The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

-madison-

Citaat van: hoekie op december 27, 2008, 14:58:44
Nou die kleine heeft ook de smaak te pakken.  ;D

Papa ik ben vandaag lief mag ik nu in de bioscoop "thomas" kijken ?  :)



Prachtig!! >:D >:D nu al besmet :devil: :devil:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hoekie

Citaat van: -madison- op december 28, 2008, 00:10:19
Prachtig!! >:D >:D nu al besmet :devil: :devil:

hahahaha ja goed he... zit meneer dan op de grote bank.
papa zet jij alles aan... jij mag dat he want jij bent al groot :-)

wat een ventje...

hoekie

Citaat van: hoekie op december 27, 2008, 23:48:53
leuke prijsvraag, welke beamer heeft hoekie....  ;)

even een vraag en kijken of iemand een oplossing heeft:

Ik heb 4 aura basshakers onder de bank gemonteerd die ik aanstuur met een oud versterkertje van 2 x 25 watt. In mijn vorige HT had ik ze in serie aangesloten (als ik het goed heb). dus met + versterker naar basshaker naar andere basshaker terug naar - versterker. Gé heeft ze + en - van versterker naar basshaker + en - en van deze basshaker + en - naar 2e basshaker + en -. (snappen we het nog ? :-)   )

Wanneer ik een film of testtone afspeel voel/werken er 2 van die 4.

Ik heb ze gescheiden aangesloten gehad en ook op de speakeruitgang omgedraaid. Dat werkt gewoon. Dus de speakeruitgang en de basshakers zijn goed. Als ik alleen links aansluit gaat het goed en werken deze. Sluit ik alleen rechts aan dan gaat het goed en werken deze. Echter sluit ik links en rechts aan (dus 4 shakers) dan werken er maar 2 en doen de andere bijna niets.

Waar zou dit aan kunnen liggen ?


als ik de manual goed gelezen heb (op internet) zijn ze nu parallel aangesloten ipv in serie... zou dit bovenstaand kunnen verklaren ?

LittleNinja

Klinkt bekend... Die hooligans van mij vragen ook geregeld of ze bioscoop mogen kijken.. Leuk is dat he?! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

Ik heb mijn 4 shakers per 2 in serie staan en dit gaat gewoon goed.....
Doordat ze op mijn oude av versterker staan,kan ik ze met een ab harder en zachter zetten maar ook liks en rechts apart regelen .....

Als je ze parallel zet gaat er wat mis denk ik met de weerstand......

In serie: 4 +4 = 8 ohm
parallel: 1/4 + 1/4 = 1/4 --> 4 ohm


hoekie

Citaat van: denoontje op december 28, 2008, 10:29:52
Ik heb mijn 4 shakers per 2 in serie staan en dit gaat gewoon goed.....
Doordat ze op mijn oude av versterker staan,kan ik ze met een ab harder en zachter zetten maar ook liks en rechts apart regelen .....

Als je ze parallel zet gaat er wat mis denk ik met de weerstand......

In serie: 4 +4 = 8 ohm
parallel: 1/4 + 1/4 = 1/4 --> 4 ohm



Dank voor je reactie. Ga ze proberen in serie aan te sluiten maar dan zal ik wat kabel moeten verlengen.
Hoe kan ik dit het beste doen ?
Aansluitingen zijn gesoldeerd. (staat nog wel ergens een foto in dit topic)

hoekie

zie foto:



ik moet nu van de linker basshaker terug naar de versterker en dus moet ik de kabel verlengen...


denoontje

volgensm mij maakt het niet zo erg uit hoe je ze verlengt. Het zijn maar shakers. Desnoods kroonsteen.


Ik heb zelfs van die oude din stekkers/contrastekkers eraan, omdat ik 4 bankdelen heb en deze wil kunnen schuiven

Dreamer

Citaat van: hoekie op december  8, 2008, 09:33:43
Niets anders dan top!
Akoestisch klinkt het allemaal ook geweldig, had ik niet verwacht.
Omdat deze speakers ver in het hoog gaan (wat ik mooi vind) dacht ik dat dat zou wegvallen met een scherm ervoor.
Niet dus. Het klinkt gewoon geweldig, uiteraard ook door het plafond denk ik.

Perforaties, zie je wel maar alleen in hele lichte scenes.
En geloof me.. met film kijken valt het niet op, alleen als je erop gaat letten.
Ik ben een mierenn....r maar dit stoort mij niet.

Ik vind het echt helemaal top!


Nog een vraagje hierover. Is een akoestisch doek een beperking als je het Ht ook gebruikt om muziek te luisteren? Gebruik jij het Ht puur voor film?



hoekie

Citaat van: denoontje op december 29, 2008, 18:19:29
volgensm mij maakt het niet zo erg uit hoe je ze verlengt. Het zijn maar shakers. Desnoods kroonsteen.


Ik heb zelfs van die oude din stekkers/contrastekkers eraan, omdat ik 4 bankdelen heb en deze wil kunnen schuiven

psies, ik was van plan vanavond ff de boel anders aan te sluiten tot een oude buurman belde dat hij zijn sleutels in het huis had gelaten en de deur had dicht gegooid. Kwam ff de sleutel halen, krijgt die een klapband.
Ik hem helpen, band eraf, hele band aan de binnenkant open gescheurd. Ik kijken in zijn wielkast, veer gebroken.
2 uur verder (wachten op de wegenwacht) thuiskomer er onder en rustig rijden richting garage.....
dat was mijn avond.. brrrrrrrr

HTip

Citaat van: Dreamer op december 29, 2008, 20:21:17
Nog een vraagje hierover. Is een akoestisch doek een beperking als je het Ht ook gebruikt om muziek te luisteren? Gebruik jij het Ht puur voor film?

Goeie vraag. Zou niet mogen, maar zelfs een speakerdoek heeft invloed, dus het zou zeker kunnen.

Dit vraagt eigenlijk om een vergelijkende test. Kan je het scherm makkelijk wegnemen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: Dreamer op december 29, 2008, 20:21:17
Nog een vraagje hierover. Is een akoestisch doek een beperking als je het Ht ook gebruikt om muziek te luisteren? Gebruik jij het Ht puur voor film?




Ik gebruik het vooral voor HT maar luister ook wel een cd'tje of een muziek DVD.
Vind het geluid super... ik hoor echt niet dat er een doek voor de speakers hangt...

HTip

Citaat van: hoekie op december 29, 2008, 22:41:38
psies, ik was van plan vanavond ff de boel anders aan te sluiten tot een oude buurman belde dat hij zijn sleutels in het huis had gelaten en de deur had dicht gegooid. Kwam ff de sleutel halen, krijgt die een klapband.
Ik hem helpen, band eraf, hele band aan de binnenkant open gescheurd. Ik kijken in zijn wielkast, veer gebroken.
2 uur verder (wachten op de wegenwacht) thuiskomer er onder en rustig rijden richting garage.....
dat was mijn avond.. brrrrrrrr
Je hebt wel erg veel pech gehad in 2008 :o
Ik hoop voor je dat 2009 een beter jaar wordt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op december 29, 2008, 22:42:13
Goeie vraag. Zou niet mogen, maar zelfs een speakerdoek heeft invloed, dus het zou zeker kunnen.

Dit vraagt eigenlijk om een vergelijkende test. Kan je het scherm makkelijk wegnemen?

Ola, ja ik kan het er zo vanaf halen... (niet alleen maar moet ff met z'n 2'en)

hoekie

#814
Citaat van: HTip op december 29, 2008, 22:43:26
Je hebt wel erg veel pech gehad in 2008 :o
Ik hoop voor je dat 2009 een beter jaar wordt...

Dank je wel, dat hoop ik ook!
Maar we zijn er nog niet.... na de lakkage hebben ze vandaag toch ergens een gaatje gevonden  :devil:
Dicht gemaakt. Nu komen ze nog terug voor het hele dak aan te pakken, zodat isolatiewaarde weer goed is en het dak op afschot ligt. Afvoeren opnieuw maken (1 lekt, gevel zeiknat). Binnen uiteraard schade door lekkage, wacht nog op verzekering. Scheuren hierdoor in de muur.

Dan hebben we nog de badkamermeubel.... en de spiegelkast...

Ach blijven lachen... zijn ergere dingen, gelukkig kan ik na india en een aantal gesprekken (met therapeut) goed relativeren en alles onder controle houden.

Dreamer

Citaat van: hoekie op december 29, 2008, 22:42:59
Ik gebruik het vooral voor HT maar luister ook wel een cd'tje of een muziek DVD.
Vind het geluid super... ik hoor echt niet dat er een doek voor de speakers hangt...

Dat is bemoedigend.  :xmas:  Hoewel mijn Ht nog lang niet klaar is kan ik deze info toch goed gebruiken ivm verdere afwerking.
Sorry Hoekie voor al deze vragen terwijl je hoofd er nu waarschijnlijk niet naar staat. Ik wens je in ieder geval voor komend jaar minder ellende en veel kijkplezier in 'The Garage'.  :thumbs-up:

hoekie

Citaat van: Dreamer op december 29, 2008, 23:15:34
Dat is bemoedigend.  :xmas:  Hoewel mijn Ht nog lang niet klaar is kan ik deze info toch goed gebruiken ivm verdere afwerking.
Sorry Hoekie voor al deze vragen terwijl je hoofd er nu waarschijnlijk niet naar staat. Ik wens je in ieder geval voor komend jaar minder ellende en veel kijkplezier in 'The Garage'.  :thumbs-up:

Hoi,

Geen sorry hoor! Forum en The Garage zijn afleiding... en houden de mens op de been  ;)
Dank, wij hopen ook op een beter jaar dan afgelopen jaar. Maar nogmaals, het is allemaal maar materiaal (al wordt je er soms wel moedeloos van). Heb een gezonde vrouw en kind dat is veel belangrijker.

Ge komt begin van het jaar nog ff... dan gaan we nog ff 1 keer de HT aanpakken wat betreft isolatie/verwarmen.

En dan alleen nog maar knallen in de HT! En zoals je hebt kunnen zien... die kleine heeft ook al de smaak te pakken :-)

Gr. Hoekie

HTip

Helemaal de juiste instelling :thumbs-up:
Gezondheid en familie eerst, genieten als goede tweede en de rest is bijzaak.

Leuk dat je kleine zo enthousiast is. Jong geleerd is oud gedaan... :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dreamer

Sluit ik me helemaal bij aan!   :bigsmile:

hoekie

Citaat van: HTip op december 29, 2008, 23:25:53
Helemaal de juiste instelling :thumbs-up:
Gezondheid en familie eerst, genieten als goede tweede en de rest is bijzaak.

Leuk dat je kleine zo enthousiast is. Jong geleerd is oud gedaan... :biggrin:

Psies.. heb het wel even moeten leren de afgelopen weken om het huis en alle shit in en rondom het huis van me af te kunnen zetten. Maar gelukkig lukt het me echt heel goed en kan ik dus goed relativeren nu.

Heeft veel stress, energie en spanning gekost. Ook in mijn huwelijk, maar dat is het gewoon niet waard, alleen moet je ff ergens het licht zien branden. Het is een zware tijd geweest en we moeten nog ff op de tanden bijten maar ooit zal het goedkomen en allemaal af zijn.

Ja die kleine vind het geweldig en dat is zo mooi om te zien.... je vergeet dan alles gewoon....

Dreamer als je wilt mag je wel een keertje langs komen hoor om het scherm te komen bekijken en te horen hoe alles klinkt. Het is fantastisch film kijken.... geen speaker te zien... maar toch komt er geluid bij het scherm vandaan.


hoekie

Ik moet voor de shakers nog ff dus het eea aanpassen om ze in serie aan te sluiten.
De aansluitingen die gesoldeerd zijn wil ik uiteraard zoveel mogelijk laten zitten.
Is het een probleem, niet goed of wat ook, als de + van de speakerkabel door het moeten verlengen (moet naar 2e shaker ipv naar 1e) langer is dan de - van de speakerkabel ?

hoekie

vloerverwarming onder tapijt.

volgens mij heb ik een vloer met een foamlaag en dus houd dit al op.
lees dit net op een site:

• In elk geval geldt voor een tapijt dat voorzien is van een zogenaamde foamlaag aan de onderkant van het tapijt ook niet geschikt is voor vloerverwarming.

denoontje

Citaat van: hoekie op december 30, 2008, 09:45:24
Ik moet voor de shakers nog ff dus het eea aanpassen om ze in serie aan te sluiten.
De aansluitingen die gesoldeerd zijn wil ik uiteraard zoveel mogelijk laten zitten.
Is het een probleem, niet goed of wat ook, als de + van de speakerkabel door het moeten verlengen (moet naar 2e shaker ipv naar 1e) langer is dan de - van de speakerkabel ?

ik zou me er niet druk om maken...het zijn "maar"shakers" tenslotte.

Zorg el dat de fase gelijk zijn.

ps heb je ook een filter ertussen gezet om het hoog af te fiteren dat uit je versterker komt?
Ik heb dit wel gedaan, zodat alleen de allerlaagste tonen worden doorgegeven.

hoekie

Citaat van: denoontje op december 30, 2008, 10:37:57
ik zou me er niet druk om maken...het zijn "maar"shakers" tenslotte.

Zorg el dat de fase gelijk zijn.

ps heb je ook een filter ertussen gezet om het hoog af te fiteren dat uit je versterker komt?
Ik heb dit wel gedaan, zodat alleen de allerlaagste tonen worden doorgegeven.

Ja heb een filter... maar dit is er 1 van 75 hz.
De tulp van de sub uit gaat hier op en van af dit kastje een tulp naar de aux in van de versterker.

Zijn er van dit soort die een nog lager filter hebben ?

hoekie

misschien is dit een oplossing voor bij ons.

www.speedheat.nl

Carpetmate.