the dark knight

Gestart door squeek, juli 19, 2008, 01:03:26

Vorige topic - Volgende topic

squeek

ik ben verwonderd dat hier nog geen topic voor geopend is  :) dus doe ik het even. de film is echt een hype aan het worden moet ik zeggen. en dit komt niet (alleen) door de dood van heath ledger, maar blijkbaar door de speciale manier die is gebruikt geweest van filmen, het verhaal op zich en de acteerprestaties.

met manier van filmen bedoel ik dat christopher nolan, de regisseur, niet houdt van cgi en alles liver action wil filmen. het realisme niveau in een film met dit budget is blijkbaar overweldigend en ongekend met de zogenaamde blockbusters.

en qua verhaal, en settings, is er nooit een comicbook action-hero zo levensecht verfilmd als deze batman, omdat je eindelijk een batman ziet die echt van deze wereld is zoals wij hem kennen, en even menselijk is. tegenover val kilmer of clooney's batman, waar je echt in een halve tekenfilm zat. de michael keaton versie was daarom in mijn ogen ook de betere batman, omdat je ook meer in de echte wereld bevond tot op zekere hoogte. nog steeds niet zoals de nieuwe reeks, maar wel genoeg.

en om af te sluiten, enkele links die je maar eens moet doornemen. waaronder dat de film het record van biggest night opening heeft gebroken. en dit van star wars 3  :o zegt wel wat. ik denk dat dit wel eens één van de drie beste boxoffice movies gaat zijn van dit jaar. misschien wel DE nummer één.

http://movies.ign.com/articles/884/884876p1.html

http://movies.ign.com/articles/892/892042p1.html

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Stadium III

Aankomende zaterdag gaan we er naar toe !!!
5.2.4 Marantz Klipsch setup

squeek

ben ik jaloers  :D, ik moet wachten tot de week erna, ga een weekje weg naar frankrijk en daar komt ie gedubd uit, dus dat wordt geen optie.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

rogue

Citaat van: squeek op juli 19, 2008, 08:57:49
ben ik jaloers  :D, ik moet wachten tot de week erna, ga een weekje weg naar frankrijk en daar komt ie gedubd uit, dus dat wordt geen optie.

greetz
Dat geeft toch niet, dan ga je naar le chevalier foncé  ;D  ;D.
Hier en hier ben ik wat bekender....

kippekop

TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Maartje

Ik as woensdag
ben ik eindelijk weer eens in de bios  :P

Doe ik veels te weing !
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Stadium III

Citaat van: kippekop op juli 20, 2008, 12:47:12
En?!???  >:D

weetik nog niet want ik heb gister zaterdag aankomende zaterdag gespost dus isover 6 dagen  :P

Dus zijn zeker mensen die eerder gaan !

squeek

Citaat van: Stadium III op juli 20, 2008, 14:07:01
weetik nog niet want ik heb gister zaterdag aankomende zaterdag gespost dus isover 6 dagen  :P

Dus zijn zeker mensen die eerder gaan !

haha  ;D, en ik maar zoeken op het internet naar een avant-premiere van de film in een bios ergens. uiteraard niet gevonden.

ik kan pas gaan woensdag over een week, vanwege een weekje op verlof.

greetz

rijstfj

Openingsweekend in de US v/d 18e juli, opbrengst $ 155.340.000,00  :o

aangepast ;)

-Freek-

Hebben jullie de rating voor deze film op IMDB al gecheckt :o. Snap dat het nog wel omlaag zal gaan, maar toch.

Maartje

Citaat van: rijstfj op juli 21, 2008, 01:32:51
Openingsweekend in de US v/d 18e juli, opbrengst $ 155.340,00  :o

155.340.000,00  :P

Ik ga Woensdag  O0

squeek

heel wat records zijn gesneuveld. het is sinds de allereerste batman film dat dit gebeurd. ben erg benieuwd wat het eindbedrag gaat worden van deze.

greetz

Peter O

Ik heb 'm 25 juni al gezien tijdens de Cinema Expo, speciale screening in de Imax zaal van Pathe Arena. Wat een kick-ass film! Schitterende rol van Heath Ledger, Michael Caine weer prachtig als Alfred. Overdonderend geluid, spectaculaire actie. Ik wil 'm 't liefst meteen woensdag weer gaan zien, en kan iedereen zeker Imax aanraden! Believe the hype!  ;)

Stadium III

Ben zeker zeer benieuwd !!!

denada

http://www.firstshowing.net/2008/07/17/the-dark-knights-imax-cinematography-redefining-stunning-visuals/

Een bezoekje aan een IMAX theater voor deze film is toch zeker de moeite waard zo te lezen..

Met bijna 70.000 stemmen staat de nieuwe Batman op dit moment op #1 in de top 250 films allertijden van IMDB!

http://www.imdb.com/chart/top?tt0468569

Madhouse

Ik ga a.s. zaterdag naar deze film. Hier heb ik zo lang naar uitgekeken  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WickedGame

Heb het vaak niet zo op comicboek verfilmingen maar Christopher Nolan (regisseur red.) weet mij toch wel te boeien. Zowel met zijn 1e batman the beginning film, als wat ik nu de trailer heb gezien van The Dark Knight. Wat dat betreft heeft het mij wel super nieuwsgierig gemaakt naar deze film.

Raimond

Je bent niet de enige,deze film wil ik zien,kijken of deze ook echt zop goed is als dat beweerd word :D.Batman the beginning vond ik ook al erg goed,dus ik ben benieuwt of deze daar over heen gaat ;D.En voorla de wat meer realistische filmstijl vind ik een hele verbetering,ik ben niet zo fan van de oudere batman films ::).
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Maartje

Ik heb hem woensdag gezien en deze film is echt niet te vergelijken met een van de eerste 4 films.
Ik vind het een mooie film maar de hype is in mijn ogen wat overdreven.

The Joker is idd een echte slechterik en een verdienstelijk goochelaar
wat hij met een potlood kan is verbluffend  ;D

FrankB

Ik ga zeker volgende week. Deze moet ik gezien hebben!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Raimond

Citaat van: Maartje op juli 24, 2008, 19:51:53
Ik heb hem woensdag gezien en deze film is echt niet te vergelijken met een van de eerste 4 films.
Ik vind het een mooie film maar de hype is in mijn ogen wat overdreven.

The Joker is idd een echte slechterik en een verdienstelijk goochelaar
wat hij met een potlood kan is verbluffend  ;D

de hype werkt wel,je wilt ehm gewoon zien,datis het ehm gewoon ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Gizz

ik heb em net gezien. waar ik nog meer onder de indruk van was is de totale kosten die ik gemaakt heb om em te kunnen zien. 2x10euro kaartje 9euro drinken 8euro parkeren  :o

Ohja bijna vergeten hoe ik de film vond. Ik vond em niet tegenvallen en beter dan Begins. Maar als je gewend bent om thuis films te kijken in je eigen bioscoop dan valt een bios toch wel een beetje tegen.
Ik ga em thuis nog eens bekijken want dan weet ik zeker dat ik wel in de film zit.

Voor mij geen bioscoop meer....

Maartje

Citaat van: Gizz op juli 25, 2008, 01:27:56
ik heb em net gezien. waar ik nog meer onder de indruk van was is de totale kosten die ik gemaakt heb om em te kunnen zien. 2x10euro kaartje 9euro drinken 8euro parkeren  :o

prijzen zijn idd belachelijk daar  :o
maar toch staat er altijd een grote rij terwijl je in Rotterdam op de weg er naar toe zo langs de super wandelt.  ::)
( okee ze hebben geen popcorn bij de super )

BTW Ik zat in zaal 1 van Pathe schouwburgplein en die stoelen waren daar echt aan vervanging toe
ze zaten echt waardeloos !  :-\

Stadium III

Mmm duur ! de kaartjes

Ik ben hier 15 euro kwijt voor 2 kaartjes gereseveerd en wel !

Verder morgen avond ga ik hem bekijken eerstthuis deel 1 er eens een keer lekker doorheen draaien !

Maartje

Mijn kaartjes waren 12.50 per stuk  :P
Maar aangezien dit een Grolsch ( pieeep ) movienight voorpremiere was kreeg je er een beugelfles en een portie nacho`s bij.