Discussiethread HC7000 vs ?

Gestart door bmateijsen, november 1, 2008, 12:10:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Dit is de discussiethread geworden over de Mitsubishi HC7000 vs ?

Bennie

Ben erg benieuwd of hij met de TW5000 kan meekomen?
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

bmateijsen

Het native contrast van de HC7000 is een stuk lager dan van de TW5000.
Maar daarover dus later meer als ik de beeldtest publiceer.

Citaat van: Bennieboy op november  1, 2008, 12:19:34
Ben erg benieuwd of hij met de TW5000 kan meekomen?

reza

Je moet maar goed naar de kleur van de machine kijken want die is niet zwart ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

En olgens mij heeft hij dezelfde panelen als de Epson
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

garmtz

Nee, de HC7000 heeft D6 panelen, de Epson TW2000s/TW5000s hebben D7 panelen.

majos1946


Contrastwaardes:BBG


Contrast na calibratie: 5136:1 (auto iris 5)
Contrast na calibratie: 14736:1 (auto iris 2)
Contrast na calibratie: 14960:1 (auto iris 1)


Let op!!!
Is hier sprake van een vergissing? Volgens mij is de hoogste contrast waarde bij auto iris 1 en niet bij auto iris  5! Wil je dit svp checken! Stand 5 is  ongeveer gelijk aan iris niet aan!

Jos
Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

THX-UltraII

Marketing-Manager Lars Dörholt beweert dat ze specifiek voor de ''oude'' D6 panelen hebben gekozen omdat ze hiermee betere zwartwaarde hebben kunnen creeen dan met de D7 panelen.

bmateijsen

Goed lezen ;)

Citaat van: majos1946 op november  1, 2008, 15:47:32
Contrastwaardes:BBG


Contrast na calibratie: 5136:1 (auto iris 5)
Contrast na calibratie: 14736:1 (auto iris 2)
Contrast na calibratie: 14960:1 (auto iris 1)


Let op!!!
Is hier sprake van een vergissing? Volgens mij is de hoogste contrast waarde bij auto iris 1 en niet bij auto iris  5! Wil je dit svp checken! Stand 5 is  ongeveer gelijk aan iris niet aan!

Jos

bmateijsen

Tja, het is maar net hoe je het verkoopt. Moeilijk te bepalen aangezien er geen HC7000 is met D7 panelen. ;)

Citaat van: THX-ultraII op november  1, 2008, 15:48:59
Marketing-Manager Lars Dörholt beweert dat ze specifiek voor de ''oude'' D6 panelen hebben gekozen omdat ze hiermee betere zwartwaarde hebben kunnen creeen dan met de D7 panelen.

THX-UltraII

ik ben er nu mee bezig en vind m persoonlijk zeker zo goed als de TW5000. Nogmaals, de verschillen tussen de Pana 3000, TW5000 en HC7000 zullen echt maar heel klein zijn.

garmtz

Citaat van: THX-ultraII op november  1, 2008, 15:51:47
ik ben er nu mee bezig en vind m persoonlijk zeker zo goed als de TW5000. Nogmaals, de verschillen tussen de Pana 3000, TW5000 en HC7000 zullen echt maar heel klein zijn.

Ik vind het hogere native contrast van de TW5000 zeker zichtbaar in het beeld t.o.v. de HC7000. Voor dezelfde hoeveelheid licht als de TW5000 moet je de HC7000 tevens op een hogere lamp-mode zetten.

garmtz

Citaat van: majos1946 op november  1, 2008, 15:47:32
Let op!!!
Is hier sprake van een vergissing? Volgens mij is de hoogste contrast waarde bij auto iris 1 en niet bij auto iris  5! Wil je dit svp checken! Stand 5 is  ongeveer gelijk aan iris niet aan!

Geen vergissing! Stand 1 is de meest extreme iris-stand, 5 de mildste.

majos1946

 "Stand 5 is  ongeveer gelijk aan iris niet aan!"


Niet goed genoeg gelezen maar we bedoelen hetzelfde!
Jos

Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

bmateijsen

Als je kijkt in de gequote tekst, dan is de stand 5 het laagst, en stand 1 het hoogst. Vandaar mijn opmerking misschien niet goed gelezen. Maar je hebt gelijk, stand 5 is praktisch iris niet aan.

Citaat van: majos1946 op november  1, 2008, 16:21:12
"Stand 5 is  ongeveer gelijk aan iris niet aan!"


Niet goed genoeg gelezen maar we bedoelen hetzelfde!
Jos



majos1946

Ik vind het hogere native contrast van de TW5000 zeker zichtbaar in het beeld t.o.v. de HC7000. Voor dezelfde hoeveelheid licht als de TW5000 moet je de HC7000 tevens op een hogere lamp-mode zetten.

Maar de HC 7000 kan dit ivm het lawaai van fan zeer goed aan! Doodstil in low-mode!

Daarbij de vraag of de low-mode niet voldoende voor 2.00-2.30 cm.?!

De Epson is in hogere lamp mode behoorlijk lawaaierig!

Ook de iris is nog te horen, bij de Mits HC700 niet!

Jos
Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

bmateijsen

Citaat van: majos1946 op november  1, 2008, 16:33:28
Ik vind het hogere native contrast van de TW5000 zeker zichtbaar in het beeld t.o.v. de HC7000. Voor dezelfde hoeveelheid licht als de TW5000 moet je de HC7000 tevens op een hogere lamp-mode zetten.

Maar de HC 7000 kan dit ivm het lawaai van fan zeer goed aan! Doodstil in low-mode!

Klopt, hij is erg stil, maar in normal mode gelijk aan de low modus voor TW5000 qua fan.
Persoonlijk vind ik alles onder 24 dB gewoon prima film kijken.

CitaatDaarbij de vraag of de low-mode niet voldoende voor 2.00-2.30 cm.?!

Ik vind de 10 FL in normal mode fijner kijken van de HC7000, voor 10 fL licht bij de TW5000 stond deze in low mode.

CitaatDe Epson is in hogere lamp mode behoorlijk lawaaierig!

Absoluut, maar je gaat dan in fL weer 3 fL omhoog ongeveer...

CitaatOok de iris is nog te horen, bij de Mits HC700 niet!

Klopt, de iris werking van de TW5000 is ook anders dan de HC7000. En de iris is licht te horen als je bij de projector staat met de 5000.
Ik vind dit overigens zelf niet storend..

CitaatJos


Groet,

Bjorn

majos1946

"Klopt, hij is erg stil, maar in normal mode gelijk aan de low modus voor TW5000 qua fan.
Persoonlijk vind ik alles onder 24 dB gewoon prima film kijken."


Dit is wel heel erg persoonlijk van jou en wat mij betreft is 24 dB nog zeer veel lawaai!Zeker als je er  recht onder zit!(vaak het geval bij plafond montage) Maar daar heb jij geen ervaring mee denk ik!Uiteraard niet op een afstand na 2 meter!

Ik heb ervaring met een van de stilste beamers HC6000!Deze is in hoge lamp-mode voor mij nog storend

Ook een van de redenen om geen JVC te kopen!( straaljager)

Jos
Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

majos1946


Quote from: THX-ultraII on Today at 15:48:59
Marketing-Manager Lars Dörholt beweert dat ze specifiek voor de ''oude'' D6 panelen hebben gekozen omdat ze hiermee betere zwartwaarde hebben kunnen creeen dan met de D7 panelen.

"Tja, het is maar net hoe je het verkoopt. Moeilijk te bepalen aangezien er geen HC7000 is met D7 panelen." 


Is de Mits HC 7000 niet vodoende commercieel  voor het pakket BBG?
Nog wel de mooiste!  Maar ja.......... in het donker ben ik de mooiste!
Is de keuze al bepaald voor de Epson, zo ja dan wordt er wel een sausje over heen gedaan!

Of anders gezegd: Half leeg is hetzelfde als halfvol, maat het klinkt anders!!!!

Jos

Jos
Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

J.A.F._Doorhof

#19
@majos,
Ik denk dat het niets met commercieel te maken heeft, ITC zit in exact hetzelfde schuitje.
Voor ons geldt dat we iets meer marge kunnen maken op een mitshibushi maar dat we ze al een tijdje niet meer verkopen, de reden is simpel.
Als we een shootout organiseren gaat iedereen weg met een JVC of een Epson.

Bedenk je wel dat Epson alle LCD panelen maakt voor de andere fabrikanten, en wie denk je dat het paneel beter kent.

De laatste jaren is er ERG veel veranderd op de markt voor projectoren.
De verdeling was altijd dat ze allemaal iets hadden wat ze goed maakte.

Een hele tijd geleden (denk 5-6 jaar) begon Epson ineens enorm aan de markt te trekken en begonnen ze dingen te doen die andere niet meer haalde, je had toen de Sanyo, Epson en panasonic waarbij panasonic vaak net de edge had op kleurechtheid.
Toen haalde Epson en panasonic ineens iedereen in, of wel Sanyo liet enorme steken vallen door hun implementatie van de scaler/deinterlacer die gewoon ver beneden de maat was en de aansturing van de iris en lampcontrol die in de cinemastanden niet deden wat ze hoorde te doen. Hitachi hebben we ook nog even gehad maar die verloren de strijd door de iris implementatie.

Toen kwam daar ineens Sony met hun SRXD's die flink wat stof deed opwaaien, zowel Epson als Panasonic hadden het toen moeilijk.
Maar bij de TW700 begon het allemaal weer wat gelijk te trekken hoewel op 1080P nog steeds sony superieur was.
Toen kwam de TW2000 en die zit volgens mij op het niveau van de Sony.

En daar tussendoor gebeurde er nog iets waar NIEMAND nog een antwoord op heeft ........ JVC kwam uit het niets met een CRT killer (voor mij de eerste ECHTE CRT killer).

Tot op de dag van vandaag heeft nog steeds niemand onder de 7000.00 een projector die ik beter vind dan de HD100 of HD1.

Nu Epson de TW5000 heeft zit hij gevaarlijk dicht tegen die reeks aan, goedkoper maar ook minder native contrast.

Als je als fabrikant dan een projector uitbrengt met een paneel dat DE HELFT aan native contrast heeft vind je het dan gek dat de dealers voor hetzelfde geldt liever de Epson leveren ???

Dacht het niet, de dealers die met de klant meedenken zullen op dit moment Epson, Sony en JVC voeren.
met alle respect voor de andere merken maar die doen simpelweg niet meer mee in dit segment.
De strijd woed nog wel behoorlijk in het sub laag segment waar optoma hoge ogen gooit als je tegen DLP's kunt en het mega hoge segment waar weer hele andere spelers mee doen.

Dat heeft niets met commercie te maken maar wel met de markt voor je klanten goed inschatten.



www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Ik zit zelf onder een HD-1 van JVC die rond de 22/23 produceert, alleen staat die bij mij nog in high-lamp modus, dus rond 26 db ;).
Komend vanaf een 1209s die 45 db lawaai maakt is dat een verademing. Dus ja is het een persoonlijke mening ;).

Citaat van: majos1946 op november  1, 2008, 16:49:25
Dit is wel heel erg persoonlijk van jou en wat mij betreft is 24 dB nog zeer veel lawaai!Zeker als je er  recht onder zit!(vaak het geval bij plafond montage) Maar daar heb jij geen ervaring mee denk ik!Uiteraard niet op een afstand na 2 meter!

Ik heb ervaring met een van de stilste beamers HC6000!Deze is in hoge lamp-mode voor mij nog storend

Ook een van de redenen om geen JVC te kopen!( straaljager)

Jos

bmateijsen

Een klein begin gemaakt aan de beeldtest voor deze recensie. Hij zal uiteindelijk gepubliceerd worden in een tijdschrift en daar verder uitgebreider worden behandeld. De korte conclusie hierboven is na een flinke dag film kijken geschreven. Deze week zal er nog een aantal keren gekeken worden naar de HC7000 en wat verdere metingen worden gedaan om de eerste metingen verder te bekrachtigen.

Groet,

Bjorn

Bennie

JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

majos1946

majos,
Ik denk dat het niets met commercieel te maken heeft, ITC zit in exact hetzelfde schuitje.
Voor ons geldt dat we iets meer marge kunnen maken op een mitshibushi maar dat we ze al een tijdje niet meer verkopen, de reden is simpel.
Als we een shootout organiseren gaat iedereen weg met een JVC of een Epson.

Bedenk je wel dat Epson alle LCD panelen maakt voor de andere fabrikanten, en wie denk je dat het paneel beter kent.

De laatste jaren is er ERG veel veranderd op de markt voor projectoren.
De verdeling was altijd dat ze allemaal iets hadden wat ze goed maakte.

Een hele tijd geleden (denk 5-6 jaar) begon Epson ineens enorm aan de markt te trekken en begonnen ze dingen te doen die andere niet meer haalde, je had toen de Sanyo, Epson en panasonic waarbij panasonic vaak net de edge had op kleurechtheid.
Toen haalde Epson en panasonic ineens iedereen in, of wel Sanyo liet enorme steken vallen door hun implementatie van de scaler/deinterlacer die gewoon ver beneden de maat was en de aansturing van de iris en lampcontrol die in de cinemastanden niet deden wat ze hoorde te doen. Hitachi hebben we ook nog even gehad maar die verloren de strijd door de iris implementatie.

Toen kwam daar ineens Sony met hun SRXD's die flink wat stof deed opwaaien, zowel Epson als Panasonic hadden het toen moeilijk.
Maar bij de TW700 begon het allemaal weer wat gelijk te trekken hoewel op 1080P nog steeds sony superieur was.
Toen kwam de TW2000 en die zit volgens mij op het niveau van de Sony.

En daar tussendoor gebeurde er nog iets waar NIEMAND nog een antwoord op heeft ........ JVC kwam uit het niets met een CRT killer (voor mij de eerste ECHTE CRT killer).

Tot op de dag van vandaag heeft nog steeds niemand onder de 7000.00 een projector die ik beter vind dan de HD100 of HD1.

Nu Epson de TW5000 heeft zit hij gevaarlijk dicht tegen die reeks aan, goedkoper maar ook minder native contrast.

Als je als fabrikant dan een projector uitbrengt met een paneel dat DE HELFT aan native contrast heeft vind je het dan gek dat de dealers voor hetzelfde geldt liever de Epson leveren

Dacht het niet, de dealers die met de klant meedenken zullen op dit moment Epson, Sony en JVC voeren.
met alle respect voor de andere merken maar die doen simpelweg niet meer mee in dit segment.
De strijd woed nog wel behoorlijk in het sub laag segment waar optoma hoge ogen gooit als je tegen DLP's kunt en het mega hoge segment waar weer hele andere spelers mee doen.

Dat heeft niets met commercie te maken maar wel met de markt voor je klanten goed inschatten.


Ik verdedig geen merk en ik val ook geen merk aan!

Maar jouw redenering is echt wel commercieel! Jij wilt verkopen volgens de easy way! Bij voorbaat was de Epson de uitverkorene, met de Mitsubishi wil je de schijn van objectiviteit aan je klanten en aan mij geven! Een weinig meer zwart waarde wordt opgepoetst naar het aller belangrijkste! De rest wordt commercieel onder tafel geveegd!Het hele plaatje met de juiste afstelling is veel belangrijker! Denk aan de VAD callibratie en de manier hoe je er mee omgaat!Ook als de meeste van je klanten geen "bat-cave" hebben maar wel lichte wanden!Lees de reviews er maar een op na!

Jos

Jos



Koop nooit wat je kan gebruiken, maar wat je niet kunt missen!
Het overbodige is voor een spotprijs te koop!

jasjenl

@ majos1946: correct gebruik van de Quote (citaat) functie maakt je bericht een stuk leesbaarder...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5