The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 50 gasten bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: hoekie op december 14, 2012, 10:10:30
Ja ik baal er ook van ... die kinderziektes, begreep dat de AVR600 met 1.4 board wel "wat" beter is... sommige mensen hebben er geen problemen meer mee... maar ik heb helaas een 1.3 versie.
Kon wel upgraden maar dan moet je 600 euro neerleggen en dat vind ik een belachelijk bedrag.

Misschien ga ik m nu wel proberen te verkopen ... maar ja wie wil nu een receiver met kinderziektes.

Geluid blijft idd fantastisch maar ik stoor me aan de schokjes in het beeld / plops etc.

Erg jammer inderdaad. Ik heb twee keer de HDMI 1.3 versie thuis ter demo gehad. Met muziek heb ik nog geen betere receiver gehoord, maar met surround was het echt een drama. Had constant last van ploppen, tikken, kraken en een vertraagde audiostream lock. Ben er op verschillende fora in de problemen gedoken en kwam daar ook posts van jou tegen.

Had verder hetzelfde als jij: De upgrade van 1.3 naar 1.4 vind ik te veel risico voor dat bedrag en het nieuwe model vind ik veel te duur.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ik ben wel beniewd hoe Arcam test voor ze hun receivers te koop aanbieden.  :confused:
Je verwacht dat een bedrijf wat zo hoog aangeschreven staat/stond, met zo veel oog voor detail, toch beter hun apparaten test.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

maxtrash

de leverancier zou het toch moeten oplossen naar mijn mening...

jaco

 Gewoon je bron het naar lpcm om laten zetten, endat dan afspelen ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: maxtrash op december 15, 2012, 01:03:51
de leverancier zou het toch moeten oplossen naar mijn mening...

Ze weten er van. Ik kijk het nog een paar weken aan.
Krijg ik in die tijd weer een aantal van die plops (en die zijn best hard op de subwoofer) dan moet die maar weer terug en moeten we kijken naar een andere oplossing.

hoekie

Citaat van: jaco op december 15, 2012, 12:43:23
Gewoon je bron het naar lpcm om laten zetten, endat dan afspelen ?

Ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld, zijn de plops dan weg ?

HTip

Balen zeg...

Citaat van: hoekie op december 16, 2012, 12:03:11
Ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld, zijn de plops dan weg ?

Als het probleem in de HD-decoders zou zitten, dan omzeil je die als je de speler de omzetting naar PCM laat doen en dit signaal via HDMI naar de Arcam sturen. Is een eenvoudige test om erachter te komen of het probleem bij het HDMI-board ligt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Ok, ik zal dit van het weekend nog even testen.
Heb intouchables gekeken, rip, en dat ging verbazingwekkend goed...
Gisteren Bourne Legacy gekeken, ook rip, en hier toch weer her en der een hikje in het beeld.
Spoel je terug naar iets voor het hikje/schokje en speelt het stukje opnieuw af krijg je het niet, dat vind ik zo vreemd.

Als het in de rip zit moet je het toch altijd op de zelfde plek terug zien ?

Was wel koud in de garage... 10 graden, brr.... maar gelukkig rustig de airco aan en na ruim 30 minuten gewoon lekker zitten en kijken.

high-q

Citaat van: HTip op december 19, 2012, 11:42:14
Als het probleem in de HD-decoders zou zitten, dan omzeil je die als je de speler de omzetting naar PCM laat doen en dit signaal via HDMI naar de Arcam sturen. Is een eenvoudige test om erachter te komen of het probleem bij het HDMI-board ligt.

Ben ook erg benieuwd of dit werkt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

hoekie

Ga ik vanavond doen!

denoontje

Citaat van: high-q op januari 17, 2013, 11:22:33
Ben ook erg benieuwd of dit werkt.

kunnen we zaterdag testen

high-q

#2286
En inmiddels getest:

1. HTPC van RalphH met daarop XBMC geïnstalleerd. In de systeem instellingen de audio output op DTS HD MA en Dolby True HD gezet en getest met Blu-Ray
schijfje van Tron Legacy.

2. HTPC van RalphH met daarop XBMC geïnstalleerd. In de systeem instellingen de audio output op LPCM gezet en getest met Blu-Ray
schijfje van Tron Legacy.

In beide gevallen geen harde ploppen, tikken of kraakjes gehoord. Je hoort af en toe wel een heel zacht tikje, maar niks ernstigs.
Hoe is de test bij jou gegaan?  Heb je jouw Arcam AVR600 wel eens met een andere bron en andere projector geprobeerd?
Misschien is het wel een combinatie van jouw specifieke keten.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Ongetwijfeld al eens naar voren gekomen (misschien wel door mezelf  ;)), maar welke HDMI driver wordt er gebruikt, ATI of Realtek? De laatste gaf in het verleden vaak issues en HD geluidsondersteuning volgensmij niet helemaal toppie.
Gebruik zelf ATI 12.nogwa. 13 is nu uit.
Audiosetting in XBMC (Frodo, RC1) staat op WASAPI. Met Eden ook nooit problemen gehad.

In het verleden wel wat issues gehad met oudere ATI drivers icm TMT, bij doorspoelen hing de boel en kreeg ik knalhard roze ruis. Dus wellicht zijn de plops ook ergens in een driver opgelost.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

En hoe is de test met PCM bij jou afgelopen? Hebben de tips van high-q en RalphH geholpen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Middag!

Zie nu pas deze reacties. Laatste tijd zeer druk geweest.
Helaas nu de griep te pakken ... Maar ik heb net even de mediaplayer dune D1 in de woonkamer gezet om rechtstreeks een film te kijken op een pana plasma zonder tussenkomst van een versterker.

De hele film geen hikje/schokje gehad. Na de film direct even transformers 3 van de hsdd opgezet.
10x afgespeeld en totaal geen schokje/hikje in het beeld.

Dit heb ik ook niet gehad toen ik de dune rechtstreeks op mijn hd350 had.

Het probleem doet zich ook voor wanneer ik orginele br's afspeel van mijn pana br speler richting de arcam.

Rest nog 1 test (en die zal ik straks doen ) en dat is de dune laten decoderen kijken of ik het hikje/schokje nog krijg.

Het zou idd kunnen dat het aan de keten ligt, maar wel toevallig dat ik het dan met 3 apparaten richting de Arcam heb.

hoekie

Heb de airco aangezet ... Ik heb het al zo koud ;)
Even ht opwarmen en dan de test uitvoeren.

hoekie

Ok, test gedaan.

Laat ik vooropstellen dat ik geen problemen heb met hikjes/schokjes in het geluid.

Ik heb dus audio van bitstream naar lpcm gezet, maar dit is uiteraard alleen voor audio.
Dit gaat voor mijn beeld niets veranderen (?)

Opnieuw diverse malen transformers 3 van de hsdd gedraaid en zie daar de hikjes/schokjes zijn weer in beeld.

Zoals hierboven omschreven ... Orgineel via de br speler of via de dune heb ik het probleem.
Rechtstreeks op de plasma in de woonkamer of beamer in HT geen probleem.

Ik had dit ook al met de xtreamer media player maar dacht da het daar aan lag.

Opnieuw melding gemaakt ri bb&g want dit vind ik gewoon irritant kijken.


bmateijsen

Hoe staat de video output? Op follow input of op auto?

Groet,

Bjorn

hoekie

Citaat van: bmateijsen op februari  7, 2013, 18:54:20
Hoe staat de video output? Op follow input of op auto?

Groet,

Bjorn

Follow input .... Als ik het goed heb...

hoekie

Ik heb de instellingen 1 op 1 overgenomen van het vorige apparaat, die jij toen hebt ingesteld.
Ik zal morgen van Follow naar auto switchen (of andersom)

bmateijsen

Citaat van: hoekie op februari  7, 2013, 20:51:30
Ik heb de instellingen 1 op 1 overgenomen van het vorige apparaat, die jij toen hebt ingesteld.
Ik zal morgen van Follow naar auto switchen (of andersom)

Zoals ik zeg in de mail, experimenteer! Er is een verandering geweest in de firmware hierover, dus kan dat zomaar eens je probleem verhelpen.
Verder heb ik het uitgezet bij Audiac/ Arcam.

Groet,

Bjorn

hoekie

Zoals gezegd ik doe niets anders.
In het vorige apparaat zat ook de laatste firmware en had ik het ook.
(ook toen al eea aanpassen wat niet hielp)

Laat het morgen weten.

hoekie

Bedankt voor het opnieuw uitzetten bij arcam.

high-q

... even een bumpje.

pm ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Citaat van: hoekie op mei 17, 2011, 15:35:00
:)

erg mooi statue, is deze nog te koop ergens?
Hoeveel heb je betaald?
Bestaat er een versie op een draak? :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii