The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

PjotrrrNL


hoekie

Citaat van: celerontje op december  8, 2008, 11:20:58
De cross op de subwoofer zelf moet HELEMAAL open, dus alles doorlaten.
Want de crossover wordt al geregeld door je processoren.
Nu mis je zelfs een gedeelte van het LFE kanaal, omdat die tot 120 HZ kan gaan, onafhankelijk van je bass-management.

Lijstje:
Vertraging instellen op de BD speler (kan alleen in miliseconden bij de Pana, dus zelf even uitrekenen)
Zelfde afstanden in de Rotel.
Rotel en Pana op 100 HZ
Met DVE geluid kalibreren via de Denon DVD speler.
Zelfde kalibratie doorlopen in de Pana, mocht het afwijken, in de Pana compenseren.
Kom je daar niet helemaal uit, dan kan je natuurlijk gewoon hier je vraag stellen.

Nou heb de DVE gebruikt. Moet zeggen dat de testtone van de rotel en de dvd niet veel schelen.
Wel lastig.... eerst alles instellen in menu van rotel, dan terug naar de dvd, dan onthouden/opschrijven welke harder of zachter dan weer naar rotel menu etc etc. maar het is wel gelukt.

68 op voorversterker is 75 db... of was het nou andersom ....
moet even kijken of de pana ook de db in + kan aangeven... nu is alles in - omdat ik dacht dat de pana alleen - db kan aangeven. ff nog lezen... maar in ieder geval heb ik de gegevens in de pana gelijk gemaakt als die op de voorversterker en de sub op 0 en de volume dus echt op de sub geregeld en helemaal open naar 120hz

klinkt goed moet ik zeggen.. al moet ik wel de volume meer opengooien (rond 60) ten opzichte van instellingen hiervoor (toen rond 50)

celerontje

A, fijn. :)

Wat je trouwens niet moet doen, zijn de soundlevels voor de normale speakers instellen op de Pana, want die worden al gecorriceerd door de receiver.
Ik doe het zelf altijd zo:
Alle speakerlevels op 0, mastervolume naar 75 dB toedraaien op de fronts, dus 0 is de referentie.
Daarna center en surrounds omlaag of omhoog bijstellen.

't Is inderdaad niet eenvoudig, maar da's de uitdaging van de hobby.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op december 15, 2008, 03:16:21

Wat je trouwens niet moet doen, zijn de soundlevels voor de normale speakers instellen op de Pana, want die worden al gecorriceerd door de receiver.


?
pana decodeerd het signaal voor mij... dan moet ik toch op de pana ook de soundlevels en vertraging instellen ?

hoekie

Zo, net ff weer sinds een aantal weken een filmpie gekeken in "the Garage"
Samen ff met een medewerker van Polectro (Amsterdam) die mij ooit de set verkocht heeft.
Helemaal top vond die het en ik uiteraard ook.

Dit was de eerste film nadat ik alles opnieuw had afgesteld. De basshakers deden ook zeer goed hun werk. :-)
Geweldige toevoeging is dit.

En uiteraard het beeld, het spat eraf dat Full HD!
Gelukkig staat het beeld nu recht op het scherm, Gé bedankt voor het langs komen vandaag en het afstellen van de beamer, super!

Oh ja.. de film: Iron Man. Vond m goed! Goed beeld en het klonk super allemaal.

Een tevreden mens hier! ( en dat na alles shit van de afgelopen dagen....... wat is het dan heerlijk een HT te hebben)

HTip

Citaat van: hoekie op december 21, 2008, 00:31:20
?
pana decodeerd het signaal voor mij... dan moet ik toch op de pana ook de soundlevels en vertraging instellen ?
Volgens mij ook. Zo moet ik het in ieder geval bij mijn DVD-speler doen, anders is er een groot verschil tussen digitaal en analoog.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: hoekie op december 21, 2008, 00:36:08
Zo, net ff weer sinds een aantal weken een filmpie gekeken in "the Garage"
Samen ff met een medewerker van Polectro (Amsterdam) die mij ooit de set verkocht heeft.
Helemaal top vond die het en ik uiteraard ook.

Dit was de eerste film nadat ik alles opnieuw had afgesteld. De basshakers deden ook zeer goed hun werk. :-)
Geweldige toevoeging is dit.

En uiteraard het beeld, het spat eraf dat Full HD!
Gelukkig staat het beeld nu recht op het scherm, Gé bedankt voor het langs komen vandaag en het afstellen van de beamer, super!

Oh ja.. de film: Iron Man. Vond m goed! Goed beeld en het klonk super allemaal.

Een tevreden mens hier! ( en dat na alles shit van de afgelopen dagen....... wat is het dan heerlijk een HT te hebben)

Fijn voor je dat het nu allemaal goed is. Genieten is belangrijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op december 21, 2008, 07:54:38
Fijn voor je dat het nu allemaal goed is. Genieten is belangrijk.

thx! Gelukkig kunnen we in de HT genieten en alles in en rondom het huis ff vergeten wanneer we in The Garage zitten....


celerontje

Citaat van: hoekie op december 21, 2008, 00:31:20
?
pana decodeerd het signaal voor mij... dan moet ik toch op de pana ook de soundlevels en vertraging instellen ?
Vertragingen WEL instellen, soundlevels NIET!
Op deze manier komt alles in gelijk volume de Pana uit, wat gecorriceerd wordt door de volumesettings in de Rotel.
Of doet de Rotel niks met de soundlevels van de individuele kanalen, als je de analoge Multichannel ingang gebruikt?
Dan moet uiteraard wel aanpassingen doen in je Pana.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op december 21, 2008, 14:32:38
Vertragingen WEL instellen, soundlevels NIET!
Op deze manier komt alles in gelijk volume de Pana uit, wat gecorriceerd wordt door de volumesettings in de Rotel.
Of doet de Rotel niks met de soundlevels van de individuele kanalen, als je de analoge Multichannel ingang gebruikt?
Dan moet uiteraard wel aanpassingen doen in je Pana.

Ik denk dat het pass-through is, maar raadpleeg daarvoor gewoon de handleiding.

celerontje

Worden de volumesettings voor de individuele kanalen dan digitaal in de DSP gedaan?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op december 21, 2008, 17:59:47
Worden de volumesettings voor de individuele kanalen dan digitaal in de DSP gedaan?

Vaak wel...

celerontje

Dan ben je mooi klaar als je bv. de Pioneer AV-696 analoog wilt aansluiten voor SACD, want die heeft geen volumeregeling in het menu zitten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op december 21, 2008, 18:28:48
Dan ben je mooi klaar als je bv. de Pioneer AV-696 analoog wilt aansluiten voor SACD, want die heeft geen volumeregeling in het menu zitten.

Het enige wat dan helpt is 5 gelijke luidsprekers, waarschijnlijk op dezelfde afstand, etc... ;)

celerontje

Of tussen de kabels een volumeregelaartje zetten, mengpaneeltje, voorverzwakker etc.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op december 21, 2008, 18:33:18
Of tussen de kabels een volumeregelaartje zetten, mengpaneeltje, voorverzwakker etc.

Dat zal het signaal erg beinvloeden... kies gewoon voor een SA-CD speler met goed bass-management, time-alignment, volume regeling.

hoekie

Citaat van: celerontje op december 21, 2008, 14:32:38
Vertragingen WEL instellen, soundlevels NIET!
Op deze manier komt alles in gelijk volume de Pana uit, wat gecorriceerd wordt door de volumesettings in de Rotel.
Of doet de Rotel niks met de soundlevels van de individuele kanalen, als je de analoge Multichannel ingang gebruikt?
Dan moet uiteraard wel aanpassingen doen in je Pana.

Volgens mij doet de rotel niets met de soundlevels.
Zal nog even voor de zekerheid in de gebruikshandleiding kijken maar nogmaals kan met niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb.

hoekie

Gisteravond " the dark night "  gekeken... man man man wat een belevenis ...

het klinkt gewoon allemaal geweldig... wordt die bank uitgedrilled gewoon... die shakers echt geweldig.

We hebben 1 tochtgat getackeld afgelopen zaterdag.
Maar wanneer ik de deur van de garage open doe en ik heb ook de deur van de woonkamer open voel ik de tocht langs me heen gaan. Waarschijnlijk toch nog ergens iets niet goed gedicht. Geen probleem zegt Ge dan: binnenkort komt ik nog een keertje langs en dan plaatsen we nog een laag isolatie achter het scherm tegen rolluik (dan zitten er 3 lagen) en opnieuw rondom even afdichten. Hopelijk is het tocht probleem dan verholpen, al blijft het vreemd dat het er nu is want als ik zie hoe Ge het gedicht heeft op en rondom het rolluik kan het haast daar niet vandaan komen. Maar ja... wind/tocht en REGEN gaan overal door heen dat hebben we met eigen ogen ondervonden afgelopen week in de woonkamer bij de aanbouw.....

hoekie

#793
Nou die kleine heeft ook de smaak te pakken.  ;D

Papa ik ben vandaag lief mag ik nu in de bioscoop "thomas" kijken ?  :)


hoekie

en ff een foto van wat beelden....

hdmania

Welke dla fullhd beamer heb je nu?  Dat heb ik niet kunnen ontdekken in dit topic.


celerontje

Volgens mij de TW5000, maar ik weet het niet zeker.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hoekie de JVC HD1 heeft hangen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Lid geworden van de naaapers vereniging?
Wees eens origineel en neem een Sim2 beamer, die hebben niet zoveel forumleden. ;D :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

leuke prijsvraag, welke beamer heeft hoekie....  ;)

even een vraag en kijken of iemand een oplossing heeft:

Ik heb 4 aura basshakers onder de bank gemonteerd die ik aanstuur met een oud versterkertje van 2 x 25 watt. In mijn vorige HT had ik ze in serie aangesloten (als ik het goed heb). dus met + versterker naar basshaker naar andere basshaker terug naar - versterker. Gé heeft ze + en - van versterker naar basshaker + en - en van deze basshaker + en - naar 2e basshaker + en -. (snappen we het nog ? :-)   )

Wanneer ik een film of testtone afspeel voel/werken er 2 van die 4.

Ik heb ze gescheiden aangesloten gehad en ook op de speakeruitgang omgedraaid. Dat werkt gewoon. Dus de speakeruitgang en de basshakers zijn goed. Als ik alleen links aansluit gaat het goed en werken deze. Sluit ik alleen rechts aan dan gaat het goed en werken deze. Echter sluit ik links en rechts aan (dus 4 shakers) dan werken er maar 2 en doen de andere bijna niets.

Waar zou dit aan kunnen liggen ?