The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Nahpets

Quotesoon a major upgrade expected in 'tha' mansion

O0 Op gebied van akoestiek en luidsprekers zijn er (imho) geen major stappen meer mogelijk. Ik gok/hoop op versterking.

Ik ga het volgen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Etiennevh

Quote from: Jean Sibelius on October 31, 2014, 10:13:33
Dank je Valkyrie voor je mooie woorden! Erg leuk om te lezen dat jij (samen met velen anderen) samen met mij het geduld op hebben kunnen brengen om af te wachten waar dit allemaal toe zou leiden.

Het feit dat project 'confidence mansion' in principe gereed is, betekent niet dat ik niet meer met de audiohobby bezig ben geweest, in tegendeel zelfs... ik heb de laatste tijd een hoop gezien en gehoord. De afgelopen tijd ben ik steeds meer gecharmeerd geraakt van daadwerkelijk tijd-coherente luidsprekersystemen in mijn zoektocht naar realistische muziekreproductie. Helaas blijkt, althans in mijn ervaring, een 'absolute' tijd-coherente weergave alleen voor kleinere dynamische luidsprekersystemen met een (per definitie?) beperkt aantal luidsprekerunits dan wel voor electro/magnetostaten weggelegd te zijn. Maar uitsluitend daarmee bereik je nog steeds geen realisme omdat (mijn mening) dit tevens een full-range weergave in combinatie met voldoende drukopbouw vereist. Betekent dit dat je op basis van de compromissen die inherent aan elk genoemd type luidsprekersysteem gekoppeld lijken te zijn nooit een win-win-'win' kunt realiseren? Tot voor kort leek dit inderdaad onmogelijk, maar na een lange zoektocht blijkt de 'ideale' oplossing (binnenkort) beschikbaar. Komt hiermee mijn audiofiele zoektocht tot een einde?


Met audiofiele groet!

Jan
Wat een teaser Jan, ik ben benieuwd! Heb me er nooit in verdiept dus ben benieuwd waar je mee komt :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

ruud2

Jean zet alle apparatuur buiten, heeft inmiddels z'n eigen band en speelt met z'n gitaarsolo de sterren van de hemel.
Tickets nu beschikbaar bij de kassa van het Mansion, aanvang : iedere avond 20.00u :devil:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eduard


DofN

Quote from: Raphie on October 31, 2014, 10:38:34
dit is op zich wel een interessante constatering, in de pro wereld is men al veel langer klaar met room rorrectie in het tijds en freq domein en zaken als lineair phase. De conclusie luidt steeds vaker dat NIETS actief doen (en een goede ruimte) nog steeds beter klinkt als alleen correctie of, hier komt ie: ruimte + correctie voor puntjes op de i.
Hoewel correctie beter meet, blijft dat de oren zich toch niet zo makkelijk laten bedotten en zaken als bubble en cohesie/imaging toch vaak onder correctie in het tijdsdomein te lijden hebben.

Is die conclusie ergens onderbouwd/opgetekend? Ik vind dit wel interessant.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Raphie

kijk bijv maar eens op gearslutz, bij studio builds of acousticsforum of mastering forum.
JBL PRX Power!

DofN

Quote from: Raphie on November  1, 2014, 11:03:22
kijk bijv maar eens op gearslutz, bij studio builds of acousticsforum of mastering forum.

Ik ga het opzoeken thx. Ik ben vooral benieuwd naar de nuance: in welke ruimte en met welke aanpassingen heeft digitale RC een toegevoegde waarde, en wanneer niet meer. Bij welk van de 2 kwaden namelijk:

1 fysieke aanpassing vs leefbaarheid en esthetiek in- en van de luisterruimte
vs.
2. de nadelen van RC in het tijdsdomein (en wanneer is dat, want niet alle RC-s doen dat)

slaat de balans over, en waarnaar?

Dit lijkt me een bijzonder ingewikkeld onderwerp en de conclusie zou luister- en persoon afhankelijk kunnen zijn.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Raphie

Quote from: doorofnight on November  1, 2014, 11:21:59
Ik ga het opzoeken thx. Ik ben vooral benieuwd naar de nuance: in welke ruimte en met welke aanpassingen heeft digitale RC een toegevoegde waarde, en wanneer niet meer. Bij welk van de 2 kwaden namelijk:

1 fysieke aanpassing vs leefbaarheid en esthetiek in- en van de luisterruimte
vs.
2. de nadelen van RC in het tijdsdomein (en wanneer is dat, want niet alle RC-s doen dat)

slaat de balans over, en waarnaar?

Dit lijkt me een bijzonder ingewikkeld onderwerp en de conclusie zou luister- en persoon afhankelijk kunnen zijn.
eens, maar niemand daar maakt zich druk om esthetiek :d , hebben over het algemeen dedicated ruimtes/ panden en gaat maar om een ding absolute accurate weergave, een waf afgewogen huiskamer advies  ga je daar niet vinden.
JBL PRX Power!

DofN

Ah, maar dat is juist de meest interessante afweging voor de gemiddelde huis-tuin en keuken audioliefhebber: wat moet ik doen, en wat kan ik doen, en wat heb ik ervoor over in mijn luisterrruimte annex woonkamer? Een DSP mag dan minder ideaal zijn maar toch de beste keuze in een gewone luisterruimte/huiskamer.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: doorofnight on November  1, 2014, 12:03:22
Ah, maar dat is juist de meest interessante afweging voor de gemiddelde huis-tuin en keuken audioliefhebber: wat moet ik doen, en wat kan ik doen, en wat heb ik ervoor over in mijn luisterrruimte annex woonkamer? Een DSP mag dan minder ideaal zijn maar toch de beste keuze in een gewone luisterruimte/huiskamer.
Idd Abel !!

Jean Sibelius

Quote from: Raphie on October 31, 2014, 10:38:34
dit is op zich wel een interessante constatering, in de pro wereld is men al veel langer klaar met room rorrectie in het tijds en freq domein en zaken als lineair phase. De conclusie luidt steeds vaker dat NIETS actief doen (en een goede ruimte) nog steeds beter klinkt als alleen correctie of, hier komt ie: ruimte + correctie voor puntjes op de i.
Hoewel correctie beter meet, blijft dat de oren zich toch niet zo makkelijk laten bedotten en zaken als bubble en cohesie/imaging toch vaak onder correctie in het tijdsdomein te lijden hebben.

Hoi Raphie. Perfecte analyse op basis van mijn 'teaser'. Ik zeg: "bull's-eye", maar er is mijn geval zelfs 'nog meer'.

Ik moet zo direct weg, maar ik kom morgen uitgebreid(er) terug op jouw perfecte samenvatting en de overige vragen en opmerkingen van de andere forumleden.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raphie

Quote from: Jean Sibelius on November  1, 2014, 15:38:18
Hoi Raphie. Perfecte analyse op basis van mijn 'teaser'. Ik zeg: "bull's-eye", maar er is mijn geval zelfs 'nog meer'.

Ik moet zo direct weg, maar ik kom morgen uitgebreid(er) terug op jouw perfecte samenvatting en de overige vragen en opmerkingen van de andere forumleden.


Groeten, Jan
I can't wait :D
JBL PRX Power!

Jean Sibelius

Quote from: Kjelt on October 31, 2014, 10:34:57
echt fantastisch mooi  :worship:

Bedankt voor je compliment Kjelt! :)

Quote from: Nahpets on October 31, 2014, 12:18:30
O0 Op gebied van akoestiek en luidsprekers zijn er (imho) geen major stappen meer mogelijk. Ik gok/hoop op versterking.

Ik ga het volgen.

Je hebt inderdaad gelijk dat er qua versterking ook nog steeds mogelijkheden zijn qua verbetering, maar zoals recentelijk beschreven denk ik dat de grootste winst in mijn keten momenteel ergens anders te halen valt. Mocht het over een tijdje weer gaan kriebelen, dan zal naar alle waarschijnlijk de versterking het volgende aandachtspunt worden (en ga ik de cyclus die ik zo'n 2 jaar geleden ben doorlopen gewoon opnieuw beginnen).

Quote from: Etiennevh on October 31, 2014, 14:07:24
Wat een teaser Jan, ik ben benieuwd! Heb me er nooit in verdiept dus ben benieuwd waar je mee komt :)

Raphie had zoals beschreven door waar de essentie zit. Hieronder zal ik e.e.a. verder toelichten, maar ik kan je nu al verzekeren dat het zeker de moeite waard is om een keer aan te horen (kun je direct je gitaar meenemen). :)

Quote from: ruud2 on October 31, 2014, 22:06:00
Jean zet alle apparatuur buiten, heeft inmiddels z'n eigen band en speelt met z'n gitaarsolo de sterren van de hemel.
Tickets nu beschikbaar bij de kassa van het Mansion, aanvang : iedere avond 20.00u :devil:

LOL, was het maar waar... Eerst nog veel en veel meer oefenen, deze keer heeft het (weer) te maken met mijn 'passieve' muziek ervaring. :D

Quote from: jaco on November  1, 2014, 06:36:48
Steinway Lyngdorf

Quote from: Staaled on November  1, 2014, 08:31:44
Denk het niet. :)

Er is maar één mogelijkheid. ;)

Klopt en ik weet 100% zeker dat jij door hebt wat het gaat worden (alhoewel we er nog nooit direct over gecommuniceerd hebben).

Quote from: eduard on November  1, 2014, 09:45:43
Deqx?

Nope, de oplossing zit wel deels in de DSP-hoek, maar een hele bijzondere met daarbij nog heel veel extra's en mogelijkheden waar ik naar op zoek was.

Quote from: doorofnight on November  1, 2014, 10:51:26
Is die conclusie ergens onderbouwd/opgetekend? Ik vind dit wel interessant.

Ik vermoed dat Raphie (net als ik) ondertussen heel veel systemen heeft gehoord en de daarbij behorende voordelen/nadelen prima kan beschrijven en onderbouwen. Het is een kwestie van de dingen naast elkaar horen en op een gegeven moment je eigen conclusie trekken. Mijn 'teaser' heb ik geschreven op basis van bijna 30 jaar ervaring met onze gezamenlijke hobby. Moet ook direct toegeven dat mijn uiteindelijke doel in de loop der jaren is verschoven in vergelijking met wat ik bijvoorbeeld 10 jaar geleden probeerde te bewerkstelligen. Het blijft uiteindelijk een persoonlijk keuze van wat ieder individu nastreeft bij muziekreproductie.

Quote from: Raphie on November  1, 2014, 11:03:22
kijk bijv maar eens op gearslutz, bij studio builds of acousticsforum of mastering forum.

Geloof meteen dat er meer mensen zijn die dit zullen/kunnen onderbouwen. Ik heb ondertussen talloze persoonlijke ervaringen hoe gevoelig het menselijk gehoor is, maar je hoort direct wanneer een systeem tijdcoherent is, het hele plaatje klopt gewoon en het feit dat je wat (sub)laag mist of andere imperfecties die aanwezig zijn lijken ineens en in eerste instantie totaal irrelevant.

Bij het afstellen van mijn mini-DSPs die ik momenteel gebruik voor de subtowers van het Von Schweikert systeem was (voor mij) duidelijk het verschil hoorbaar bij een frequentie afval met een delta van 1 Hertz en/of dat deze afval met -18dB/octaaf of 24dB/octaaf gebeurde en ik kon zelfs een keuze maken welke filterinstelling het meest muzikaal klonk.

Quote from: doorofnight on November  1, 2014, 11:21:59
Ik ga het opzoeken thx. Ik ben vooral benieuwd naar de nuance: in welke ruimte en met welke aanpassingen heeft digitale RC een toegevoegde waarde, en wanneer niet meer. Bij welk van de 2 kwaden namelijk:

1 fysieke aanpassing vs leefbaarheid en esthetiek in- en van de luisterruimte
vs.
2. de nadelen van RC in het tijdsdomein (en wanneer is dat, want niet alle RC-s doen dat)

slaat de balans over, en waarnaar?

Dit lijkt me een bijzonder ingewikkeld onderwerp en de conclusie zou luister- en persoon afhankelijk kunnen zijn.

In mijn ervaring tot nu toe is c.q. was er geen enkele DSP die zijn kunstje kon in het volledige frequentie bereik zonder ook maar ergens wat 'om zeep te helpen'. Begrijp me niet verkeerd, ik had in 2005 al een Velodyne DD-18 en die heb ik nog steeds. Denk dat het gebruik van DSP in het (sub)laag altijd een verbetering oplevert indien goed afgesteld. Het grote probleem zit in het hoger frequente deel van het audiogebied, want het simpel vlak trekken van een frequentiekarakteristiek zorgt tevens voor ongewenste delta's in het fase gedrag van het geluid. Wat ik keer op keer waarneem (en velen met mij): ja het klinkt strak, maar het doet me minder het pakt me niet meer.

Of zelfs de perfecte DSP tevens optimaal presteert in een badkamer betwijfel ik tevens ten zeerste. Doet een DSP overall meer goed dan kwaad: meestal 'ja', maar zoals jezelf ook al schrijft... het hangt sterk van de situatie en de persoon af (lees: waar ben je naar op zoek).

Het beste advies wat ik je daarom kan geven is om te testen wat het doet in je eigen luisteromgeving en ik ben nog steeds zeer sterk van mening dat hoe beter het initieel akoestisch gedrag is van de luisterruimte des te beter zal uiteindelijk het resultaat zijn van gebruik van DSP.

Quote from: Raphie on November  1, 2014, 11:30:55
eens, maar niemand daar maakt zich druk om esthetiek :d , hebben over het algemeen dedicated ruimtes/ panden en gaat maar om een ding absolute accurate weergave, een waf afgewogen huiskamer advies  ga je daar niet vinden.

Correct. Houd er rekening mee dat DSP geen absoluut wondermiddel is en ook hier wordt het altijd een compromis en daar gaat het bij mij mank... ik houd namelijk niet van compromissen.

Quote from: doorofnight on November  1, 2014, 12:03:22
Ah, maar dat is juist de meest interessante afweging voor de gemiddelde huis-tuin en keuken audioliefhebber: wat moet ik doen, en wat kan ik doen, en wat heb ik ervoor over in mijn luisterrruimte annex woonkamer? Een DSP mag dan minder ideaal zijn maar toch de beste keuze in een gewone luisterruimte/huiskamer.

Eens. Ik denk dat het wegnemen van een of meerdere hinderlijke/irritante resonantie(s) in een woonkamer situatie, waar het plaatsen van enkele rollen steenwol in de hoeken van de woonkamer niet voldoende WAF-proof is, meer bevredigend is dan de constatering dat er o.a. iets wat dynamiek is weggevallen...

Maar... O0  O0  O0


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

rovinggecko

Al bekend wanneer je set weer naar een nieuwe hoogte gaat? Dacht wat eerste bewegingen te zien. Vanaf morgen nog 32 nachtjes tot Sinterklaas misschien?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Jean Sibelius

Mijn toekomstige oplossing:

Een groot luidspreker systeem (het huidige Von Schweikert VR10-MKII luidsprekersysteem met in totaal 30 luidspreker units, o.a. 8 x 15" woofers in aparte behuizing en losse aparte eindversterkers), geplaatst in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte ('Confidence Mansion') in combinatie met, dit wordt het nieuwe aspect, een full-range 'state-of-the-art' voorversterker/DAC/DSP/meet-oplossing welke o.a. amplitude afwijkingen, tijdgedrag maar ook fasefouten (o.a. in de filters van de luidsprekers) feilloos corrigeert om als zodanig een tijd-coherent gedrag te realiseren op de luisterpositie gebruikmakend van een groot luidsprekers systeem in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte met als ultieme doel: 'realistische muziekreproductie'.

Na een zéér overtuigde demonstratie door Ronald van Ovost (Benelux-importeur van Trinnov) van een Trinnov Amethyst in mijn eigen situatie (zeker in een directe vergelijking met mijn huidige Arcam AV8), besloten om deze positieve ervaring direct door te trekken naar de surround versie van dit concept.

Concreet: binnenkort zal 'Confidence Mansion' worden aangevuld met een Trinnov Altitude32 O0! Dit heeft daarnaast als groot voordeel dat ik voor de komende periode weer helemaal up-to-date ben en blijf(!) met betrekking tot alle gang-/denkbare ('high-resolution') audioformaten en dat mijn overige surround speakers ook volledig onder controle worden gebracht.

Komt daarmee mijn audiofiele zoektocht tot een einde? Vast niet, want ook hierna zijn er nog steeds aspecten die al geïdentificeerd zijn en die verder verbeterd kunnen worden (maar hopelijk zullen de stapjes die gemaakt kunnen worden steeds kleiner en kleiner worden/zijn).

Waarschijnlijk ben ik direct na de komst van de Trinnov Altitude32 wederom een periode volop bezig met experimenteren en 'tweaken', waarna ik vervolgens mijn volledige muziekcollectie opnieuw zal 'moeten' gaan beluisteren ;). Mijn huidige processor (Arcam AV8) zal naar de woonkamer set-up verhuizen.

Ik zal nog even geduld moeten hebben voordat 'mijn Altitude32 door Trinnov naar NL uitgeleverd gaat worden, maar de huidige schatting is dat ik nog zo'n 3 weken moet wachten. Ik houd jullie op de hoogte.

Met audiofiele groet!

Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: rovinggecko on November  2, 2014, 09:46:42
Al bekend wanneer je set weer naar een nieuwe hoogte gaat? Dacht wat eerste bewegingen te zien. Vanaf morgen nog 32 nachtjes tot Sinterklaas misschien?

Nee joh, dat duurt veel te lang :D Trinnov denkt 2 weken, BB&G gaat uit van 3 weken... Laten we uit gaan van worst-case... nog 21 nachtjes slapen (dan mag Sinterklaas dit jaar mijn huisje overslaan)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Oei dat is wel veel € maar goed je krijgt er een mooie HT pc voor natuurlijk.
Ik zeg: laat ze gratis alle software updates in de deal stoppen. De prijzen die ik zag waren hoog genoeg om helemaal niet blij van te worden. 2-3K€ voor 1 codec is niet normaal vindt ik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jan-rotterdam


Etiennevh

Gefeliciteerd Jan! Dat zal een beleving worden, ben benieuwd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Quote from: jaco on November  2, 2014, 10:28:39
Oei dat is wel veel € maar goed je krijgt er een mooie HT pc voor natuurlijk.
Ik zeg: laat ze gratis alle software updates in de deal stoppen. De prijzen die ik zag waren hoog genoeg om helemaal niet blij van te worden. 2-3K€ voor 1 codec is niet normaal vindt ik.
Het is inderdaad geen goedkope oplossing, maar als ik een nieuwe (stereo)voorversterker, DAC, surroundprocessor en optioneel DSP (bv. Trinnov Magnitude) en extra bijbehorende bekabeling zou moeten kopen, dan ben ik uiteindelijk nog (veel) meer geld kwijt en dan is het maar sterk de vraag of ik hetzelfde nivo gaat behalen. Alles geïntegreerd in 1 behuizing met de 'oneindige' mogelijkheden tot 'tweaken' is audiofiele porno (laat ik die term ook maar eens gebruiken) :D.

Ik liep er de laatste tijd steeds meer tegen aan dat de Arcam AV8 niet in staat is om de recente hoge resolutie formaten weer te geven en daar (bij de bron) ga je het eerste grote verschil maken (vandaar ook nog steeds mijn interesse in tzt een goede platenspeler).

Ik ben al minstens twee jaar op zoek naar een ideale oplossing en deze heb ik nu gevonden in de Trinnov Altitude32. Als voorversterker/DAC vind ik de Arcam nog steeds een heel mooi ding, maar nadat ik de Amethyst (zonder correctie) had aangesloten was binnen slechts 5 seconden duidelijk dat hier duidelijk een heel ander (en beduidend hoger!) nivo aan het spelen was, met een geluid wat mij ook helemaal beviel. Met daarna de correctie 'aan' waarbij de Von Schweikerts volledig tijdcoherent spelen... wow 8). Verder zullen straks de Parasound JC-1's en A51 voor de eerste keer via XLR aangestuurd worden en dat zal ook een weer verbetering opleveren, vandaar mijn eerdere opmerking: win-win-'win'.

Het is dat de Von Schweikert's anderhalf jaar geleden op mijn pad kwamen anders was ik waarschijnlijk al eerder overgestapt op een andere voorversterker/processor (waar ik dan nu achteraf mogelijk spijt van had gehad). Heb ook heel lang gespeeld met de gedachte om twee sets parallel te laten draaien stereo en surround (zoals bv. Audiofiel), maar ook dat had nogal wat haken en ogen. De Altitude32 is in mijn situatie een perfecte oplossing. Als ik hem net zo lang kan gebruiken als mijn huidige Arcam AV8 (ongeveer 10 jaar), dan kan ik de aanschafprijs wel voor mezelf goed praten :D.

Quote from: jan-rotterdam on November  2, 2014, 10:38:46
Dat wordt weer een mooie update Jan !   :clapping: :clapping: :clapping:

Groeten Jan

Bedankt Jan! Ik kan (bijna) niet wachten totdat het ding hier staat te spelen :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

high-q

Quote from: Jean Sibelius on November  2, 2014, 11:03:46
Ik ben al minstens twee jaar op zoek naar een ideale oplossing en deze heb ik nu gevonden in de Trinnov Altitude32. Als voorversterker/DAC vind ik de Arcam nog steeds een heel mooi ding, maar nadat ik de Amethyst (zonder correctie) had aangesloten was binnen slechts 5 seconden duidelijk dat hier duidelijk een heel ander (en beduidend hoger!) nivo aan het spelen was, met een geluid wat mij ook helemaal beviel.

Onlangs een demo mogen ervaren met de magnitude, klonk echt waanzinnig!
Met de Altitude 32 zit je ongetwijfeld goed. Stiekem beetje jaloers :D

Veel plezier alvast met het volgende avontuur.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge