The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 44 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: hoekie op december 31, 2008, 13:02:53
gaat een beetje lastig... want die is er niet meer... (oud ding ligt op de stort)

Ik denk dat een radiator de goedkoopste oplossing is.. Zelfs als je hem nieuw koopt bij de bouwmarkt...
Zo groot hoeft hij niet te zijn namelijk.

Sonic Circle

#851
Inderdaad en met een mooie ombouw die je mat meeschildert in de wandkleur is het ook estetisch geen probleem lijkt me.

Als hij meedraait op de huisthermostaat en dus vaak aanstaat, zal zijn verbruik alsnog veel goedkoper zijn dan een elektrische vloerverwarming schat ik in.


/edit: Ik lees nu net dat je ook een houtkachel hebt, wat roet in het eten kan gooien omdat de thermostaat de verwarming via de radiator dan uitschakeld. Dit probleem hebben wij ook in de woonkamer :) Heeft je CV installatie geen mogelijkheid tot aansluiting van 2 thermostaten? Die van ons heeft dat volgens mij wel.. wij moeten er ook mee gaan expirimenteren. Dan zou je er 1 apart voor het HT kunnen plaatsen.

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op december 31, 2008, 13:22:56
/edit: Ik lees nu net dat je ook een houtkachel hebt, wat roet in het eten kan gooien omdat de thermostaat de verwarming via de radiator dan uitschakeld. Dit probleem hebben wij ook in de woonkamer :) Heeft je CV installatie geen mogelijkheid tot aansluiting van 2 thermostaten? Die van ons heeft dat volgens mij wel.. wij moeten er ook mee gaan expirimenteren. Dan zou je er 1 apart voor het HT kunnen plaatsen.

Dat bedoel ik dus....  ;)

hoekie

pff.... ik weet het niet meer.... :-\

bmateijsen

Citaat van: hoekie op december 31, 2008, 14:14:48
pff.... ik weet het niet meer.... :-\

Draait de radiator mee met de klokthermostaat?

hoekie

Citaat van: bmateijsen op december 31, 2008, 14:17:15
Draait de radiator mee met de klokthermostaat?

Dat weet ik niet... want deze hangt er nu niet (zoals je weet) en ik kan dat niet controleren denk ik.
Die in de hal doet wel mee op de thermostaat....

bmateijsen

Citaat van: hoekie op december 31, 2008, 14:26:19
Dat weet ik niet... want deze hangt er nu niet (zoals je weet) en ik kan dat niet controleren denk ik.
Die in de hal doet wel mee op de thermostaat....

Dan zal degene in de garage ook meedraaien, tenzij je een in zone verdeling hebt.
Draaien ze in de slaapkamer ook mee op de thermostaat?

Kjelt

Dat er maar op 1 punt geregeld wordt is inderdaad lastig heb ik hier ook een probleem mee.
Er zijn wel fancy oplossingen die wireless per radiator warmte vragen en direct aan de ketel communiceren maar die kosten ook best wel wat.
Makkelijkste lijkt mij om de radiatorkranen te vervangen door thermostaatkranen (evt met prog. klokfunctie) , die kosten rond de 25-45 euro/stuk.
Dan laat je de thermostaat in de kamer alleen nog maar als tijdklok fungeren (als dat mogelijk is) dus de tijden dat je wilt dat de ketel stookt.
Iedere radiator schakelt dan zelf als de kamer op temperatuur is (of buiten de geprog. tijden) uit.

hoekie

Citaat van: bmateijsen op december 31, 2008, 14:34:36
Dan zal degene in de garage ook meedraaien, tenzij je een in zone verdeling hebt.
Draaien ze in de slaapkamer ook mee op de thermostaat?

Ja, want op het moment dat de CV er mee stopt (bijvoorbeeld uitzet of houtkachel aanzet) stoppen de radiatoren in de slaapkamers ook.

hoekie

#859
Citaat van: Kjelt op december 31, 2008, 14:35:54
Dat er maar op 1 punt geregeld wordt is inderdaad lastig heb ik hier ook een probleem mee.
Er zijn wel fancy oplossingen die wireless per radiator warmte vragen en direct aan de ketel communiceren maar die kosten ook best wel wat.
Makkelijkste lijkt mij om de radiatorkranen te vervangen door thermostaatkranen (evt met prog. klokfunctie) , die kosten rond de 25-45 euro/stuk.
Dan laat je de thermostaat in de kamer alleen nog maar als tijdklok fungeren (als dat mogelijk is) dus de tijden dat je wilt dat de ketel stookt.
Iedere radiator schakelt dan zelf als de kamer op temperatuur is (of buiten de geprog. tijden) uit.

Ja ik snap ook niet waarom ze in de hal geen thermostaatkraan er op hebben gezet. Hebben ze gedaan toen ik in India zat.
Daarom zaten er voorheen op alle radiatoren (hal, keuken en woonkamer (en garage)) die wij hebben vervangen thermostaatkranen.
Ik heb er nog wel 2 liggen..... dus kan er 1 op die van de garage zetten.. ?

EDIT: heeft geen zin dus... een thermostaatkraan op die van de garage als die mee doet met thermostaat in de woonkamer....
je kunt dan wel de temperatuur regelen zodat hij niet volledig mee doet wanneer de cv / thermostaat aangaat...

Dreamer

Ik heb hier voor mijn situatie ook lang over nagedacht, omdat ik met hetzelfde probleem zit. Ondanks dat het erg duur is (vloeroppervlak is 20 m2) gaat dat het toch worden, dan maar iets langer doorsparen.   ;)

@ Hoekie, misschien moet je de voor-en nadelen gewoon op een rijtje zetten.
Voordelen: geen hak- en breekwerk
               aangename warmte
               snelle opwarmtijd
               geen ophoging van de vloer
Nadelen: duur in aanschaf
             duurder? in energieverbruik (maar dat schijnt ook afhanklijk van de grootte van de ruimte te zijn).
Succes met beslissen!  :thumbs-up:




GTDesign

Citaat van: denoontje op december 28, 2008, 10:29:52
Ik heb mijn 4 shakers per 2 in serie staan en dit gaat gewoon goed.....
Doordat ze op mijn oude av versterker staan,kan ik ze met een ab harder en zachter zetten maar ook liks en rechts apart regelen .....

Als je ze parallel zet gaat er wat mis denk ik met de weerstand......

In serie: 4 +4 = 8 ohm
parallel: 1/4 + 1/4 = 1/4 --> 4 ohm



Bij Hoekie staan ze reeds in serie.
Twee shakers parallel van 4 ohm per stuk maakt samen 2 Ohm en geen 4 Ohm.  ;)

hoekie

Citaat van: GTDesign op december 31, 2008, 18:01:25
Bij Hoekie staan ze reeds in serie.
Twee shakers parallel van 4 ohm per stuk maakt samen 2 Ohm en geen 4 Ohm.  ;)

ok. thx.
ik zal eens kijken of het veranderd wanneer ik ze op speakeringang B zet of aan de eindversterker kant ook ff in serie aanslutien. moet ik nog doen.....

hoekie

Het is inmiddels weer 9 graden in de bios.
Kan dit echt geen kwaam voor mijn audio ? de behuizing is echt steenkoud....

celerontje

9 graden? :o
Brrrrrrrrr...
Heeft GT niks gemerkt van kou tijdens de bou?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op januari  1, 2009, 11:55:27
9 graden? :o
Brrrrrrrrr...
Heeft GT niks gemerkt van kou tijdens de bou?

Ja dat het warm was...  ;)
augustus en september is dit gebouwd...

celerontje

Slechte isolatie dus! ;D
Vervelend zeg, als dat gebeurd in zo'n mooi HT.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op januari  1, 2009, 12:11:34
Slechte isolatie dus! ;D
Vervelend zeg, als dat gebeurd in zo'n mooi HT.


nou er zit behoorlijk wat tegen het rolluik aan...
het was toen warm omdat de garage open stond (ivm licht) en het was buiten tegen de 30 graden ;)

Kjelt

Zei je nou dat de kou van de grond af kwam? Daar kan Ge dan toch ook niet veel aan doen? Ja 8cm PUR of PIR maar dan wordt de hele vloer 10cm dikker. Is bij de bouw destijds kennelijk niet goed geisoleerd? En het dak? Is dat wel goed geisoleerd? Als de vloer niet goed geisoleerd is dan heeft vloerverwarming ook niet zoveel zin, ga je de aarde liggen verwarmen  ;D

Wat je stereo betreft, enigste dat kwaad kan is condensatie, dat wil zeggen dat de lucht warm is en een hoge luchtvochtigheidsgraad heeft en de stereo ijskoud, dan slaat het vocht neer op de koude delen. Echter hier is de lucht heel erg droog (vriest). Bovendien als je apparatuur aanzet dan warmt het wel weer op met die dikke amps van je  ;)
Als je dus de verwarming in die ruimte aanzet en je bent van plan met een man of 4 film te gaan kijken zet dan even een uurtje van tevoren de apparaatuur alvast aan, dan kan die ook op kamertemperatuur komen, dan weet je zeker dat het geen kwaad kan. Projector die is binnen 5 minuten op temperatuur dus daar hoef je je volgens mij ook geen zorgen over te maken.

hoekie

Citaat van: Kjelt op januari  1, 2009, 12:43:56
Zei je nou dat de kou van de grond af kwam? Daar kan Ge dan toch ook niet veel aan doen? Ja 8cm PUR of PIR maar dan wordt de hele vloer 10cm dikker. Is bij de bouw destijds kennelijk niet goed geisoleerd? En het dak? Is dat wel goed geisoleerd? Als de vloer niet goed geisoleerd is dan heeft vloerverwarming ook niet zoveel zin, ga je de aarde liggen verwarmen  ;D

Wat je stereo betreft, enigste dat kwaad kan is condensatie, dat wil zeggen dat de lucht warm is en een hoge luchtvochtigheidsgraad heeft en de stereo ijskoud, dan slaat het vocht neer op de koude delen. Echter hier is de lucht heel erg droog (vriest). Bovendien als je apparatuur aanzet dan warmt het wel weer op met die dikke amps van je  ;)
Als je dus de verwarming in die ruimte aanzet en je bent van plan met een man of 4 film te gaan kijken zet dan even een uurtje van tevoren de apparaatuur alvast aan, dan kan die ook op kamertemperatuur komen, dan weet je zeker dat het geen kwaad kan. Projector die is binnen 5 minuten op temperatuur dus daar hoef je je volgens mij ook geen zorgen over te maken.

Hoi,

Dank voor je reactie.
Het lijkt alsof het vanaf de vloer komt. Als je op het tapijt loopt is dat gewoon steenkoud.
Dit ligt rechtstreeks op de plavuizen die in de garage liggen. Ik denk met isolatie (groene platen) op de vloer dat je al weer wat wegneemt. Maar er komt ook nog veel kou van achter het scherm vandaan. Dus daar gaan we ook nog een keertje kijken.

Dak is volgens mij ok. Helft van dit dak is de vloer in onze slaapkamer (dit gedeelte in garage is brandwerende platen). Het einde van het dak (waar rolluik zit, dus straatkant) is een dakterras. Daar zitten die brandwerende platen niet.



De buitenmuur is een enkel steens wandje met isolatie daarachter en vervolgens een 5cm wand met isolatie.
Daartegen zit 5 cm isolatie van Ge. Tegen het rolluik zit 10 cm isolatie en is rondom met pur dicht gemaakt.

Dreamer

Citaat van: hoekie op januari  1, 2009, 12:33:54
nou er zit behoorlijk wat tegen het rolluik aan...
het was toen warm omdat de garage open stond (ivm licht) en het was buiten tegen de 30 graden ;)

Ik heb net ff in mijn ruimte gekeken en daar staat de thermometer op 5 graden. Ruimte is goed geisoleerd, dak- spouwmuur en vloerisolatie. maarja als je er geen warmte in stopt dan zal het gewoon langzaam afkoelen richting buitentemperatuur.
Hoekie, is je garage vrijstaand of niet? Ik denk dat het met je isolatie wel in orde is. Nogmaals, ik heb ook alles goed laten isoleren en toch is het op dit moment ook koud nu ik er nog geen verwarming in heb.

denoontje

Citaat van: GTDesign op december 31, 2008, 18:01:25
Bij Hoekie staan ze reeds in serie.
Twee shakers parallel van 4 ohm per stuk maakt samen 2 Ohm en geen 4 Ohm.  ;)

helemaal gelijk  1/4 + 1/4 = 2/4 = 1/2 --> 2

hoekie

Citaat van: Dreamer op januari  1, 2009, 15:08:46
Ik heb net ff in mijn ruimte gekeken en daar staat de thermometer op 5 graden. Ruimte is goed geisoleerd, dak- spouwmuur en vloerisolatie. maarja als je er geen warmte in stopt dan zal het gewoon langzaam afkoelen richting buitentemperatuur.
Hoekie, is je garage vrijstaand of niet? Ik denk dat het met je isolatie wel in orde is. Nogmaals, ik heb ook alles goed laten isoleren en toch is het op dit moment ook koud nu ik er nog geen verwarming in heb.

Hoi Dreamer,

Dank voor je reactie!
Brr.. jij zit bijna op de noordpool  ;)
Nee Garage is niet vrijstaand. Als je foto van Ge ziet de rechterwand grens aan de buren. Linkerwand voor iets meer dan de helft met de hal/toilett. Achterwand tegen trapgat naar boven toe. Dak dus voor iets meer dan de helft is de vloer van onze slaapkamer (tot waar de brandwerende platen lopen) en rest van het dak (witte gedeelte tot aan rolluik) is dakterras boven.

Heb net ff deur open gehad naar de hal toe, waar radiator hangt en de spots aan en de temperatuur is binnen 30 minuten naar 14 graden....

Kjelt

Citaat van: hoekie op januari  1, 2009, 15:51:09
Heb net ff deur open gehad naar de hal toe, waar radiator hangt en de spots aan en de temperatuur is binnen 30 minuten naar 14 graden....
Dan lijkt de isolatie wel goed te zitten, nu nog een radiator of ander verwarmingsbron die geen vocht produceert (dus geen butagas campingverwarmer).
Wat trouwens ook een rol speelt is de droge lucht, hier zonder bevochtiging inmiddels <25% rlvh. Dat is heel lastig te verwarmen want het is juist de vocht in de lucht die voor de thermische stroming zorgt en het warmtegevoel geeft (kamer 20 graden 25% rlvh voelt veel kouder aan als 20 graden 50% rlvh)

Durk

plaats de radiator terug, zet de thermostaat op een ander plekje in huis en zorg voor radiatorkranen in de woonkamer.. dan moet het toch goed gaan? Alternatief kan toch ook zijn om de temp van de thermos wat hoger te zetten? dan blijft de CV draaien..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749