HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanky Panky

Citaat van: celerontje op augustus  4, 2009, 18:51:40
De grootte zegt niet alles over de bitrate, dat kan ook door een flinke berg extra's komen.

Net even gekeken en de openingsscene met de Aston achtervolging loopt tussen de 38 en de 45 mbs en dat loopt zonder schokken, hikken of audiodips.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Meeste loopt hier ook, behalve de nieuwe clint eastwood film.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Niet zo gek, zo'n oude Gran Torino heeft ook motoronderhoud nodig, anders start-ie niet! :D

Citaat van: Hanky Panky op augustus  4, 2009, 19:35:59
Net even gekeken en de openingsscene met de Aston achtervolging loopt tussen de 38 en de 45 mbs en dat loopt zonder schokken, hikken of audiodips.
WOW, da's een hoge bitrate! :o
Niet zo gek trouwens, 't is een enorm ingewikkelde drukke scene.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Miesepies

Streamen over SMB gaat wat moeizamer met de nieuwe beta firmware. Ik heb er meerdere posts over gezien op mpcclub, en zelf ook ondervonden dat de beta problemen heeft hiermee. Schokkend beeld, en audio welke wegvalt... Wanneer je de vorige firmware terug zet zal je zien dat alles weer goed loopt...

Tja, beta hè :P

J.A.F._Doorhof

Gran Torino inderdaad, kwam even niet op de naam en zat op mijn iphone :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

Citaat van: Miesepies op augustus  4, 2009, 22:11:53
Streamen over SMB gaat wat moeizamer met de nieuwe beta firmware. Ik heb er meerdere posts over gezien op mpcclub, en zelf ook ondervonden dat de beta problemen heeft hiermee. Schokkend beeld, en audio welke wegvalt... Wanneer je de vorige firmware terug zet zal je zien dat alles weer goed loopt...

Tja, beta hè :P

Dit heb ik dus idd ook, audio valt weg en beeld schokt, mmm moet ik dan echt de fw terugzetten?
Hoe kan ik NFS draaien op Windows 7?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

J.A.F._Doorhof

Check het ook eens met gewone files, ik heb nog geen 1:1 BD rips gedraait maar heb tot nu toe geen problemen met de nieuwe versie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

#1407
Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  5, 2009, 08:53:02
Check het ook eens met gewone files, ik heb nog geen 1:1 BD rips gedraait maar heb tot nu toe geen problemen met de nieuwe versie.

Alle .mkv rips doen het gewoon deze heb ik tot zeg eens 15GB, sinds kort download ik ook de 1:1 BD rips welke dus beduidend groter zijn (circa 30GB) en vh .m2ts formaat, deze streamen dus geen een van allen op SMB
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Moondust

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  4, 2009, 19:46:38
Meeste loopt hier ook, behalve de nieuwe clint eastwood film.

Ai, laat dat nu net een briljante film zijn.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  5, 2009, 10:26:08
Gewoon vanaf USB HDD gekeken :D

Dat heb ik nu dus ook net gedaan en dan werkt het wel, via LAN dus niet  :-\
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

kermit

Waar kun je de video mode [16-235] van de dune instellen?
Kan het niet echt vinden.

nwolsink

Aan mijn LAN licht het niet, streamen via de HTPC gaat nl prima en nog snel ook. welke software is het meest geschikt voor het afspelen van 1:1 BD Rips?
Bij mijn neemt alleen VLC ze maar om nu te zeggen dat die audio kwaliteit goed is  :(
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

theflo

Sinds de laatste update (090731_1629_beta) werkt het streamen van blurays met menu ook niet meer via NFS via Mac OSX.
.m2ts files speelt hij wel zonder problemen via net netwerk met deze update.
Ben nu terug naar 090626_1828 en alles draait weer over het netwerk.

Het enige grote probleem wat ik heb is dat mijn Dune Prime 1.0 ongelovelijk heet word. Gisteravond had ik hem 4 uur aanstaan en toen moest ik hem echt uitzetten door de 'ERROR' messages. Hij wilde gewoon niet meer opstarten. Heeft iemand anders ook dat probleem? Ik begrijp niet dat ze het apparaat zo plat hebben gemaakt en zo laag op zijn pootjes hebben staan. Zit er een fan in de Dune Prime 1.0? Als iemand anders ook dit probleem heeft hoor ik het graag, anders ligt het echt aan dit exemplaar.

Groet,

flo


rbormans

Citaat van: kermit op augustus  5, 2009, 13:08:14
Waar kun je de video mode [16-235] van de dune instellen?
Kan het niet echt vinden.
niet volgens mij

funniebunnie

#1415
Citaat van: nwolsink op augustus  5, 2009, 13:33:19
Aan mijn LAN licht het niet, streamen via de HTPC gaat nl prima en nog snel ook.
Waar 'stream' je naartoe dan vanaf je htpc? of bedoel je dat je met de htpc iets wél via een (windows) share kunt afspelen (dus niet direct op de htpc zelf)? Heb je al eens iets als allegro of een andere Windows NFS server geprobeert ipv Windows shares? Hoeveel mb/s haalt je Dune als je een readtest doet? Heb je misschien een mooie Linux machine staan om vanaf te 'sharen'? Om te zien of het aan die Windhoos machine/XP zelf ligt?

nwolsink

Citaat van: funniebunnie op augustus  5, 2009, 19:15:50
Waar 'stream' je naartoe dan vanaf je htpc? of bedoel je dat je met de htpc iets wél via een (windows) share kunt afspelen (dus niet direct op de htpc zelf)? Heb je al eens iets als allegro of een andere Windows NFS server geprobeert ipv Windows shares? Hoeveel mb/s haalt je Dune als je een readtest doet? Heb je misschien een mooie Linux machine staan om vanaf te 'sharen'? Om te zien of het aan die Windhoos machine/XP zelf ligt?

Ik heb geprobeert vanaf 3 PC's (PC, notebook, HTPC) te streamen met zowel SMB als NFS en dit werkt gewoon niet met een 1:1 BD rip, het geluid valt weg en het hapert/schokt.

Nu heb ik dus een 1TB USB HDD aan de DUNE zitten welke ik ook kan zien op mijn LAN alleen ik kan er niet op schrijven via LAN, hoe los ik dat nu weer op??
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Hanky Panky

Citaat van: nwolsink op augustus  5, 2009, 23:10:24
Ik heb geprobeert vanaf 3 PC's (PC, notebook, HTPC) te streamen met zowel SMB als NFS en dit werkt gewoon niet met een 1:1 BD rip, het geluid valt weg en het hapert/schokt.

Nu heb ik dus een 1TB USB HDD aan de DUNE zitten welke ik ook kan zien op mijn LAN alleen ik kan er niet op schrijven via LAN, hoe los ik dat nu weer op??

De Dune met de knop uitzetten. Dan pas is hij echt uit. Wellicht dat de dune dan je usb hdd 'loslaat' ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

funniebunnie

#1418
Heb je al eens een readtest gedaan met de dune? Het moet gewoon ergens aan je netwerk liggen. Settings al geprobeerd, jumboframes uit, auto-negotiation aan/uit etc? Hard op 100mb zetten? Werk je via de gigabit poort? Probeer anders eens de 10/100 poort op de dune, en ga dan weer alle mogelijkheden gestructureerd af.

De dune is een linux achtige, die snappen niet veel van NTFS geformatteerde meuk. Je kunt de interne harddisk, als deze ntfs is, alleen via het netwerk lezen (readonly). \\dune\internal_hard_disk als het goed is. Als je hem door de dune laat formatteren op ext3 formaat (linux formaatje) dan kun je hem via het netwerk lezen én schrijven.

Nadeel is dan weer dat als je hem eruit haalt en in je pc steekt, de (win) pc er weer niet veel van snapt :) maar goed daar zijn utils als ext2fsd voor uitgevonden...

dream1

Help Help,

Tijdens het flashen is mijn dune center op 63% blijven hangen.
Heb hem 15 min aanlaten staan maar ging net verder meer, dus moest ik hem aan uit zetten.
Met als gevolg ga hij nu op 1 blijf staan met loading inbeeld.
Heb ook al geprobeerd met de firmware weer verder te gaan maar dat doet hij niet.
Heb de dune eerst uitgezet toen weer de usb stick erin gedaan (staat alleen de firmware op) en aan gezet maar er gebeurd niks.
Wat moet ik nu doen :-X :-X :-X :-X :-X

Gr Dream1

funniebunnie

Als het goed is moet je de oude firmware er weer op kunnen zetten op dezelfde manier, die zou dan wel weer door moeten lopen.
Je hebt uiteraard opgeschreven wát die vorige versie was neem ik aan...

dream1

Hallo,

Ik had er 3 versie opstaan op de usb stick er viel er 1 af omdat het de nieuwste was.
Heb alle 2 geprobeerd maar hij blijft hangen bij 1 op de display.
Ik zie wel als ik de dune opstart dat hij de usb stick leest.

J.A.F._Doorhof

je kan de emergency recovery doen inderdaad.

Even uit mijn hoofd, unit uitzetten.
Memory stick plaatsen met alleen de firmware.
unit weer op de stroom zetten en booten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dream1

Ja dat heb ik ook gedaan, firmware op een stick gezet in de root verder niks.
Dune uitgezet stroom eraf, usbstick erin gedaan en weer aangzet.
Dune start op display komt dan te staan dune, loading en hij leest de usbstick en dan komt er 1 te staan.
Verder gaat hij niet.
Kan ik hem niet op een andere manier flashen?

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000