het beeld en het geluid van de dune en de mooie menu's

OK, ja ik herinner het me weer. Bij jouw ook die update gedaan, stom dat ik dat vergeten was. Verder heb ik geen ideeen dan. Werkt het wel met de tvix, of heb je die niet meer? Of via de PC?
Zo ja dan zal het wel aan de Dune liggen ben ik bang. Ik heb (nog) geen Dune, ik wacht nog even.

Sol

Hmmm...even in de gaten houden dus, was net aan het overwegen een Center te halen... :-\

ajbeefde

Citaat van: Sol op februari 23, 2009, 10:05:42
Hmmm...even in de gaten houden dus, was net aan het overwegen een Center te halen... :-\

;D

Volgens mij zitten deze Dune's nog vol met kinderziekten.....  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

bart_nl

Citaat van: ajbalmere op februari 23, 2009, 10:55:20
Volgens mij zitten deze Dune's nog vol met kinderziekten.....  ;)
jammer genoeg is dat niet alleen bij Dune zo maar bij alle in potentie interessante alles spelers. Je moet zo'n ontvanger m.i. beoordelen op wat 'ie op dat moment kan. In de praktijk blijkt door ontwikkellen en bugfixen bijna altijd tegen te vallen. Wanneer je met de huidige kinderziektes kunt leven kan de Dune een prima oplossing zijn.
Zelf wacht ik in ieder gevel nog op wat positievere gebruikerservaringen waarbij ik van een update in ieder geval niet een sprong terug (het niet spelen van blu-ray rips) verwacht....

Sol

Mooie apparaten, jammer.
Ach, gewoon even afwachten. Kan ik ondertussen misschien doorsparen voor iets anders. ;D
Maarja, sinds er op zoveel apparaten een Ethernet-poort zit, worden er zonder aarzeling apparaten op de markt  gebracht die eigenlijk nog wel wat ontwikkeling zouden kunnen gebruiken. :-\ :-X

ajbeefde

Citaat van: Sol op februari 23, 2009, 11:05:43
Mooie apparaten, jammer.
Ach, gewoon even afwachten. Kan ik ondertussen misschien doorsparen voor iets anders. ;D
Maarja, sinds er op zoveel apparaten een Ethernet-poort zit, worden er zonder aarzeling apparaten op de markt  gebracht die eigenlijk nog wel wat ontwikkeling zouden kunnen gebruiken. :-\ :-X

Zeker jammer.... maar ik wacht ook en lees ondertussen even deze topic mee...
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.