Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: R op april 28, 2012, 17:58:46
Weet je zeker dat je mijn A32 niet eens wilt beluisteren?

Heel zeker, heb er geen budget voor namelijk  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: StefaanD op april 28, 2012, 18:03:36
Roy, net terug thuis en shit die doos is echt wel tillen geblazen  ;) Maar ze staat binnen, nu eens wat schuiven en één en ander proberen en beluisteren.

Eerst maar eens voor de gein de Subdude onder de Focal sub proberen en kijken wat dat teweeg brengt. De BK klonk bij jou in ieder geval zéér goed, vulde de set ook perfect aan.

High Level aansluiten ga 'k wel nog eens moeten bekijken, heb dat nog nooit gedaan ... beetje bang dat 'k iets verkeerd ga doen  :blush: Vrees dat het op mijn AV7005/MM7055 zelfs niet lukt, de MM7055 is een 5-kanaals versterker. Of op de AV7005 aansluiten maar hoe ? Brrr voel me nu echt wel weer een noob.


Enne succes morgen met die PM8003, zal vast wel goed gaan.

Enne sorry voor mijn "aanval", zo straf was die koffie niet  :blush:

We lezen je ervaringen wel, ik ben erg benieuwd  ;)

En ach ja, iedereen kan zich verslikken in de koffie  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FeaR1986

Citaat van: StefaanD op april 28, 2012, 18:03:36
Vrees dat het op mijn AV7005/MM7055 zelfs niet lukt, de MM7055 is een 5-kanaals versterker. Of op de AV7005 aansluiten maar hoe ? Brrr voel me nu echt wel weer een noob.

Aansluiten van High Level doe je op de MM7005. In principe sluit je High Level met drie aders aan, en voor die aders maakt het niet uit of je nu een receiver hebt of een eindversterker, beiden beschikken over Front Left en Front Right aansluitingen die je nodig hebt  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

R


Kingpin

Citaat van: FeaR1986 op april 28, 2012, 22:32:45
Aansluiten van High Level doe je op de MM7005. In principe sluit je High Level met drie aders aan, en voor die aders maakt het niet uit of je nu een receiver hebt of een eindversterker, beiden beschikken over Front Left en Front Right aansluitingen die je nodig hebt  ;)
3 ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

FeaR1986

Citaat van: Kingpin op april 28, 2012, 23:36:35
3 ?

Jup, BK gebruikt (net als REL en MJ) een Neutrik Speakon voor de subwoofer-kant en aan de andere kant drie aders:


Aansluiten gaat dan zo:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

StefaanD

Citaat van: FeaR1986 op april 28, 2012, 22:32:45
Aansluiten van High Level doe je op de MM7005. In principe sluit je High Level met drie aders aan, en voor die aders maakt het niet uit of je nu een receiver hebt of een eindversterker, beiden beschikken over Front Left en Front Right aansluitingen die je nodig hebt  ;)

Bedankt helemaal duidelijk nu, werd hier ook op gewezen via PM. Weer wat bijgeleerd  :thumbs-up:

Ga verder Roy zijn draadje niet meer vervuilen. Wel benieuwd wat het met die PM8003 wordt.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R


Kingpin

Citaat van: FeaR1986 op april 29, 2012, 00:10:50
Jup, BK gebruikt (net als REL en MJ) een Neutrik Speakon voor de subwoofer-kant en aan de andere kant drie aders:
Duidelijk !
Gemeenschappelijke massa dus.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Madhouse

Zojuist de PM8003 opgehaald en jawel de meneer van wie ik hem over heb gemomen had ze aangesloten op Sonus Faber Concerto Domus, hoe toevallig  :D

Ik heb dus de combi gelijk kunnen horen en die valt absoluut niet tegen zeg, ik vind de combi absoluut muzikaal en toen de beste man de CD Brothers in Arms in de speler deed was ik absoluut overtuigd.

Straks lekker aansluiten dus  :D

Linkjes naar foto's (krijg ze via dropbox niet normaal zichtbaar)

Front: http://db.tt/N6AbLJWP
Rear: http://db.tt/WI3cLXT2
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Gefeliciteerd.
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn en wat de versterker met de kef's doet.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Gefeliciteerd, mooie versterker lijkt me dat :) Ben ook wel benieuwd hoe het in eerste instantie bevalt met de Kef's.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Nou het antwoord is er! Na alles te hebben aangesloten (en gelijk alles ff schoon gemaakt) ben ik gaan zitten en heb Brothers in Arms opgezet, eerste wat door mijn hoofd schoot: zijn dit mijn KEF's?

Ik (en mijn vrouw ook) hebben verbaasd zitten luisteren wat deze versterker heeft gedaan met mijn KEF's, ze klinken ineens veel ruimtelijker en muzikaler... Een andere versterker doet dus heel veelmmet speakers, zoveel dat ik nu ineens begin te twijfelen of ik ze wel weg moet doen....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op april 29, 2012, 16:46:50
Nou het antwoord is er! Na alles te hebben aangesloten (en gelijk alles ff schoon gemaakt) ben ik gaan zitten en heb Brothers in Arms opgezet, eerste wat door mijn hoofd schoot: zijn dit mijn KEF's?

Ik (en mijn vrouw ook) hebben verbaasd zitten luisteren wat deze versterker heeft gedaan met mijn KEF's, ze klinken ineens veel ruimtelijker en muzikaler... Een andere versterker doet dus heel veelmmet speakers, zoveel dat ik nu ineens begin te twijfelen of ik ze wel weg moet doen....
Kijk is aan, goed nieuws :) Dat zelfde ervoer ik ook toen ik overstapte naar mijn SR9600. Als ik jou was zou ik dan voorlopig de Kef's even laten staan voordat je ineens veel geld uitgeeft aan iets waar je nu eigenlijk al heel tevreden mee bent :)

Just my 2 cents.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Je hebt ook wel gelijk Martijn, die gedachte speel ik nu ook mee. Natuurlijk halen de KEF's niet dat hele lage maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo mooi met stereo.

Voorlopig hou ik mijn geld nog even op zak en doe alleen de rears en de center weg.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skyfox

Wat gaaf dat het (voorlopig) houden van je KEF's het resultaat is! Ik heb zelf ook mogen meemaken dat versterking echt geweldige of verschrikkelijke dingen kan doen met je speakers. Veel plezier van je Marantz - KEF combinatie  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Zefanja

Dat is goed om te horen!
En voor het laag. Hoe laag gaat muziek nou eigenlijk?
Ik neem aan dat je niet regelmatig orgelmuziek luistert enzo?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Jawel man, ik luister de hele dag door orgel muziek  :angel:

Nee serieus, ik zit nu de nieuwe CD van Katie Melua te luisteren en het klinkt heerlijk. Eigenlijk klinkt het heel vertrouwd maar de speakers komen veel meer los. Ik heb ze wederom bi-amp aangesloten aangezien de versterker dit ook ondersteund.

Het is overigens wel leeg in de woonkamer, er staan nu alleen maar 2 speakers en het meubel en de rest heb ik allemaal al weggehaald en boven gezet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op april 29, 2012, 17:14:18
Jawel man, ik luister de hele dag door orgel muziek  :angel:

Nee serieus, ik zit nu de nieuwe CD van Katie Melua te luisteren en het klinkt heerlijk. Eigenlijk klinkt het heel vertrouwd maar de speakers komen veel meer los. Ik heb ze wederom bi-amp aangesloten aangezien de versterker dit ook ondersteund.

Het is overigens wel leeg in de woonkamer, er staan nu alleen maar 2 speakers en het meubel en de rest heb ik allemaal al weggehaald en boven gezet.

Er gaat niets boven een lekker stukje orgelmuziek he  ;)

Maar mooi dat je de speakers zo opnieuw beleefd als ware.

De bookschelfs had je nog niet verkocht he?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Nee de IQ10 en de Q6C zijn er nog, de rest is allemaal al verkocht of gereserveerd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Citaat van: Madhouse op april 29, 2012, 16:46:50
Nou het antwoord is er! Na alles te hebben aangesloten (en gelijk alles ff schoon gemaakt) ben ik gaan zitten en heb Brothers in Arms opgezet, eerste wat door mijn hoofd schoot: zijn dit mijn KEF's?

Ik (en mijn vrouw ook) hebben verbaasd zitten luisteren wat deze versterker heeft gedaan met mijn KEF's, ze klinken ineens veel ruimtelijker en muzikaler... Een andere versterker doet dus heel veelmmet speakers, zoveel dat ik nu ineens begin te twijfelen of ik ze wel weg moet doen....
Gefeli man, mooie aankoop!

En gaaf he wat een goede versterker kan doen. Have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Citaat van: Xander32 op april 29, 2012, 17:43:21
Gefeli man, mooie aankoop!

En gaaf he wat een goede versterker kan doen. Have fun.

Ja het blijft me verbazen wat een goede versterker doet. De gene waar ik hem van overgenomen heb was er ook zeer zuinig op en dat was ook te zien aan de staat, geen krasje op de versterker en geen kraakje in het geluid.

Was de rit naar Emmen (totaal 3,5u in de auto gezeten) zeker waard.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Citaat van: Madhouse op april 29, 2012, 17:46:42
Ja het blijft me verbazen wat een goede versterker doet. De gene waar ik hem van overgenomen heb was er ook zeer zuinig op en dat was ook te zien aan de staat, geen krasje op de versterker en geen kraakje in het geluid.

Was de rit naar Emmen (totaal 3,5u in de auto gezeten) zeker waard.
Nu de foto`s nog :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Citaat van: Xander32 op april 29, 2012, 17:48:47
Nu de foto`s nog :angel:.

Staan op de vorige pagina (dropbox linkjes). Zal ze vanavond alsmik achter de pc zit even uploaden naar mijn eigen servert.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub