De mooiste blu ray disc's

Gestart door fireman, april 27, 2008, 12:52:53

Vorige topic - Volgende topic

raMniv

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

williams

Ik heb pas geleden monster inc. overgenomen van een forumlid en ik moet zeggen dit is denk een van de mooiste blu-ray's die ik gezien hebt .

Het beeld  zo erg mooi gestoken ,dat sully bijna je thuisbioscoop komt binnenlopen.

Het geluid is ook geweldige  geworden ,dit is namelijk door disney opnieuw gemixt voor je thuis bioscoop.

Van mij krijgt deze disc daarom ook een 10

Ik zou daarom zeggen deze disc mag niet ontbreken in je verzameling top blu-ray's.

williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Roeland

Probeer voor de grap eens oorlogswinter en Bride Flight.
Af en toe stunning  8)

reza

Oorlogswinter is inderdaad ook erg mooi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Die is zeker mooi, ongelofelijk veel dynamiek in het geluid en prachtig filmisch beeld.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Cremers

Persoonlijk nomineer ik 2001: A Space Odyssey. Niet alleen is de beeldkwaliteit/transfer fantastisch, het blijft ook nog steeds de te kloppen science fiction film.

Alex

robbiedobbie

gisteren Dark knight gekeken en WOW!  :o

ziet er superstrak uit!!
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Nooff

Citaat van: remon123 op december 15, 2008, 10:00:18
the dark night met stip op 1

Bij langena niet! De IMAX shots? Ja! De 2.40 shots? Veel te onregelmatig!

celerontje

Geef dan eens wat voorbeelden van scenes?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Alex Cremers

Die IMAX shots in TDK waren verbluffend!

celerontje

Dat staat vast! ;)
Maar Nooff vindt de 35mm scenes van matige kwaliteit, terwijl ik ze er goed uit vind zien!

Nooff

Citaat van: celerontje op september  1, 2009, 12:52:29
Dat staat vast! ;)
Maar Nooff vindt de 35mm scenes van matige kwaliteit, terwijl ik ze er goed uit vind zien!

Die vallen anders wel behoorlijk in het niet bij de IMAX shots qua scherpte, definitie etc. Kijk alleen al naar het shot waar Bruce in de kelder staat, verschrikkelijk slecht beeld daar! Ik zeg niet dat alles slecht is, maar er zijn stukken bij waar het beeld echt bagger is. Referentiemateriaal filmisch beeld heb je bij Crank, daar kan zelfs the Dark Knight niet aan tippen .

Alex Cremers

Ik geef toe, desondanks de 'normale' beeldkwaliteit van TDK wel zeer goed is, ergens vond ik het wel spijtig dat de film er niet heel de tijd zo uit zag als de Imax shots.

waterman r.i.p.

Gisteravond The Dark Knight gekeken. Qua geluid toch wel een van de betere !
Tis hobby, dus mag geld kosten ...

Pioneer LX5090 - Marantz AV8003/MM8003 - Marantz NA7004 - Marantz BD7006 - Topfield HCSI-7000 - HDI Dune H1 - Phonar P5 Edma ++  - Phonar C3 Edma ++ - Phonar M3 Edma ++  - BK Monolith +

Corben

Citaat van: Alex Cremers op augustus 31, 2009, 13:40:48
Persoonlijk nomineer ik 2001: A Space Odyssey. Niet alleen is de beeldkwaliteit/transfer fantastisch, het blijft ook nog steeds de te kloppen science fiction film.

Alex

2001 Verbaasde me echt hoe mooi het er uit zag voor een oude film!

morca

Citaat van: Tube-freak op april 28, 2008, 18:54:45
Ik koop persoonlijk aleen 1080P beeld EN PCM geluid.
Als je eenmaal PCM geluid gewend ben dan gaat Doby digital, DTS etc...  helemaal nergens meer over..... 

Misschien dat ik die Earth Blu-ray eens ga bekijken binnenkort.  Ik vind dat wel cool altijd die natuur films. 

mijn amp kan alleen pcm geen dts-ma terwijl ik steeds vaker zie geen pcm maar dts-ma
koop je die pcm versie op een speciaal adres? ;) die wil ikke ook wel

JoBBe

Naast Planete Earth, Monster vs. Aliens (eigenlijk alle animatie films) 300 mag er ook zijn. Flight 666.
Use the SIPS Luke, use the SIPS....

addy

Citaat van: morca op oktober 14, 2009, 17:15:07

Kan ik ook PCM draaien op een normale installatie ?
Heb je voorbeelden ?

Gr Ad

lepelaar

Blue Man Group - how to be a megastar live. super beeld en geluid.

willem focus

Heb deze week van de BBC serie Earth de Bluray " LIFE " binnengekregen.
Voor een ieder die bijvoorbeeld Planet Earth ook graag bekijkt en mooi vind......

Deze "Life" is 3X beter qua beeld zowel als opnames.   :clapping: één woord.... g-e-w-e-l-d-i-g !

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/621/829/-/11417891/Life/Product.html?searchtype=genre

In  de UK besteld zonder Ned ondertiteling, maar dat zal voor de meesten niet bezwaarlijk zijn .
Met grote afstand de mooiste en beste BR die ik gezien heb.

Groeten.....Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

Ronin79

Ik weet niet of deze film ook al is genoemd; Defiance met Daniel Craig.

Geweldige film, geweldig verhaal. Vooral de scenes in de bossen, zijn om te smullen.
Deze film vraagt het om gekeken te worden op een Kuro ...... oh wacht .... die heb ik   :headbanging:

Nooff

Up (met stip op 1) ondanks dat het natuurlijk wel animatie is.

reza

Citaat van: Nooff op december 21, 2009, 15:19:57
Up (met stip op 1) ondanks dat het natuurlijk wel animatie is.

Up is inderdaad GEWELDIG! qua beeld kwaliteit dan.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

raMniv

Citaat van: willem focus op december 20, 2009, 21:42:03
Heb deze week van de BBC serie Earth de Bluray " LIFE " binnengekregen.
Voor een ieder die bijvoorbeeld Planet Earth ook graag bekijkt en mooi vind......

Deze "Life" is 3X beter qua beeld zowel als opnames.   :clapping: één woord.... g-e-w-e-l-d-i-g !

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/621/829/-/11417891/Life/Product.html?searchtype=genre

In  de UK besteld zonder Ned ondertiteling, maar dat zal voor de meesten niet bezwaarlijk zijn .
Met grote afstand de mooiste en beste BR die ik gezien heb.

Groeten.....Willem ;)

Is dit een andere serie dan de serie Earth?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

willem focus

Citaat van: raMniv op december 21, 2009, 17:38:15
Is dit een andere serie dan de serie Earth?

Er zijn een aantal verschillende BR's in omloop, zelf heb ik de BR Planet Earth met 6 disc's, en  die is  best mooi hoor. Maar deze " Life " is echt een klasse beter, zowel in beeldkwaliteit als de verfilming van alles. Ik heb al veel gezien op DVD zowel als op tv bij Nat. Geo. en Discovery Channel, maar hierop staan opnames van heel uiteenlopende aard die ik echt nog nergens ooit ben tegengekomen.
Als je van dit genre houd.......echt niet over nadenken, maar meteen bestellen, krijg je echt geen spijt van! :worship:

Groeten....Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS