The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Dreamer

Citaat van: hoekie op december 29, 2008, 23:35:19
Psies.. heb het wel even moeten leren de afgelopen weken om het huis en alle shit in en rondom het huis van me af te kunnen zetten. Maar gelukkig lukt het me echt heel goed en kan ik dus goed relativeren nu.

Heeft veel stress, energie en spanning gekost. Ook in mijn huwelijk, maar dat is het gewoon niet waard, alleen moet je ff ergens het licht zien branden. Het is een zware tijd geweest en we moeten nog ff op de tanden bijten maar ooit zal het goedkomen en allemaal af zijn.

Ja die kleine vind het geweldig en dat is zo mooi om te zien.... je vergeet dan alles gewoon....

Dreamer als je wilt mag je wel een keertje langs komen hoor om het scherm te komen bekijken en te horen hoe alles klinkt. Het is fantastisch film kijken.... geen speaker te zien... maar toch komt er geluid bij het scherm vandaan.



Bedankt voor de uitnodiging alvast! :xmas:

hoekie

Geen dank, maar we moeten eerst wat aan de verwarming doen.
Heb even een thermostaat in de bios gelegd... op dit moment is het 8 graden !!  :ohmy:

Lijkt me toch niet echt best voor me spullen....

Jean Sibelius

#827
Citaat van: hoekie op december 30, 2008, 18:03:28
Geen dank, maar we moeten eerst wat aan de verwarming doen.
Heb even een thermostaat in de bios gelegd... op dit moment is het 8 graden !!  :ohmy:

Lijkt me toch niet echt best voor me spullen....
Da's inderdaad best fris :dozingoff:.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hoekie

Citaat van: Jean Sibelius op december 30, 2008, 18:05:02
Da's inderdaad best fris :dozingoff:.

Ja das koud... maar ik heb een electrisch kacheltje... maar kan het kwaad voor mijn apparatuur wat daar staat ?

Dreamer

Citaat van: hoekie op december 30, 2008, 18:03:28
Geen dank, maar we moeten eerst wat aan de verwarming doen.
Heb even een thermostaat in de bios gelegd... op dit moment is het 8 graden !!  :ohmy:

Lijkt me toch niet echt best voor me spullen....

Even koud als in mijn toekomstig Ht. Ga binnenkort info opvragen bij Speedheat. Ik ga voor vloerverwarming onder tapijt. Jammer dat het niet onder jou vloerbedekking kan, maar misschien moet je ook eens met hun contact opnemen. Of een nieuw tapijt leggen wat hier wel voor geschikt is.  :notify:

hoekie

Citaat van: Dreamer op december 30, 2008, 18:12:17
Even koud als in mijn toekomstig Ht. Ga binnenkort info opvragen bij Speedheat. Ik ga voor vloerverwarming onder tapijt. Jammer dat het niet onder jou vloerbedekking kan, maar misschien moet je ook eens met hun contact opnemen. Of een nieuw tapijt leggen wat hier wel voor geschikt is.  :notify:

Ja heb ze gebeld die in bunschoten. Volgens mij kan een ander soort niet onder mijn tapijt ivm de foam maar dat van speedheat volgens mij wel. Wacht even op een telefoontje terug maar volgens mij kan dat onder elk tapijt. Lees niet op de site van speeheat dat je een special soort tapijt moet hebben zonder foam.

Ga je voor electrisch dan ook van speedheat ?

Dreamer

Yep, da's wel de bedoeling.

Jean Sibelius

Bij dit bedrijf hebben ze mogelijk óók een interessant alternatief voor jouw situatie ("microfoil")

http://www.magnumheating.com/?&L=0uploads/media/MAGNUM_Prijslijst_2008.pdf

Ik ben óók nog aan het twijfelen qua verwarming in mijn eigen ruimte, dus heb additionele informatie bij ze opgevraagd mbt het 'ceiling heating'-principe.

Overigens zou ik me niet al te druk maken qua temperatuur, als het maar niet te vochtig wordt in je ruimte.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Dreamer

Citaat van: Jean Sibelius op december 30, 2008, 18:23:26
Bij dit bedrijf hebben ze mogelijk óók een interessant alternatief voor jouw situatie ("microfoil")

http://www.magnumheating.com/?&L=0uploads/media/MAGNUM_Prijslijst_2008.pdf

Ik ben óók nog aan het twijfelen qua verwarming in mijn eigen ruimte, dus heb additionele informatie bij ze opgevraagd mbt het 'ceiling heating'-principe.

Overigens zou ik me niet al te druk maken qua temperatuur, als het maar niet te vochtig wordt in je ruimte.


Groeten, Jan

Had ik ook al naar gekeken, maar vloerverwarming lijkt me aangenamer vanwege het verwarmen van je voeten. Je gevoelswarmte ligt dan hoger zodat je de termostaat iets lager kunt zetten.

hoekie

#834
Citaat van: Jean Sibelius op december 30, 2008, 18:23:26
Bij dit bedrijf hebben ze mogelijk óók een interessant alternatief voor jouw situatie ("microfoil")

http://www.magnumheating.com/?&L=0uploads/media/MAGNUM_Prijslijst_2008.pdf

Ik ben óók nog aan het twijfelen qua verwarming in mijn eigen ruimte, dus heb additionele informatie bij ze opgevraagd mbt het 'ceiling heating'-principe.

Overigens zou ik me niet al te druk maken qua temperatuur, als het maar niet te vochtig wordt in je ruimte.


Groeten, Jan

Volgens mij wordt het niet vochtig... (al heb ik geen vochtmeter bij de hand....)
Het is gewoon koud, klaar.

Zal morgen even een andere leverancier bellen van speedheat.

Maar het tocht nog in die ruimte... nogmaals de deur van de garage naar de hal open gezet en die van de woonkamer.. je voelt de wind en kou gewoon langs je heen gaan.

Tijd dat Ge terug komt van zijn vakantie ;)

denoontje

Citaat van: hoekie op december 30, 2008, 10:40:24
Ja heb een filter... maar dit is er 1 van 75 hz.
De tulp van de sub uit gaat hier op en van af dit kastje een tulp naar de aux in van de versterker.

Zijn er van dit soort die een nog lager filter hebben ?

ik heb een caliber filter gehaald destijds bij de autoradio zaak. Je kunt de crossover en volume regelen

http://www.caliber.nl/product_info.php?cPath=33_72&products_id=204&osCsid=9d334ef2f6bd5ddf56c7bed7588699db

hoekie

#836
Citaat van: denoontje op december 30, 2008, 19:30:57
ik heb een caliber filter gehaald destijds bij de autoradio zaak. Je kunt de crossover en volume regelen

http://www.caliber.nl/product_info.php?cPath=33_72&products_id=204&osCsid=9d334ef2f6bd5ddf56c7bed7588699db

hey zoiets heb ik ook ... maar dan de low pass van 75 hz had ik van Ge gekregen.
is dat en goede die jij hebt ?

edit: je kan niet online kopen...   :-\

Sonic Circle

Hohoho, het wordt tijd dat Gé ons HT afmaakt :D

Zijn bus is kaput, dus hij kan sowieso ff weinig op het moment geloof ik :(

Durk

ceiling van magnum had ik ook in mijn vorige HT.. best aangename warmte omdat je in mijn geval direct onder de warmtebron zat.. je was al warm voordat de kamer zelf warm was.. zeg maar een soort menselijke grill... ;D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

hoekie

Citaat van: Durk op december 30, 2008, 19:43:42
ceiling van magnum had ik ook in mijn vorige HT.. best aangename warmte omdat je in mijn geval direct onder de warmtebron zat.. je was al warm voordat de kamer zelf warm was.. zeg maar een soort menselijke grill... ;D

ok, maar dan moet het plafond eruit....
denk dat de speedheat simpeler te plaatsen is, tapijt ligt nu los op de stenen vloer.
Alleen de plinten moeten dan weer los, tapijt is er zo uit.

Op het podium kan ik het niet plaatsen want daar zit het tapijt op gelijmd.

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op december 30, 2008, 19:42:17
Hohoho, het wordt tijd dat Gé ons HT afmaakt :D

Zijn bus is kaput, dus hij kan sowieso ff weinig op het moment geloof ik :(

:-)
Sorry  ;)

ff een laagje isolatie nog op de garagedeur... en dan die vloerverwarming plaatsen, plinten terug en Ge is weer klaar  ;)

Man het is Siberie nu in de HT... dacht toch dat het goed geisoleerd was...

hoekie

Nou ik heb nog ff wat speurwerk gedaan maar heb gelezen dat de matten (vloerverwarming) alleen in combinatie gaan met tapijt met een jute rug en niet met foam.
Ik heb tapijt met foam (hoeft niet gelijmd te worden) en deze ligt ook dus los in de HT.
Dit gaat/kan m dus ook niet worden.... ja mits ik ander tapijt neem...

Speedheat vloerverwarming is toe te passen onder allerlei soorten vloerbedekking: losse vloerkleden of tapijt (mits met juten rug), laminaat, linoleum (vinyl) grindtapijt en als vanouds onder plavuizen, tegels en natuursteen. Speedheat vloerverwarming wordt niet alleen toegepast in interieurs van woonhuizen. Ook kantoor-werkplekken, winkelbalies, vakantie-woningen, binnenvaartschepen, plezierjachten en caravans worden

hoekie

Contact gehad met leverancier voor speedheat.

Kosten voor onze HT is 1298 euro incl. ondertapijt, aanleg en thermostaat.
(op de maten uit mijn hoofd denk dat dit minder is dan opgegeven)

Dan komt het alleen voor het podium en achter het podium.
Het podium zit namelijk al vast aan de stenenvloer en het tapijt hierop is gelijmd.

Dan gaat het dus om ongeveer 3,50 x 2,20 meter en 2,50 x 1 meter.

Komt een thermostaat en ik zal ergens stroom vandaan moeten halen.
Nu gebruik ik ook stroom voor de electrische radiator van het stroompunt wat in het podium zit en dat werk prima.
Aan beide kanten van het podium zit een stroomvoorziening dus waarschijnlijk gebruiken we die.

Denk dat dit de beste oplossing is, vinden jullie ?

Ik weet niet wat voor tapijt ik nu heb maar dacht foam. Dit moet ik dus vervangen voor een tapijt met jute onderlaag.
Zal dan helaas een andere kleur worden dan het aubergine wat op het podium zit, het is niet anders.

Ik hoop met leggen van de ondervloer dat mijn wanden bespaart blijven.....

HTip

#843
Denk dat het een hele goede oplossing is. Mag je het ook zelf leggen? Lijkt me niet erg moeilijk en dat scheelt dan natuurlijk in de kosten.

Je zou het tapijt wat je gaat vervangen nog op de achterwand kunnen laten doorlopen. Kan nog een effect op de akoestiek hebben. Ik weet niet of je dan teveel demping hebt, maar je zou het aan Gé kunnen vragen.

Wij gaan misschien een tapijtverwarming kopen voor onder het grote vloerkleed...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Ik vind het wel een kostbare bedoening zeg, 1298,- voor een kleine 10m2 aan elektrische vloerverwarming. Wij hebben op de benedenverdieping 70m2 hoofdvloerverwarming (leidingen in de vloer op 10cm afstand van elkaar) laten aanbrengen incl. 5-weg pomp systeem voor 2400,- door een gerenommeerd bedrijf. Werkt waanzinnig goed.

Is dat niet een optie? Ervanuitgaande dat je vloer in de garage van beton is.. in laten frezen en de leidingen in de vloer laten wegwerken en weer opstorten met egaline? Zal ongeveer hetzelfde kosten in aanbreng schat ik, maar is veel goedkoper in verbruik..

HTip

Hebben wij ook in de keuken laten doen (als bijverwarming). Is inderdaad erg goed, maar je moet de CV leiding doorleggen naar de garage met een pomp in een aangrenzende ruimte. Lijkt me een stuk moeilijker te realiseren. Er kan alleen in een afdekvloer gefreest worden ivm met de gebruikte frees. In onze keldervloer kon het ook wel (niet een echte afdekvloer), maar dan moest het bedrijf speciale frezen gebruiken die op onze rekening kwamen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op december 31, 2008, 12:28:53
Ik vind het wel een kostbare bedoening zeg, 1298,- voor een kleine 10m2 aan elektrische vloerverwarming. Wij hebben op de benedenverdieping 70m2 hoofdvloerverwarming (leidingen in de vloer op 10cm afstand van elkaar) laten aanbrengen incl. 5-weg pomp systeem voor 2400,- door een gerenommeerd bedrijf. Werkt waanzinnig goed.

Is dat niet een optie? Ervanuitgaande dat je vloer in de garage van beton is.. in laten frezen en de leidingen in de vloer laten wegwerken en weer opstorten met egaline? Zal ongeveer hetzelfde kosten in aanbreng schat ik, maar is veel goedkoper in verbruik..

Tja... als je het zo bekijkt is het veel geld inderdaad.
Maar ik ga nu niet meer lopen hakken in die ruimte... het is klaar en ik zoek naar een oplossing wat het minst schade kan gaan aanbrengen.

Mijn vrouw vond 1298 euro ook veel geld en dat is het ook maar je moet wat.

Zij leggen het ivm garantie.

Wij hebben gewoon niet goed nagedacht over het vervarmen van de ruimte (oa isolatie op de vloer want die is echt zo koud... daar komt de meeste kou vandaan) en te makkelijk de radiator verwijderd.... en ik had niet gedacht dat het er zo koud zou worden. Nu is het ook erg koud uiteraard maar toch.

Dan toch maar de radiator terug plaatsen..... maar die draait (denk ik) mee op de kamerthermostaat.
Mochten wij de houtkachel aan hebben stopt de CV/thermostaat er mee. Als je dan film wilt kijken heb je pech dus....

hoekie

Citaat van: HTip op december 31, 2008, 12:47:30
CV leiding doorleggen

die ligt er al... heeft een radiator gezeten...

bmateijsen

Citaat van: hoekie op december 31, 2008, 12:51:44
die ligt er al... heeft een radiator gezeten...

Dan zou ik die terugplaatsen ;).

hoekie

Citaat van: bmateijsen op december 31, 2008, 12:56:27
Dan zou ik die terugplaatsen ;).

gaat een beetje lastig... want die is er niet meer... (oud ding ligt op de stort)