Discussiethread HC7000 vs ?

Gestart door bmateijsen, november 1, 2008, 12:10:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

het hele nut van metingen word gewoon genegeerd ;)
De feiten staan als een paal boven water.
En ook al zou bbg verkeerd meten dan doen ze dat voor beide waardoor het verschil dus weer klopt.

Commercie heeft er voor mij niets mee te maken ik kies altijd gewoon de beste en die verlopen we. Vandaar dat daar dus nu ook jvc bij komt.

Heb beide links doorgekeken en het enige wat de doen is de cr uit de folder gebruiken en die klopt in 99,9% van de gevallen voor geen meter.

Ik verwijdt je niets reza maar je mag rustig je mits een keer meenemen om hem naast onze tw5000 te zetten en dan wil ik hem ook nog wel voor je calibreren anders blijven we bezig want dit soort discussies komen veel te vaak voor. Of wel put your money where your mouth is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

majos1946

Citaat van: Bennieboy op november  1, 2008, 19:29:49
Ik persoonlijk heb ook zowel de hc7000 als de TW5000 zien spelen.
Moet daarbij wel zeggen dat ik ze niet direct na elkaar heb kunnen vergelijken.

Ik moet zeggen dat ik de hc7000 ook een erg mooie projector vind.
Hij zet absoluut een strak plaatje neer waar je je niet voor hoeft te schamen.
Qua design heeft hij een streepje voor op de epson in mijn beleving.

Echter op beeldkwaliteit vond ik de Epson uiteindelijk toch nog een stuk verder gaan.
Maar dat is en blijft uiteindelijk een kwestie van smaak.
Ik heb dan ook een TW5000 besteld.

Het feit dat de Epson meer mogelijkheden heeft en dan ook nog eens goedkoper is is alleen maar mooi meegenomen, maar dat was voor mij niet leidend. Voor mij is het mooiste plaatje het belangrijkste en die paar honderd euries maken dan ook niet meer uit.

Al met al denk ik dat ze qua beeldkwaliteit geen dag en nacht verschil zullen laten zien.
Wel heb ik de verwachting ( lees lichte hoop ) dat de uiteindelijke versie van de TW5000 de afstand nog verder zal vergroten.



Wat zijn nu die voordelenvan de Epson tw 5000?

Een  niet werkende 120HZ techniek! Afwachten of dat ooit opgelost gaat worden!?

Een hoorbare en zichtbare iris!( wordt niet opgelost)

Een veel meer lawaai makende Epson 22DBA ivm met 17dBA dwz. 1,5 keer meer herrie van de koelings fan! 3bBA is een zeer duidelijk waarneembaar verschil nl:  eens zo veel!

Beeldkwalitet in dit segment staat of valt met een goede afstelling! De afstelling op de VAD is daar een bewijs lees een feit van! Deze is gedaan door......!


Blijft over in welke omgeving de beamer staat! Grafkelder of een wat huiselijke of andere "wanden" omgeving!

Denk aan het verschil tuusen de JVC 1 en de JVC 100! Vorig jaar advies gekregen van BBG om de JVC 1 te nemen omdat in een wat lichtere (lees wel volledig verduisterde) omgeving dit verschil niet te zien is!

Wat zijn nu de praktische voordelen, ik ben benieuwd naar de antwoorden?!

Een voordeel heeft de Mits. HC 7000 wel,......................... hij is veel mooier..........!Donker violet!

Jos




Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

bmateijsen

Citaat van: majos1946 op november  1, 2008, 20:23:58
Wat zijn nu die voordelenvan de Epson tw 5000?

Een  niet werkende 120HZ techniek! Afwachten of dat ooit opgelost gaat worden!?

Dit is een recensie over de HC7000, niet de TW5000.

CitaatEen hoorbare en zichtbare iris!( wordt niet opgelost)

Van welke projector? Bij de HC7000 in stand 1 is de Iris werking te zien. Bij de TW5000 is de iris hoorbaar.

CitaatEen veel meer lawaai makende Epson 22DBA ivm met 17dBA dwz. 1,5 keer meer herrie van de koelings fan! 3bBA is een zeer duidelijk waarneembaar verschil nl:  eens zo veel!

17 DBA is een prima waarde, dat staat ook in de recensie.

CitaatBeeldkwalitet in dit segment staat of valt met een goede afstelling! De afstelling op de VAD is daar een bewijs lees een feit van! Deze is gedaan door......!

Wat wil je nu hiermee zeggen? Wij hebben al duidelijk verteld dat de helderheid op de VAD show hoger had mogen staan.
Voor de ISF kalibratie was de projector gewoon goed, niets mis mee.

Je vergeet even hoeveel moeite er gedaan moet worden om uberhaupt de projector daar te laten zien.

CitaatBlijft over in welke omgeving de beamer staat! Grafkelder of een wat huiselijke of andere "wanden" omgeving!

Denk aan het verschil tuusen de JVC 1 en de JVC 100! Vorig jaar advies gekregen van BBG om de JVC 1 te nemen omdat in een wat lichtere (lees wel volledig verduisterde) omgeving dit verschil niet te zien is!

Het verschil in contrast ratio is dan niet zichtbaar. Dat is een advies waar je in ieder geval wat mee kan.
Wat is je punt?

CitaatWat zijn nu de praktische voordelen, ik ben benieuwd naar de antwoorden?!

Een voordeel heeft de Mits. HC 7000 wel,......................... hij is veel mooier..........!Donker violet!

Jos

Welke praktisch voordelen en t.o.v. van wat?
Je springt van de hak op de tak en bent gewoon niet duidelijk.

Open anders gewoon een nieuwe thread ipv dat je in deze recensie thread probeert van alles voor jezelf te verduidelijken. ::).
Daarnaast neem je blijkbaar niet de tijd om de recensie uberhaupt te lezen van de HC7000. ::)

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2008, 19:48:32
het hele nut van metingen word gewoon genegeerd ;)
De feiten staan als een paal boven water.
En ook al zou bbg verkeerd meten dan doen ze dat voor beide waardoor het verschil dus weer klopt.

Laten we er vanuit gaan dat wij net zo correct meten als jij ;D.
Inmiddels is er bij ons ook al een dikke 5 jaar ervaring aanwezig.

Groet,

Bjorn

majos1946




Jou woord keuze!

Welke praktisch voordelen en t.o.v. van wat?
Je springt van de hak op de tak en bent gewoon niet duidelijk.

Open anders gewoon een nieuwe thread ipv dat je in deze recensie thread probeert van alles voor jezelf te verduidelijken. ::).
Daarnaast neem je blijkbaar niet de tijd om de recensie uberhaupt te lezen van de HC7000. ::)

Mijn reactie!

Empathisch vermogen is jou vreemd, je denkt niet met een potentieele klant mee! Je schoffeert alleen!Ik voel me niet meer op mijn gemak door jou benadering!

Voor mij ben je geen probleem oplosser maar een probleem veroorzaker!

Ik hoop voor jou dat eea spoedig zal veranderen!

Ik ben nu ook "stellig" lees duidelijk!

Jos

Groet,

Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

J.A.F._Doorhof

#55
Bjorn niet meteen spijkers op laag water zoeken.
Mijn reactie heeft te maken met dat er beweerd word dat jullie verkeerd meten, mijn antwoord is dat:
En ook al zou bbg verkeerd meten dan nog meten ze na elkaar een TW5000 EN een HC7000 dus zijn de uitkomsten rechtvaardig.

MAW niet denken dat ik je aanval, ik geef alleen aan dat ik de metingen als neutrale lezer gewoon zou moeten aannemen omdat je beide projectoren na elkaar meet, dus ook al zou je verkeerd meten doe je dat voor beide, dus is er alsnog een verdubbeling van het contrast tov de HC7000 that's all nothing less and nothing more.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

majos1946

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2008, 20:59:17
Bjorn niet meteen spijkers op laag water zoeken.
Mijn reactie heeft te maken met dat er beweerd word dat jullie verkeerd meten, mijn antwoord is dat:
En ook al zou bbg verkeerd meten dan nog meten ze na elkaar een TW5000 EN een HC7000 dus zijn de uitkomsten rechtvaardig.

MAW niet denken dat ik je aanval, ik geef alleen aan dat ik de metingen als neutrale lezer gewoon zou moeten aannemen omdat je beide projectoren na elkaar meet, dus ook al zou je verkeerd meten doe je dat voor beide, dus is er alsnog een verdubbeling van het contrast tov de HC7000 that's all nothing less and nothing more.

Wat een redenering! Lijkt wel politiek! Fout is fout! Basta!

Ik ga wat anders doen! Helaas niet veel wijzer geworden! Alemaal "haantjes"gedrag!

jos
Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

bmateijsen

Doe ik ook niet, vandaar de smiley ;).

Groet,

Bjorn

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2008, 20:59:17
Bjorn niet meteen spijkers op laag water zoeken.
Mijn reactie heeft te maken met dat er beweerd word dat jullie verkeerd meten, mijn antwoord is dat:
En ook al zou bbg verkeerd meten dan nog meten ze na elkaar een TW5000 EN een HC7000 dus zijn de uitkomsten rechtvaardig.

MAW niet denken dat ik je aanval, ik geef alleen aan dat ik de metingen als neutrale lezer gewoon zou moeten aannemen omdat je beide projectoren na elkaar meet, dus ook al zou je verkeerd meten doe je dat voor beide, dus is er alsnog een verdubbeling van het contrast tov de HC7000 that's all nothing less and nothing more.

bmateijsen

Citaat van: majos1946 op november  1, 2008, 20:51:34
Mijn reactie!

Empathisch vermogen is jou vreemd, je denkt niet met een potentieele klant mee! Je schoffeert alleen!Ik voel me niet meer op mijn gemak door jou benadering!

Voor mij ben je geen probleem oplosser maar een probleem veroorzaker!

Ik hoop voor jou dat eea spoedig zal veranderen!

Ik ben nu ook "stellig" lees duidelijk!

Jos

Groet,

Hoi Jos,

Ik denk dat internet harder is dan jij leest.
Echter jij beticht zowel Frank als mij van commercieel zijn, terwijl wij proberen informerend te zijn.

Blijkbaar is dat voor jou niet voldoende.

Groet,

Bjorn

reza

Hoi Frank,


Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2008, 19:48:32
het hele nut van metingen word gewoon genegeerd ;)


Het lijkt wel door JOUW ;)

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2008, 19:48:32
het hele nut van metingen word gewoon genegeerd ;)
De feiten staan als een paal boven water.


Welke feiten?


Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2008, 19:48:32

Ik verwijdt je niets reza maar je mag rustig je mits een keer meenemen om hem naast onze tw5000 te zetten en dan wil ik hem ook nog wel voor je calibreren anders blijven we bezig want dit soort discussies komen veel te vaak voor. Of wel put your money where your mouth is.


Ik heb een HC6000 en die is ISF ;)
Dat de TW5000 beter is geloof ik wel maar dat is ook niet zo moeilijk lijkt me met nieuwe panelen
en nieuwe verbetere iris enz.

Maar om nu gelijk blind achter jouw aan te lopen doe ik niet. En om iedereen ongelijk te geven
en jouw alle waarheid dat doe ik ook niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Soms Reza vraag ik me af of je heel selectief leest.

De metingen van BBG van zowel de HC7000 als de TW5000 zijn door hun gedaan.
Als ik die 2 naast elkaar leg zie ik toch echt duidelijk dat de TW5000 dubbel zoveel native contrast heeft.
De meting van BBG komt ook overeen met de D6 panelen van Epson dus ook daar klopt het verhaal.

Dat zijn voor mij feiten.
Iemand die naar 2 projectoren kijkt en dan ZIJN/HAAR mening geeft, sorry maar dat kan me gestolen worden.
Als je van een lichte ruimte naar een donkere loopt lijkt de projector VEEL donkerder als dat je van een donkere ruimte naar een donkere ruimte loopt.
MAW ik geloof alleen HARDE feiten, en dan het liefst van dezelfde persoon die ze beide getest heeft, of een site die consequent metingen plaatst die overeen komen met de waardes die ik meet.

Over blind achter mij aan lopen dat doet niemand (hoop ik).
Wel weet ik dat je redelijk veel projectoren upgrade en vind het vreemd dat je nooit bij ons bent komen kijken naar ISF gecalibreerde projectoren om een keuze te maken, maar wel als geen ander altijd mijn meningen aanvalt met jouw mening die gebaseerd is op wat je bij een andere dealer of bij een site gezien hebt.

Ik zou dan toch eens overwegen wat er toch allemaal in Emmeloord aan de hand is en daar toch eens uit nieuwsgierigheid een afspraak maken als je weer wilt upgraden, misschien zie je wel iets anders als wat je denkt :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Leuke review. Jammer van al het negatieve commentaar. Ga svp door met posten van resultaten van metingen. Er zijn weinig reviewers die ik op hun woord en metingen vertrouw. Bij BB&G en Frank's metingen weet je gewoon dat er goed gemeten wordt. Veel van de review sites heb je weinig aan vind ik. Sowieso zijn contrast metingen moeilijk te doen en afhankelijk van de gebruikte meet apparatuur en daarom dus meestal niet direct tussen reviewers te vergelijken. Met de contrasten van >10.000:1 is de hoeveelheid licht gemeten van het zwarte doek meestal zo laag dat je met een erg goede meter moet komen om reproduceerbare resultaten te krijgen. Ook heeft Frank al eens laten zien dat er toch behoorlijk veel spreiding is tussen productiemodellen van hetzelfde type.

Ik vond de HC7000 en de TW5000 aan elkaar gewaagd op de VAD. De Epson geeft duidelijk meer licht, dat lijkt me een voordeel. ook het feit dat de primaries te calibreren zijn bij de tw5000 en niet bij de HC7000 spreekt voor de Epson.
Dat de HC7000 super stil is vind ik wel een voordeel van de Mitsubishi. Ook de motor zoom /shift van de HC7000 is erg handig als je dat (zoals ik) om de andere film wilt gebruiken. Ik vind de iris functie op de oudere Epson tw700 storend luid, als dit niet enorm verbeterd is op de tw5000 zou dat een dealbreaker kunnen zijn. Op de vad heb ik het iris niet gehoord, maar het geluid in de Epson stand stond vrij luid op de VAD.

Volgens mij zullen er voor beide modellen HC7000 en TW5000 wel voldoende gegadigden zijn, lijken me beide prima machines en zorgen wederom voor een prijsverlaging in het direct bovengelegen segment van de Sony en JVC projectoren  :) Ik wacht nog een jaartje en dan ga ik weer voor een Sony of misschien een keer een JVC. Afhankelijk natuurlijk van wat er dan op de markt is.


reza

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2008, 22:48:02
Soms Reza vraag ik me af of je heel selectief leest.

De metingen van BBG van zowel de HC7000 als de TW5000 zijn door hun gedaan.
Als ik die 2 naast elkaar leg zie ik toch echt duidelijk dat de TW5000 dubbel zoveel native contrast heeft.
De meting van BBG komt ook overeen met de D6 panelen van Epson dus ook daar klopt het verhaal.



Ik twijfel ook niet aan jullie kundigheid qua metingen enz. En het is ook geen aanval op ITC of BBG.
Maar als 3 of 4 mensen/sites iets anders zeggen als hier vermeld wordt vind ik dat vreemd PUNT
dat mag en kan toch?


Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2008, 22:48:02

Wel weet ik dat je redelijk veel projectoren upgrade en vind het vreemd dat je nooit bij ons bent komen kijken naar ISF gecalibreerde projectoren om een keuze te maken.



Frank,

dat heb ik je al eens eerder gezegd je bent voor mij veels te ver weg + het feit dat je in verhouding weinig hebt staan qua projectoren. En duurder bent dan mijn dealer die 4 km bij mij vandaan zit.
Dan ga ik niet naar jouw toe om een gecallibreerde unit te bekijken ;)

Als ik wil upgraden dan lees ik revu,s en ga naar mn dealer bekijk die machine en laat hem alsnog callibreren.
Want als ik hem al mooi vind terwijl hij nog niet gecallibreerd is dan wordt het nog beter met ISF.
Dus ik hoef niet perse al een opgepimpte machine te zien. Ik zie liever iets in zijn natuurlijke schoonheid :D
En als me dat niet bevalt dan ga ik alsnog langs bij Rob.

En Frank ik heb niks tegen je, totaal niet want ik ken je niet eens! Maar ik krijg altid het idee dat jij alles weet
en de rest niet. En dat is gewoon niet zo.
Als een Jason Turk, of 1 of andere gast bij cine4home iets heeft getest zal het wel uit een folder gehaald zijn?
Kom op he! En als jij het zegt is het waar.
::)


@
Riwi je hebt gelijk. Jammer van al deze dwalingen. Dat doet de HC7000 geen goed.
Dus mods als jullie willen ruimen is dat prima/beter misschien wel.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Smitsmans2

Ook ik heb beide projectoren gezien op de VAD. Ik was zeer geinteresseerd in de HC7000 omdat die zo stil is t.o.v. mijn TW2000 en ik eens wilde zien hoe de prestaties waren. De HC7000 deed me echter niets. Een prachtige demo met een gelikt verhaal, maar geen seconde de illusie in een goede bioscoop te zitten. Dat heb ik met de TW2000 wel in een ruimte die qua verduistering enigzins vergelijkbaar is met de Mitsu demoruimte op de VAD. Dan de TW5000. Die vond ik zo goed dat ik de al meermaals bekeken POTC opnieuw beleefde. Ik vermoed dat dit door het hoge native contrast komt. De HC7000 had wel minder kleurverschil in een wit vlak op de VAD. Ook bij de TW5000 zag ik nog de groen naar rood shift van rechts naar links. Bij de HC7000 kon ik dat niet waarnemen bij de sneeuwvaktes van Shooter. Dat is een plus, maar persoonlijk zou ik toch voor de Epson gaan.
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

J.A.F._Doorhof

@Reza,
Ik snap niet hoe je kunt denken dat ik denk alle kennis in huis te hebben en andere niet ??
Als dat al zo overkomt is dat zeker niet zo bedoeld.

Waar ik meer op doel is dat de links die je geeft allemaal praten over de SPECS UIT DE FOLDER, en dan kan ik wel 1000 sites opnoemen die andere waardes geven dan ik of BBG meten.
Ik heb van de HC7000 nog geen review gevonden waar zowel het native als totale contrast in de verschillende iris standen is gemeten, maar ik heb niet gezocht, dus als je een link hebt laat het me aub zien.

Over dat ITC geen projectoren zou hebben staan zit je jammerlijk mis (dat bedoel ik dus), als een klant interesse heeft in een unit dan zorgen we ervoor dat we die unit hebben staan, en eventueel een shoot out kunnen doen met een ander merk.
Het is alleen niet te doen als een klant aangeeft een Sony, JVC, Epson, Panasonic en Sanyo naast elkaar te zien.
Per projector ben ik gemiddeld een kleine 45 minuten bezig om ze helemaal perfect te krijgen voor een demo, onze marges zijn relatief laag als je bedenkt dat je gratis calibraties krijgt bij 0.200.1000.2000 uur.
Vandaar dat wij als ITC de klant via de reviews een goed advies geven en als er dan twijfel is tussen 2 merken vaak zorgen dat die 2 merken aanwezig zijn op een moment dat het de klant schikt.

Als je gewoon belt wat we hebben staan is dit vaak een topmodel Epson en de HD100, die zijn eigenlijk altijd beschikbaar voor demo, waarom ?
Omdat dat de projectoren zijn die bij een shootout in 99% van de gevallen gekocht worden.
Sony, Panasonic, Optoma etc. kunnen we zonder problemen regelen voor een shootout.

Maar je moet je wel even verdiepen in ons bedrijf, we zijn inderdaad anders dan een dozenschuiver of een winkel die simpelweg alles op voorraad zet, op deze manier zijn we altijd onpartijdig, we hoeven geen voorraden te verkopen, kunnen altijd een dag prijs geven en misschien wel belangrijker hoeven nooit oude voorraden te verkopen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Citaat van: reza op november  2, 2008, 00:20:25
Als ik wil upgraden dan lees ik revu,s
En de panorama en de aktueel ook zeker  ???

Ik zou maar eens reviews gaan lezen, daar heb je meer aan!  ;D

reza

Citaat van: Audioloog op november  2, 2008, 09:15:54
En de panorama en de aktueel ook zeker  ???

Ik zou maar eens reviews gaan lezen, daar heb je meer aan!  ;D


:-\ :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bmateijsen

Ik heb de recensie verplaatst naar een nieuwe thread. Graag daar alleen inhoudelijk posten over de kwaliteit van de HC7000.
Ik vind het jammer dat er in deze discussie er beschuldigingen worden gedaan over commercie en partijdigheid. Iedere projector wordt op dezelfde wijze gemeten en wij nemen dit zeer serieus. Dat is ook de reden dat er achter de schermen met diverse specialisten overlegd wordt of dat de metingen gelijkwaardig zijn. Is dit niet het geval, dan zal een projector recensie en metingen ook niet op het forum of andere bladen worden gepubliceerd.

Met vriendelijke groet,

Bjorn
Beter Beeld & Geluid

THX-UltraII

nou, zo te lezen heb ik maar een slechte projector gekocht  :-\

J.A.F._Doorhof

tegenwoordig zijn er weinig slechte projectoren van de grote merken in dit segment
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

De recensie is niet negatief, dus ik begrijp niet zo goed waar je deze conclusie vandaan haalt.

Citaat van: THX-ultraII op november  2, 2008, 09:46:58
nou, zo te lezen heb ik maar een slechte projector gekocht  :-\

kippekop

Even terzijde maar het niveau in deze thread is bedroevend laag in mijn ogen, beetje respresentatief voor veel topics de laatste tijd: veel op de man, weinig inhoudelijk. Lijkt me toch gewoon een duidelijke review, en zo niet dan moet iemand maar het tegendeel bewijzen (lees: met meetresultaten komen). 

Ik ben persoonlijk zelf wel heel erg benieuwd ook naar de Pana 3000, volgens mij zit die een beetje tussen de twee in, maar ik weet niet precies wat voor techniek deze gebruikt. Verder vond ik de keren dat ik DLP heb gezien het wel mooier dan LCD, dus zo'n Infocus N83 zou ik ook wel graag in een projector shoot-out zien.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bmateijsen

De PTAE3000 van Panasonic is ook een 3LCD projector. De Infocus N83 heeft volgens mij in traditie van infocus: geen zoomlens en geen lens shift, en dat maakt het in de praktijk een projector die je echt maar op 1 punt kan hangen, afhankelijk van de schermmaat.

Ik vind dat een tikkeltje onhandig ;). De PTAE 3000 wil ik zelf ook nog meten...

Citaat van: kippekop op november  2, 2008, 11:41:49
Ik ben persoonlijk zelf wel heel erg benieuwd ook naar de Pana 3000, volgens mij zit die een beetje tussen de twee in, maar ik weet niet precies wat voor techniek deze gebruikt. Verder vond ik de keren dat ik DLP heb gezien het wel mooier dan LCD, dus zo'n Infocus N83 zou ik ook wel graag in een projector shoot-out zien.

kippekop

#73
Citaat van: bmateijsen op november  2, 2008, 12:25:11
De PTAE3000 van Panasonic is ook een 3LCD projector. De Infocus N83 heeft volgens mij in traditie van infocus: geen zoomlens en geen lens shift, en dat maakt het in de praktijk een projector die je echt maar op 1 punt kan hangen, afhankelijk van de schermmaat.

Ik vind dat een tikkeltje onhandig ;). De PTAE 3000 wil ik zelf ook nog meten...


Tja, dat is inderdaad erg lastig!! En ik ben ook heel erg bang voor het Regenboog Effect, want ik zie ook op normale schermen alle foutjes zoals zogenaamde beeldverbeteraars. Krijgen jullie de pana binnenkort binnen Bjorn?? Wat vinden jullie van de mogelijkheid dat deze lens memory shift heeft (voor snel switchen tussen 16:9 en 21:9)?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bmateijsen

Ik heb zelf erg last van RBE, en vind dat ook een nadeel van single chip DLP.

Ik weet helaas nog niet wanneer de PTAE 3000 komt, soms is dat moeilijk te plannen. In dit geval moet ik de aanvraag nog de deur uit doen, ik heb alleen bij de distributeur mijn voorkeur voor een recensiemodel uitgesproken ;).

Ik vind de memory stand een leuke feature, maar als je echt cinemascope wil doen, kan je toch beter naar een anamorfe lens kijk. Dan heb je tenminste het voordeel van volledig paneelgebruik en dus meer lichtopbrengst. Nu is het enkel een memory zoom stand functie.

Groet,

Bjorn

Citaat van: kippekop op november  2, 2008, 13:07:49
Tja, dat is inderdaad erg lastig!! En ik ben ook heel erg bang voor het Regenboog Effect, want ik zie ook op normale schermen alle foutjes zoals zogenaamde beeldverbeteraars. Krijgen jullie de pana binnenkort binnen Bjorn?? Wat vinden jullie van de mogelijkheid dat deze lens memory shift heeft (voor snel switchen tussen 16:9 en 21:9)?