the dark knight

Gestart door squeek, juli 19, 2008, 01:03:26

Vorige topic - Volgende topic

lampie1979

Goed te doen in de IMAX :) Mooie film goed geluid en strak gefilmed. Ik geef hem een 8.
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Staaled

Citaat van: Raphie op juli 31, 2008, 22:42:58
dan wordt het toch "badman"  ;D

mét stemvervormer......... ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Palu

Citaat van: squeek op juli 19, 2008, 01:03:26
ik ben verwonderd dat hier nog geen topic voor geopend is  :) dus doe ik het even. de film is echt een hype aan het worden moet ik zeggen. en dit komt niet (alleen) door de dood van heath ledger, maar blijkbaar door de speciale manier die is gebruikt geweest van filmen, het verhaal op zich en de acteerprestaties.

met manier van filmen bedoel ik dat christopher nolan, de regisseur, niet houdt van cgi en alles liver action wil filmen. het realisme niveau in een film met dit budget is blijkbaar overweldigend en ongekend met de zogenaamde blockbusters.

en qua verhaal, en settings, is er nooit een comicbook action-hero zo levensecht verfilmd als deze batman, omdat je eindelijk een batman ziet die echt van deze wereld is zoals wij hem kennen, en even menselijk is. tegenover val kilmer of clooney's batman, waar je echt in een halve tekenfilm zat. de michael keaton versie was daarom in mijn ogen ook de betere batman, omdat je ook meer in de echte wereld bevond tot op zekere hoogte. nog steeds niet zoals de nieuwe reeks, maar wel genoeg.

en om af te sluiten, enkele links die je maar eens moet doornemen. waaronder dat de film het record van biggest night opening heeft gebroken. en dit van star wars 3  :o zegt wel wat. ik denk dat dit wel eens één van de drie beste boxoffice movies gaat zijn van dit jaar. misschien wel DE nummer één.

http://movies.ign.com/articles/884/884876p1.html

http://movies.ign.com/articles/892/892042p1.html

greetz

Ik vind het een zeer goede DVD

GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

denada

Citaat van: Palu op augustus  2, 2008, 04:51:32

Ik vind het een zeer goede DVD

Een of andere russische camcorder versie op dvd gezet ? :)

denada

Geweldige film, goed verhaal, goed geacteerd, mooie beelden, mooi geluid..

Niet teveel cartoon erin, gewoon een realistische, donkere, Batman totdat..

Spoiler
Two-Face wakker werd in het ziekenhuis, wat vond ik het jammer dat ze dat gezicht zo overdreven hadden gemaakt met cgi, net of iemand nog kan rondlopen met alleen nog een spier in zn wang die zn kaak een beetje op zn plek houd, en een oog wat los in de kas lag.. Ik stoorde me hier nogal aan helaas..

Verder niks op aan te merken, film krijg van mij een dikke 8.

squeek

Spoiler
ik vond het net cool dat two-face er zo uitzag, het leek me gewoon een stuk echter en realistischer uitzien dan bijvoorbeeld tommy lee jones als two face, een hoop schmink en gedaan.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

StrayDog

Eens met denada wat Two-Face betreft, minpuntje in de film want absoluut niet realistisch.

Xstream

Kommop, realistisch? Het blijft batman he ... er zaten zoveel dingen in die niet realistisch waren, ik zou niet eens weten waar ik beginnen moest. De truc is juist dat het realistisch overkomt terwijl het juist net zoveel onzin en vermaak is als bij de cartoons.

Spoiler
Ik vond 2 faces juist "realistisch" gedaan in het perspectief "comic onzin". Zoals Squeek ook al zegt, beter dan die schmink bij de vorige batman serie. Ok, overdreven, maar wel mooi gemaakt en realistisch qua looks ... dat het niet kan, ok ... met je eens :) Maar ik zie ook nog geen batman rondfladderen om wat gebouwen heen. Het blijft fictie natuurlijk. Maargoed, ik snap dat het misschien niet "geloofwaardig" overkomt, dat is dan misschien een betere benaming, want realistisch is die hele film sowieso niet
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jantje112

Gister gezien. Zeker een aanrader

StrayDog

Citaat van: Xstream op augustus  3, 2008, 18:29:06
Kommop, realistisch? Het blijft batman he ... er zaten zoveel dingen in die niet realistisch waren, ik zou niet eens weten waar ik beginnen moest. De truc is juist dat het realistisch overkomt terwijl het juist net zoveel onzin en vermaak is als bij de cartoons.

Spoiler
Ik vond 2 faces juist "realistisch" gedaan in het perspectief "comic onzin". Zoals Squeek ook al zegt, beter dan die schmink bij de vorige batman serie. Ok, overdreven, maar wel mooi gemaakt en realistisch qua looks ... dat het niet kan, ok ... met je eens :) Maar ik zie ook nog geen batman rondfladderen om wat gebouwen heen. Het blijft fictie natuurlijk. Maargoed, ik snap dat het misschien niet "geloofwaardig" overkomt, dat is dan misschien een betere benaming, want realistisch is die hele film sowieso niet

Spoiler
Ik vond dat gezicht helemaal niet mooi gemaakt, superneppe CGI. Dat haalt mij altijd meteen uit een film omdat ik een hekel heb aan overdreven computergraphics. En dat vind ik dus afbreuk doen aan een film die pretendeert Batman zo realistisch mogelijk neer te zetten, als er dan iemand met zo'n enorm nep gezicht rondloopt.

PjotrrrNL

Indien zeker zo goed als Batman Begins en Spiderman 1 dan is het gewoon prima vermaak en meer hoeft het ook niet te ziijn.
Het wachten is op de eerste DVD release in goede kwaliteit voor de thuisbios... ;D

denada

Citaat van: StrayDog op augustus  3, 2008, 21:40:05
Spoiler
Ik vond dat gezicht helemaal niet mooi gemaakt, superneppe CGI. Dat haalt mij altijd meteen uit een film omdat ik een hekel heb aan overdreven computergraphics. En dat vind ik dus afbreuk doen aan een film die pretendeert Batman zo realistisch mogelijk neer te zetten, als er dan iemand met zo'n enorm nep gezicht rondloopt.

Inderdaad! omdat het eigenlijk zo slecht gedaan is, ga ik er elke keer op letten!

Seth__Gekko

Two-face is voor mij ook een storende factor. Maar aan de andere kant een heerlijke film. Voor mij een echte 9/10!

bmateijsen

Gewoon een top film! Zeer fraai weer door Nolan in beeld gebracht.

Sonic Circle

Heerlijk in lijn met The Prestige (topper) en Batman Begins, Nolan is mijn favoriet aan het worden.

Heath Ledger is al alom geprezen en niet onterecht. Die scene waarin hij in pakje van een verpleegster loopt; legendarisch. Komisch en angstaanjagend tegelijk. Sowieso de hele cast is buitengewoon op hun plaats. Maggie Gyllenhaal overtuigd meer als Katie Holmes en ook Aaron Eckhart doet het fantastisch als Harvey Dent.

Waanzinnige film die me op geen enkel vlak teleurstelde. Dit is voor mij dé perfecte film om ons toekomstige HT in te wijden.

denada

Citaat van: PjotrrrNL op augustus  3, 2008, 21:46:51
Indien zeker zo goed als Batman Begins en Spiderman 1 dan is het gewoon prima vermaak en meer hoeft het ook niet te ziijn.
Het wachten is op de eerste DVD release in goede kwaliteit voor de thuisbios... ;D

Zou ik toch eens op IMAX proberen, of heb je dat ook thuis  :P

JeKa

Fantastische film! Eigenlijk helemaal niet mijn genre, maar van begin tot eind boeiend en "de joker" was echt fenomenaal vertolkt!
Bale zie ik toch liever in een rol als American Psycho of The Machinist. Niet dat hij het slecht deed, absoluut niet, maar hij kan gewoon beter een freak neerzetten.

Paul Landsmeer

The Dark Knight is zonder enige twijfel de allerbeste film ooit in zijn genre. Alle voorgaande Burton c.s. films verbleken moeiteloos bij dit meesterwerk en ook Batman Begins, toch bepaald geen slechte film, blijft een eind achter bij The Dark Knight. Dit is geen film over superhelden/schurken: dit is een goed uitgewerkte misdaadfilm waarin (bijna toevallig) superhelden en -schurken een voorname rol spelen. Batman meets Heat, zeg maar (niet geheel toevallig: The Dark Knight is gemodelleerd naar Heat). Batman is complex, Joker is eng en amusant tegelijk, Gotham is echter dan echt, de karakters zijn interessant en (allemaal!) goed uitgewerkt, de dialogen zijn doordacht, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is simpelweg de beste film van 2008 tot op heden en vanaf nu ook de template voor alle superheldenfilms die uitgebracht gaan worden. Kortom, een "instant classic".

JeKa

Citaat van: Paull op augustus  7, 2008, 14:31:25
The Dark Knight is zonder enige twijfel de allerbeste film ooit in zijn genre. Alle voorgaande Burton c.s. films verbleken moeiteloos bij dit meesterwerk en ook Batman Begins, toch bepaald geen slechte film, blijft een eind achter bij The Dark Knight. Dit is geen film over superhelden/schurken: dit is een goed uitgewerkte misdaadfilm waarin (bijna toevallig) superhelden en -schurken een voorname rol spelen. Batman meets Heat, zeg maar (niet geheel toevallig: The Dark Knight is gemodelleerd naar Heat). Batman is complex, Joker is eng en amusant tegelijk, Gotham is echter dan echt, de karakters zijn interessant en (allemaal!) goed uitgewerkt, de dialogen zijn doordacht, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is simpelweg de beste film van 2008 tot op heden en vanaf nu ook de template voor alle superheldenfilms die uitgebracht gaan worden. Kortom, een "instant classic".

Mooie woorden waar ik me echt in kan vinden!  :) Alleen vond ik de rol van agent (of wat zijn functie ook was) Gordon niet geweldig.

neptune

vond er niet veel aan, langdraderig....was blij dat ie afgelopen was....
zet hier iets neer

Sonic Circle

Citaat van: JeKa op augustus  7, 2008, 15:08:01
Mooie woorden waar ik me echt in kan vinden!  :) Alleen vond ik de rol van agent (of wat zijn functie ook was) Gordon niet geweldig.

Door Gary Oldman? Vond het juist een mooie ingetogen rol. Met Bale, Eckhart en vooral Ledger heeft de film al genoeg nadrukkelijk aanwezige hoofdrolspelers. Oldman, Freeman en Cain zijn de perfecte tegenpolen vind ik.

JeKa

Citaat van: Sonic Circle op augustus  7, 2008, 16:30:47
Door Gary Oldman? Vond het juist een mooie ingetogen rol. Met Bale, Eckhart en vooral Ledger heeft de film al genoeg nadrukkelijk aanwezige hoofdrolspelers. Oldman, Freeman en Cain zijn de perfecte tegenpolen vind ik.

Dat er ingetogen tegenhangers zijn is zeker goed, maar ik vind hem gewoon niet goed.

THX-UltraII

gisteren voor de tweede keer in de bios gezien. Blijft net zo vet als de eerste keer! kan niet wachten op de BR release die voor december gepland staat.

Xstream

Citaat van: JeKa op augustus  7, 2008, 18:36:29
Dat er ingetogen tegenhangers zijn is zeker goed, maar ik vind hem gewoon niet goed.

Alleen in deze film, of in het algemeen?

In Leon vond ik hem anders fenomenaal ... om er maar 1 uit te pikken - maar er zijn er nog veel meer waar die in schittert! Met dat in het achterhoofd is het juist erg knap dat hij deze rol zo "ingetogen" speelt - gewoon een hele doodnormale agent - waardoor het contrast met de "superhelden" alleen maar sterker wordt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

Citaat van: Paull op augustus  7, 2008, 14:31:25

Deels met je eens ... als je zegt "in z'n genre" - welk genre bedoel je dan? Superhelden of "actie"?
Ik had ook direct de link met Heat gelegd ...

Ik vond de opbouw / verhaallijn van Begins wel een stuk beter. Dark knight is toch meer chaos (wat ook hoort - paniek!) en slaagt daar zeker in, maar het vliegt soms wel heen en weer. Knap is het echter dan wel dat de editting wel solide is - want het verhaal kun je blijven volgen zonder vraagtekens. Qua detail en uitwerking is dit zeker een uniek meesterwerk, maar ik vind de rating van IMDB - en ook jouw mening - wel net "te" mooi voor woorden. Al is het een film die ik zeker nog een keer moet zien, want er komt zoveel op je af ... overdonderend was het zeker. Vraag me dan af hoe het is als je het de 2e keer ziet. Ga je dan dingen zien die je eerst gemist hebt, of blijkt dat zonder die "overdondering" er alleen een goede actie film met geweldige karakters overblijft.

Ik blijf erbij dat de "rol" van Two Faces niet helemaal "perfect" is uitgewerkt ... ik zal er verder niet op ingaan (zie m'n vorige spoilers). Ook de rol van de "gang" (in het engels) vond ik niet echt helemaal lekker. Maar al met al zeker een topper.