HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

analoog uit werkt niet meer bij mij na de update (ben mijn surround kanalen kwijt in DD-HD)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hully

Citaat van: papaleo op februari 15, 2009, 10:33:43
Had ik ook....

Je moet de 2 files (dss/dff) NIET in een map zetten,want dan krijg je een 'ERROR'

krijg ook een error als ik ze in afzonderlijke mappen zet...

cappie

Citaat van: hully op februari 16, 2009, 20:15:58
krijg ook een error als ik ze in afzonderlijke mappen zet...

Waarschijnlijk wordt bedoeld met NIET in een map,
alle 2 bestanden direct in de root-directory van de schijf
Marantz SR7005/UD5005 - Dune Prime 3.0 - Thorens TD 145
Humax 5200C - LG Oled 55C7V - Epson EH TW2900
Jamo Concert 11 (front) - Jamo Concert Center - Jamo D 8Sur (surr.) -

papaleo

Citaat van: cappie op februari 16, 2009, 20:53:18

Juist dat bedoel ik,alle 2 de bestanden direct in de root-directory.

@Frank
Bij mij werkt dit gewoon nog.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hully

Citaat van: cappie op februari 16, 2009, 20:53:18

lol, thx! ik blink in dit forum kennelijk niet uit in briljantheid... of ik denk iets te diep na, kan natuurlijk ook. ;-)

J.A.F._Doorhof

@papaleo,
Ik heb met DD wel gewoon alle kanalen op de juiste plek.
Bij DD-HD tracks klinken de fronts goed maar heb ik niets in de surrounds, als ik dan een test BD draai dan hoor ik de surround uit phase in my fronts.
Zal de volgende firmware afwachten anders heb ik blijkbaar weer een probleem met analoog uit op nu een HD Center.

Mijn HDMI uitgang werkt wel perfect trouwens.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2009, 21:03:52
Zal de volgende firmware afwachten anders heb ik blijkbaar weer een probleem met analoog uit op nu een HD Center.

Dit kan je dan toch testen op je Prime (die tweede, die wel goed werkte)?

Het is overigens nog een BETA, dus misschien kan je het probleem melden en is het hopelijk bij de final versie opgelost.

papaleo

Heb vanavond het een en ander uitgeprobeerd,en ja er is iets niet meer inorde met de audio output.

Had vanavond de film 'Body of Lies' 1080p met een 5.1 audio spoor gekeken,deze had ik in mijn pre op analoog-out staan en klonk perfect,heb daarna 'n paar keer geswitch tussen digitaal en analoog maar hoorde daar niets vreemd aan.....

Maaarrr...met Bluray rips is het allemaal zoals jij beschrijfd Frank,dan gaat het helemaal mis met analoog-out.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Miesepies

Citaat van: papaleo op februari 16, 2009, 22:39:14Maaarrr...met Bluray rips is het allemaal zoals jij beschrijfd Frank,dan gaat het helemaal mis met analoog-out.

Ik denk dat daarom HD audio ondersteuning (HD audio (Dolby TrueHD, DTS HD) support for file playback) nog steeds op de feature vote lijst staat  :P

RvD

Citaat van: Miesepies op februari 16, 2009, 23:00:07
Ik denk dat daarom HD audio ondersteuning (HD audio (Dolby TrueHD, DTS HD) support for file playback) nog steeds op de feature vote lijst staat  :P

Werkt dit via hdmi wel goed ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

J.A.F._Doorhof

@frank,
Ik heb op dit moment geen prime die ik even snel kan aansluiten en voor de beta werkte het geluid wel.

@RvD,
Via HDMI heb ik geen enkel probleem.

@Miesepies,
Ik heb met de vorige firmware versie wel TrueHD geluid gehad op analoog, let wel ik draai geen BD rips maar BD's.

@Papaleo,
DD doet het perfect over analoog, het is puur de HD versies.
Custom installer

Freud

Wat is nou het verschil tussen deze alleskunner en bijvoorbeeld een blu-ray speler als een Pioneer o.i.d.? (Uiteraard dan alleen over de blu-ray functionaliteit). Zit er nou veel verschil in beeldkwaliteit/geluidskwaliteit? Ik ben wel zeer geïnteresseerd in dit apparaat.

J.A.F._Doorhof

Een echte high-end speler zal net als bij de DVD spelers een betere geluidskwaliteit geven en oplopende beeldkwaliteit.
Ik vind mezelf echter altijd een echte perfectionist en moet eerlijk zijn dat ik meer dan tevreden ben met de Dune serie en merk dat zelfs met de DVD playback over het netwerk mijn Meridian loopwerk al een paar weken niet aan is geweest, bij de TVIX had ik nog wel eens de neiging om een goede film qua geluid en beeld op DVD te zetten en die te kijken maar de Dune doet het eigenlijk perfect.

Ook de nog steeds RUIM aanwezige originele discs doet hij gewoon zeer goed. In direct vergelijk klinkt de Meridian losser en dynamischer maar die is ook 8x zo duur.
Custom installer

williams

hoi frank weet jij of de dune ook geforceerd 24hz kan uitsturen ,daar mijn optoma  h80 het niet fijn vind als ik hem dit zo aanbied

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Hij stuurt zowel 24 als 23.947 uit.
En aangezien je hem daar vast opzet, ja.

Custom installer

williams

Hoi frank ik heb gisteren de dune van kermit even geleend om te proberen maar het maakte niet uit of ik 24 hz of 23.973 instuurde .
Mijn optoma  ging er iedere keer 30hz van maken ,wat resulteerde in schokkend beeld met pans

Je zou zeggen dat het aan de optoma ligt en dat geloof ik ook wel ,want kermit  heeft dit nog niet bij andere beamers gezien i.c.m de dune
Aleen wat wil het geval ik zelf heb de ps3 staan en daar pakt de optoma de 24 hz wel zonder problemen

Wat denk jij wat er aan de hand zou kunnen zijn met de optoma i.c.m de dune
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

heel vreemd, bij mij pakt hij gewoon 24 en 23,947 hz en allebei verschillend bij 24 soms een hickup en bij 23,947 helemaal perfect.
Lijkt me dus echt een probleem van de optoma.
Custom installer

williams

Hoi frank als het een probleem van de optoma is ,waar het wel op lijkt ben ik niet blij .

Was namelijk van plan een dune player te halen maar dan moet ik wel eerst weten of het goed werkt i.c.m met  de optoma hd 80

Ik zal is kijken of ik hier wat  over op het avs forum kan vinden .

J.A.F._Doorhof

Ik zou eerst het probleem eens bij optoma neerleggen.
We hebben de dune al verschillende projectoren getest en nog geen problemen ondervonden met 24 hz.
Custom installer

Sullivan

Waar verschilt de Prime en Center nou qua hardware in. Dat is mij (nog steeds) niet helemaal duidelijk. Vragen die bij mij opkomen: Zit er een andere voeding in de Center (betere), zit er een andere blu-ray drive in (slim versus standaard 5,25")? Andere DAC's? Ander mainboard?

Of is het verschil alleen maar optisch?

J.A.F._Doorhof

Ik heb ze even naast elkaar gehad en wat me opviel was het volgende:
de HD Center klinkt iets losser, vermoeden door een andere voeding, ook door de andere stroomaansluiting.
de HD Center heeft iets meer rust in het beeld, vermoeden andere voeding.
ECHTER ik moet daarbij aantekenen dat :

1.
Dit is op mijn eigen  JVC HD750, en de verschillen zijn minimaal vraag me dus af of andere dit zien.
2.
De IEC stroomgroepen lopen hier via een filter en ik geef eigenlijk meer de "schuld" daaraan.

De lade van de HDcenter is wel anders inderdaad, de hele center voelt gewoon wat meer professioneel aan, maar ik vind het prijsverschil wel te hoog als je het niet doet voor interne HDD gebruik.
Er was eerst sprake van meer intern geheugen voor de HD Center maar dat is geloof ik al weer terug gedraait.
Custom installer

Sullivan

Bedankt voor je toelichting. Ik zal eens opzoek gaan naar foto's met een open case. Dat geeft ook wat duidelijkheid misschien.

Weet jij (of iemand anders) toevallig hoeveel volt de voeding uitspuugt? 12V of 5V of beide of ...?

J.A.F._Doorhof

aangezien hij ook een HDD moet voeden neem ik aan 12V.
Custom installer

Kiswum

Citaat van: Redshift op januari 14, 2009, 07:58:07
Ik heb deze vraag nog niet gezien, dus bij deze. Is het mogelijk om tv programma's op te nemen? Het zal er misschien niet standaard al op zitten, maar dat je bijvoorbeeld al van te voren kan instellen dat het apparaat om 20:00 elke doordeweekse dag iets van een bepaalde zender opneemt? EN dat je dan toch nog tijdens dat opnemen een film kan kijken... dat zou echt relaxt zijn.

Na dit gehele topic van voor naar achter te hebben nagekeken vraag ik me ook serieus af of het mogelijk is om met dit apparaat tv programma's op te nemen.
Op die manier is het, i.c.m. de updates van cd muziek, een echte alleskunner!

J.A.F._Doorhof

Als je het hele topic gelezen hebt weet je dat dit niet mogelijk is :-)

Custom installer