The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Wauw, zo wordt die geweldige set dus nóg geweldiger! Ik wou dat de Sint mij ook zo'n cadeau's bracht, maar jammergenoeg hebben wij geen schouw... :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

clockwork

Citaat van: Jumping Jack op december  4, 2014, 11:01:52
Wauw, zo wordt die geweldige set dus nóg geweldiger! Ik wou dat de Sint mij ook zo'n cadeau's bracht, maar jammergenoeg hebben wij geen schouw... :nopompom:

Nou, wij dan wel. Maar daar lijkt het toch niet aan te liggen..... ???
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Wauw, wat een gaaf sintkado! Jan, veel plezier met de levering vandaag en  hopelijk brengt het de muzikale toevoeging die je ervan verwacht!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

michel69

Citaat van: Christiaan S op december  4, 2014, 10:04:39
Zul je zien dat Jean zich precies vandaag gigantisch verslaapt en niet wakker wordt van de deurbel :-X :D

Die wordt toch wel wakker van Sint met zijn trappelende paart op het dak en de Pieten die druk aan het heen en weer sjouwen om al dat moois netjes door de schoorsteen heen te krijgen  ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

jan-rotterdam

Duurt lang voordat we de eerste bevindingen lezen en uiteraard een foto te zien krijgen :P

Groeten Jan

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties, zal morgen uitgebreider reageren :colgate:.
De installatie is vlotjes verlopen dankzij hulp van Bjorn en Ronald. Zit nu in de ruimte met glimlach van linker tot rechter oor.
Als het lukt post ik straks nog even een foto vd nieuwe setup.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op december  4, 2014, 20:05:17
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties, zal morgen uitgebreider reageren :colgate:.
De installatie is vlotjes verlopen dankzij hulp van Bjorn en Ronald. Zit nu in de ruimte met glimlach van linker tot rechter oor.
Als het lukt post ik straks nog even een foto vd nieuwe setup.

Groeten, Jan

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, gaaf hoor.

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Hierbij een eerste foto van de huidige opstelling inclusief de Trinnov.
Komende zondag dat ik proberen om een betere te maken (incl. statief).

Zojuist samen met Angelie nog een uurtje of twee zitten luisteren naar stereo... Angelie is blij (ik blij) :D
Bizar hoe groot het verschil nu al is tov de Arcam, terwijl er op verschilende punten nog (snel) winst te halen valt :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Miesepies


Former member 78



Kjelt

Mooi dat het zo,n resultaatsverbetering heeft gebracht, veel luisterplezier toegewenst!

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WickedGame

Kom maar op met het verslag :D

Maar zo op het plaatje, een hele mooie bak die daar staat :D *jaloers!*

clockwork

Strak hoor.  :inlove:

Waar denk je die (extra) winst dan nog te behalen? Ik ben erg benieuwd naar je verslag/luisterervaringen.

Geniet ervan!  :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marco66

Pff wat een prachtig ruimte heb je toch, gaaf man.
Zou graag een keertje komen kijken en luisteren, succes ieg met het nieuwe speeltje!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bmateijsen

Het was gisteren leuk experimenteren en tijd vliegt dan helaas ook echt.... De timing van het systeem en de compleetheid van de muziek was echt waanzinnig. Jan heeft een echt high-end systeem, dus hij zal nog vele uren mogen spenderen in de optimalisatie, maar daar hebben we het kort al even over gehad gisteren.

De Von Schweikerts zijn als bi-amp systeem geconfigureerd in de Altitude32. Gaaf dat je zoveel flexibiliteit hebt, dus dat betekent dat in zijn 4.1 systeem we 7 kanalen gebruiken. De subtowers en luidsprekers zijn daarmee apart ingeregeld.

De komende tijd kan Jan naast genieten ook langzaam het systeem verder leren kennen.... Worden erg leuke tijden!

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Nogmaals iedereen bedankt voor de enorme hoeveelheid aan reacties en 'steunbetuigingen' (ik heb ze allemaal met plezier gelezen!) Ga deze keer (niet zoals gewoonlijk) op alle reacties afzonderlijk reageren, maar beloof direct beterschap en om te proberen om dat in de toekomst wel (weer) te doen. ;)

Ik had me niet verslapen en was netjes op tijd wakker zoals altijd rond 06:30 (twee wekkers). Bartok begint meestal rond 07:30 te blaffen als het hondje van de buren uitgelaten wordt. 'Barco' was ook wel een leuke naam geweest voor onze hond, maar dat is geen componist. Moet eerlijk toegeven dat ik afgelopen nacht wel 'slechter' heb geslapen dan normaal omdat alles nog een beetje door mijn hoofd spookte en ik eigenlijk verder wilde met het systeem. Er zijn processoren in een prijsklasse boven die van de Trinnov Altitude32 (bv. Goldmund, dacht 60K), maar die vallen meteen om die reden af (te duur), heb ze dan ook niet beluisterd dus ik weet niet hoe deze ten opzichte van elkaar presteren. Wat je over het algemeen leest op Internet/fora is dat deze Trinnov Altitude32 nu wel in de referentieklasse zit, maar of het de 'allerbeste' is... geen idee? Belangrijker is wat het ding (nu al) in mijn eigen situatie doet... zie onder.

Kort verslag(je)/eerste bevindingen van een wederom een mooie audiofiele dag.

In overleg met Bjorn en Ronald stond 'eindelijk' de definitieve leverdatum voor de Trinnov Altitude32 vast... 4 december! Dat dit zowat tegelijkertijd valt met Sinterklaas bracht natuurlijk alleen maar hele leuke associaties; o.a. dat ik lief ben geweest het afgelopen jaar (ja, dat klopt!) 8).

Bjorn en Ronald zouden rond 11:00 bij mij thuis arriveren. Bjorn was een paar minuten eerder en Ronald kwam een paar minuten later binnen toen Bjorn en ik net aan de koffie wilde beginnen. Bjorn had op mijn verzoek nog enkele XLR-kabels meegenomen en een extra Nordost Baseline SW voor 1 van de subtowers. Ik was er al vanuit gegaan dat de XLR's relatief kort zouden zijn, dus ik had de dag ervoor mijn hele audiorack leeggehaald (en even schoongemaakt) en alvast de Parasound JC'1 (wederom) bovenop het rack gezet (zo stond het destijds ook in de woonkamer). Dit geeft ook direct weer wat meer ruimte tussen de speakers en het oogt wat ruimtelijker. De rest van de apparatuur en de kabels had ik allemaal aan de kant gezet om na de komst van de Trinnov stapje voor stapje de set opnieuw op te kunnen bouwen. Links van de bank staat en ligt nog steeds een hoop apparatuur en die blijft daar totdat ik zeker weet dat dit voorlopig het 'eindpunt' is.

Nadat we de koffie op hadden, hebben we de auto van Ronald leeg gehaald en is de Trinnov (definitief!) naar de Confidence Mansion verplaatst. Daarna de apparatuur aansluiten, stroom, interlinks, speakerkabels, en het folie van de Altitude verwijderen! Ondertussen de polariteit van de elektronica controleren en dan verder met de metingen. Ik heb bij de Trinnov een eigen microfoon aangeschaft, mocht ik behoefte krijgen of de noodzaak voelen om iets anders te proberen of mochten er 'significante' wijzigingen plaatsvinden in de set-up. Ronald had alvast de basis configuratie zoals vooraf besproken in de Trinnov geprogrammeerd om tijd te besparen. De opstelling/instelling is als volgt geworden: het Von Schweikert Systeem wordt beschouwd als een 'bi-amped' systeem. Zowel de maintower als de subtower hebben ieder eigen versterking (Parasound JC-1 vs klasse-D versterker) respectievelijk. Op basis van de meetervaringen met de vorige set-up is een cross-over frequentie ingesteld, waarna de Trinnov allereerst het linker front systeem kalibreert. Daar waar nog twijfels waren over de vorige meetmicrofoon en of die over het gehele meetbereik kon meten verzekert Ronald mij dat deze Trinnov 3D-microfoon tot 20kHz tot ± 0.1dB exact is gekalibreerd. Het valt op dat het VS-systeem dat niet helemaal haalt (terwijl deze volgens specificatie tot 100kHz door zou moeten lopen). Achter op de maintower zitten 2 draaiknoppen: 'gain rear tweater [0 – 15 dB]' en een 'gain super tweeter [0 – 15 dB]' en deze zijn destijds gehoormatig ingesteld. Voor deze kalibratie meting heeft het de voorkeur om de rear tweater eerst uit te zetten (ivm fase correctie), we zetten de gain voor de rear tweater op nul en die voor de super tweeter wat hoger. Er gebeurd precies het tegenovergestelde als wat we verwachten: de frequentie weergave van de VS main loopt minder hoog door. Uiteindelijk blijken beiden gains aan elkaar gekoppeld (dat is me ook al eerder opgevallen aan een instelling op de klasse-D versterker voor de sub) en na wat kleine aanpassingen loopt het systeem verder door tot de gewenste/verwachte frequentie. Daarna is de kalibratie eigenlijk een 'peulenschil'. Eerst linker front, dan rechter front en daarna een complete kalibratie op basis van impulsresponsie metingen. Het systeem is binnen 5 minuten klaar en heeft alle correcties voor de fronts, rears en subwoofer berekent (die kun je daarna opslaan in 1 van de 29 pre-sets). Ik heb in de tussentijd met Ronald meegekeken op zijn tablet en Bjorn kijkt met een kritisch oog naar de correcties die de Trinnov berekent en bedient daarnaast de meetmicrofoon. Vervolgens luisteren we naar bekende muziek en met behulp van de instelbare 'target curve' optie voegen we een beetje zout en peper toe (een frequentie curve die strak doorloopt tot 20kHz wordt toch als iets te fel ervaren dus daar een lichte verzwakking en het (sub)laag krijg een kleine beetje extra pep). Het is ondertussen 13:30 en we gaan eerst zorgen voor de innerlijke mens (soep en worstenbroodjes).

Als we terug zijn gaan we verder met het afstellen van het surround gedeelte (o.a. de lip-sync goed instellen). We bekijken een stukje van 'I am legend' en daarna 'The dark knight'. O yeah baby... hoe onwijs veel gaver/beter klinkt dit ten opzichte van wat ik eerst had met de Arcam AV8 (heb in mijn hele 'betoog' in de afgelopen periode alleen maar focus gehad voor stereo), de surround weergave en beleving is uiteindelijk wat voor mij relatief de meeste vooruitgang heeft geboekt met de komst van deze Trinnov Altitude32! Vervolgens wederom een stuk uitleg over de Trinnov en alle mogelijkheden (gelukkig had ik goed geslapen, want de mogelijkheden zijn oneindig inclusief de stroom aan informatie). Rond 16:30 moet Bjorn helaas vertrekken en samen met Ronald ga ik verder met het instellen en verder optimaliseren van de Trinnov.

Voor dit moment gebruik ik alleen de Oppo bdp-95 als bron (deze is nu via een digitale interlink, HDMI en XLR-analoog aangesloten met de Trinnov). Deze verschillende ingangen hebben nu allemaal een eigen knop op de kleine(maar overzichtelijke afstandsbediening en op het frontpaneel van de Altitude32. Zodra je onder de motorkap wilt kijken en aanpassingen wilt doen is het handiger om dit met een tablet of PC te doen. De Graphical User Interface is evenals die bij de Trinnov Amethyst erg duidelijk (de functies zijn in verschillende tabs en subtabs verdeeld, maar er zijn simpelweg zoveel mogelijkheden/instellingen dat het even gaat duren voordat ik daarin 'blindelings' mijn weg kan vinden). We luisteren nog even naar het verschil tussen de huidige instelling en een instelling die nog meer corrigeert en slaan deze op (degene die bekend zijn met de Trinnov Amethyst herkennen hier waarschijnlijk de pre-sets 1- 5 (waarbij 5 'monitor precisie' is en waarbij meer filters per octaaf gebruikt worden voor de correctie en daar moet de Altitude dan ook eindelijk(!) even op 'crunchen' om alle filters voor alle speakers te bepalen). Als je dan schakelt tussen deze beide pre-sets dan hoor je erg duidelijk een verschil. Ik beschrijf het maar even als het verschil tussen een AudioNote DAC en een Benchmark DAC. Heb nog niet naar bv. Yello geluisterd, maar ik denk dat daar standje de precisie stand de voorkeur heeft, terwijl bij live muziek een iets mindere correctie de voorkeur heeft om de ambiance in stand te houden.

Rond 18:30 (b)lijken de belangrijkste functies het te doen en neem ik afscheid van Ronald. Even snel een hapje eten samen met Angelie (mosterd soep en worstenbroodjes voor de variatie) en weer snel terug in de ruimte (samen met Bartok deze keer, want die was ook benieuwd geworden). In de tussentijd heb ik masterbase onder de Oppo en de Trinnov gezet. Patricia Barber is schijnbaar zelfs buiten hoorbaar als ik test of deze opname scherp wordt als ze maximaal aan het uithalen is, als rond 20:30 Angelie erbij komt zitten (de 'stress-test' is geslaagd). Daarna halen we 1 voor 1 wat CD's uit de kast om samen te beluisteren. Ook Angelie hoort na 1 nummer al direct waar qua stereo de grote winst zit: "alle instrumenten zijn nog beter afzonderlijk te volgen, maar toch vormen al deze instrumenten nog meer 1 geheel". Dit klinkt als een paradox, maar als je het hoort (en mensen zullen dit ook thuis herkennen), dan weet je precies wat ik bedoel. Hier zit inderdaad een duidelijk verschil, maar tevens is de timing en het impuls gedrag bizar goed geworden (o.a. piano), wauw, wauw en nog eens wauw (kippenvel over mijn hele lijf!) 8)

Er zijn/lijken nog talloze 'easy wins' mogelijk om het systeem nog verder te laten groeien, maar ik neem hiervoor uitgebreid de tijd in de komende periode. Na de komst van de miniDSP's ben ik uiteindelijk 6 maanden bezig geweest om de weergave optimaal te krijgen. Ik verwacht met de Altitude32 aanzienlijk minder tijd nodig te hebben. Zondag ga ik de hele dag verder tweaken en met zout en peper spelen :colgate:!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten