HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

nwolsink

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 23, 2009, 08:44:46
Ik gebruik zelf een mac.

NTFS schrijven is geen enkel probleem, daar is een kleine plugin voor MACosX.
Verder zullen de meeste mensen een soort van NAS oplossing kiezen aangezien dat qua stroom en gebruikers gemak erg voordelig is.

MAW er is geen probleem met een MAC.
zover ik weet ondersteunen andere mediaspelers ook alleen FAT32 en NTFS.

Zal de HD Center ook bij jullie te koop zijn en zo ja ga je hem dan eerst zelf testen?
::Nothing to see here::

veriferum

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 22, 2009, 20:22:36
, en dan is er de HD Center, deze komt waarschijnlijk pas in maart op de markt ...

Maart? Als alles goed is krijg ik die van mij al volgende week...  ;D

J.A.F._Doorhof

HD Centers volgende week ?
zou knap zijn, als het goed is komen er alleen BD primes, we hebben zelf ook HD centers in backorder dus als het zo is zou dat mooi zijn.

@nwolsink,
In principe gaan we ze beide voeren, maar inderdaad wel na een test.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bass

Als ontevreden Popcorn Hour A-110 bezitter heb ik erg veel interesse in de HD Dune Prime, maar heb nog wel een vraag: Ik heb alleen maar de mogelijkheid om het geluid stereo analoog aan te sluiten. Heeft de HD Dune Prime de mogelijkheid voor het downmixen van 5.1 of 7.1 geluid naar stereo (want anders mis ik toch de dialogen/geluidseffecten compleet als ze niet worden weergegeven door de 2 frontkanalen?).

Nu ging ik er al vanuit dat het probleem wat Frank Doorhof had dat het analoog geluid vreselijk slecht van kwaliteit was aan zijn speler zelf lag.
Samsung UE55HU7500LXXN | Dune Smart D1 | W7-NAS | Logitech Squeezebox Receiver / Boom / Radio |  Samsung Galaxy S3 Remote | Harmony 895 Remote | Humax iHD-5050c | NAD C372 | Newtronics Speakers (stereo).

J.A.F._Doorhof

Ik heb het niet getest dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Citaat van: Bass op januari 24, 2009, 02:16:41
Als ontevreden Popcorn Hour A-110 bezitter heb ik erg veel interesse in de HD Dune Prime, maar heb nog wel een vraag: Ik heb alleen maar de mogelijkheid om het geluid stereo analoog aan te sluiten. Heeft de HD Dune Prime de mogelijkheid voor het downmixen van 5.1 of 7.1 geluid naar stereo (want anders mis ik toch de dialogen/geluidseffecten compleet als ze niet worden weergegeven door de 2 frontkanalen?).

Nu ging ik er al vanuit dat het probleem wat Frank Doorhof had dat het analoog geluid vreselijk slecht van kwaliteit was aan zijn speler zelf lag.
Hier ben ik ook benieuwd naar. En dan vooral over coax/spdif. Zou iemand dit kunnen testen voor verschillende geluidsformaten?

Zijn de dvd en blu-ray (discs) playback issues al opgelost?

Tinus_

Als je deze via coax/spidf aansluit, dan doet je versterker het toch downmixen.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower

Starred

Citaat van: Tinus_ op januari 24, 2009, 13:06:11
Als je deze via coax/spidf aansluit, dan doet je versterker het toch downmixen.

Niet als je alleen een stereoversterker hebt

Bass

Citaat van: Starred op januari 24, 2009, 13:21:07

Dat is precies mijn probleem. Het analoog downmixen naar de beide frontkanalen moet in de HD Dune Prime gebeuren anders mis ik de helft van het (film)geluid.
En aangezien ik helaas doof ben aan 1 oor heb ik geen richtingsgevoel voor geluid waardoor ik geen 5.1 of 7.1 installatie bezit.

Dus zou een bezitter van dit apparaat aub willen nakijken in de menu's of de Dune (analoog) kan downmixen? Dit is het enige wat mij ervan weerhoudt om deze geweldige mediaplayer te kopen.
Samsung UE55HU7500LXXN | Dune Smart D1 | W7-NAS | Logitech Squeezebox Receiver / Boom / Radio |  Samsung Galaxy S3 Remote | Harmony 895 Remote | Humax iHD-5050c | NAD C372 | Newtronics Speakers (stereo).

Tinus_

Citaat van: Starred op januari 24, 2009, 13:21:07

da's waar natuurlijk, had ik even niet aan gedacht.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower

Bass

Citaat van: Bass op januari 24, 2009, 13:37:44
Dat is precies mijn probleem. Het analoog downmixen naar de beide frontkanalen moet in de HD Dune Prime gebeuren anders mis ik de helft van het (film)geluid.
En aangezien ik helaas doof ben aan 1 oor heb ik geen richtingsgevoel voor geluid waardoor ik geen 5.1 of 7.1 installatie bezit.

Dus zou een bezitter van dit apparaat aub willen nakijken in de menu's of de Dune (analoog) kan downmixen? Dit is het enige wat mij ervan weerhoudt om deze geweldige mediaplayer te kopen.

Intussen heb ik in de online-handleiding gevonden (pagina 22) dat je de analoge output mode kunt omschakelen tussen 5.1 (7.1 wordt niet genoemd) en stereo. Dus je zou verwachten dat er gedownmixed wordt als je hem instelt op stereo.

Maar aan de andere kant: mijn Popcorn Hour heeft alleen de beide analoge stereo aansluitingen en hierbij mis ik vaak de dialogen/geluidseffecten als ik een meerkanaals film afspeel (of ik hoor ze heel erg zacht en met een vreemde echo er in). Dus de Popcorn Hour doet niet aan (analoog) downmixen.

Bass

Tijdens het struinen op het internet kwam ik nog een uitgebreide test tegen: http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/review_hdi_bd_prime.pdf.
Let wel: dit is een test gepubliceerd op 14 november 2008 dus nog met oude firmware. Maar voor degenen die het apparaat nog niet in huis hebben staan wel interessant om te lezen lijkt me. Dit omdat hierin ook vele foto's zijn opgenomen van het apparaat in werking.

En voor het nu niet kunnen afspelen van CD's: dit wordt volgens de on-line handleiding met een firmwareupgrade opgelost (page 8: *playback of CD function WILL BE ADDED in one of following firmwares).

In vergelijking met de BD Prime zal de HD Center zo'n 150 euro duurder worden (gebaseerd op het prijsverschil bij een webshop elders).
Dit prijsverschil is het mij persoonlijk wel waard want ik vind de zwarte aluminium behuizing van de HD Center een stuk fraaier dan de wat "el cheapo" plastic look van de BD Prime. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

Marc

Het prijsverschil is het misschien wel waard, maar ook de wachttijd?

Robbo

De Gb Lan uitbreiding, waarvoor zou die nuttig zijn?   Voor het afspelen van files is 100mb in principe meer dan genoeg (werkt voor de PCH in elk geval prima met BR)

Sullivan

Citaat van: Bass op januari 24, 2009, 18:50:18
Maar aan de andere kant: mijn Popcorn Hour heeft alleen de beide analoge stereo aansluitingen en hierbij mis ik vaak de dialogen/geluidseffecten als ik een meerkanaals film afspeel (of ik hoor ze heel erg zacht en met een vreemde echo er in). Dus de Popcorn Hour doet niet aan (analoog) downmixen.
Bij mij werkt dat wel met de PCH-A110

kermit

Ik vroeg me wel af of je de ondertiteling hoger of lager kan instellen net als de PCH?

hully

Volgens divxplayer.nl wordt mijn exemplaar (HDI Dune Prime Gigabit) dinsdag verzonden en dus woensdag in huis! Ben heel benieuwd naar de kwaliteit. Heb nu een ps3, maar ík vind stroomverbruik absurd en bovendien kan de ps3 te weinig HD-formaten goed aan als ik rechtstreeks van mijn netwerkschrijf wil streamen naar mijn ps3 (geen wmv / geen mkv); hoop dus waardige opvolger te hebben met de HDI. Zal plasma via HDMI aansturen, geluid voorlopig coaxiaal digitaal (heb nog geen HD audio-versterker).

-Frank, wat is er inmiddels met de laatste firmwareupdate verbeterd aan de Dune? Kan geen log file vinden op hun site.
-Welke video-instellingen voor de HDI Dune zijn het beste icm mijn 5080XD pioneer tv? Ik snap namelijk niet veel van 24hz vs 23.97 enz? Wat raad jij aan?

J.A.F._Doorhof

23,97 is eigenlijk de correct methode voor afspelen van films van HD kwaliteit.
Ze hebben geen log van veranderingen.
Custom installer

hully

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  2, 2009, 19:51:16
23,97 is eigenlijk de correct methode voor afspelen van films van HD kwaliteit.

geldt dat voor alle formaten (mkv, wmv etc?)

J.A.F._Doorhof

Gewoon even op info drukken bij afspelen, en dan zie je de frames waaruit het bestand bestaat.
Meeste dingen die van BD afkomen kun je het beste op 23.97 afspelen.
Custom installer

hully

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  2, 2009, 20:02:02
Gewoon even op info drukken bij afspelen, en dan zie je de frames waaruit het bestand bestaat.
Meeste dingen die van BD afkomen kun je het beste op 23.97 afspelen.

thx

Sullivan

Citaat van: Sullivan op januari 24, 2009, 10:56:56
Hier ben ik ook benieuwd naar. En dan vooral over coax/spdif. Zou iemand dit kunnen testen voor verschillende geluidsformaten?

Zijn de dvd en blu-ray (discs) playback issues al opgelost?

Zou iemand deze vragen kunnen beantwoorden (de eerste vraag gaat over het stereo kunnen afspelen)?

theflo

Hoi Frank,

Ik ben alvast wat aan het expirimenteren met NTFS dics op OSX. Ik heb een Lacie 1 TB disc NTFS geformateerd en ben nu data erop aan het kopieren maar dat gaat behoorlijk langzaam. 60 GB doet ie meer dan een uur via Firewire 800. Ik gebruik: MacFUSE-2.0.3,2 met NTFS-3G 1.5130 Update 2. Gebruik jij deze software ook en het kopieren sneller onder OSX naar NTFS geformateerde discs?
Alvast bedankt voor de info,

Groet,

Floris

J.A.F._Doorhof

Alles wat ik doe is via een NAS, via USB2.0 gaat het volgens mij sneller maar ik zou dat moeten testen.
Maar het is inderdaad een stuk trager dan HFS.
Custom installer

theflo

Even een domme vraag: Kan ik als ik de Dune aansluit op mijn netwerk, files kopieren over het netwerk naar de aangesloten USB discs aan de Dune? Is dit wat men NAS noemt?

Ik heb trouwens net Paragon NTFS for Mac geinstalleerd en volgens mij gaat het nu even snel als naar HFS discs kopieren!

Alvast bedankt,

Floris