HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Bluray rips gaan goed over het 100mbit netwerk bij mij. Gisteren The Zodiac Killer gekeken en dat loopt bijna 3 uur lang prima vanaf een dataserver die XP draait. Ook het inladen van een BR-rip gaat stukken sneller dan vanaf een echt BR-schijfje.

Blijft de beperkte functionaliteit van MKV's (geen subs kunnen selecteren). Hebben meer mensen hier last van? Zou iemand dit eens kunnen testen voor me?
De samples werken goed (alle sub-talen te selecteren) maar de film zelf vertikt het om te wisselen tussen de talen en uitzetten kan ook niet.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

papaleo

Citaat van: EdSki op februari  9, 2009, 10:44:25
Als je een bestandje kopieert over netwerk welke snelheden haal je dan? Op 100mbit ethernet haalt de center max 4,9MB/s bij mij. Tussen pc's haal ik al gauw meer dan het dubbele met 100mbit.

Afspelen van bluray iso's over netwerk gaat ook niet niet.. Dacht eerst dat het het aan feit lag dat het iso's zijn, maar via usb disk draaien ze prima.

Netwerk gebruik zit op ±38-42%...,20GB in een minuut of tien over het netwerk.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

EdSki

Citaat van: Hanky Panky op februari  9, 2009, 12:42:39
Bluray rips gaan goed over het 100mbit netwerk bij mij. Gisteren The Zodiac Killer gekeken en dat loopt bijna 3 uur lang prima vanaf een dataserver die XP draait. Ook het inladen van een BR-rip gaat stukken sneller dan vanaf een echt BR-schijfje.

Blijft de beperkte functionaliteit van MKV's (geen subs kunnen selecteren). Hebben meer mensen hier last van? Zou iemand dit eens kunnen testen voor me?
De samples werken goed (alle sub-talen te selecteren) maar de film zelf vertikt het om te wisselen tussen de talen en uitzetten kan ook niet.

Die paar mkv's die ik heb met ingebakken sub's werken allemaal..kan gewoon switchen tussen sub's. Kan ze ook uitzetten via de subtitles knop (film stopt wel heel even of heeft een paar seconden geen audio) noem er eens eentje dan probeer ik ' m te vinden.

papaleo

Copying files vanaf mijn NAS naar de Interne SATA schijf van de HD Center gaat minder snel.....  :crazy:,ik haal een 'Average speed' van maar 6.3Mb/s  :sleepy:
Zou dat niet sneller moeten kunnen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hanky Panky

Citaat van: EdSki op februari  9, 2009, 16:22:53
Die paar mkv's die ik heb met ingebakken sub's werken allemaal..kan gewoon switchen tussen sub's. Kan ze ook uitzetten via de subtitles knop (film stopt wel heel even of heeft een paar seconden geen audio) noem er eens eentje dan probeer ik ' m te vinden.

Deze heb ik tot nu toe getest en krijg ik de sub-shizzle

Babylon.A.D.Extended.Cut.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-DON

Max.Payne.2008.Unrated.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR

Transformers.2007.720p.HDDVD.x264-ESiR

ik zal er nog eens een paar downen en uitproberen.

Miesepies

Ik ben echt geen heilig boontje hoor...maar ik lees de laatste paar pagina's alleen maar geklaag over dat bestanden niet werken, maar dan wel elke keer over illegale bd rips. Kijk, als je gekochte/gehuurde/geleende dvd/blu ray het nou niet doet, dan snap ik wel dat je dat wel jammer vindt, maar klagen over dat een illegaal geval niet werkt is toch een beetje not done lijkt mij.

Hanky Panky

Citaat van: Miesepies op februari  9, 2009, 20:34:04
Ik ben echt geen heilig boontje hoor...maar ik lees de laatste paar pagina's alleen maar geklaag over dat bestanden niet werken, maar dan wel elke keer over illegale bd rips. Kijk, als je gekochte/gehuurde/geleende dvd/blu ray het nou niet doet, dan snap ik wel dat je dat wel jammer vindt, maar klagen over dat een illegaal geval niet werkt is toch een beetje not done lijkt mij.

Dat je dat vind is je goed recht. Maar als mij een product verkocht wordt met de belofte dat het mkv's af kan spelen dan moet het dat ook doen. Mijn auto heeft ook een top van 250 km/h terwijl ik maar 120 mag.

Miesepies

Citaat van: Hanky Panky op februari  9, 2009, 20:44:37
Dat je dat vind is je goed recht. Maar als mij een product verkocht wordt met de belofte dat het mkv's af kan spelen dan moet het dat ook doen. Mijn auto heeft ook een top van 250 km/h terwijl ik maar 120 mag.

Mijn opmerking had niks met regels te maken, misschien had ik dat wat beter moeten verwoorden. Ik veroordeel ook niemand (voor het geval dat iemand ineens dat idee krijgt).

Ik bedoelde dat wanneer je zoals in dit geval een illegale rip download en hij doet het niet, dan heb je gewoon pech. Het lijkt me niet dat je kan gaan klagen over iets wat je in feite gestolen hebt. Is het een rip van je eigen schijfjes, die je vanwege het gemak op je nas wil hebben dan wordt het een ander verhaal. Dan snap ik best dat je wat vragen wil stellen of dit aan het apparaat ligt, of misschien toch de rip software ?

Ik download net zo goed als anderen regelmatig films. Maar als deze het niet doet of van slechte kwaliteit is, of hij speelt brak af op mijn €35 Aristona dvd speler met divx ondersteuning dan ga ik toch echt niet bij Aristona klagen hierover  :sigh:

En on-topic: alhoewel mkv inderdaad als container formaat ondersteund wordt, is de firmware nog niet volwassen genoeg en/of door ontwikkeld om alles vlekkeloos aan te kunnen. Dit wordt (uiteraard) niet vermeld bij de webshops, maar was natuurlijk uitgebreid terug te vinden op mpcclub.com, waar de meeste info over deze speler terug te vinden is (en wat je, hoop ik, vooraf ge-googled hebt voor je speler kocht). Dit is natuurlijk geen excuus, normaal koop je een product waarvan je verwacht dat ie het goed doet, maar voor mij was het wel duidelijk dat dit apparaat nog niet volledig functioneel was toen ik em kocht; dat is een bewuste keuze geweest.

Michel

Hanky Panky

Citaat van: Miesepies op februari  9, 2009, 21:46:30
Mijn opmerking had niks met regels te maken, misschien had ik dat wat beter moeten verwoorden. Ik veroordeel ook niemand (voor het geval dat iemand ineens dat idee krijgt).

Ik bedoelde dat wanneer je zoals in dit geval een illegale rip download en hij doet het niet, dan heb je gewoon pech. Het lijkt me niet dat je kan gaan klagen over iets wat je in feite gestolen hebt. Is het een rip van je eigen schijfjes, die je vanwege het gemak op je nas wil hebben dan wordt het een ander verhaal. Dan snap ik best dat je wat vragen wil stellen of dit aan het apparaat ligt, of misschien toch de rip software ?

Ik download net zo goed als anderen regelmatig films. Maar als deze het niet doet of van slechte kwaliteit is, of hij speelt brak af op mijn €35 Aristona dvd speler met divx ondersteuning dan ga ik toch echt niet bij Aristona klagen hierover  :sigh:

En on-topic: alhoewel mkv inderdaad als container formaat ondersteund wordt, is de firmware nog niet volwassen genoeg en/of door ontwikkeld om alles vlekkeloos aan te kunnen. Dit wordt (uiteraard) niet vermeld bij de webshops, maar was natuurlijk uitgebreid terug te vinden op mpcclub.com, waar de meeste info over deze speler terug te vinden is (en wat je, hoop ik, vooraf ge-googled hebt voor je speler kocht). Dit is natuurlijk geen excuus, normaal koop je een product waarvan je verwacht dat ie het goed doet, maar voor mij was het wel duidelijk dat dit apparaat nog niet volledig functioneel was toen ik em kocht; dat is een bewuste keuze geweest.

Michel

no offence taken hoor en je hebt gelijk dat je het product van een obscure film-ripper HDI niet aan kunt rekenen maar alle rips die ik in mijn eerste bevindingen noemde speelden goed af op een Tvix 4100 die de naam heeft onvolwassen firmware te hebben (maar die wel gewoon alles afspeelde). Van een gloednieuwe Dune die als apparaat met toekomstperspectief wordt verkocht heb ik dan wel wat verwachtingen.

Tot op heden zijn het slechts kleine beperkingen, ik heb inmiddels nog een paar mkv's binnengehaald en die lijken wel te doen wat ik wil/verwacht. Wellicht waren de eerste bevindingen exemplarisch en dat zou een mooie conclusie zijn :)

Binnenkort krijg ik 'nieuwsgroepenles' en doe ik niets meer illegaals naar NL begrippen  :smile:

hully

Inmiddels 5 dagen in bezit van de Prime Gigabit. Heb nu 2 Lacie netwerkschijven in mijn netwerk, laat het streamen via pc vallen.
Bevindingen:

-Mp3 / flac is echt slecht, vervormd en krakend geluid (original bitstream, coaxiaal digitaal)
-internetradio werkt niet (iemand een idee?)
-i.v.m. met de ps3 op het gebied van het benaderen van de NAS schijven, vind ik de Dune traag

-blu-ray playback werkt prima (ook Rush: Snakes en Arrows doet het inmiddels), benadering van de blu-ray disk is niet veel trager dan ps3
-streamen van hd-files werkt prima (ook bijna alle .mkv's werkend)
-beeld en geluid van hd-materiaal is prachtig (lijkt rustiger en scherper/meer detail dan de ps3)
-het rare is dat het geluid bij film (ook bitstream via coaxiaal digitaal) wel super is, dit itt tot mp3/flac....

Omdat ik het apparaat met name voor hd-films heb aangeschaft ben ik tevreden waarbij ik er wel vanuit ga dat de vele kinderziektes er nog uit zullen gaan...

KNiCKER

Leuke topic hier en met interesse gelezen...

Alle mediaplayers hebben dezelfde chip en ze hebben allemaal issues en dat geeft verder niet. Toch heb ik besloten om voor 200 euro minder voor de TViX 6500A te gaan en hier eens een jaar of 2 mee te doen. De Dune is 50% duurder en ik denk niet dat het beeld 50% beter is of wel?

Ik gebruik hem voor het streamen van videobestanden (mkv, etc.) en meer niet (muziek gaat vanaf de NAS direct in mijn Denon AVR-4308A). Mijn eis is dat de bestanden een substantieel beter beeld moeten geven dan een gewone DVD en dat is dus een feit (ook met de TViX). Een hele Blu-Ray streamen geeft gewoon nog veel issues en die speel ik liever in mijn Blu-Ray speler af (Denon DVD 3800-BD).

Over twee jaar zal deze markt ongetwijfeld meer volwassen zijn en is er ook een nieuwe (betere en snellere) chip beschikbaar. Dan is het tijd om de TViX naar de slaapkamer te zetten en dan niet meer te bezuinigen, maar gewoon een top apparaat te kopen zonder issues... ;)

Dat is iig mijn idee en andere mensen hebben andere prio's, maar wellicht is het weer een andere insteek... ;)

TheSpeedSkater

Misschien is de Popcornhour dan ook nog een optie voor je?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

KNiCKER

Citaat van: TheSpeedSkater op februari 10, 2009, 13:43:30
Misschien is de Popcornhour dan ook nog een optie voor je?

Een week zitten twijfelen tussen PCH / HDX / TViX en de Conceptronic CFULLHDMAi, maar conceptronic en Dvico ontwikkelen zelf de firmware en de anderen van mediatank zijn volgens mij meer afhankelijk van de fabrikant van de processor. De conceptronic kan geen interne HD hebben en heeft geen HDMI 1.3 ondersteuning, dus is het de TViX geworden...

EdSki

Citaat van: papaleo op februari  9, 2009, 19:05:50
Copying files vanaf mijn NAS naar de Interne SATA schijf van de HD Center gaat minder snel.....  :crazy:,ik haal een 'Average speed' van maar 6.3Mb/s  :sleepy:
Zou dat niet sneller moeten kunnen?

Je hebt het toch wel over bytes en niet bits mag ik hopen?  :)
Typisch genoeg haal ik als ik de 'andere' kant op kopieer (connecten naar  \\<hd center ip>\internal_hard_disk van pc) ietsjes hogere snelheden (+/-6MB/s), beetje hetzelfde als jij van je NAS.

Echt een probleem vind ik het verder ook weer niet...heb er ook permanent een sharkoon aanhangen, maar had het wel liever sneller gezien natuurlijk :)

Hanky Panky

Wat ik wel een beetje mis in de comments is aandacht voor filmgeluid. OK, muziek weergave is (nog) niet jofel begrijp ik uit opmerkingen hier maar het filmgeluid is erg goed. Zeker in vergelijking met mijn TviX zijn het vooral de achterste kanalen die veel meer definitie geven en is het hele geluidsplaatje veel meer gedefinieerd dan ik gewend was.

Met het geluid weet de Dune BDP een veel betere sfeer neer te zetten dan ik tot nu gewend was met mijn TviX (4100).

Harry HT

Hi,
Citaat van: Hanky Panky op februari 10, 2009, 19:40:53
Wat ik wel een beetje mis in de comments is aandacht voor filmgeluid. OK, muziek weergave is (nog) niet jofel begrijp ik uit opmerkingen hier maar het filmgeluid is erg goed. Zeker in vergelijking met mijn TviX zijn het vooral de achterste kanalen die veel meer definitie geven en is het hele geluidsplaatje veel meer gedefinieerd dan ik gewend was.

Met het geluid weet de Dune BDP een veel betere sfeer neer te zetten dan ik tot nu gewend was met mijn TviX (4100).
Ik mis het ook een beetje.

Aan Frank D. heb ik ook gevraagd hoe op de Dune een dd/dts spoor klinkt ivm een Meridian dvd speler.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82971.msg1353622#msg1353622

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

J.A.F._Doorhof

@hully,
Check aub je VOLUME instelling.
Ik heb hetzelfde probleem maar bij het lager zetten van het volume is dit volledig opgelost.

Volume vind je op de afstandsbediening, gewoon nummer spelen en volume naar beneden bijstellen.
Heb dit geloof ik al eerder aangegeven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Harry,
Ik dacht dat ik in mijn review heel duidelijk was over het geluid.
De TVIX vond ik altijd knap tegenvallen na de MB200 en MB100 welke ik ZEER goed vind.
De Dune zit een FLINKE klasse hoger, heb hem nog niet 1:1 met mijn 598 vergelijken omdat de 598 afgesloten staat op dit moment (is in de verkoop dus als iemand interesse heeft :-))
Maar wat ik zo zeker kan zeggen is dat hij mijn Samsung DVD recorder volledig zoek speelt.
Definitie is VEEL beter en het sub kanaal heeft VEEL meer detailiring.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hully

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 11, 2009, 20:17:18
@hully,
Check aub je VOLUME instelling.
Ik heb hetzelfde probleem maar bij het lager zetten van het volume is dit volledig opgelost.

Volume vind je op de afstandsbediening, gewoon nummer spelen en volume naar beneden bijstellen.
Heb dit geloof ik al eerder aangegeven.

-aha, thx! ik dacht dat je het geluid op de versterker bedoelde...

-Kun je overigens tijdens een film wisselen van formaat (bijv. 1080p 23,97hz naar 1080i 50 hz) of moet dat via het menu?

-Daarnaast vind ik dat vooral de kleur zwart volledig 'dicht loopt', waardoor detail niet zichtbaar is maar volledig zwarte vlakken. Op ps3 heb je daar een instelling voor om dat tegen te gaan, kan dat met de Dune ook?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Welke instelling had je daar op de PS3 voor dan ?
Het dichtlopen van zwart duidt op een verkeerd ingestelde brightness of verkeerde gamma (denk het eerste).
Pak een testDVD met een patroon voor het instellen van zwart en pak de AB VAN DE DUNE (:D) en druk op setup verander nu de brightness tot je het detail ziet, doe hetzelfde voor contrast, de dune staat standaard op contrast 50% maar dit is vaak te heet, en moet vaak terug naar 45-40.

LET WEL......
Dit is als je ZEKER weet dat je display verder correct is (ISF gecalibreerd of op een andere manier).
Als je de brightness op je display verkeerd hebt staan en je gaat het dan op de Dune verander stapel je fout op fout.

Formaat wisselen moet via het setup menu, kan niet via de AB gedurende de film (NOG niet).
Custom installer

Hanky Panky

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 12, 2009, 10:50:21
Hi,
Welke instelling had je daar op de PS3 voor dan ?
Het dichtlopen van zwart duidt op een verkeerd ingestelde brightness of verkeerde gamma (denk het eerste).
Pak een testDVD met een patroon voor het instellen van zwart en pak de AB VAN DE DUNE (:D) en druk op setup verander nu de brightness tot je het detail ziet, doe hetzelfde voor contrast, de dune staat standaard op contrast 50% maar dit is vaak te heet, en moet vaak terug naar 45-40.

LET WEL......
Dit is als je ZEKER weet dat je display verder correct is (ISF gecalibreerd of op een andere manier).
Als je de brightness op je display verkeerd hebt staan en je gaat het dan op de Dune verander stapel je fout op fout.

Formaat wisselen moet via het setup menu, kan niet via de AB gedurende de film (NOG niet).

Ja dat zuigt wel. Nu moet je het bestand openen, info drukken, kijken wat de framerate is en daarop je output aanpassen.
Als je op schermformaat drukt krijg je alleen je huidige instelling te zien en 6 output resoluties waar je geen r@id aan hebt.
Het zou wel makkelijk zijn als ze daar gewoon alle resoluties/refreshrates in zouden tonen.

hully

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 12, 2009, 10:50:21
Hi,
LET WEL......

heb een pioneer 5080xd met bumtious instellingen en hoop inspeel uren inmiddels. Heb alles wel goed ingesteld, maar raad je nog een keer een calibratie aan?

hully

Citaat van: jowi op februari 12, 2009, 14:45:35
Niemand dit dit geprobeerd heeft? Kan me niet voorstellen...

sorry, maar nog niet geprobeerd, wel mpeg2, mkv, wmv en dat werkt perfect

J.A.F._Doorhof

@Hully,
Ik raadt je zeker een calibratie aan.
Ik zie veel van de Bumtious settings en ben er nog maar 1 tegengekomen waar de settings ook echt overeen kwamen met een calibratie, en zelfs daar haalde ik meer dan genoeg winst.

Brightness staat bij bumtious iets aan de lage kant, zet deze iets hoger (1-2 punten) en doe de rest met de brightness van de Dune.
Custom installer

hully

moet zeggen dat ik over het streamen van HD (ook volledige blu-rays) erg tevreden ben hoor... werkt als een dolle, beeld staat als een huis.