Welke internetleverancier is het beste? (update 15-9)

Gestart door Dennistattoo, augustus 16, 2008, 15:40:49

Vorige topic - Volgende topic

Dennistattoo

Hey allemaal,

Aangezien in het helemaal zat ben met UPC heb ik alles opgezegt van hun. Dus wij zoeken een nieuwe internetleverancier. We willen het liefst zo snel mogelijk verbinding om te downloaden. Dus 20Mbps of liever hoger, nou hebben we rond zitten kijken op internet en veel aanbieders hiero. Maar als ik de slechte ervaringen lees van de mensen dan ben ik bang dat ik weer een fout bega met het internet.

Ik kan kiezen uit de volgende leveranciers:
Alice 20Mbps + Bellen
XS4ALL 20Mbps + Bellen

De rest kan allemaal maar 8Mbps aanbieden en we willen hoger. Maar wat is jullie ervaring met deze leveranciers?

Graag zou ik willen weten welke goeie snelheid heeft en goeie service. Dus deel hier uw ervaring, misschien nemen we wel iets anders. Ik woon in het postcodegebied 3894 AW. Dus moet daar wel kunnen uiteraard

We moeten 9 september nieuw internet hebben vanwege mijn vrouw's werk, die moet online blijven namelijk

Grt Dennis

p.s. Als dit niet de juiste topic is graag naar de goeie topic plaatsen, wist niet waar ik het moest vragen
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

eduard

Dennis het was misschien niet zo slim om eerst op tezeggen en dan pas op zoek te gaan naar een alternatief.
Ik ben zelf tevreden met het internet van telfort (Zeker voor die 20euro per maand), met telefonie hadden ze nog wat problemen maar die zouden ook opgelost moeten zijn. http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=546

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

wil

Lijkt me duidelijk ;)

Citaat van: Denniskoi op augustus 16, 2008, 15:40:49
XS4ALL 20Mbps + Bellen

In 10 jaar tijd slechts 1 keer een storing gehad in het netwerk. Was dezelfde dag verholpen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Dennistattoo

Hey allemaal,

Even wat reactie's:

@eduard:
Was idd niet slim maar de problemen die ik al jaren heb, en de laatste 3 maanden zo extreem was is het gewoon echt zat met hun. Maar jij geeft aan om Telfort te nemen, het probleem met Telfort is dat ze geen nieuwsgroepen accepteren helaas. En mijn vrouw is daar veel mee bezig namelijk dus die valt af helaas.

@Ghosty J:
Telfort valt af vanwege bovenstaand probleem, en Tele2 is niet beschikbaar in onze regio zegt de website helaas. Want een totaalpakket is natuurlijk super.

@Wil:
XS4ALL leek mij ook de beste oplossing, maar ja toch eerst even informeren uiteraard.

Het probleem is ook het volgende, ze zijn bezig om in Zeewolde glasvezel te krijgen maar hiervoor moeten we 40% behalen. We zitten nu op 26.3% en ze willen misschien in sep 2008 beginnen. Dan heb ik HD tv / 50Mbps internet en bellen voor een leuk bedrag. Maar wil dus liever niet aan een jaarcontract zitten, zometeen hebben we hier in feb 2009 glasvezel en wil ik niet aan een jaarcontract vast zitten.

Maar nu staat XS4ALL nog boven aan de lijst, wil eerst meer ervaring hebben van mensen

Grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

eduard

Dennis, nieuws groepen kunnen eventueel ook via een betaalde news server dienst zoals eweka.

celerontje

Dat kan inderdaad.
Als je moet kiezen tussen Telfort en XS4ALL, is de keus wat mij betreft niet moeilijk.
XS4ALL.
Iemand die ik ken is laatst probleemloos overgestapt van Orange naar XS4ALL, dus dat zegt misschien wat?
Tuurlijk maakt XS4ALL er ook wel eens een puinhoop van, maar in veel mindere mate dan Telfort.

Alice is een geval apart, 't een groot internationaal bedrijf, maar je bent er wel zo vanaf als je dat wilt.

Usenet kunnen we lang over discusseren, maar gewoon via een apart bedrijf doen, werkt het allerbeste.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Mirickle

Weet je wat het is, als je op internet in fora gaat zoeken kan je over elke provider wel een hoop ellende vinden.

Persoonlijk ga ik *nooit* meer met Tele2 in zee, dat zijn echt een stel kloothommels (en leugenaars).

Over XS4All heb ik van meerdere mensen positieve verhalen gehoord.
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

donaldk

Alice kun je per maand opzeggen, XS heeft een minimale contract periode van een jaar, dat is het grote voordeel van Alice. Verder heb je geen gezeur van ISP die naar BBNED wijst en BBNED die ongetwijfeld terugwijst, zoals ik had bij het door KPN bij XS4ALL ondergebrachte Demon.

Maar met glasvezelprojecten kan het lang duren, mijn broer wacht in Amsterdam ook al heel lang zouden een jaar terug de lijnen in de straat aanleggen, volgens een brief die hij destijds kreeg. Aanvraag begin dit jaar gedaan voor Alice, want minimale contractduur is 1 maand, in plaats van 24 maanden, dus als het niks is...

Edit: De newsserver van XS4ALL is wel beter geworden, maar nog steeds niet op het premiumniveau waar je bij xs4thehappyfew voor betaald. Het blijft 'officieel' de hobbydoos van ome Cor.

GH

Citaat van: celerontje op augustus 16, 2008, 17:30:55
Dat kan inderdaad.
Als je moet kiezen tussen Telfort en XS4ALL, is de keus wat mij betreft niet moeilijk.
XS4ALL.

Heb je daar ook een onderbouwing voor?

Ik ben zelf namelijk het afgelopen jaar van XS4ALL (na 7 jaar abonnement) overgestapt naar Telfort omdat ik de prijzen van XS4ALL toch wel een beetje erg hoog begon te vinden. En het is een probleemloze overstap geweest, althans het Telfort deel. Die knuppels van XS4ALL vonden het nodig om, zonder mij ervan in kennis te stellen of dat ik er zelf om gevraagd had, het abonnement twee dagen voor de aansluiting van Telfort te stoppen. Vanaf die datum ging dus al mijn mail terug naar de afzender zonder dat ik het wist.... kreeg twee weken later pas een brief. En ik krijg nu nog aanmaningen voor de laatste maand abonnementsgeld (die gewoon gerekend is terwijl ik er maar 2 weken gebruik van heb kunnen maken).

En de snelheid van Telfort is een stuk hoger, en problemen heb ik tot heden niet gehad.

Conclusie: Telfort is een stuk goedkoper dan XS4ALL, biedt hogere snelheid en goede kwaliteit (nieuwsgroepen las ik de laatste tijd niet meer, maar zoals aangegeven die zijn ergens ander ook te krijgen).
XS4All moet het vooral hebben van zijn vroegere reputatie, sommige extra diensten zijn leuk maar of ze voor de meesten het geld waard zijn valt te betwijfelen.

griff

Xs4all is niet meer echt wat het geweest is naar mijn mening.
Telefonische helpdesk is slecht bereikbaar ('het is te druk' verbinding verbroken) en ik krijg echt dramatische replies op me mail, waarin dan weer wordt verwezen naar de telefonische helpdesk.
Ik heb last van een zogenaamde klapperende lijn, waarbij de lijn de snelheid niet aankan en waardoor je random disconnects krijgt.
Mijn lijn kan niet eens 8mbit goed aan, terwijl de snelheidupgrades naar 20mbit al twee maanden geleden uitgevoerd zouden moeten zijn.
Ze zeggen niets over waarom ze me niet upgraden (al weten ze dondersgoed waarom) en als ik dan het probleem aankaart gooien ze het op interne bekabeling en dat soort onzin (heb alles gewisseld en uitgeprobeerd, zit goed in de computerkennis ;)).

Newszilla (xs4all newsgroup) is leuk en haalt vrij veel compleet binnen, redelijk korte retentie uiteraard.
Snelheid is gelimiteerd rond de 750kb/s.
Zelf gebruik ik een account bij een payserver met 90gb en dan priority 1 op xs4all en priority 2 voor me payserver in newsleecher.
Als er dan iets niet compleet is sleurt ie het even binnen met me payserver verder gebruikt ie gewoon xs4all newsgroepen.
Anthem MRX300 - Klipsch RB-61 - Klipsch RC-52 - Klipsch RB-15 (surround) - BK XLS300/PR - Epson TW700 ISF - Kingpin VFS180

Durk

is Alice een beetje goed? Internetplusbellen kan tegenwoordig ook met 20 mbits.. probleem is dat dit dan weer 65 euro moet kosten. Ik zit te denken om over te stappen naar een goedkopere optie. Als het niet werkt is dat niet erg; We hebben hier in huis 3 x hdspa/umts abbonnement
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Dennistattoo

ik ga vanavond even met mijn vrouw overleggen, Alice of Tefort is wel goedkoop en je heb wel 20mbps. En maandelijks opzegbaar is helemaal super, als het niet goed loopt stap ik zo over naar een andere. Dus even een paar maandjes Alice bv proberen kan altijd, is het slecht ga ik weg.

Ik heb alleen geen vaste telefoon thuis, moet je dan weer extra betalen? We willen wel bellen en internet het liefst

Grt Dennis

Jeroen V

Waarom heb ik het idee dat over een paar maandjes er weer een nieuw topic is met vrijwel dezelfde inhoud waar UPC veranderd is in Telfort/Alice/Tele2?

Maar om teleurstellingen te voorkomen, reken er niet op dat je die 20MBit gaat halen als je voor en ADSL abbo kiest...

Dennistattoo

al zal ik 15mb halen is altijd bijna 3 x zoveel als ik nu heb. En als ze het komen installeren dan merken we het snel genoeg, en zal het dan meteen tegen de monteur zeggen. Laat me niet weer naaien zoals bij upc!

Vin_cent

Ondanks dat kabel duurder is stap ik niet over op ADSL.

20MBit van Alice kan niet op tegen mijn 12 MBit van Ziggo. Ik heb hiervoor in een UPC gebied gewoond en de snelheid van kabel is gewoon niet te vergelijken met ADSL. Men adverteert ook tot 20 MBit
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

vtuinen

Alice zal in jouw geval ook afvallen aangezien ze geen nieuwsgroepen hebben. Mocht je dat toch extern willen doen dan is Alice een goede provider. Ik heb er goede ervaringen mee.

Snelheid : komt maximaal goed overeen met speedtest.nl
downtime : tot nu toe erg weinig
email : op zich prima, maar gebruik het adres nooit
geen telefoon: geen probleem kost eenmalig iets van 60 euro.
Equipment check my avatar

Paul1967

Ik heb al jaren XS4ALL en nog nooit een probleem ondervonden.
Oja ééntje: mijn modem was een keer stuk, volgende dag een nieuwe in huis + de dag dat ik niet online kon gaan ivm kapotte modem werd niet in rekening gebracht.
De helpdesk (mocht je ze nodig hebben) kan ff duren voordat je ze aan de lijn hebt, maar het is een nummer tegen normaal tarief en je wordt professioneel te woord gestaan cq geholpen.

Ik ga liever voor kwaliteit en dat mag dan wat mij betreft wat meer kosten.
Online.nl is waardeloos en Tele2 heeft ook zijn problemen bv helpdesk ala callcenter waar ze een standaard vragenlijstje afwerken als je met een probleem zit tegen tig cent per minuut.....zeer fijn).

Ejorne

XS4ALL heeft nou ook niet echt toegang tot nieuwsgroepen. Of je moet dagelijks de bende in de gaten houden, maar met een retentie van 3 dagen durf ik geen nieuwsgroep ondersteuning te noemen. Ik heb als oud abonnee bij xs4all dan ook altijd een betaalde newsserver ernaast gehad...

Verder ben ik een tevreden klant van Alice geweest. Maar omdat ik ook weg ben gegaan bij UPC ben ik met de hele mikmak terug naar KPN gegaan. Helaas is ITV van kpn nou niet echt een aanrader... Dus denk ik vrij snel weer terug naar Alice te gaan...

Ga je echter voor kwaliteit dan zit je met XS4ALL waarschijnlijk wel wat zekerder. Ik heb overigens bij Alic nog geen storing gehad in die paar maanden dat ik lid was, maar ik heb daarvoor een par jaar xs4all gehad en over de verbinding geen enkele klacht. Maar als we het gaan hebben over de prijzen dan vind ik xs4all toch wel erg ver uitschieten aan de 'verkeerde' kant...

Dennistattoo

Hey

Als ik de speedtest doe via Alice haar site dan staat er dat ik met mijn postcode 16 tot 20mbps heb. Dus neem aan dat die niet liegt of ze moeten al liegen op de site,

XS4All is nog steeds de koploper maar nu lees ik dat die ook geen nieuwsgroepen accepteerd. of lees ik dat nou verkeerd

Grt Dennis

donaldk

Ze gebruiken Diablo serversoftware, opensource, maar de belangrijkste gebreken passen de nerds aldaar niet zelf aan;-). Bekend gebrek is de 10 dagen grens van headers, daarnaast hanteren ze zelf een maximale hoeveelheid headers. Retentie op de spoolserver is wel wat groter een week of twee, iets meer inmiddels, afhankelijk van de groep (zie headers limiet per groep opmerking), dan moet je articles dus per msgid in plaats van article number ophalen (meestal via nzb file). Completition is wat beter geworden lijkt het, maar het was eerst ook wel zo dat bijna alles incompleet binnenkwam.

Jeroen V

Citaat van: Vin_cent op augustus 18, 2008, 12:58:01
Ondanks dat kabel duurder is stap ik niet over op ADSL.

20MBit van Alice kan niet op tegen mijn 12 MBit van Ziggo. Ik heb hiervoor in een UPC gebied gewoond en de snelheid van kabel is gewoon niet te vergelijken met ADSL. Men adverteert ook tot 20 MBit

Ik snapte ook al niet dat Dennis niet tevreden is over UPC. (ik weet dan ook niet welke problemen hij heeft gehad, misschien zou ik er dan anders over denken) Maar ik weet wel dat ik behoorlijk tevreden ben over UPC, en dat terwijl ik toch redelijk kritisch ben.

donaldk

Billing en customer service blijft bij de kabelboeren een probleem, ook bij de kabelcowboys uit de rockies;-). Mijn broer is bijvoorbeeld ruim een half jaar bezig geweest om die electronische rekening/betalingsoptie van UPC te krijgen en dan ook werkend te krijgen, iedere keer lang met dat dure 090x nummer bellen, omdat zij het iedere keer fout deden. Ik vroeg hem nog waarom ga je veel geld betalen om het hen makkelijk te maken. Nou het rekeningen sturen hebben ze dus niet onder de knie en dan komen er herinneringen en dreigingen met afsluitingen, ja de glasvezel concurrentie is te laat in Amsterdam Oost/Zeeburg.

Toen ik vorig jaar iemand bij UPC (LGI) vertelde dat mijn broer glasvezel wilde nemen, boden die gelijk aan hem op te nemen in de Docsis 3.0 trial, maar toen ik het hem vertelde reageerde hij meteen dat ie zo min mogelijk met UPC te maken wil hebben en vertelde me bovenstaande ervaring.

Voor TV, houdt ie als de glasvezel dan eindelijk aangesloten wordt wel UPC, want het BBNED aanbod is too little too late en tot dan blijft ie, net als de afgelopen jaren, gewoon via ADSL internetten (ook oud demon).

Dennistattoo

Citaat van: Jeroen V op augustus 18, 2008, 20:01:08
Ik snapte ook al niet dat Dennis niet tevreden is over UPC. (ik weet dan ook niet welke problemen hij heeft gehad, misschien zou ik er dan anders over denken) Maar ik weet wel dat ik behoorlijk tevreden ben over UPC, en dat terwijl ik toch redelijk kritisch ben.

De reden dat ik ontevrede ben over UPC internet:

Nou ik heb alleen 'snachts en 'smorgens mijn volledige download limiet. En als het bv 16.30 uur is dan zak ik van de 955Kbps naar de 200Kbps, dus meteen 700Kbps minder. Lekker NEE, en dat is elke dag wel. Dan geven ze aan dat te maken (net zoals mijn Mediabox) en moet er een meterkast versterker geplaatst worden, Nou 4 monteurs over de vloer gehad en elk zei: U heeft een meterkast versterker nodig!!

Maar ja ben gelukkig vanaf 6 of 9 september eindelijk van UPC af.

We hebben nu XS4ALL Basic 20.480 Kbps besteld met bellen erbij. Nu maar wachten en hopen dat het glasvezel snel doorgaat, kan ik een maand proberen en opzeggen ;D

Dennistattoo

Hey mensen

Even een update: Hebben vorige week de modem en wat rommel binnen gekregen van xs4all, en vandaag zouden ze het komen installeren. Vanmorgen een monteur aan de deur, en helaas die had er weer de ballen varstand van >:D. Dus die heeft een uurtje zitten prutsen en helaas niets werkend gekregen. Snap niet dat ze die onnozele figuren laten werken. Maar ja..... Hij een collega gebeld en die zou van na 17.00 uur langskomen om het te regelen. Nou die heeft wat zitten prutsen en yess internet. Maar GEEN telefoon gvd, wel besteld maar weer verkeerd gegaan. Kunnen we morgen weer voor bellen. Maar we hebben wel internet en hadden de 20mb van xs4all. Ik meteen even Speedtest gedaan en heb gewoon maar 9 a 10 mb. Heb grabit even aangezet en haal maar 1100kbps a 1300 kbps binnen. Dit betekend maar iets van 10mb ??? Adverteren met 20MB en 10MB leveren, weet dat er bij staat TOT 20mb maar 10mb is toch wel erug weinig vind je niet?

Iemand enig idee hoe dit kan? Heb op deze site gekeken en iemand had het ook al met Tele 2 namelijk:
http://forum.speedtest.nl/forum_posts.asp?TID=1524&PN=1

Grt Dennis