HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

hully

en dit ook voor de pc zo uitvoeren?

J.A.F._Doorhof

Voor de PC zou het gewoon als share moeten vinden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hully

thx voor je tip. Inmiddels gelukt om NAS te vinden!
Korte eerste indruk: blu-ray disk speelt hij echt super. Zeer mooi beeld en geluid. Ook streamen van films helemaal goed (dvd en hd), ook prachtig beeld en geluid en via de gigabit lekker snel.
Maar dan: simpele mp3tjes... gaat het ding compleet van over zijn/haar nek. Duurt zeer lang om af te spelen en kwaliteit is zo slecht vervormd, en krakend... snap er geen ruk van.

hully

Inmiddels dus met mijn NAS contact. Maar ik krijg met de beste c.q. slechtste wil van de wereld geen verbinding met mijn pc.... Ik draai Vista. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
(als ik het vergelijk met bijv. mijn laptop, ps3, xbox360 dan worden die bijv. gewoon gevonden bij windows media player (media delen). De Dune is nergens in mijn pc te zien...)

J.A.F._Doorhof

Op je PC zul je een server programma moeten draaien dat NFS ondersteund.

Check voor je audio even de audio setting van de Dune, standaard staat die redelijk hoog, iets terug draaien naar plus minus 70-75 helpt vaak al enorm.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Citaat van: hully op februari  7, 2009, 13:27:43
Inmiddels dus met mijn NAS contact. Maar ik krijg met de beste c.q. slechtste wil van de wereld geen verbinding met mijn pc.... Ik draai Vista. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?
(als ik het vergelijk met bijv. mijn laptop, ps3, xbox360 dan worden die bijv. gewoon gevonden bij windows media player (media delen). De Dune is nergens in mijn pc te zien...)

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met XP. Om een NFS share aan te maken moet ik volgens diverse handleidingen die ik op het web vind eerst wat Unix programmatuur vd micro$oftsite downen en installeren op mijn pc en daarna iets met een gast-account activeren. Vraag me af of dat wel de weg is? In het proces overleed mijn OS en presenteerde mij een paar fraaie BSOD's  :wacko:

Met mijn TviX icm Netshare had ik alles in 5 minuten aan de praat .....

Verder over de BD Prime:

De afstandbediening vind ik wat onlogisch (play zit links onder het midden). Je verwacht de play/stop/pause toch wat meer in het midden gegroepeerd. Maar dat is wellicht een kwestie van wennen. Wat ik wel opvallend vind is de herrie/mechanisch geluid dat het loopwerk maakt bij het inlezen van een nieuw geplaatst schijfje. Ik weet niet of dat gebruikelijk is bij BR-spelers maar het komt ietsjes goedkoop over op me. Bij het afspelen hoor je er overigens niets meer van. Het geluid lijkt prima in orde te zijn via de analoge uitgangen, iets waar ik gezien Franks eerdere ervaringen bang voor was. Gelukkig bleek dat exemplarisch te zijn. De achterkanalen heb ik nog niet kunnen testen omdat ik de analoge 5.1 kabel verkeerd in de receiver heb geprikt denk ik waarvoor ik het ding weer 'even' uit de kast moet schuiven (tjsa een 7.1 ingang en maar 5 speakers, welke hoort dan bij welke?  :))

Het beeld is erg overtuigend. Nu heb ik alleen nog maar de BR van Transformers afgespeeld als test (zie de netwerk ellende hierboven) en nog geen MKV's of ISO's. Maar dat komt ongetwijfeld in orde als ik dit weekend ga stoeien met mijn server.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

hully

frank bedankt.

Hanky heb je een linkje?

blijft staan dat het vreemd is dat internetradio het niet doet

Hanky Panky

Citaat van: hully op februari  7, 2009, 13:52:39
frank bedankt.

Hanky heb je een linkje?

blijft staan dat het vreemd is dat internetradio het niet doet

Ik zal hem even hier neerzetten, de link staat gebookmarked op mijn laptop waar ik even niet bij in de buurt ben.

hully

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  7, 2009, 13:35:43
Op je PC zul je een server programma moeten draaien dat NFS ondersteund.

Check voor je audio even de audio setting van de Dune, standaard staat die redelijk hoog, iets terug draaien naar plus minus 70-75 helpt vaak al enorm.

sorry hoor, maar ik lijk wel niets te snappen! ik kan nergens vinden waar ik dat terugmoet draaien.

J.A.F._Doorhof

volume op je afstandsbediening ?

Custom installer

hully

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  7, 2009, 14:11:21
volume op je afstandsbediening ?

ha ha, nee dat helpt niet. Is echt iets fout in de firmware of zo. Geluid bij films (over zelfde coaxiale digitale kabel) is super. Mp3 echt heel verkeerd.

jij internetradio al werkend?

svmnb

Citaat van: Hanky Panky op februari  7, 2009, 13:39:36
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met XP. Om een NFS share aan te maken moet ik volgens diverse handleidingen die ik op het web vind eerst wat Unix programmatuur vd micro$oftsite downen en installeren op mijn pc en daarna iets met een gast-account activeren. Vraag me af of dat wel de weg is? In het proces overleed mijn OS en presenteerde mij een paar fraaie BSOD's  :wacko:

Met Hanewin NFS had ik de zaak op mijn popcorn heel snel voor elkaar, terwijl ik eerst uren heb lopen klooien met Unix services for Windows. Hanewin kost iets van twee tientjes, maar is elke cent waard.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Hanky Panky

Citaat van: svmnb op februari  7, 2009, 14:36:35
Met Hanewin NFS had ik de zaak op mijn popcorn heel snel voor elkaar, terwijl ik eerst uren heb lopen klooien met Unix services for Windows. Hanewin kost iets van twee tientjes, maar is elke cent waard.

ik kwam het ook tegen maar ook daar moet je aan de gang met het invoeren van parameter strings en mappen e.d.

daar had ik gisteren even geen zin in.

hier de link naar de NFS tutorial

hully

Citaat van: Hanky Panky op februari  7, 2009, 15:46:19
ik kwam het ook tegen maar ook daar moet je aan de gang met het invoeren van parameter strings en mappen e.d.

daar had ik gisteren even geen zin in.

hier de link naar de NFS tutorial

thx! Werkt het bij jou nu?

Hanky Panky

Citaat van: hully op februari  7, 2009, 17:41:54
thx! Werkt het bij jou nu?

Yup. Server gereanimeerd, nfs verhaal ingesteld en het werkt !!! Alle netwerk stuff draait nu dus zoals het hoort.

Maarrrrr... mkv bestanden die ik met mijn Tvix 4100 vorige week nog af kon spelen ziet de Dune als een audiobestand. En bovendien als een slecht audiobestand. Zeer vreemd :wacko:

Er komt alleen de titel van het bestand in beeld en het geluid komt in horten en stoten door. Bijv. Max.Payne.UNRATED.720p.BluRay.x264-SEPTiC of Spiderman.2.1.2004.720p.BluRay.x264-SiNNERS

Heeft iemand een suggestie om dit te verhelpen ?

Update: de sample's die bij deze films horen speelt hij wel goed af (beeld en 5.1 geluid). Ik sta voor een raadsel. Ik ga wel even testen met een externe usb disk om netwerk issues uit te sluiten.

papaleo

Citaat van: Hanky Panky op februari  7, 2009, 18:30:53
Yup. Server gereanimeerd, nfs verhaal ingesteld en het werkt !!! Alle netwerk stuff draait nu dus zoals het hoort.

Maarrrrr... mkv bestanden die ik met mijn Tvix 4100 vorige week nog af kon spelen ziet de Dune als een audiobestand. En bovendien als een slecht audiobestand. Zeer vreemd :wacko:

Er komt alleen de titel van het bestand in beeld en het geluid komt in horten en stoten door. Bijv. Max.Payne.UNRATED.720p.BluRay.x264-SEPTiC of Spiderman.2.1.2004.720p.BluRay.x264-SiNNERS

Heeft iemand een suggestie om dit te verhelpen ?

Update: de sample's die bij deze films horen speelt hij wel goed af (beeld en 5.1 geluid). Ik sta voor een raadsel. Ik ga wel even testen met een externe usb disk om netwerk issues uit te sluiten.

Mmmm..,ik had dit verschijnsel toevallig gisteren ook met 'n MKV en toevallig ook van SEPTIC ( [The.League.of.Extraordinary.Gentlemen.2 003.720p.BluRay.x264-SEPTiC] ) dus waarschijnlijk is SEPTIC de boosdoener...gelukkig had ik maar één zo'n 'rubbish' bestand,en had 'm ook gelijk gedelete...  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Heb dus sinds vandaag ook een HD Center en bij deze Center heb dus (gelukkig) geen last meer van storrende/brom geluiden via Audio-analoog,zoals bij mijn vorige Prime uitvoering  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hanky Panky

Citaat van: papaleo op februari  7, 2009, 19:53:16
Mmmm..,ik had dit verschijnsel toevallig gisteren ook met 'n MKV en toevallig ook van SEPTIC ( [The.League.of.Extraordinary.Gentlemen.2 003.720p.BluRay.x264-SEPTiC] ) dus waarschijnlijk is SEPTIC de boosdoener...gelukkig had ik maar één zo'n 'rubbish' bestand,en had 'm ook gelijk gedelete...  ::)

Ja maarrrr..... deze speelden wel gewoon af op mijn Tvix !! Bovendien heb ik het met meer bestanden en niet alleen van meneer Septic.

Met series doet hij het wel, speelt alles af van zo'n beetje elke ripper maar grote mkv's ziet hij als audio bestand  :plain:

svmnb

Citaat van: papaleo op februari  7, 2009, 19:53:16

Misschien hetzelfde probleem als met sommige bestanden op de popcorn, zoals Profile [email protected] met teveel ref frames?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jaco

het ding is een Blu Ray speler, en geen MKV speler (gelukkig)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Hanky Panky

Citaat van: jaco op februari  7, 2009, 21:12:34
het ding is een Blu Ray speler, en geen MKV speler (gelukkig)

Mooi, met deze informatie kunnen we tenminste wat......... :eh:

jaco

Citaat van: Hanky Panky op februari  7, 2009, 21:57:20
Mooi, met deze informatie kunnen we tenminste wat......... :eh:
Ja, de Blu ray rip van die film downloaden, die doen het over het algemeen allemaal  ;) (max payne dan weer niet ..)

MKV is voor een PC gemaakt, die zijn wat flexibeler met codec support.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Sullivan

@Jacco, dat is onzin dat weet jij ook. Prima dat jij ze niet gebruikt, maar ga niet beweren dat de HD Dune daar niet voor bedoeld is.

CiteerContainers:
    MPEG (MPEG-TS, MPEG-PS, VOB, M2TS) (typical file extensions: .MPG, .TS, .M2TS, .TP, .VOB).
    AVI (typical file extensions: .AVI).
    MOV, MP4 (typical file extensions: .MOV, .MP4, .QT).
    MKV (typical file extensions: .MKV).
    ASF (typical file extensions: .ASF, .WMV).
    DVD-ISO, VIDEO_TS (DVD-Video playback, including DVD menu support).
    Raw video.
    Raw audio (typical file extensions: .WAV, .MP3).
Video codecs:
    MPEG2.
    MPEG4.
    DivX.
    XVID.
    WMV9.
    VC1.
    H.264.

Op de website staan overigens foto's van de nieuwe center (groen display, etc).

Hanky Panky

Citaat van: jaco op februari  7, 2009, 22:02:36
Ja, de Blu ray rip van die film downloaden, die doen het over het algemeen allemaal  ;) (max payne dan weer niet ..)

MKV is voor een PC gemaakt, die zijn wat flexibeler met codec support.

Als ik via hdbits al die grote files moet downen dan gooien ze me met een maand vd server af omdat mijn ratio inzakt als een souflé op de tocht.

Ik heb even wat analyse gedaan maar het is verschillend. Profile 5.1 en 4.1, ref frames 5,8 of 9 - de één doet het wel, de ander niet. Het lijkt volstrekt willekeurig.

Wat me wel compleet voor raadsels stelt is dat de samples (die dus op dezelfde wijze gemaakt) wél afspelen. Als ik op info van een file klik in de Dune geeft hij aan dat het een audiofile van 18 uur is  :wacko:
Je zou zeggen dat het ligt aan het formaat van het bestand in kwestie.

jaco

Citaat van: Sullivan op februari  7, 2009, 22:45:03
@Jacco, dat is onzin dat weet jij ook. Prima dat jij ze niet gebruikt, maar ga niet beweren dat de HD Dune daar niet voor bedoeld is.
Je kunt wel roepen dat het onzin is, maar de MKV container is erg flexibel en je kunt niet simpelweg verwachten dat een hardware oplossing alle rare combinaties van audio /video codecs gelijk ondersteund.
Wellicht iets meer over de materie lezen en niet tegen mij zeggen dat ik onzin schrijf ?