the dark knight

Gestart door squeek, juli 19, 2008, 01:03:26

Vorige topic - Volgende topic

PjotrrrNL

Ben zeer benieuwd, Batman Begins was al erg goed...
Voor mij echter geen bioscoop meer, het wachten is op de eerste release in DVD kwaliteit.

celerontje

Ik neem meestal niks bij de film als ik naar de bios ga.
Hooguit een flesje drinken, maar daar begin ik negatieve ervaringen mee te krijgen; een stekende blaas is alles behalve fijn tijdens de film.
Ik ga dan liever na de film voor een prikkie ergens wat happen en slurpen ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ome subtilieco

Citaat van: PjotrrrNL op juli 25, 2008, 13:01:50
Ben zeer benieuwd, Batman Begins was al erg goed...
Voor mij echter geen bioscoop meer, het wachten is op de eerste release in DVD kwaliteit.

Hier het zelfde al was ik graag naar de bios gegaan die hebben ze hier niet in uruzgang :(

Xstream

Net geweest en ... tja ... je hebt inmiddels enorme verwachtingen, maar ondanks die verwachtingen kan ik niet anders zeggen dan ...  WOW!

Dat Heath dood ging deed me niet zo gek veel, maar tijdens deze film kon ik het gevoel niet onderdrukken van potver ... waarom is die gozer dood? Echt, hij maakt de film. Niet dat de film verder zuigt hoor, integendeel ... een zeer interessant vervolg. Wel is de rating van IMDB wat overdreven ... Er zitten zeker elementen in die voor verbetering vatbaar zijn, dus dan ga je je afvragen waarom zoveel mensen toch een 10 geven, maar de verpakking en aanpak is fraai en daardoor maakt het niet zoveel meer uit :) Er zitten een paar brilliante scenes in die waarschijnlijk de boeken ingaan als "klassieker".

Het is moeilijk wat te zeggen zonder spoilers weg te geven ... gewoon lekker gaan kijken :D

In de kuip in Rdam geweest ... hoewel m'n vorige ervaring niet zo best was, was het dit keer super. Inmiddels ook digitaal beeld en knijterhard geluid. Prima dus!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

lampie1979

Vanavond gaat ik naar de IMAX in Amsterdam :)
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Xstream

Citaat van: lampie1979 op juli 26, 2008, 01:56:16
Vanavond gaat ik naar de IMAX in Amsterdam :)
Was ik eerst ook van plan, maar ik kon niet reserveren en vond het risico te groot om helemaal richting A'dam te rijden en er dan achter te komen dat het uitverkocht was :) Veel plezier ... ben benieuwd wat je ervan vind :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

ShellBeach

Vandaag werden de gory technical details op /. gepost:

Barbara Robertson over at Studio Daily put forth this article featuring the technical background for the production of The Dark Knight. With most of the film shot with IMAX cameras (producing a theoretical resolution of 18k), the studios could not handle the size. Instead, they cut the resolution by more than half, down to 8K, the maximum resolution for scanned film. 'A single 8K frame requires 200 MB of data,' Franklin says. 'So we had to upgrade our whole infrastructure. We needed faster network speeds to move data around, massively beefed up servers, and — the most important thing — a new compositing solution.' To give you an idea of how far technology has taken us: 'In 1999, when we worked on Pitch Black [released in 2000], we needed to access 2 TB of data,' Franklin says. 'This show used over 100 TB of data.'"

Leuk om te weten dat 70mm dus 18K definitie heeft.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Stadium III

Vanavond gaan we hem bekijken heb er al zin in !!
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Raimond

Citaat van: Stadium III op juli 26, 2008, 09:58:50
Vanavond gaan we hem bekijken heb er al zin in !!

veel plzier!,ik ga volgende week even naar de bios,dit is wel echt zo'n filmwat je in de bios moet zien.Weet iemand trouwens nog een bios met goed beeld en geluid,in Overijssel?
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Stadium III

Overijssel zo niet !

Heb net ff batman begins gekeken en zo ben ik weer ff helemaal vers !

celerontje

Ik weet wel een goede bios in de buurt van Overijssel, namelijk Utopolis Emmen. (Drenthe)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Stadium III

WOW WOW WOW WOW WOW

Wat vind ik dit een geweldiged film The Joker is wel zo goed man o man

Verder is heel de film toppie en sluit naadloos aan deel 1 !!!

KIJKEN KIJKEN KIJKEN

Raimond

Citaat van: celerontje op juli 26, 2008, 23:28:45
Ik weet wel een goede bios in de buurt van Overijssel, namelijk Utopolis Emmen. (Drenthe)

Dank  je ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Raimond

Citaat van: Stadium III op juli 26, 2008, 23:37:56
WOW WOW WOW WOW WOW

Wat vind ik dit een geweldiged film The Joker is wel zo goed man o man

Verder is heel de film toppie en sluit naadloos aan deel 1 !!!

KIJKEN KIJKEN KIJKEN

duidelijke taal,toppertje dus als ik het zo hoor ;)

lampie1979

Citaat van: Xstream op juli 26, 2008, 02:35:45
Was ik eerst ook van plan, maar ik kon niet reserveren en vond het risico te groot om helemaal richting A'dam te rijden en er dan achter te komen dat het uitverkocht was :) Veel plezier ... ben benieuwd wat je ervan vind :)

Was er om 19:00 en alles uitverkocht :( Toen maar naar Hancock gegaan.

BAAAAAAAAAGGGGGEEEERRRR

Wazig camerawerk vooral de panningshots waren gruwelijk irritant. Special effect niet te volgen. En oja de eind scene was echt om te janken (nee niet letterlijk) zo traag.

5/10

Van de week MOET ik naar de IMAX van DK!!
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Stadium III

Citaat van: Raimond op juli 27, 2008, 00:52:34
duidelijke taal,toppertje dus als ik het zo hoor ;)

Dat weet ik wel zeker

Nu nog op BR hebben

Wild_Willy

Ik ben afgelopen vrijdag met mijn vriendin wezen kijken en moet toegeven dat het een redelijk goede film is (in mijn beleving in ieder geval de beste uit de reeks tot nu toe).

Wat ik goed vond:
- Acteer werk van "the Joker" ...erg overtuigend
- Goed camera werk
- Goede scenes (liepen goed)
- Goede special effects

Wat ik minder vond:
- Acteerwerk Christian Bale (niet mijn acteur, komt ook niet overtuigend over)
- Film springt van hak op de tak (zit geen sterke verhaallijn in)
- Eric Roberts.....need I say more?

Al met al vond ik  het een 7/10 film.
Hij is de moeite waard maar wel vreselijk gehyped!!

Gr,
Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

StrayDog

Aardig met Wild Willy eens.
Heb hem gisteren gezien, en precies zoals verwacht: een prima film, maar onverklaarbaar zeer overhypt en die nummer 1 positie op imdb is belachelijk.

R

TOP film!!!

Heath was geweldig. Hij maakte echt de film.

squeek

ben nu terug van een weekje frankrijk, en heb em dus nog steeds niet kunnen zien.  :-\  normaal gezien morgenavond, dan MOET het gewoon., ik zit al zolang te wachten  :Dik hoor vaker dat de hype wat overdrevn is, maar tja, het is en blijft gewoon een film uiteindelijk. maar het kan maar leuk zijn he  :D

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

eholsteijn

Afgelopen zaterdag deze film in de bios gezien.

Zeer de moeite waard. Was al ruim twee jaar niet meer in een bios geweest maar heb er geen spijt van gehad. Het was de mustsee in Delft. Erg prettige bioscoop!
Ik vond de film erg goed. Snap alleen niet dat mensen deze film zo ontzettend ophemelen. Vraag me af of dat ook had gebeurd als mijnheer Ledger nog leefde? Het was gewoon een leuk verhaal met goede actie. Mooie beelden en goed geluid. Wat mij betreft een dikke 8.

Madhouse

Ik ben afgelopen zaterdag geweest in Het Rembrandt Theater in Arnhem (hoofdzaal)
Goed en groot beeld (is zo'n xtra groot scherm) en super geluid.

Film zelf was echt top (ben echt een fan), ik vond hem zijn 5 sterren meer dan waard.. Cristian Bale en Heath Ledger maken deze film. Niemand had de rol beter kunnen spelen van The Joker als Heath Ledger.  Maar ik ben het wel met veel mensen eens, was de film ook zo populair als Heath nog geleefd had? Iniedergeval krijgt Heath een Oscar Nominatie voor deze roll. Want eerlijk is eerlijk, hij heeft deze rol brilliant neergezet. En ik denk een mooi stukje waardering voor een goed acteur die er helaas niet meer is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Stadium III

Idd The Joker was meesterlijk in mijn ogen !!!

Nu maar w8 op de release van blu ray !

Madhouse

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2008, 14:34:53
Idd The Joker was meesterlijk in mijn ogen !!!

Nu maar w8 op de release van blu ray !

Het is bij mij zo erg dat ik volgende week naar de IMAX versie ga. Daarna Blu-Ray aanschaffen als hij uit komt  ;D ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ghosty J

weet iemand misschien waar hij als hd draaid in het noorden ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase