Kamidio Klipsch Theatre

Started by MLCinema, April 1, 2008, 17:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

high-q

Ik had het een tijdje geleden dat mijn SR8002 in protect sprong. Er zit een verschil tussen een snel knipperende en een langzaam knipperende led. Bij een van deze twee is de receiver nog aan te krijgen als je ALLE kabels los koppelt en de receiver met de remote weer aan zet. Ik geloof dat dit bij snel knipperen is.

Bij langzaam knipperen zal je er inderdaad naar moeten laten kijken. Mijn zekering was ook nog helemaal goed. De oorzaak was een kortsluiting, waarschijnlijk door de kabels, in het centerkanaal. Deze is in Elst vervangen door een nieuw exemplaar.

De Marantz is hoe dan ook nog te redden. Good luck!!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

De SR echt even aanbieden bij Audioservice te Elst (zoals eerder aangegeven). Denk dat het een kleinigheidje betreft.
Ook al ga je nu voor een andere receiver - dan kan je de 7002 doorverkopen, toch?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sr7000

Mocht je hem hebben afgeschreven: dan wil ik ook nog wel een poging wagen hem weer tot leven te wekken. Is een beetje een hobby van me.

MLCinema

Quote from: sr7000 on May 16, 2012, 19:47:44
Mocht je hem hebben afgeschreven: dan wil ik ook nog wel een poging wagen hem weer tot leven te wekken. Is een beetje een hobby van me.

Bedankt voor het aanbod. Ik geef hem aan mijn vader. Dan heeft hij, mits werkend, een goede basis voor een nader te vormen set. Mijn nieuwe reciever is er helaas nog niet dus moet nog een dagje zonder. Of in stereo wat ook geen straf is.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

Quote from: Kamidioblitz on May 17, 2012, 09:32:34
Bedankt voor het aanbod. Ik geef hem aan mijn vader. Dan heeft hij, mits werkend, een goede basis voor een nader te vormen set. Mijn nieuwe reciever is er helaas nog niet dus moet nog een dagje zonder. Of in stereo wat ook geen straf is.
Je hebt er dus al 1 in bestelling ? Wat is het geworden ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Onkyo TX-NR809. Wilde vorige keer, toen ik de Marantz kocht eigenlijk ook de Onkyo een kans geven, dat was toen een 876. Alleen lag die toen buiten mijn budget. De klank van Onkyo met Klipsch heb ik ook altijd prettig gevonden. Neutraler maar ook mooi. Niet beter of slechter maar anders.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

Quote from: Kamidioblitz on May 17, 2012, 09:56:22
Onkyo TX-NR809. Wilde vorige keer, toen ik de Marantz kocht eigenlijk ook de Onkyo een kans, dat was toen een 876. Alleen lag die toen buiten mijn budget. De klank van Onkyo met Klipsch heb ik ook altijd prettig gevonden. Neutraler maar ook mooi. Niet beter of slechter maar anders.
Helemaal niets mis mee Onkyo receivers! Sinds een demo bij een medeforumlid, die overigens voorst ook een Marantz-adept is, ben ik wel overtuigd betreft Onkyo inzake diens receivers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Quote from: Xander32 on May 17, 2012, 10:01:24
Helemaal niets mis mee Onkyo receivers! Sinds een demo bij een medeforumlid, die overigens voorst ook een Marantz-adept is, ben ik wel overtuigd betreft Onkyo inzake diens receivers.

Nee daarom. Ook qua mogelijkheden voldoet deze aan mijn eisen. Voor stereo blijf ik de audiolab inzetten waar ik nog steeds tevreden over ben icm de klipsch. Ik ben heel benieuwd hoe de Onkyo hier uitpakt.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Vrijdag werd dan eindelijk de Onkyo bezorgd. Helaas niet veel tijd gehad en pas gisteren kans gehad om hem echt neer te zetten en aan te sluiten. Dat aansluiten was zo geregeld, alleen jammer dat de banaanstekkers die ik gebruikte bij de Marantz niet passen in de Onkyo. Ben nog niet in de weer geweest met de Audyssey microfoon, daar moet ik nog even achteraan maar de eerste indrukken zijn goed. Surround klinkt via de Onkyo veel dynamischer, het geluidsbeeld is meer open en de raars worden veel intensiever gebruikt. Tevens is het zo dat spraak in een film of van TV beter te verstaan is. Wat dat betreft denk ik dat het ook wel, voor mijn gevoel althans, een stap vooruit is.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

Quote from: Kamidioblitz on May 20, 2012, 14:05:21
Vrijdag werd dan eindelijk de Onkyo bezorgd. Helaas niet veel tijd gehad en pas gisteren kans gehad om hem echt neer te zetten en aan te sluiten. Dat aansluiten was zo geregeld, alleen jammer dat de banaanstekkers die ik gebruikte bij de Marantz niet passen in de Onkyo. Ben nog niet in de weer geweest met de Audyssey microfoon, daar moet ik nog even achteraan maar de eerste indrukken zijn goed. Surround klinkt via de Onkyo veel dynamischer, het geluidsbeeld is meer open en de raars worden veel intensiever gebruikt. Tevens is het zo dat spraak in een film of van TV beter te verstaan is. Wat dat betreft denk ik dat het ook wel, voor mijn gevoel althans, een stap vooruit is.
Jouw voorgaande receiver was een mooi en best goed ding, maar de Onkyo`s gaan toch wat verder in het ht-gebeuren dan die van Marantz. Mooie upgrade dus.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tommie1

Ben benieuwt naar foto.
En bij de onkyo moet je de zwarte dopjes er uithalen dan passen de bananen pluggen ook.

MLCinema

Quote from: tommie1 on May 20, 2012, 17:14:19
Ben benieuwt naar foto.
En bij de onkyo moet je de zwarte dopjes er uithalen dan passen de bananen pluggen ook.

Dus toch die dopjes eraf moeten zien te krijgen. Maakt niet heel erg uit. Zal vandaag of morgen een nieuwe foto nemen. Zag dat jou versterker te koop stond, wat moet er voor in de plaats komen?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Nooff

Mooi ding die 809, Feli!

Die dopjes moet je er inderdaad uithalen, schroef erin draaien en uittrekken.

http://www.nl.onkyo.com/en/videos/tx-nr5009-av-receiver-59727.html

vanaf 3.20 min.

Xander32

Quote from: Kamidioblitz on May 20, 2012, 17:21:29
Dus toch die dopjes eraf moeten zien te krijgen. Maakt niet heel erg uit. Zal vandaag of morgen een nieuwe foto nemen. Zag dat jou versterker te koop stond, wat moet er voor in de plaats komen?
Dat blijft een crime om die eruit te krijgen - recent bij mijn stereo versterker was het niet anders.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Gewoon een kleine schroefendraaier erin steken en dan er uit wippen. Heb net een hele zwik er weer uit moeten halen. Fluitje van een cent.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on May 23, 2012, 20:56:40
Gewoon een kleine schroefendraaier erin steken en dan er uit wippen. Heb net een hele zwik er weer uit moeten halen. Fluitje van een cent.
Tja, voor jou is het een routine klus met jouw 2 maandelijkse wissel van versterking :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

-madison-

Mooie aanwinst Marc, da's een flinke bak die Onkyo 8) De Marantz is "overleden"?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Quote from: -madison- on May 24, 2012, 00:51:41
Mooie aanwinst Marc, da's een flinke bak die Onkyo 8) De Marantz is "overleden"?

Hoi Peter! Overleden weet ik niet helemaal zeker, maar hij doet momenteel zeer weinig. Op zich was het wel een mooi moment om weer eens iets anders te proberen en tegelijk weer helemaal up to date te raken wat betreft HDMI. De Marantz gaat naar mijn pa. die kan er dan naar laten kijken en mogelijk heeft hij voor weinig een mooie basis voor een nog te vormen set, zowel in stereo als in surround. De Onkyo heeft het hier overigens lekker makkelijk, hoeft enkel de rears en de center aan te sturen. In surround echt een stapje hoger dan de Marantz. Stereo gaat nog steeds via de Audiolab die nog steeds een lekker stereo geluid neerzet.

Quote from: Nooff on May 23, 2012, 20:20:10
Mooi ding die 809, Feli!

Die dopjes moet je er inderdaad uithalen, schroef erin draaien en uittrekken.

http://www.nl.onkyo.com/en/videos/tx-nr5009-av-receiver-59727.html

vanaf 3.20 min.

Bedankt Nooff! Ook voor de tip. Voorlopig laat ik het even zo, het is altijd vervelend als je er ineens achter komt als je iets aan het installeren bent dat het niet even pluggen prakken en weer doorgaan is. Maar zoals het nu staat werkt het ook en het klinkt prima. Voorlopig laat ik het dan ook even zo.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Een behoorlijke kick :ohmy:!

Huidige situatie
De afgelopen twee jaar hebben de ontwikkelingen in mijn set stilgestaan. Eindelijk is er weer wat nieuws te melden op audio gebied! Op dit moment staat mijn set nog in een huurhuis. In de huidige ruimte komt de set op zich wel tot zijn recht, behalve dan dat de SVS op -12DB staat en het niet echt hard kan omdat dan de buren op de muur kloppen. Hierdoor heb ik alles eigenlijk gehouden zoals het al sinds 2007 is. Met uitzondering van de aanschaf van de Onko TX-NR809 omdat mijn Marantz het loodje legde.

Nieuwe situatie
Mijn vriendin en ik hebben echter een woning gekocht (onder voorbehoud, maar dat mag geen problemen geven). In dit nieuwe huis is straks ruimte genoeg voor de hobby. Waarbij de keuze voor de woning speciaal op is gelet, is een ruimte voor een HT. Eindelijk projecteren! Iets wat ik eigenlijk al jarenlang wil. De apparatuur die ik nu heb ga ik zodoende splitsen in twee sets. In de woonkamer komt een dedicated stereo opstelling. Voordat beide ruimtes gerealiseerd zijn ben ik echter wel een paar maanden verder. Vooral de HT is geen eerste prioriteit.

Eerste luistersessie
Op een NAD stereo versterker (type is me ontgaan) begonnen te luisteren naar de Dali Zensor 7. Hele leuke speaker voor het geld! Deed niet onder voor de B&W 683s2. Dit vond ik zelf een nogal tegenvallende luidspreker. Klonk te bombastisch, te weinig raffinement. De Focal 816 klonk in ieder geval een stuk beter dan de B&W. Veel groter geluidsbeeld. Meer transparantie en openheid. Hele fijne luidsprekers om te horen. Deze vervolgens vergeleken met de B&W CM8. Voor zowel mij als mijn vriendin een hele fijne luidspreker om naar te luisteren. Bovendien smoelt deze slanke verschijning een stuk beter dan de Focal. De B&W CM8 zijn dus een serieuze kandidaat voor in de woonkamer.

Daarna in een andere audio zaak op een Primare stereo versterker (ook dit type is me ontgaan) geluisterd naar twee luidsprekers van Monitor Audio. De Monitor Audio RX6 en de RX8. Wij vonden weinig verschil tussen beide luidsprekers zitten, behalve dat ik de RX6 opener en transparanter vond klinken dan de RX8 welke wat donkerder en zwaarder klonk. De RX6 is een luidspreker waar ik ook zeker mee uit de voeten kan. Op de voorlopige shortlist staan nu in ieder geval de MA RX6 en de B&W CM8. De volgende luistersessie wil ik graag zowel de B&W als de MA horen op Audiolab, tot nu toe heb ik echter nog geen zaak gevonden die alle drie de componenten verkoopt. Is er hier toevallig iemand die met een van beide combinaties draait?

Plannen
Ik ben van plan om in de woonkamer een set op te bouwen met de Audiolab 8000SE en 8000CDE als basis. Hierop worden twee nog uit te zoeken luidsprekers aangesloten. Als tweede bron wil ik heel graag een platenspeler toevoegen. Ik heb tot nu toe alleen nog even budget technisch gekeken, maar ik wil hier ongeveer 800 euro max aan besteden, heeft ook geen haast. Ik heb gekeken naar de Project Genie 1.3, Rega RP1 of RP3 (RP3 is eigenlijk net boven budget, 800 is inclusief voorversterker). Hier heb ik dan ook nog een voorversterker bij nodig. Daar heb ik op dit moment nog niet echt naar gekeken.

Op zolder komt de HT in een ruimte van zo'n 6 bij 3,40 meter. Apparatuur die hier gebruikt gaat worden is de Onkyo 809 als basis. Mijn huidige front luidsprekers van Klipsch, de RF25 wil ik  vervangen door de RF82. De RF25 verhuizen dan naar de rear positie. De SVS verhuist ook mee naar zolder uiteraard. Qua projectie heb ik een mijn oog laten vallen op de Epson TW6100 (prijs) en een schuin oog op de Sony HW40 of de Epson TW7200. Die twee zijn echter ruim duurder. Dat wordt dus nog wikken en wegen :google:.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Quote from: Xander32 on May  4, 2014, 09:10:48
Welcome back :thumbs-up:.
+1

Mooie plannen! Het is de droom van velen om een aparte ruimte voor HT te hebben :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: Xander32 on May  4, 2014, 09:10:48
Welcome back :thumbs-up:.

Bedankt😊. Moet zeggen, dat het ook daadwerkelijk zo voelt.
Quote from: HTip on May  4, 2014, 10:10:40
+1

Mooie plannen! Het is de droom van velen om een aparte ruimte voor HT te hebben :wub:

Jup! Enorm mooie plannen O0. Ontzettend veel zin in. HT is niet prio 1. Echter wat ik wel gelijk ga laten doen is het verlaagde plafond. Idee is om dit 7 cm te verlagen zodat er spotjes in kunnen komen en ruimte is voor bekabeling naar de projector en achter speakers (voorlopig besloten om de RS25 te behouden). Aan de voorzijde waar het scherm moet komen wordt het plafond iets verder verlaagd zodat er ruimte is voor het wegwerken van een elektrisch rolscherm. Een spanscherm is geen mogelijkheid doordat er op beide zijden ramen zijn. Die wil ik gaan verduisteren middels gordijnen. Iemand tips qua materialen? Do's en don't? bijvoorbeeld wat doe je qua isolatie bijvoorbeeld of laat je de ruimte hol?

Marc
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Gisteren wezen luisteren bij een hifi zaak in de buurt. Voor de verandering mijn vader meegenomen die het momenteel nog doet met een Pioneer alles in een set (die houten set met los display). Ik was benieuwd naar het verschil tussen de CM8 en de Monitor Audio RX6. Beide speakers hadden ze niet meer. Gestopt met B&W en de RX6 was opgevolgd door de Silver 6. Deze speaker beluisterd op 2 verschillende versterkers. Een Creek en een Marantz PM8005. Groot verschil tussen beide versterkers. De Marantz was meer afgerond, minder fel in het hoog maar miste in mijn ogen ook een stuk beleving welke de Creek - Monitor Audio combi wel had.

Ook voor het vergelijk nog geluisterd naar Dali Ikon 6 MK2 speakers. Veel meer laid back, minder upfront en met een middengebied dat minder dynamisch klonk. Niet mijn speaker. Ook Piega nog gehoord, typenummer is mij ontgaan. Zeer fraai middengebied. Echter liep het middengebied volledig vol met de stem waardoor de instrumenten helemaal niet meer naar voren kwamen. Hele vlakke weergave hierdoor. Ik ben dus overtuigd geraakt van de Silver 6 en mijn vader ook.

Nu eerst verhuizen en dan is het tijd om in de woonkamer te gaan draaien met de Audiolab - Monitor Audia combi  :slapping:.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Hoi welcome back..
Wat is de reden van audiolab.
Niet streamen?