the dark knight

Gestart door squeek, juli 19, 2008, 01:03:26

Vorige topic - Volgende topic

Melbury

Citeerweet iemand misschien waar hij als hd draaid in het noorden ?

Ik geloof in Narvik. (vlak bij de poolcirkel)  >:D

squeek

eindelijk gezien  ;D

intens zeg  :o het is zoveel meer dan je verwacht van een film. ik bedoel, de verhaallijn, is zo uitgebreid. het houdt gewoon niet op. ik moet het geheel nog even laten bezinken. vond em erg top wel, anders als ik verwachtte, maar ik ga em zeker nog een keer kijken.

mijn favoriete stuk weet ik al wel en voor mij het coolste uit de hele film :

Spoiler
de manier waarop de batpod ontstond uit de neergeknalde batmobiel vond ik zeer kickass gedaan.  :o

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Stadium III

Weer een blij iemand !
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Nelisje

Gisteren ook gezien. Het verhaal was gewoon supersterk, het was zo veel meer dan dan batman die boeven probeert te vangen.

De Joker was zeer goed neergezet maar de rol maakte het ook wel mogelijk om hem goed neer te zetten. De rol van de Joker had veel meer diepgang dan een gemiddelde schurk. Maarja de hele film had gewoon diepgang. Hij heeft voor iedereen wel wat..

Ik vond het vooral knap dat de film 2.5uur duurde en dat je nog het idee had dat hij nog te kort was. Er zitten gewoon geen saaie momenten in.

Wat mij betreft een absolute topper.

kohns

Dacht van nog even te wachten maar een vriend van mij wou hem absoluut al zien.
Wij zijn dus gisteren naar de laat avond voorstelling geweest.

Voor diegenen die nog twijfelen: Hij is super!!!
"Batman Returns" vond ik persoonlijk niet echt top maar deze dus wel!

Ik was wel pas om 01:45 thuis deze nacht (wist ik veel dat ie zo lang duurde) en vrees dus dat ik vandaag op het werk maar half zo ga preseteren :-X.

Citaat van: Xstream op juli 26, 2008, 02:35:45
Was ik eerst ook van plan, maar ik kon niet reserveren en vond het risico te groot om helemaal richting A'dam te rijden en er dan achter te komen dat het uitverkocht was :) Veel plezier ... ben benieuwd wat je ervan vind :)

Dat hebben wij in Belgie niet meer bij de Kinepolis filmzalen.
Lekker lui van op voorhand je zitjes reserveren:
- kan je precies kiezen waar je zit
- moet je geen uren van op voorhand aanschuiven voor ticket
- geen geloop,geduw of getrek in de zaal om de beste zitjes.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

daxie

Inderdaad, hier in Belgie ga ik sinds dat systeem weer wat vaker naar de bios. Jammer genoeg vinden sommige mensen het nog steeds kunnen om je schoenen uit te trekken.

De film zelf vond ik ook erg goed. The Joker is ronduit prachtig neergezet. Ik vond Ledger niet zo een topacteur (vooral wegens a knight's tale, man wat was dat slecht) maar met Brokeback Mountain en nu zeker heeft hij mij overtuigd. Jammer dat de verhaallijn van The Joker nu moet stoppen. Maar Two-Face zou nog voor een paar leuke momenten moeten kunnen zorgen.

celerontje

Citaat van: Ghosty J op juli 28, 2008, 14:46:05
weet iemand misschien waar hij als hd draaid in het noorden ?

Ik meen gelezen te hebben in Mustsee Groningen, maar weet het niet zeker.

Als je de 35mm versie bekijkt heb je wel iets speciaals namelijk.
De scene's zonder digitale effecten zijn niet door een Digital Intermediate gegaan.
De 35mm scenes zijn namelijk optisch colorgraded.
De prints schijnen gemaakt te zijn vanaf het orginele interpositief.
Al weet ik niet of dat bij de internationale kopieen ook zo is.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

kohns

Citaat van: daxie op juli 29, 2008, 15:05:16
Maar Two-Face zou nog voor een paar leuke momenten moeten kunnen zorgen.
Spoiler
Leek mij na de film gezien te hebben wel morsdood hoor... dus ik denk niet dat we die terug zien.

Ben ik de enige of is het nog iemand opgevallen dat ze niet trouw zijn gebleven aan het decor van "Batman Returns" en dan heb ik het over:
- de stadssfeer
- de futuristische monorails
- het Wayne hoodkantoor is nu een rechte blok
- ...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

squeek

Citaat van: kohns op juli 29, 2008, 16:43:02
Spoiler
Leek mij na de film gezien te hebben wel morsdood hoor... dus ik denk niet dat we die terug zien.

Ben ik de enige of is het nog iemand opgevallen dat ze niet trouw zijn gebleven aan het decor van "Batman Returns" en dan heb ik het over:
- de stadssfeer
- de futuristische monorails
- het Wayne hoodkantoor is nu een rechte blok
- ...

ik snap eerlijk gezegd niet goed wat je bedoelt met batman returns??? het heeft eigenlijk absoluut niets te maken met die film namelijk. je kan als het ware stellen dat de eerste vier films gewoon nooit bestaan hebben. deze "nieuwe" reeks batmanfilms zijn GEEN remakes!!, ook GEEN prequels of sequels!! ze sluiten absoluut niet aan.

ze hebben besloten om de reeks opnieuw "op te starten" en met een propere lei te beginnen, omdat de vorige reeks erg afgedwaald is geraakt, en publiek er niet meer naar om zag. de regisseur wilde gewoon met deze reeks een batman creeren die in deze wereld zou kunnen bestaan. en de omgeving dan ook zo echt mogelijk houden met wat we kennen. de hele film bruist ervan, het 9/11 gevoel van terroristen die toeslaan, mensen die in paniek leven, etc. het is daarom dat the dark knight zoveel erkenning krijgt van cineasten en de mensen zelf.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

StrayDog

Ik denk dat kohns gewoon "Batman Begins" bedoelt ;)

Stadium III

Het is idd batman begin's en ik heb het idee dat in deel 1 alles bijna vernietigd werd

Dus het zou kunnen dat in deel 2 alles vernieuwd is

En batman doet goede zaken in de stad ! ;D ;)
5.2.4 Marantz Klipsch setup

squeek

Citaat van: StrayDog op juli 29, 2008, 20:08:13

ja oke, dat verklaart al wat meer dan

greetz

Jimmy Conway

Vond de batman film best wel langdradig... had makkelijk een half uur korter gekund.
Ironman is stukken beter.... ;D
Ben nu eenmaal meer een Marvel Comics type... :D
Geen binding met de wat vlakke emotieloze figuren achter batman en superman....

Xstream

Mijn favo moment:

Spoiler
Dat de Joker in z'n ziekenhuispakje en pruik op met z'n maffe manier van lopen op z'n remote zit te rammen om het ziekenhuis op te blazen ... en hoe ... zelden zo'n heftig een gebouw aan gort zien exploderen :D ... En die scene met dat potlood is ook geniaal !!!

Ik vond Begins qua verhaal lijn en opbouw wel beter dan DK. Ergens was DK spectaculair daardoor ... continue een hoog tempo met nieuwe setups, maar een echte lijn ontbrak daardoor een beetje. Ik heb daarom ook heel sterk het gevoel om hem nog een keer te kijken.

Spoiler
Ook vind ik dat two faces te snel doorslaat. Ik bedoel, het is de prins op het witte paard, en 1 dooie en hij slaat door. Hadden ze misschien wat meer drama omheen moeten hangen om dat gevoel van depressie en ommekeer meer weer te geven

De cast van Eric Roberts vond ik ook een beetje vreemd en niet echt geschikt.

Spoiler
Ook vond ik de hele verhouding tussen de Joker en die criminelen een beetje wazig. Er werd weinig aandacht aan gegeven waardoor bepaalde elementen een beetje suggestief overkomen.

Verder kan ik weinig minpunten noemen. Toch wel een echte topper die ook al dagen in m'n kop blijft hangen, en dat gebeurt maar heel zelden. Zeker met een actie flick.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Staaled

Gisteren in Imax gezien.

Ik begrijp de aandacht rond deze film wel,want in actie-scenes de overtreffende trap, maar werd er nauwelijks door gegrepen.
Dat kan mede te maken hebben met een continu hoestende op de verkeerde momenten lachende achterbuurman  ( voor mij even geen bioscoop meer), maar eenmaal thuis blijft die indruk overheersen.

Was met mijn broer, echt wel een liefhebber want heeft zo'n passepartout en ziet denk ik zo'n 4 films in de week,
en die vond het zelfs het slechtste dat hij het afgelopen jaar heeft gezien. :-\

Zo ver wil ik zeker niet gaan.
Ledger is ijzersterk als the Joker,het is prachtig gefilmd werkelijk  8), de actie inderdaad adem- en Caine en Freeman innemend ,maar verders.....
Hysterisch, ,paranoide, al is dat wel de bedoeling , maar ook onlogisch en soms erg kitscherig.

Helaas niet wat ik er van verwacht had.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nelisje

Wow, het slechtste wat hij dit jaar gezien heeft gaat wel heeeeel ver

Ik vond de cast supersterk, alle hoofdrolspelers zijn simpelweg klasse acteurs
Het verhaal was niet oppervlakkig, er zat ook zeker een psychologische kant aan het verhaal.
Spoiler
Vond het harvey dent verhaal wel een link hebben met een geloof. Ondanks zijn slechte karakter aan het einde hemelen ze hem toch op, om de mensen houvast te geven en te inspireren om het juiste te doen
Verder waren de special effects ook geweldig.

Het kan misschien niet je ding zijn, maar ik denk dat de film voor elke serieuze kijker toch wel een voldoende waard is.

kohns

Citaat van: StrayDog op juli 29, 2008, 20:08:13

Oeps typo  ::)
Moest idd "begins" zijn.

squeek

Citaat van: Hipster op juli 30, 2008, 09:33:38
Gisteren in Imax gezien.

Ik begrijp de aandacht rond deze film wel,want in actie-scenes de overtreffende trap, maar werd er nauwelijks door gegrepen.
Dat kan mede te maken hebben met een continu hoestende op de verkeerde momenten lachende achterbuurman  ( voor mij even geen bioscoop meer), maar eenmaal thuis blijft die indruk overheersen.

Was met mijn broer, echt wel een liefhebber want heeft zo'n passepartout en ziet denk ik zo'n 4 films in de week,
en die vond het zelfs het slechtste dat hij het afgelopen jaar heeft gezien. :-\

Zo ver wil ik zeker niet gaan.
Ledger is ijzersterk als the Joker,het is prachtig gefilmd werkelijk  8), de actie inderdaad adem- en Caine en Freeman innemend ,maar verders.....
Hysterisch, ,paranoide, al is dat wel de bedoeling , maar ook onlogisch en soms erg kitscherig.

Helaas niet wat ik er van verwacht had.

ik kan begrijpen dat het niet is wat je verwacht, of dat je hem eigenlijk niet goed vindt. maar het slechtste wat ie afgelopen jaar heeft gezien duidt op een afkeer van de populariteit in mijn ogen. ik ken volk genoeg zo, die "weigeren" een film te gaan zien als deze, of star wars of iets dergelijks van omvang. "omdat ze TE commercieel zijn" krijg je dan te horen, of "een film die zoveel gekost heeft draait toch enkel maar om special effects"  ;D

komaan, ik wil gerust even met je broer de videotheek gaan bezoeken, want als ie echt zo'n vier films per week kijkt, dan moet ie absoluut ook een heel deel B-rang films kijken of het houdt snel op met kijken. ik zeg niet dat een B-film slecht zou moeten zijn, maar 90% van dergelijke films trekken op geen kl*te gewoon!! en dat zou dan nog beter moeten zijn als the dark knight  :o ???

lollig

greetz

Xstream

Ow, ik vond de stem van batman ook een beetje "overdreven" ... had wel wat minder duister en diep gemogen. Kwam een beetje onnatuurlijk over.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

daxie

Citaat van: Xstream op juli 31, 2008, 01:56:32
Ow, ik vond de stem van batman ook een beetje "overdreven" ... had wel wat minder duister en diep gemogen. Kwam een beetje onnatuurlijk over.

dat is het ook, zijn stem wordt elektronisch vervormd door zijn pak, zodat het niet herkenbaar is...

Staaled

Citaat van: squeek op juli 30, 2008, 21:45:37
ik kan begrijpen dat het niet is wat je verwacht, of dat je hem eigenlijk niet goed vindt. maar het slechtste wat ie afgelopen jaar heeft gezien duidt op een afkeer van de populariteit in mijn ogen. ik ken volk genoeg zo, die "weigeren" een film te gaan zien als deze, of star wars of iets dergelijks van omvang. "omdat ze TE commercieel zijn" krijg je dan te horen, of "een film die zoveel gekost heeft draait toch enkel maar om special effects"  ;D

komaan, ik wil gerust even met je broer de videotheek gaan bezoeken, want als ie echt zo'n vier films per week kijkt, dan moet ie absoluut ook een heel deel B-rang films kijken of het houdt snel op met kijken. ik zeg niet dat een B-film slecht zou moeten zijn, maar 90% van dergelijke films trekken op geen kl*te gewoon!! en dat zou dan nog beter moeten zijn als the dark knight  :o ???

lollig

greetz
hi Squeek,

ik kan je verzekeren dat het zijnerzijds geen afkeer van het genre of populaire films in het algemeen is,
anders hadden we er ook niet gezeten. ;) ;D

't Is in deze een uitgesproken type , en wat door mij vaak met een korreltje zout wordt genomen is bij hem menigmaal een graat in de keel. ::)

Saludos,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

squeek

maar dan kan ie toch nooit graag films zien?! dan is bijna elke film toch bagger!

ik kan bij elke film wel iets vinden dat me niet aanstaat, maar ja, dan geniet je gewoon niet meer van films. denk ik da toch he  :)

greetz

Erik

Ik vraag me af of batman het niet bloedheet heeft op een dag als deze criminelen moeten vangen met zo'n batkostuum aan ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Citaat van: Erik op juli 31, 2008, 22:40:58
Ik vraag me af of batman het niet bloedheet heeft op een dag als deze criminelen moeten vangen met zo'n batkostuum aan ;D
dan wordt het toch "badman"  ;D

JBL PRX Power!

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill